Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Hova lett a Szunyogh Szabolcsot kioktató hozzászólás? Nagyon jó helyen volt ott, miért tűnt el onnan? Nem vágom a facebookot.
Rendelet van, ez csak rendelet módosítás. A hivatalos megfogalmazás:  előterjesztői tájékoztató benyújtására vár. Ennek határideje 06.01. Jelen pillanatban annyi a hivatalos információ, hogy június 6-7-8-9 születik meg a döntés, azért ilyen intervallumban van megadva mert sok más ügyben kell ez idő alatt dönteni, feltételezem ahogy haladnak velük.

Nekem nincs facebookom, ebben reménykedtem, hogy valaki veszi a fáradságot és hozzászól erről az oldalról is.

Milyen kellemetlen mikor a MÚOSZ elnökségi tagjának egy taxis magyarázza el merre hány méter.

Uberelheti-e a taxi az ubert? Szunyogh Szabolcs írása.


Képtelen vagyok megérteni, hogy egy 66 éves újságíró, aki az ELTE-n végzett, ráadásul a MÚOSZ elnökségi tagja, hogy adhat ki a kezéből egy ilyen cikket? Erre mi vezérli, szimpla tájékozatlanság? Mi olyan bonyolult ezen az ügyön, hogy valaki ezt ferdén értse? Ami még az ő dolga, de Szunyogh Szabolcs még le is írja, igy másokat is félretájékoztat. 

Az egész cikk az elejétől a végéig teljes tájékozatlanságra vall, egész egyszerűen nincs olyan mondat amivel egyet lehetne érteni.

Csak azt kiemelve, ami legjobban irritál: A taxisok tiltakozása ugyanakkor teljesen érthető. Egy sor feladatot terhelt rájuk a kormány, sárgára kellett festetni az autót, új pénztárgépeket kellett venni, és most megjelenik az Uber képében egy versenytárs, amelyik semmi ilyesmire nincs kötelezve..

Ki mondta neki ezt, honnan veszi ezt? Miért ne lenne kötelezve? Miért ír le ilyen a MÚOSZ elnökségi tagja? Amióta ez a cég belépett a magyar piacra azóta tevékenykedik illegálisan. Jelezték neki, felhívták a figyelmét, kifejezetten figyelmeztették, hogy igy ez a tevékenység nem folytatható. Még segítettek is nekik. Ide menj, ezt töltsd ki, itt ezt az adózási formát pipáld ki, oda azt ird be stb. Ha már nav csak zárójelben, engem pedig halálra reszelnek, ha elfelejtem ráírni az áfa tartalmat a számlára, senkit nem érdekel, hogy tudom e vagy sem, ha vállalkozni akarok akkor készüljek fel belőle. Egy amerikai multit, akinek még hatodszorra sem sikerült helyes számlát adni pedig itt kézenfogva vezetgetnek, hogy neki jó legyen. Minderre az uber válasza pedig az, hogy kizárta a hatóságokat a rendszeréből. Sőt, nem csak a hatóságokat, minden olyan felhasználót aki számára gyanúsnak tűnik.


Ezt a cikket egy az egyben ki lehetne adni úgy, hogy a taxisokat átcseréljük pékekre. Miért ne süthetne valaki kenyeret az utcán? Miért ne? Ha ez nekem mint vásárlónak megfelel? Hát kenyeret sütni mindenki tud, miért csak a pékek süthetnek kenyeret, hol itt a verseny? Miért kell ezt szabályozni?

Ha nem lenne szabályozva akkor fele annyiba kerülne a kenyér. Engem nem zavar ha valaki a Duna parton egy sátorban nekiáll kenyeret sütni. Ha majd egeret találok a kenyérben vagy rájövök, hogy a Duna vizéből merit egy vödörrel a dagasztáshoz akkor majd jól lepontozom az új innovatív rendszernek köszönhetően és kész. Vagy írok Hollandiába egy emailt.

Van olyan ország Európában, ahol nemhogy az ubert, de még a Google-t is bokán rúgják, ha nem tartja be a helyi elvárásokat.

Az uber kikérte a hatóságtól az adóellenőröket fogva tartó sofőr adatait, hogy ki tudja zárni a rendszeréből. Ez volt a TV2-n ma reggel.

Kikérte? Ők meg kiadták? Mikor a hatóság kér adatokat és rálátást akkor meg írjanak Hollandiába valami emailcímre. És ezzel a viselkedéssel sztár lehetsz Európában. Felfoghatatlan.


Egyébként pedig miért zárják ki,  nem a liberalizmusról szól ez a modell? Majd az utasok lepontozzák és majd akkor kikerül a rendszerböl.  Vagy nem,  mert lehet az utazóközönségnek tetszik ez a frappáns megoldás. 

Tehát az uber liberalizmusának a határa az, hogy adóellenőrt kizárni lehet, de  bezárni NEM.

Nem azért kellene most mert minket ez különösképp érint, hanem mert egy újabb hypeolás, ami megint söpör végig a weben anélkül hogy bárki megkérdőjelezné a létjogosultságát. A hazug reklám viszont már érint minket. Erre utazik, erre épít az egész cég az illúzióra. Hozzájuk nagyon jó tartozni, mert ők annyira jók, hogy nagyon jók, ebből nem szabad kimaradni. Ezt sugallja mindenkinek, erről szól az egész.

De ha a bűvész hatalmas trükkjét felfedjük, már rögtön nem is olyan izgalmas az egész. Hogy tűnt el a nyuszi a kalapból? Sehogy, végig benne volt. Ennyire egyszerű. Ja csak ennyi..? Igen, sajnos csak ennyi.

Fejleszt az uber forgalomba helyezhető önjáró autót taxiüzemmódra? Miért tenné? Arról szól az egész cég, hogy minden, sajnos megint ismételni kell magam különben elveszik a lényeg: tehát minden költség az autós partnereket terheli. Autóvásárlás, fenntartás, biztosítás, parkolás díjak, bírságok, károkozás az autóban, stb, stb, stb. Innen vannak hónapok alatt a milliárdok, honnan lennének máshonnan?


A fentiek alapján melyiket gondoljátok sanszosabbnak - ha már a nyuszis bűvésztrükköt megismertük - azt, hogy az uber 100 milliárdokért forgalomba helyezhető taxit fejleszt vagy azt hogy megkérték a googlet, hogy a félig kész önjáró autójára hadd rakjanak már fel egy uber matricát és hadd menjenek vele egy kört a fényképezőgépek elött? Ki mire tippel, lehet erről sem ártana egy szavazás.


Ezért kéne a szavazás, hogy annak eredménye alapján valamelyik ilyen blődségeket végiggondolás nélkül közlő újságíró - mint pl. Ember Zoltán gazdasági újságíró ebben a 'remek' cikkében - magyarázza már el, hogyan is fog ez kinézni a gyakorlatban.


Ha te nem látod jelentőségét, remélem majd tomajer kitesz egy ilyet, ha egyszer végre befejezi az építkezést. Bár nem tudom mi tart eddig, már rég meg kellett volna rendelnie UberBuild-en a legközelebbi és legolcsóbb innovatív szakikat és tiz perc alatt kész lenne a kégli fillérekért.

Persze, átemelheted bármelyiket, annyi megkötéssel hogy hivatkozz ide, ha már itt született. Nagyon hasznos lenne, ha ebben a digitális háborúban mi is képviseljük magunkat minél több fronton, nem csak a uber fizetett hangulatkeltőinek véleményét ismernék meg az emberek.

Más... nyomatékosan javaslom, hogy legyen készítve egy szavazás arról a kérdésről, hogy vajon mennyi idő alatt lakna le a Gozsdu udvar környékén tevékenykedő önvezető autót az utazóközönség a nem túl távoliˇˇ jövőben. A taxisok szavazatát várjuk, ők megfelelően rutinosak ebben a kérdésben, igy korrektül tippeljük meg mennyi idő kellen hozzá. Az én tippem egy hét, de nem akarok befolyásolni senkit, azért írom le, mert én valóban igy gondolom.

Tehát erről egy szavazás a taxisok részéről, aminek az eredménye elérhető mindenki számára.

Nem tudom, hogy neked vagy tomajernek célszerűbb ezt kitenni az oldalára, de most nem ártana ha erről a mi véleményünk is publikus lenne.

Amikor az úticélhoz értek, a sofőr gyanút foghatott  .. gyanút foghatott? Aztán mifélét? Adóellenőrzés, mi ezzel a baj? Mindannyiunk átélte már ezt. Megnézik ki vagyok, mi vagyok, rögzítik hogy adtam blokkot vagy sem, megfelelő áfás számlával rendelkezem, aztán aláíratják a jegyzőkönyvet és elbúcsúzunk egymástól. Hol itt a probléma?


Nos én elmondom, az uber rendszere és hazugságai itt a probléma és az, hogy gyengülő politikai erők próbálnak a népszerűségének oldalvizén felkapaszkodni. Nem számít nekik semmi, sem a törvények, sem a szabályzások, sem a lojalitás, csak jelenjen meg a fejük a híradóban, ahogy első hallásra szimpatikusnak tűnő egymondatos közhelyeket mondanak a parlament épületében. Igy megjegyzik a pacekjukat és majd rájuk szavaznak. Szerintük. Mekkorát tévednek, sejtelmük sincs.

Ez egy vesztes út, ha valaki nem képes egy ilyen jogosulatlan tevékenységet végző, hazugságokkal és félrevezetésekkel   erre a jogosultalan tevékenységre ösztönző amerikai multit megállítani az országunkban az nekem nem a vezetőm.

Egy szavukba kerül és kitépem a taxiórát. Minek nekem 200.000Ft-os taxióra, adómemóriával, fekete dobozzal meg konstans értékkel? Mikor elég egy 5000Ft értékű androidos mobil és már végezhetem is a tevékenységemet egy amerikai cég szerint Európában. Se számla, se tevékenységi kör, se nav, sem engedélyek, semmi se kell. Annyi kell csak, hogy mindig tegyek ki friss ásványvizet az utasaimnak, mert az amerikai cég szerint azt az utasok nagyon kedvelik a nyári melegben.

Magyarországon ennek a cégnek 4db alkalmazottja van és nem tudják megállítani az én vezetőim?? Majd év végén? Mert addigra kialakul mit szól hozzá a nép? Mi az, hogy év végén? Melyik informatikus brigád mondja ezt? Úgy rúgnám ki őket lábuk sem érné a földet, menjenek uberezni.


Arról hadoválnak a parlamentben az én vezetőim, hogy ez mennyire egy innovatív dolog? Mi a fene az innovatív ezen, ez egy 0, egy filléres szoftver, bármelyik budapesti fuvarszervető már évekkel ezelőtt megíratta volna ha ezt lehetne. De nem lehet. Nincs GPS pozíció alapján számlázás, nincs erre lehetőség. Országos mérésügyi hivatal van, taxiórával, plombával, adómemóriával. Ha az amerikai cégnek nem kell ez és ők ezért innovatívak, akkor nekünk sem kell?? Nem felejtettek el nekünk erről szólni? Ezt a gagyi szoftvert 5 nap alatt összetákolják nekünk és majd mi is fejlesztgetjük, családi funkció, fizesd a barátnőd utazását funkció, irány a mars funkció.


De mielőtt erre mindenki rábólintana azért gondoljuk végig még egyszer, biztosan azt akarjuk amit az uber csinál? Amerikából vezérel egy alkalmazást 0, ismétlem 0 befektetési költséggel és mindezen milliárdokat kaszál. Mindezt úgy, hogy országonként 3, 4, 8, vagy 10 tényleges alkalmazottja van. Biztos, hogy ezért milliárdok járnak?? Ne legyünk már ostobák.

Mit is csinál még? Mindenkiről mindent gyűjt, tárol, ki hova megy és mikor, ott mennyi ideig állomásozik, sőt még a bankszámlák adatait is. Csak érdekességként ehhez, egy hölgy panaszkodott az uber magyar Facebook oldalán (mert máshol nem lehet) hogy előző nap ő 30.000Ft-ot uberezett el Mexikóban, miközben 5 éve még Budapestet sem hagyta el. Nem tudom fenn van e még az uber számára uninnovatívnak számító bejegyzés az oldalukon. Vagy sok olyan bejegyzés jelenik meg akik elveszett tárgyat keresnek, válasz: irj az uber@tokomtudja.nl-ra és majd valaki intézkedik. Honnan, Hollandiából vagy mi??  És mit fog intézni, lepontozza ő is a sofőrt vagy mit?

És még mit csinál a milliárdos uber? Kiadja mindenki telefonszámát mindenkinek. Ez is költségcsökkentés, még telefonszámlája sincs. De nem több mint aggályos ez az adatkezelés? Én látom a sofőr telefonszámát, ő látja az enyémet, látja a feleségemét, a lányomét és akkor hívja fel őket amikor csak akarja. Mi köze neki ehhez?? Sőt, most már az új és innovatív családi funkcióval ellenőrizhetem merre mászkál az asszony és ő is engem.

Mindezt még megfeleljük azzal a ténnyel, hogy a milliárdos amerikai cég a magyar autós partnerével fizetteti ki az adóját, akit cserébe enged két accountal beregisztrálni a rendszerébe (vagy nem tud róla, de ez pont ugyan olyan értékű az én szememben) igy a sofőrnek nem kell áfá-t fizetnie. Még ezt is tudom tetézni, kétajtós autókkal tevékenykednek az ubernél, ez nem hogy a taxi szabályozásába, de még a személyautóval történő személyszállítási szabályozásba sem fér bele. Akkor mit keres a rendszerükben?? Hogyan kerül bele? Mit keresnek a vidéki taxisok már tömegével sárga rendszámmal a pesti éjszakában boldogan uberezve? Megmondom én, a telefonszámot beregisztrálta majd egy teljesen más autóval mint amivel regisztrált feljött a nagyvárosba tevékenykedni. Semmi más dolga nincs,mint küldeni egy üzenetet az utasnak, hogy ne lepődjön meg, de az az autó szervizben van amit az uber jelez, egy másik autó érkezik. Tud erről az uber? Akkor vége a sztorijának. Nem tud róla? Akkor meg azért vége a sztorijának.

Az uber még arról sem tud, ha az autós partnerének már nincs jogosítványa. Honnan a fenéből tudná? Éveken keresztül tevékenykedhet a jogsi nélküli autós partnere, az ubernek erről sejtelme sem lesz. Ahogy arról sem, ha az autó partnerének akinek valaha volt erkölcsije mára már rég nincs.


Tehát kérdezem még egyszer: biztos, hogy ezt akarjuk? Mert én nem. És aki a parlamentben az uber zászlóját lobogtatja az nekem nem vezetőm és soha nem is lesz az.