Név Zugav Olga
Becenév hiénakutya
Honlap
Taxitársaság: Tiszteletbeli citys vagyok. :-D

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Valami elkezdődött

Hozzáadva: 2010.01.20 17:02

Tisztelt Málna! Volna néhány észrevételem az írásoddal kapcsolatban, de nem biztos, hogy örülni fogsz neki, függetlenül attól, hogy kifejezetten kikérted a kollégák véleményét. Jelenleg én sajnos nem érzem, hogy az általad leírtak az én szavaim, javaslataim volnának, ami nyilván nem bír nagy jelentőséggel, de két fuvar közt sajnos bőven van időm arra, hogy a neten időzve fölösleges dolgokat írogassak. Kezdjük az elején! Tökéletesen megértem, hogy nem akartál a városvezetéshez fordulni, de azért ez csak sikerült. A FIDESZ ugyanis ugyanúgy ott kotlik abban a Közgyűlésben, amelyik olyan magasról tesz a taxizásra, amilyen magasról csak bír, mint a szocik, meg a liberálisok. Azt, hogy a FIDESZ rendet és bürokráciamentességet akar, nem tudjuk. Csak azt tudjuk, hogy ezt kommunikálják. Tény, hogy ez jól hangzik és valóban ez volna az érdekünk. Mondjuk, azt nem tudom, hogy az általad szorgalmazott évenkénti nullás papír, meg a szigorított vizsga melyiket szolgálná, de erről majd később. Nem tudom, hogy miért vetted az elejére a létszám kérdését, de abban biztos nem lesz köztünk vita, hogy ez minden bajok forrása. Feltéve, hogy Te is így gondolod. Azt írod, hogy elégedettek lennénk, ha most befagyasztanák az engedélyek kiadását. Te és még ki? Mert én nem. Én csak akkor lennék elégedett, ha valaki végre kinyögné - rajtunk kívül -, hogy ennyi taxi ebbe a városba NEM KELL. Háromezernél több taxira itt nincs szükség, leszámítva az évenkénti egyetlen Szilvesztert. Szóval, nekem ne fagyasszák be 5800-nál a kiadható engedélyek számát, még véletlenül se alkossanak erre a mennyiségre rendeletet, mert ez csak a jelenlegi állapotokat konzerválná! Vagy meghúzzák a vonalat ott, ahol kell, vagy minden további ötletelés, reform, anyám kínja teljesen fölösleges. Előbb meg kell határozni egy létszámot, aztán becsukni az ajtót; sajnáljuk, most nincs felvétel! A taxiengedély szóljon személyre, es ne személyre+autóra! Tudj dolgozni akkor is, ha kilövik alólad az autót, vagy éppen nem tudsz kifizetni 250 ezret egy kettőstömegű lendkerék cseréjével összekötött kuplungozásra! Jelenleg ezt hivatalosan csak egy fölösleges ügyintézés után teheted meg, amit két napért, vagy két hétért senki sem csinál végig. A jelenlegi szabályozás teljesen értelmetlen, bürokratikus, hiszen csak sárga rendszámos autóra ülhetsz rá, akkor meg tökmindegy, hogy melyikre. A létszámot nem úgy kell csökkenteni, hogy akinek széthullik a kocsija, az dögöljön éhen! Csökken az magától is, ha valaki végre bezárja az ajtót. Egyrészt nem élünk örökké, másrészt, nagyobb okosság is létezik, mint a taxizás, úgyhogy van olyan is, akit nem innen visznek a temetőbe. Zárt ajtó mellett a létszám középhosszú távon az optimális szintre csökken. Tegyük föl, hogy ez megvalósul! Mit eredményez ez? Először is, a taxiengedély értékké válik, mert nem lehet pótolni, ha valamiért visszavonják, csak akkor, ha az ember adott esetben akár évekig is vár, míg megürül egy hely. Természetesen ehhez újra kell gondolni és rendeletbe kell foglalni a szakma szabályait, valamint ki kell dolgozni a szankcionálás rendszerét. Adott ugye egy optimális létszám és egy szankciókkal párosított szabályrendszer. A taxis teszi a dolgát, kiszámítható jövedelmet, egzisztenciális biztonságot nyújtó foglalkozása van. Ki az az állat, aki ezt alkalmankénti pár száz, vagy pár ezer forintért kockáztatja azzal, hogy megrántja az utast, óra nélkül dolgozik, vagy elzavarja a kollegáját a saját szemétdombjának tekintett utcasarokról? Szerinted? Ha akadna ilyen, hát tegye. Ezren fognak a helyére várni. Önmagában szankciókat, és értelmetlen szabályokat hozni nem más, mint tüneti kezelés. Meg kell érteni, és meg kell értetni az illetékesekkel, hogy a taxizásban jelenleg tapasztalható anomáliák pusztán tünetek, a bajok gyökere a túlkínálatra vezethető vissza. Ehhez persze elengedhetetlen, hogy kiteregessük a szakma szennyesét. Az a taxis, aki úgy megy ki az utcára, hogy nem tudhatja, aznap lesz-e fuvarja, és, ha lesz, akkor mennyi, szinte törvényszerű, hogy „apró trükkök százaival” próbál meg- és túlélni. Drosztot sajátít ki (védi a piacát); tolja az órát ( korrigálja a ráerőltetett, nyomott árakat és kifizetteti az utassal az alacsony kihasználtság miatti üres kilométereket); ha nem muszáj, nem ad nyugtát, mert feledékeny az órája (spórol a költségein); korrumpál (pacsipénzt ad a fuvarért); korrumpálódik (fejpénzt vesz föl hotelben, vendéglőben, éjszakai szórakozóhelyen); és még akkor sem biztos, hogy be tudja fizetni a járulékait, ha a pályaudvar peronján strichelve szólongatja le a potenciális utasokat. De ezt nem azért teszi, mert minden taxis született utolsó, ganéj bűnöző, hanem azért, mert csak így tud talpon maradni. Vagy így sem. Amíg a betegség megmarad, megmaradnak a tünetek is. Kitalálhatnak nyugtaadós órát, sárga rendszámot, szaktanfolyamot, arcképes igazolványt, drosztmatricát, bármit. Az életünket megnehezítik, de a problémák maradnak. Értelmetlen újabb marhaságokat kitalálni, ha a bajok forrásához nem nyúlunk. Ugyanakkor látni kell, hogy jelenleg a dolognak nincs tétje. Te hallottál már olyanról, hogy valakinek bevonták az engedélyét, mert 8000-ért ment 3 kilométert? Mert pofánverte a saját kollégáját? Mert óra nélkül dolgozott? És, ha bevonják, akkor mi van? 48 órán belül bérel autót, vagy rendszámot es folytatja, ahol abbahagyta. Vagy esetleg még durvább lesz, hogy befizethesse a pénzbírságot. Ha meg végképp meg kell válnia ettől a tevékenységtől, akkor sem fog bánkódni. Ezt a pénzt, amit itt meg lehet keresni, akárhol megkeresheti, legfeljebb időre kell bemenni és nem mehet haza akkor, amikor megunja, vagy kezdődik a meccs közvetítése. Én azt mondom, hogy elsődlegesen biztosítani kell azokat a feltételeket, melyek mellett a taxis, tisztességes, korrekt munkavégzéssel is biztos megélhetést-, a közterhek fizetését- és a vállalkozás időnkénti megújítását is biztosító jövedelemre tehet szert. De abban a pillanatban, ahogy ezek a feltételek adottak, példátlan szigorral kell kiszórni innen mindenkit, aki a szabályok betartására akkor sem lesz hajlandó. Még néhány észrevétel a kimondhatatlan nevű W. képviselő úrral kapcsolatban. Szeretném, ha elhinnéd, hogy valami egészen hihetetlen módon fázok a jelenlegi, KISZ-ben nevelkedett, milliárdos, bűnöző hordától. De, ezzel a hozzáállással a FIDESZ is menjen oda, ahova gondolom. W. úr alapvető szereptévesztésben van. Őt nem azért tartom/tartjuk, méghozzá elég jól, hogy saját magát képviselje, ráadásul velünk, eltartóival szemben. Honnan veszi magának a bátorságot, hogy egy választói problémafelvetésre a saját, személyes problémáját hozza föl ellenérvként?! W. úr semmilyen körülmények között nem hivatkozhat arra, hogy neki mennyit kell várnia a rendelt taxira. Sorolom: 1. Ez az érvelés etikailag elfogadhatatlan egy demokratikusan megválasztott képviselőtől (lásd fentebb!). 2. Logikailag teljesen szar, hiszen azzal, amit mond, Ő maga támasztja alá, hogy a magas létszám sem garancia arra, hogy a szolgáltatás az általa elvárt módon működjön. 3. Abban az országban, ahol fél napot lehet eltölteni egy rendelőintézetben, ahol egy vizsgálatra, vagy egy műtéti beavatkozásra esetenként akár fél évet is várni kell, W. úr ne hivatkozzon arra, hogy negyed órát kell várnia egy taxira. Mindannyian jártunk már hivatalban, hallottunk olyan élsportolóról, akihez 45 perc alatt ért ki a mentő… Nem tudom, van-e törvény, vagy rendelet arra, hogy mennyit lehet várakoztatni az ügyfelet, mennyi idő alatt kell kiérnie a mentőnek, de arra bizonyosan nincs, hogy amikor W. úr a füléhez emeli a telefont, akkor a lakása előtt teremjen egy taxi. 4. Nem gondolom, hogy azért kell ebben a városban 5800 embernek (+hozzátartozók) szarul és létbizonytalanságban élnie, azért kell kaotikus, az utasok számára átláthatatlan állapotokat fönntartani, hogy W. úr 15 percen belül taxihoz juthasson. És sajnálom, tisztelt Málna, de az, aki ezekre nem tudja és/vagy nem meri egy fölfuvalkodott közszolgának a becses figyelmét fölhívni, az engem, minden jószándéka mellett se képviseljen! Köszönöm a fórum „lakóinak” türelmét és elnézést kérek a terjedelem miatt! Legközelebb a vizsgáztatással és a tarifával kapcsolatban fogok bevauzni néhány gondolatot, amiért előre is elnézést kérek. Nincs bennem szereplési kényszer, ezért kész vagyok a fórumot megkímélni a jelenlétemtől. Ennek jegyében: aktivsonar@freemail.hu