Név
Becenév vi
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Nem mindenki, csak ez a Németh Géza. Nem tudja szegény, hogy van taxi, és van személygépkocsis személyszállító szolgáltatás.És olvasni sem tud, de legalább mindent mindennel összekever.
Az eddig hatályos szöveg:
(6) A személygépkocsis személyszállító szolgáltatás fehér alapszínű, sorozatban előállított, állandó rendszámtáblával és regisztrációs matricával ellátott személygépkocsival végezhető.
A változás:
(6) A személygépkocsis személyszállító szolgáltatás fehér alapszínű, sorozatban előállított, állandó rendszámtáblával és regisztrációs matricával ellátott személygépkocsival végezhető. E rendelkezést nem kell alkalmazni, ha a személygépkocsis személyszállító szolgáltatást olyan környezetkímélő gépkocsival végzik, amelyhez világoszöld alapszínű különleges rendszámtáblát adtak ki.
(csak annyi történt, hogy a személygépkocsisoknak is engedélyezik a zöld rendszámot, mint a taxinak már 2016 óta)
A de minimis támogatás (csekély összegű támogatás) egy és ugyanazon vállalkozásnak meghatározott időszakon belül nyújtott, egy meghatározott összeget meg nem haladó támogatás.Egy és ugyanazon vállalkozás az adott és az elmúlt 2 pénzügyi év vonatkozásában maximum 200.000 euró értékben jogosult ezt támogatást igénybe venni.
Tehát a Te vállalkozásod  de minimis kerete a 2018-2019-2020-as évekre 200.000 euró.Ha ezekben az években nem kaptál de minimis támogatást, akkor a teljes 200 ezer euró a rendelkezésre álló szabad keret, így a maximum 55% odaítélhető (kb. 24 ezer euró egy 15 milliós autónál).Ha már kaptál ezekben az években de minimis támogatást, mondjuk 180 ezer euró értékben, akkor csak a fennmaradó keret (20 ezer euró) mértékéig kaphatsz támogatást.

Annak idején a pénztárgépre kapott támogatás (kb. 150 euró 2016-ban) is de minimis támogatás volt, de ezt szerencsére már nem kell figyelembe venni, különben csak 199.850 euró lenne a keretünk.
Továbbá ugyanez a rendelet leírja, milyennek kell lennie a taxi-szabadjelzőnek: Tájékoztató lámpákra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 67. § (1) A taxit fel szabad szerelni az igénybevételi lehetőségének jelzésére szolgáló fényjelző berendezéssel (taxi szabadjelző). Ez a fényjelző berendezés előre színtelen (fehér) vagy borostyánsárga, illetőleg a kettő közötti színkoordinátájú; hátra borostyánsárga, illetőleg kadmium és borostyánsárga közötti színkoordinátájú fényt bocsáthat ki. A taxi szabadjelző készülék fényjelzése a „TAXI” feliratot kell mutassa; megengedett továbbá a taxi szabadjelzőjén az üzemeltetőre, valamint a rendelési telefonszámra, hívószámra utaló jelzés alkalmazása is. (2) A taxit fel szabad szerelni olyan villogó fényt kibocsátó vészjelző lámpával, amellyel a taxi vezetője segítséget kérhet. Ezt a lámpát az (1) bekezdésben említett lámpával kell egybeépíteni. Ezt a rendeletet önkormányzati rendelet nem írhatja felül.
Ez az "ötlet" ütközik ezzel a rendelettel: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 37. § (5) Előre piros, hátra fehér fényt - a hátrameneti lámpa, a munkahelymegvilágító lámpa, taxi vészjelző lámpája, továbbá a jármű belső világítására szolgáló lámpa kivételével - világító és fényjelző berendezés nem bocsáthat ki és nem verhet vissza. (az aláhúzott szöveg a lényeg) Tehát előre piros fényt kibocsátó lámpát TILOS bármely gépkocsira felszerelni!
Sajnálatos módon védenem kell a képviselőket, mert ezegyszer tényleg a mi javunkra akarnak változtatni. Javaslom, hogy olvasd el az előterjesztést KDNP javaslat, nem az van benne, amit az újságok leírtak: "Azt pedig, hogy csak és csakis a taxis vállalkozás kötelezően ÁFA körös legyen, minimum diszkriminatív." Ilyesmiről egy betű sincs a javaslatban, ez az újságírók fantáziájában született, és mindenki elhitte. Aki alanyi mentes lehet és akar is, az az marad, a többi pedig ÁFA-körös továbbra is. "A taxis vállalkozás pedig szinte semminek az ÁFA-ját nem írhatja le(?), amit leírhat, az is nagyon macerás." Pont ezt változtatná meg a javaslat, mert lehetővé tenné (csak a taxi-vállalkozók számára) a személygépkocsi vételárának, üzemanyagának és az üzemeltetési szolgáltatások ÁFÁ-jának levonását, méghozzá akár egyszerűsített módon is. Szerintem ez az elmúlt tizenvalahány év első, számunkra pozitív döntése lenne, de persze mindenki tiltakozik (mert az újság azt írta, ÁFÁ-t kell fizetni). Majd a képviselők döntenek. vagy: Ők is (mint a taxisok) az újságokból tájékozódnak, nem gondolkoznak és azt mondják: Hát fizessenek már ezek is! vagy: A tiltakozások hatására elutasítják. Aztán évekig ez lesz az adu: Hiszen az ÁFA változtatás ellen is tiltakoztatok, és figyelembe is vettük!
Szó sincs erről. Alapszabályként a személygépkocsi vételárának és üzemanyagának ÁFÁ-ját semelyik vállalkozás nem vonhatja le. A javaslat szerint kivételként a taxiszolgáltatásban ezek levonhatóak lennének, ettől remélik, hogy a taxis vállalkozások nagyobb számban választják az ÁFÁ-zást, az alanyi mentesség helyett.
A javasolt új szöveg szerint: a 124. § (1) bekezdésének a)-d) pontjában [b]- az a)-c) pont az összes személygépkocsi üzemanyag ÁFÁ-ja - a d) pont a személygépkocsi ÁFÁ-ja[/b] és a (2) bekezdésének b) pontjában - a b) pont az üzemeltetéshez, fenntartáshoz szükséges szolgáltatás ÁFÁ-ja Tehát a javaslat szerint elszámolható lenne a gépkocsinál felmerülő összes ÁFA (vételár, üzemanyag, kapcsolódó szolgáltatások), kétféle módon: 1. Részletes útnyilvántartás vezetésével, a vállalkózói/magán használat arányában. 2. Főtevékenység esetén, útnyilvántartás nélkül a gépkocsinál felmerült ÁFA 80%-a.