Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Ez így, ebben a formában, a politikai topicba való :-P
Reméljük, 10 mm-el magasabb, és 80-al hosszabb :-)

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.04.19 06:23

Juhász Zoli:
Páran beszóltak azért, mert azt mertem mondani: Nem politizálok egy ideig. Íme az érveim (mondj ellent!):
Ha nem látható, és nem érzékelhető három és félmillió embernek, hogy hazánkban az egészségügy már be is adta a kulcsot, hiszen életmentő beavatkozásokat hónapokkal odáznak el, nincs normális szűrési rendszer, az alapvető orvosi ellátás tekintetében 600 körzetben nincs orvos, 500 körzetben nincs gyermekorvos, a kórházakban orvos és nővérhiány miatt osztályok állnak, és a teljes rendszer el van adósodva… Akkor én minek érveljek? Látható, hogy ez teljesen megfelel három és félmillió Fideszes embernek.Lássuk már be!Nem csak az én apám haldoklik, de sok Fideszes ember szülei is. De úgy tűnik, hogy ez csak engem érdekel. Nekik ez tökéletesen megfelel. Ki vagyok én, hogy ezt megkérdőjelezzem?Folytassam?Ha eddig nem értette meg 3,6 millió ember, hogy az oktatás Magyarországon a végóráit éli és a jelenlegi helyzet tarthatatlan, ez a modell nem vezet sehova, akkor én minek érveljek?Tanárok ezrei hagyják el a pályát, a tankönyvek mondanivalója átalakult, épp újra definiáljuk a magyar történelmet, miközben két generáció alig tud írni, olvasni. (Tudom, megtapasztaltam). A középiskolákban a technikai és műszaki rendszereket nem frissítik, az egyetemi felvételik száma csökken.Nyolc év kellett ahhoz, hogy a szétlopott Öveges programból bírósági ügy legyen, miközben a KLIK évente 50 milliárd forint hiányt „termel”???Hiszen az állam lassan átadja az egyházaknak az oktatást... Négyszeres támogatást fizetve!Az igazság az, hogy elavult dolgokat tanítanak, ideje múlt módon, egyre kevesebben, egyre kevesebbeknek.Minek érveljek? Látható, hogy ma sok millió apának és anyának teljesen megfelel ez az oktatási modell, ez az oktatási szint. Én meg már elfáradtam, hogy győzködjem őket.Van még érvem! Érdekel?Van ma három és félmillió ember, akik szerint gondot okoz az EU, de ugyanakkor legyint, hogy az EU adófizetőinek a pénzét egy zárt politikai érdekközösség teszi zsebre. Nálunk épül (ha egyáltalán épül) a világon a legdrágábban út, híd, autópálya, vasút. Valahogy ma ennek a három és félmillió embernek nem jelent gondot, hogy eddig hatezer milliárd forintot (ez amúgy egy évig fedezné Magyarország összes nyugdíját.) költöttünk stadionokra és sporttal kapcsolatos beruházásokra. Nekik teljesen jó, hogy elköltöttünk egy adag orosz hitelt (500 milliót) Paks2-re, miközben 12 éve csak beszélnek róla, pedig állítólag ez a jelen energiafegyvere. (Gyakorlatilag semmi sincs meg belőle.) Nekik jó, hogy elkezdődik most a Belgrád vasútvonal, amit kínai hitelből, kínai cégek építenek, és vélhetően soha nem fog megtérülni. Nekik nem probléma, hogy az élelmiszer ár stop ellenére egy kiló kenyér 700 forint, a hús, olaj, kávé lassan luxuscikk és létezik a kádári, állami árszabályozás, ami ha véget ér, szembe kell nézni a 600-700 forintos üzemanyagárral és az ebből fakadó újabb brutális áremelkedésekkel. Nekik jó, hogy az inflációról azt hazudja a média, hogy 8.5 százalék, pedig valójában közel negyven. Nekik megfelel, hogy drága piaci hitelekből negyvenháromezer milliárdra, azaz több, mint a duplájára növelték az államadósságot 2010 óta.Akkor én minek érveljek? Ha valaki elhiszi a médiának, hogy a kézhez kapott százötvenezer forintos fizetése, igazság szerint háromszázezer, akkor én mit bizonygassak nekik? Ha valaki egy ötezrest tízezresnek hisz, annak mit mondjak?Érveljek még?És van ma több millió ember, aki szerint teljesen normális, hogy a törvénykezés kriminalizálja a hajléktalanokat, a melegeket, a másképp gondolkodókat, a civileket. Hasonlóan normálisnak érzik, hogy a közmédiában olyan politikai propaganda megy, amihez fogható a Rákosi érában volt. Nekik teljesen elfogadható, hogy a világon mindenki rosszul gondolkodik, és Brüsszeltől, Washingtonig mindenki becstelen, gonosz, rossz és aljas. Sőt! Szerintük a jellem, becsület, értékrend etalonja alapvetően Putyin. (Ez tényleg szánalmas.)Én minek győzködjem őket?Nekik teljesen vállalható az a felfogás, hogy az Ukránok voltaképp kivégeztek húszezer Ukránt, hogy bebizonyítsák, hogy az oroszok gonoszok. Mindezt azért, mert az Ukránok hoztak egy nyelvtörvényt az OROSZOK ELLEN, ami sajnálatos módon érintetté tette a magyar kisebbségeket is. Nekik teljesen reális, hogy ha a nyelvtörvény bukik, akkor az ukránok nyilván népírtásra is képesek, mindezt úgy – és ez logika teteje - hogy az oroszok voltaképp egy felszabadító hadsereg, akik szimplán ezért háborúznak Ukrajnában, mert ők felszabadító hősök... (És ez az agyrém logika, ma három és félmillió embernek ehető.)Eleve. Még az „ellenzéki szavazók” harmada is elhitte, hogy háborúba megyünk. Egy ostoba mondat kellett csak hozzá. EGY! (by: MZP)Minek érveljek? Kinek?Ma több millió magyar ember azt gondolja, hogy az, ami ma van a hétköznapokban, maga a Kánaán. Valamiért mintha senki sem akarná észre venni, hogy négy év alatt hatszázezerrel csökkent a szavazásra jogosultak száma (8,3 millióról, 7,7 millióra). HATSZÁZEZERREL! Ez a kis ország hivatalosan elvesztett (mert kivándoroltak innen) hatszázezer nagykorút (ez az aktív munkavállalók 15%-a), akik mellett vélhetően ott van… pontosabban a – magyarság szempontjából – már csak ott volt, száz, vagy kétszázezer gyermek is. A magyarság, a magyar nemzet jövője is.És ezért ma nem ont könnyeket ez a három és félmillió ember.Nem bizony!Miközben ők érzik, és hangoztatják, hogy ma jó magyarnak lenni és ennek legfőbb jele, ha olyanok is szavaznak az életünkről, akik nem itt élnek, nem itt dolgoznak, nem itt fizetnek adót, de akik bármikor közölhetik velem – aki itt él, itt dolgozik, itt fizeti az adót – hogy nem vagyok igazi magyar.Én minek érveljek? Ezeknek?***Összefoglalva?Azok, akik értik a gondolataim egy piciny és egyre kisebb, kisebbség tagjai.Egyre kevesebben vagyunk, akik szembe mernek nézni a pusztító és szikár realitással, a vidék lassú halálával, a hazug és mérgező közbeszéd eredményével, az országtól örökre elbúcsúzó százezrek valóságával, a pályaelhagyó tanárokkal és nővérekkel, a felélt, elmorzsolt szakszervezetekkel és érdekvédelmi intézményekkel, az alapítványokba kiszervezett közvagyonnal……és a sor végtelen.Nincs kinek érvelni.Nincs olyan ember, akiért érdemes ma politizálni, mert az ellenzéki gondolkodás eszméje – ezt lemérhettük a választáson – voltaképp meghalt, elveszett.Nyávogunk csak, hogy a oda a média, hogy megy a félretájékoztatás, hogy nincs az ellenzéknek sajtófelülete, holott vannak ellenzéki milliárdosok, ellenzéki újságírók és véleményvezérek, még mindig szabad az internet és még mindig lehetne valami valóságosat létrehozni.Ki kellene mondani itt az ellenzéki oldalon – de ugye, nincs aki meg merné tenni (oké, csak kevesen), hogy rajzolt, szürke, alaktalan ideálokat kergetve azt hisszük, elég négyévente véleményt formálni a választásoknak csúfolt állami megtévesztés morbid játékában.Holott nem elég!Ki kell menni a terepre, közösséget kell vállalni azokkal, akik ezernyi okkal, de az életben maradás indokával szavaztak a Fideszre. Meg kell fogni a kezüket és ki kell őket vezetni a fénybe.…ez nem megy fél évnyi kampánymunkával, és üres ígéretekkel.És igen! Ott vannak a megszállottak, akik készek bármit elhinni, ha a nagy ember – Orbán Viktor – és az ő csapata mond valamit. Legyen az bármilyen ordító, eszement, logikátlan ökörség.De ahhoz, hogy ez megváltozzon, ahhoz létre kell hozni valamit, ami rávilágít, hogy mi – a kisebbség – többet és jobban tudunk, az mi érveinknek, eszméinknek, gondolatainknak van valóságalapja. Építeni kéne valamit, nem csak dumálni a levegőbe, hogy mi vagyunk az alternatíva, mi vagyunk a megoldás!Meg kell ezt tenni azért, hogy akik lehet nem értik, nem látják, nem fogják fel, hogy az, amire szavaznak egy délibáb, egy hazugságból épített ködvár, egy üres és semmit sem jelentő luftballon – azok ráeszméljenek mennyire átverték őket.Lássuk be!Attól, hogy én itt érvelek egy szűk kisebbségnek, ez a szűk kisebbség nem jön velem szöget verni a vidéki csirkeólok falába (nem építene I-Lab-ot mindenhova), nem akar kimozdulni a komfortzónából, nem akar a változás élő, mozgó, radikális eleme lenni.Csak lájkol, vagy megoszt.És egy országot nem lehet lájkokból felépíteni, mert az pont olyan lesz, mint amiben élünk. Sok kéz, sok vigyor, sok szívecske az egyik oldalon……hatszázezer kivándorló és elvesztett (elbukott) választások a másikon.Na ezért nem akarok politizálni. Mert ez csak pofázás. Fing reszelés. Az igazi politizálás a cselekvés......Lenne.Juhász ZoliTalán... mondom: Talán megosztod. Bár már ezt sem remélem.
Pillanatnyilag 12 millió a Katások árbevétel plafonja.
A 3 milla, az egy cégtől bevételezhető bevétel.
Örülj, ha nem csökkentik.   Mert hisz ha egy cégnek dolgozol, akkor feltételezik, hogy kvázi alkalmazott vagy.
A Kresz vizsga állami előírás.  Mit vársz a fővárostól???
Pillanatnyilag 12 millió a Katások árbevétel plafonja.
A 3 milla, az egy cégtől bevételezhető bevétel.
Örülj, ha nem csökkentik.   Mert hisz ha egy cégnek dolgozol, akkor feltételezik, hogy kvázi alkalmazott vagy.
A Kresz vizsga állami előírás.  Mit vársz a fővárostól???

Téma: Hol hibázott az IGO GPS-navigációs program?

Hozzáadva: 2022.04.12 06:35

THX!
Mert egyikük se tudja megkülönböztetni a bevételt, a jövedelemtől :-(

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.04.11 06:16

Most félve, és egyáltalán nem kárörvendően figyeljük, hogy miként kormányozza ki a nagymester az országot abból a szartengerből, amibe belekormányozta :-(

Előterjesztésa Közgyűlés részére

Tisztelt Közgyűlés!

Az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény (Ártörvény) 7. § (3) bekezdésében írtak szerint a taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat - a fővárosban a Fővárosi Önkormányzat - képviselő-testülete a területi kereskedelmi és iparkamarával egyeztetve, a fogyasztóvédelmi hatóság és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását (díjtételeit) a képviselő-testület - a helyi körülmények mérlegelésével - legmagasabb hatósági árként vagy rögzített hatósági árként határozhatja meg.

A Fővárosi Közgyűlése élt ezzel a jogával és a Taxirendeletben állapította meg a Budapest területén alkalmazható taxi viteldíjakat. A Taxirendelet 16. (1) bekezdése rendelkezik a személytaxi-szolgáltatás során alkalmazható viteldíjakról, a viteldíj mértékéről kimondva azt, hogy az egységdíjak (alapdíj/távolsággal arányos egységdíj/idővel arányos egységdíj) rögzített hatósági árnak minősülnek. Ez azt is jelenti, hogy a személytaxi-szolgáltatás során alkalmazható tarifa módosításáról is a Fővárosi Közgyűlés dönthet.

2021. október 21-én a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Ipari Tagozata a személytaxi-szolgáltatás viteldíjának felemelése iránti kérelemmel fordult Karácsony Gergely főpolgármester úrhoz. Ezt követően a BKK koordinálásában Főváros vezetése többfordulós tárgyalásokat folytott a taxis oldal képviselőivel, melyek során feldolgozásra kerültek a taxis oldaltól az Ártörvény 10. §-a alapján bekért adatok, valamint áttekintésre kerültek a Taxirendeletet érintő további módosítási javaslatok. A tárgyalássorozat erdeményeként a felek egyetértettek abban, hogy a rendeletmódosítás mellett az annak hatálya alá nem tartozó, de a szolgáltatáshoz kapcsolódó néhány egyéb kérdéskörben is indokolt további lépések megtétele.Utóbbiak közé sorolható az ellenőrzések számának növelése: a BKK 2020-2021-hez képest az átlagos havi összes ellenőrzések számát 190-ről tervezetten 240-re emelné, különös tekintettel az engedély nélküli személyszállítást végzőkre, valamint az, hogy taxiként a forgalomba helyezéstől számított 15. év végéig lehessen használni egy személygépjárművet. Ez utóbbi érdekében a felek közösen kezdeményezik a vonatkozó Kormányrendelet módosítását. Ezen túlmenően további egyeztetések és vizsgálatok szükségesek annak érdekében is, hogy adott esetben lehetőség nyíljon a piaci folyamatokhoz jobban alkalmazkodó tarifakorrekció jövőbeni bevezethetőségére. Fentieken túl kiemelendő még a kötelezően előírt sárga színnek történő megfelelés rugalmasabb kezelése is.

A jelen rendeletmódosítás legfontosabb eleme a tarifaemelésre vonatkozó javaslat. A díjmeghatározás metódusa nem változik, a jelenlegi díjak [700 Ft (alapdíj) 300 Ft (távolságarányos díj), ill. 75 Ft (időarányos díj)] mintegy 33%-os emelését a legutóbbi díjmegállapítások óta bekövetkezett eddig is igen jelentős üzemanyagár-emelkedés, valamint a megnövekedett infláció és a minimálbéremelkedés együttesen indokolja.

Ennek megfelelően a személytaxi-szolgáltás során alkalmazandó egységdíjak az alábbiak szerint alakulnak:Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc)1000.- 400.- 100.-


Az előterjesztés emellett javaslatot tesz a Taxirendelet több más szakaszának módosítására is, egyrészt, hogy bizonyos rendelkezései a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló 176/2015. (VII.7.) Korm. rendelet (továbbiakban Kormányrendelet) rendelkezéseihez, mint magasabb szintű jogszabályhoz igazodjanak, másrészt a kártyás fizetés megkönnyítése érdekében.

Mindezen változások a következőkben foglalhatók össze (zárójelben a rendelet érintett pontjai) a személytaxi gépjárművek életkorának számítási módja a Kormányrendelet rendelkezéseihez igazodva egységesen az első forgalomba helyezéstől számított 10 év (3. § (6) bek. és 19. § (2a) bek. törlése),a téli időszakban négyévszakos gumiabroncsokat lehessen használni taxikon (3. § (7) bek),a károsanyag kibocsátásának csökkentésére érdekében – a gazdasági helyzetet is figyelembe véve megvalósítható lépésként – 2024. január 1-től kizárólag teljesen elektromos meghajtású, vagy legalább EURO 6-os gépjárműveket lehet új taxiként üzembe helyezni (3. § (8a) bek),teljesen elektromos meghajtású taxik esetében a teljesítmény (egyszeri töltéssel való futásteljesítmény) tekintetében a Kormányrendeletben előírtakat kell figyelembe venni (3. § bek),bankkártya elfogadás vonatkozásában a kártyaalapú fizetőeszközök elfogadásának előírása, ami mind a fizetőeszközök, mind pedig a fizetésre alkalmazható eszközök vonatkozásában is megengedőbb, egyben a kizárólag papír alapú bizonylatot használó eszközök mellett a digitális bizonylattal rendelkező eszközök használata is megengedetté válna (3. § (12) bek),az esetleges visszaélések kiszűrése érdekében a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtása során előzetesen az alvázszámot is vizsgálni kell, annak megállapítása érdekében, hogy a jármű vonatkozásában a megelőző egy évben nem került-e visszavonásra a taxiállomás-használati hozzájárulás (11. § (3) bek),utasfelvételi lehetőségek jogszabályi szinten történő bővítése azáltal, hogy a taxidrosztokon kívül is lehet világító szabadjelzővel várakozni, egyben egyértelművé téve, hogy a droszton való várakozás csak utasfelvételi céllal történhet (12. § (3) és (5) bek),a műszerfalon elhelyezett tarifatájékoztató táblázat színeiben a színek felcserélése is megengedett: fekete fólián fehér grafika kivitelben is elfogadható lesz a jövőben a (1. melléklet 1.) 2025. évtől a személytaxi helyéről, a taxaméter elindításáról és leállításáról a közlekedésszervező felé valós idejű, folyamatos adatszolgáltatás előírása (15. § új (6) bek.),A rendelet-tervezetet az előterjesztés 1. melléklete tartalmazza. A rendelet-tervezethez a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § előírásainak megfelelően készült hatásvizsgálat a 9. mellékletben található.A fentiek alapján kérem a Tisztelt Fővárosi Közgyűlést az előterjesztés megtárgyalására és a rendelet megalkotására.A rendelet tervezet az előkészítés során véleményezésre a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek mellett a fogyasztóvédelmi hatóságnak is megküldésre került az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény 7. § (3) bekezdése alapján, és a tarifamódosítás a véleményük figyelembevételével kerül kialakításra.

Döntési javaslat:

A Fővárosi Közgyűlés úgy dönt, hogy:megalkotja .../2022. (...) önkormányzati rendeletét a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelet módosításáról, az 1. melléklet szerint.felkéri a főpolgármestert, hogy a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. közreműködésével folytasson további tárgyalásokat a személytaxi-szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselőivel annak érdekében, hogy a taxiszolgáltatási díjak meghatározása ne tételesen, hanem az árak megállapításáról szóló törvénnyel összhangban a hatósági ár kiszámítására vonatkozó előírásokkal történjen olyan módon, hogy az a személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozások tevékenységéhez kapcsolódó meghatározó költségtényezők piaci árának alakulásához igazodva folyamatosan képes legyen fedezetet biztosítani a hatékonyan működő vállalkozások ráfordításaira és működéséhez szükséges ésszerű nyereségrea taxiszolgáltatás díjairól, ha 2022-ben a 2022. május 9-én alkalmazandó legmagasabb kiskereskedelmi bruttó hatósági árhoz képest az üzemanyag árak tartósan 20%-os vagy azt meghaladó mértékben növekedtek,a 31/2013. (IV. 18.) önkormányzati rendelet 4. § (9) bekezdése szerinti adatszolgáltatás műszaki, technikai feltételeiről.határidő: azonnalfelelős: Karácsony Gergely főpolgármester Döntéshozatal módja:
Az 1. pont szerinti rendelet megalkotásához minősített, a 2. pont elfogadásához pedig egyszerű szavazattöbbség szükséges.Kelt Budapesten, a minősített elektronikus aláírásba foglalt időbélyegző szerinti időpontban.
Láttam:dr. Számadó Tamás főjegyző
Mellékletek:a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV.18.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló……/2022. (...) önkormányzati rendelet A rendelet-tervezet indoklása függelékek: Hatásvizsgálati lap BKK vizsgálatának összefoglalója.