Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Nincs jelentősége az én életemre nincs hatással a gimnazisták véleménye.Az utasok szűrésére pedig ott a központi zár, ez a leg-ínnovatívabb találmány a világon.
Nem irom alá, legjobban azok kiabálnak akik 10 éve nem ültek taxiban és hallottak valakitől valamit.Akik a nagy többségünktöl kiszállnak teljesen elégedettek és nem is értik ezt a hisztit a taxisok körül.Sőt,  markáns vélemény az, hogy tökéletesen igazunk volt és jó látni hogy van társadalmi réteg aki ki mer állni a jogaiért és sikerrel is jár.

Eközben a blikk magazin szerint két adóellenőrt tartott fogva egy taxis. 

Az illusztráció egy sárga taxi. Első hozzászólás? Rohadt taxisok, szegény uber. 

Ez a szint jelenleg a blikk magazin olvasói és újságírói között.

Nem tudom hogy jönnek ide az elektromos autók, attól, hogy elektromos az még nem önvezető. Ráadásul ebben nincs is köztünk vita, az elektromos autó és mindenféle elektromos meghajtás a jövő, ez nem kérdés, teljes elterjedését nem az gátolja, hogy nem tudunk belőle hatékonyat gyártani, hanem az, hogy nem tudjuk az energiát tárolni. Ha ez megoldódik akkor lehet majd a bűzmotoroktól megszabadulni.

Informatikusokkal vitáztam ezen, ugyanezt mondják amit te. Hogy majd a gép tanul, egymással osztják meg az adatokat, egyre okosabb lesz, stb. Mi az hogy majd tanul? Erre itt nincs lehetőség. Hibára itt nincs lehetőség, még annak a leghalványabb esélye sem merülhet fel. Jelen pillanatban azon vitáznak a szakik, hogy hány balesetmentes kilométer az amire azt merik mondani, hogy ez a szolgáltatás megbízhatónak minősíthető és engedélyezésre érdemes. Százezer? Egymillió? Egymilliárd? Még ezt sem tudják.

Mennyit mentek el ezek eddig? Egymillió kilométert. Vagy legyen 10, tök mind1. Tök szép szám. És mennyit mentek el a városi forgalomban? Valós körülmények között, a városi forgalomban, a forgalom ütemét felvéve, semmi szimuláció, semmi előre betáplált útszakasz, csak a való élet.

Elmondom neked: 0 kilométert.

Ilyen alapon az én autóm is önvezető, elindulok Siófokra elengedem a kormányt és suhanunk. Azt meg, hogy az érdi emelkedő elött térddel igazítottam a kormányon azt meg nem mondom el senkinek. Mi is csinálhatnánk egy ilyen neten ingyen végsöprő promót: a budapesti taxisok beelőzték az ubert, önjáró taxi Budapesten - sőt, már Siófokon is!


Csak, hogy teljesen világos legyen, nem azt állítom, hogy nem lesz önjáró autó - bár a gyakorlati megvalósításról az én személyes tippem inkább az útba épített jelzés követése, mint a felügyelet hiánya és a teljes döntés átadása a gépnek (ami újabb érdekes kérdéseket vet fel taxi szinten) - én azt állítom, hogy a taxi lesz az utolsó ahol ez a szolgáltatás valóban elérhetővé is válik.

Egyszerűen nem jut eszembe ebből a szempontból problémásabb szolgáltatási terület, biztos van ha elkezdenénk ilyet keresni, de engem érthetően ez érdekel.

Azért azt nem árt tudnod, hogy még ott is - aminél egyszerűbb feladatot nehéz lenne adni egy gépnek - flangál egy alkalmazott aki meghúzza a nagy piros kart ha gáz van.  Ahogy azt is érdemes tudnod, hogy a gép az elején fogta és többszor is nyitotta ki mindkét oldalon az ajtókat a megállókban. Biztos volt nagy öröm az utasok körében.Ez még csak egy fixen,  zárt pályán, védett helyen, ugyan onnan, ugyan oda közlekedő jármű.  Károkozás megoldva, bekamerázva minden, biztonsági őrök hadátol nem jutsz ki ha valamit elkövettél az 'utastéren' belül...És akkor most beszéljünk a taxiról.
De ugye azt érted, hogy egy darab 4-es metró szerelvényt könnyebb - lenne - távolról vezérelni, mint ezer a városban fel alá száguldozó taxit?

Nincs ilyen, értsd már meg. Ingyenes reklám, amiről mindenki beszél, mert mindenki erre vágyik. Ettől még nem létezik. És ha majd valóban létezik, akkor sem taxi lesz belőle, hanem vízi, majd zárt pályás személy vagy áruszállítás, utána kamion - csak a sztrádán - aztán busz csak utoljára a taxi. Ebből a felsorolásból melyiket tudod megmutatni nekem mindenféle felügyelet nélkül a forgalomban?

Egyiket sem, nincs ilyen, senki sem vállalja a felelősséget, az első hibánál szénné perelnék a céget, a gigamulti 10 másodperc alatt bukna ebbe bele.

Csak az autópályás kamionos önvezetéshez képest a városi forgalomban lévő önvezető taxi forgalmi helyzeteinek variációi a végtelenszerese. Hogyan táplálja ezt be a gépnek? Sehogy, ehhez mesterséges intelligencia szükséges. Melyik cég vállalja a perelhetőség kockázatát, az uber? Miért tenné?

Jelen pillanatban abból él és hízik, hogy semmilyen költsége nincs és kapja a nagy egész negyedét tisztán. Minden költség az autós partnereié, a rejtett költség is. És akkor ezt feladja, elkölt 100 milliárdokat arra hogy ne legyen sofőr és tulajdonos az autóban és magára vállalja az összes autó összes költségét még a rejtett költségeket is azért, hogy.....? Miért? Miért tenné? Majd hülye lesz.

Az autós partnereknek alapból nem éri meg, veszteséget termelnek - miközben azt nyilatkozza az egyikük, hogy 300 nettót keresett míg volt uber - ennyire ostobák. Azt hiszed ezt az uber nem tudja? És majd ő átvállalja az ostobák szerepét, magára vállalva az összes költséget, az autók finanszírozását, a fenntartást, a károkozás utáni helyreállítást, a 100 milliárdos befektetést és még a perelhetőség kockázatát? Dehogy vállalja, nem azért van pénze, mert ő hülye.


És nem árt tisztázni azt sem, hogy ha az önvezető autó annyiból áll, hogy oda-vissza megy a Rákóczi úton, az nem taxi. Az a 7-es busz, ilyenünk meg már van.


A fuvarszervezők nem tudnak velünk kiqrni, ugyanis taxiengedélyem nekem van és nem neki. Tehát ha jönne ez a Szép Új Világ, én leszek az aki hadrendbe állíthat ilyen autót, ugyanis nekem van hozzá engedélyem.


Dehogy lesznek, propaganda és pozícióharc az egész. Nincs ilyen és még nagyon sokáig nem is lesz. Ha lesz akkor is a taxi lesz az utolsó ahol az elérhetővé válik. Ezer és egy oka van ami miatt igy van, a taxisok még nagyon sokáig fogják boldogítani a városok lakóit.

Hihetetlen, hogy ezt még maguk a taxisok sem látják át, én már kértem pár hónapja erről egy szavazást - hogy a valóban hozzáértők véleménye is megjelenjen - sajnos ebből nem lett semmi.

Azon gondolkodtam, hogy van ez a digitális huszár, ez az Árpa Attila, aki lojalitásból teljes mértékben megbukott, akit a 6x6 évtizede cipel, akinek az okosságait a taxisok hallgatták végestelen végig az utazások alatt... aki mikor az Argo c. filmje megjelent a televízióban hisztizett, hogy le a digitális liberalizmussal és aki le meri tölteni torrentről az ő filmjét jogtalanul azt egyesével feljelenti, mert hogy nekik ehhez nincs joguk és aki ezek után belekiáltotta a pesti éjszakába, hogy #ubervagyok, majd lovon(!) elment a minisztériumhoz petíciót átadni az engedély nélkül tevékenykedő uber és a digitális liberalizmus érdekében és a felé évtizedek óta lojális taxisoknak konkrétan a pofájába sz@rt, szóval.... nem lehetne azt mondani egy ilyen embernek, hogy nem küldünk autót??

Nem tudom, most épp melyik fuvarszervezőhöz sírta be magát, de leesne az aranygyűrű az ujjunkról, ha a diszpécser nem küldene neki kocsit? Akkor mi lenne, összedőlne a világ? Ezek után üljön be az én autómba és hallgassam tovább az okoságait az utazás alatt, épp úgy mint előtte?

Ki a tököm kíváncsi a kétezer forintjára? Hívjon magának ubert, odatette a voksát.


Nem lehet, hogy a taxisok szemében egy ilyen következetes fuvarszervező nagyot nőne? Az is mérhető pénzben. Ahogy nem lehet, hogy egy adott fuvarszervező szintén nőne a taxisok szemében, ha a volt uber sofőröket - akik a taxisok tönkretételén dolgoztak - nem vennék fel a cégek?

Hogy miért? Mert engedély nélkül végezted a mi tevékenységünket. Épp ahogy a régi nagy hiénákat sem veszi fel egy cég sem, mert nincs elfelejtve a dolog.


Folyamatosan veszik fel a nul-kilométeres ubereseket, akkora károkat okoznak az adott cégeknek, hogy a tulajdonosoknak erről sejtelmük sincs. Olyan szinten rombolja a cégek hírnevét, amit csak évek alatt lehet újra felépíteni.... és ki építse fel újra..? Persze a régi, rutinos taxis. Igaz, hogy ő már ezt felépítette (nem is egyszer), de újra tegye meg. És ki lesz hivatalos etikára, ha nem a megfelelő ütemben vette a levegőt az autóban? Természetesen ő. Hisz a volt uberes az még nem tudja, ez mentesiti minden alól.


A nul-kilométeres azon vitatkozott össze a diszpécserrel a csatornán, hogy már pedig a diszpécser ne mondja, hogy a Rákóczi út az a hetedik kerület, ha mást nem ezt az egyet ő tudja hisz ő ott lakik, márpedig a Rákóczi út az a nyolcadik kerület és slussz. Ő még csak a diszpécser volt, mi lesz ha beül az utas?


Lojalitás? Nagy 0 itt is. Csak akkor én miért legyek állandóan, mindig, minden helyzetben lojális? Ezt mondja el nekem valaki.