Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2011.09.14. 04:50:05 / # 92345
avatar
Elmondom, hogy én hogyan látom ezt a dolgot. A Komáromi nem katona. Legalábbis nem abban az értelemben, ahogy gondolod. Nincs itt semmi felsőbb, vagy központi utasítás. Arról van szó, hogy itt van ez a jó kis állás, ami hoz a konyhára havi 3-4 millát. Ezt valakinek oda kellett adni. Hogy miért pont neki, azt nem tudom. Biztos valakinek a nagy csókosa. Szerintem valahogy így zajlott a dolog. "Figyelj Bandi! Itt van ez a Droszt Kft, vagy mi. Van ebben egy kis lóvé. Kell ez neked? Sok melót nem kell belefeccölni. A te képességeiddel simán meg tudod oldani. Ez nem egy stratégiai üzletág, úgyhogy gond nélkül elbír egy ejtőernyőst. A Héray megy a levesbe, valakinek meg kell keresnie ezt a pénzt. Nincs a taxisokkal semmi különösebb probléma. Azt csinálsz velük, amit akarsz." Kb. ennyit jelent a taxizás a Fővárosnak. Oda tesznek valakit, akinek fingja sincs az egészhez. Igazából le is szarja a dolgokat. A lényeg, hogy ne kelljen csinálnia semmit. Ez egyébként tisztán látszik az általa leírt összefoglalóból. Röviden összegzem ennek a lényegét. Szorítok a taxisok tökén egy kicsit (nagyot), ebből baj nem lehet. Még népszerű is lehetek tőle. Amiket meg pofáznak (fix tarifa, rend, ellenőrzés, drosztok), azokat nem is értem, meg szerintem nem is kell csinálni velük semmit. Igazából fogalmam sincs arról, hogy hogyan is kellene egy ilyen taxizásnak működnie, de hát ez a legkisebb probléma. Eddig is volt valahogy, eztán is lesz. Majd csak kihúzok itt egy pár évet valahogy. Az is lesz 100-200 milla. És ha az zsebben van, mi bajom lehet? Nagyjából ennyi. Egyszerűen elképesztő, hogy mennyire nem érdekli a szakma, és a legnyilvánvalóbb dolgokban sem mond igazat. A fix tarifa kérdésében azt állítja, hogy még az érdekképviseletek sem értettek egyet. Ez enyhén szólva nem igaz. Még a fuvarszervezők is aláírták a fix tarifával kapcsolatos nyilatkozatot. Talán a Dióslaki volt az egyetlen, aki nem. De ő meg ugye nem érdekképviselet. Az meg egy marhaság, amit ír, hogy a már meglévő szerződésekre nincs visszaható hatálya. Minden gond nélkül föl lehet mondani egy szerződést, vagy vissza lehet vonni a kedvezményeket. Ha akarjuk. Nincs kőbe vésve semmi. Még törvényeket, is lehet módosítani. Mint ahogy tudjuk, újabban még úgy is, hogy visszaható hatállyal bírnak. A létszám szabályozással kapcsolatban azt mondja, hogy ahol eddig volt, ott is megszűnt. Meg, hogy az EU is közben szabályozta a kérdést. Nem került feloldásra sehol sem, csak átalakították a szabályozást. És most is érvényben van. Az EU meg nem szabályozott semmit. Még Brüsszelben is van létszám szabályozás, pedig hát az az EU központja. Ellenőrzés. Értelmetlennek találja egyáltalán az ellenőrzés fokozásáról beszélni, mert szerinte nincsenek szabályok! Hát ennél nagyobb baromságot még nem hallottam! Egyszerűen arról van szó, hogy fingja sincs arról mit is kellene ellenőriznie! És az is tisztán látszik, hogy nem is akar csinálni semmit. A "jogalkotási":-D részéről meg nem is mondok semmit. Az a "szorítok a tökükön" rész. A legjobban az tetszik, hogy ha címre mész, takard le a szabadjelzőt, vagy szereld le! Ezt már néztem több helyen is, és a világon mindenütt így csinálják!:-D Nem is értem, hogy eddig miért nem volt nálunk is így. Nekem ez a véleményem a dologról. Nem hiszem, hogy különösebben a dolgok mögé kellene gondolni mást.
hiénakutya 2011.09.13. 18:39:19 / # 92343
Hát, most aztán így is - úgy is lőttek az egzisztenciájuknak.
mezitlábas1 2011.09.13. 18:35:44 / # 92342
avatar
Igen igazad van a Komáromival kapcsolatban ! A telefonszám tulajdonosok a taxisok egy részét olyan helyzetbe sodorták,hogy szinte egy napot sem tudnak kihagyni-vagy esetleg egy hetet vagy többet meg pláne nem-mert nem merik kockáztatni a családjuk egzisztenciáját egy bizonytalan kimenetelü akció miatt! Ilyen helyzetbe került a taxisok nagy része! Nincs egy fillér tartalékuk sem sajnos. Ezért teljesen ki vannak szolgáltatva! Sokan a TGFSZ-ben sem biznak,mert rossz tapasztalatuk van az érdekvédőkről!! Nem biznak senkiben sem már,mert sokszor meg lettek vezetve! Ezért nehéz mozgósitani őket!
szálka 2011.09.13. 14:04:56 / # 92341
avatar
Csak egy rövid történet, igazolandó ahhoz, amit leírtál. Tegnap nagyjából déli időpontban a Rádió-Tele5 holding 4-es csatornáján. Miután valaki arról tájékoztatta a nagyérdeműt, hogy az interneten olvashatóak a ránk váró változások -bár ennél többet nem tudott mondani- rögtön beindult a polémia a sok nagyeszű közt. ( fogtam a mikrofont, de másodpercek alatt elment a kedvem attól, hogy megpróbáljam informálni őket ) A sok jól értesült beszélt össze-vissza, és hozzávetőlegesen annyira jutottak, hogy a méretbeli követelményeknek a Lacetti még megfelel, és ez jó. Illetve, hogy remélik, az évjárat korlátozás kiterjed az öreg Mercedesekre is, és nem lesz kivételezés. Pont. Eddig hallgattam.
warrior 2011.09.13. 13:57:21 / # 92340
T hiénakutya Minden szavad üt és ül. A taxis legkeményebb ellenfele a taxis. Kár a szóért és mivel birkául nem tudok,így be is fejezem. Tisztelettel
tomajer 2011.09.13. 13:30:14 / # 92339
hiénakutya 2011.09.13. 13:21:15 / # 92338
Nem, ez egy tévedés. Nem ők döntenek a 6000 budapesti taxis sorsáról. Egyrészt Komáromi egy katona. Utasítást hajt végre, amiért jól megfizetik. Mi ennek az összegnek a töredékéért is bármikor hajlandóak lennénk/vagyunk kiszopatni egymást. Gondolj csak rám, mikor elzavarlak a francba, gondolj egy etikásra, aki a tagdíjmentességért cserébe szívatja a kollégáit, gondolj egy időmérőre, gondolj arra, aki világító szabadjelzővel megelőz, gondolj egy szotyisra (melyik nem az?), aki az eggyel több fuvar reményében alámegy mindenki másnak, gondolj a taxisra, aki embert toborzott a levedlett autójára droidnak, gondolj a taxisra, aki közénk hívta a sógorát, szomszédját, volt iskolatársát... A végtelenségig folytathatnám. Komáromi legalább jó pénzért teszi azt, amit tesz, nem pedig gombokért. És akkor hirtelen ott tartunk, hogy a 6000 budapesti taxis sorsáról maga a 6000 budapesti taxis döntött, dönt. Lennének itt lehetőségek a megoldásra, de mindegyikhez kell a 6000 budapesti taxis. Hol vannak? Lehet számítani rájuk? Képesek kiállni magukért, a saját érdekeikért? Lesz demonstráció? Ha lesz, hányan jönnek majd el? Meg lehet szervezni egy olyan napot, amikor senki nem vesz föl címet rádióról? Napot... Egy olyan órát?! Létre lehetne hozni egy olyan nonprofit alapon működő céget, ahol összesen két tarifa van, a két plafon, és a taxi órával áll ki. Hányan hagynák ott a jelenlegi gazdájukat és lépnének át? Mi történne, ha az ötezer matricásból egyszeriben négyezer bontana szerződést a jelenlegi cégével és lépne át az újba? Mit tehetne akkor Komáromi, mit tehetne akkor az, akitől Komáromi kapja az utasítást? Semmit. A szopatáshoz két ember kell. Aki szopat, és aki szopik. De, ha én nem vagyok hajlandó szopni, akkor maximum az anyjához fordulhat az, aki szopatni szeretne egyet. Viszont amíg a budapesti taxisok túlnyomó része boldogan szopik...
MCCCXCII 2011.09.13. 10:03:52 / # 92336
Nehogy már megmondják milyen kocsival taxizzak. Átment a vizsgán? Át, tehát műszakilag tökéletes, van benne klíma, légzsák, abs, nagy belterű, kényelmes, gázzal megy (legtisztább megoldás).” Ahogy elnézem a fejleményeket, meg fogják mondani. Vagyis nem mondják, csak olyan rendeleteket hoznak, ami erre utaló magatartást jelent. Sok egyéb kritériumot lehet még előírni. Például legyen IQ teszt kétévente, természetesen megszabott „vizsgadíjjal”, mert ez is bevételt hoz. Na, nem nekünk, hanem nekik. Apropó a tesztvizsga lehetne, akár évente is, hiszen egy év alatt sokat lehet ám felejteni. Azután lehet ilyen kérdéseket feltenni: — Hány emberi áldozata volt a II. világháborúnak? Sorolja fel név szerint. Erről: „És mikor tüntetünk már egy normálisat, mondjuk, hogy megbénuljon Budapest?” meg csak annyit, hogy amikor volt a tüntetés szervezés a legutóbbi olyan lassítós. Tudod én csak a hatóságilag kitett KRESZ táblák által meghatározott sebességet tartottam be, és a legnagyobb döbbenetemre a másik taxis dudált le az útról, hogy: — Miért nem mész már te köcsög! Na, ilyen emberekkel akarsz te "normálisan" tüntetni?
mezitlábas1 2011.09.12. 22:45:02 / # 92335
avatar
A közhasznú szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értéke illetve összege: Vezető tisztségviselők tárgyévi bruttó keresete: Ügyvezető igazgató tárgyévben kifizetett bruttó jövedelme: 34.900.000 ft Felügyelő bizottsági tagok tárgyévi bruttó javadalmazása: 2.070.000 ft Összesen: 36.070.000ft Előzmény: tomajer 2011-06-29 16:50:54 (1170) A drosztkezelő kht 2010 évi brutto jövedelmei. Ügyveztő igazgató Dr Komáromi Endre és társai. Ők döntenek a 6000 bp.i taxis sorsáról!!!

R005 2011.09.12. 19:57:15 / # 92334
avatar
és aki nem felel meg,azt fejbelövik! hogy néz ki egy 175/65-ös taxis? ki utazna vele??? rendeletbe foglalják ,h tessék megnőni! nyugaton már csak magas sportos jóképű sofőrök vannak,egyéves mercikkel!mi sem maradhatunk le! :(
csogu 2011.09.12. 19:20:55 / # 92333
...minimum 185 magas / 85 kg ... Ott fogunk lógni a nyújtón :-))
R005 2011.09.12. 18:37:55 / # 92332
avatar
A "tisztelt" kormány nem tudja lecserélni a bkv buszokat a milliárdokból(fel kellene jelenteni a bkv-t mert a dugóban nappal a pirosban megörülök a buszok füstjétől de persze nekik van zöldkártyájuk!),de mi cseréljünk újra,öltözzünk jól,legyen tartalékunk,beszéljünk nyelveket,tiszta verda-ápolt kipihentek legyünk stb-stb..... Más szemében a szálkát,magukéban a gerendát sem veszik észre!!! Parasztok gyülekezete!
R005 2011.09.12. 18:31:31 / # 92331
avatar
ÍGY VAN!!! Valahányszor tárgyalnak a "tisztelt" érdekvédők mindig szívatás a vége! Fogadjátok már meg Bebe tanácsát, és lépjetek már ki az életünkből!!! Aki tud meneküljön a taxi-ból! Mit akar a sok kö...g képviselő a kormányban? A pénzünkbő szívatnak! Vegyünk új autót,de 120-ért menjünk! Persze a másik f..zával könnyű verni a csalánt! :(
hiénakutya 2011.09.12. 15:57:20 / # 92330
De csak ott. Itt nem.
rosszqtya 2011.09.12. 15:54:59 / # 92329
avatar
tárgyi feltételek után, majd jönnek a személyi feltételek! középfokú végzettség+1(2) nyelvvizsga, azonnali hatállyal, mint a kocsiknál, hogy időd se legyen köpni csak nyelni! :-/
szálka 2011.09.12. 15:46:40 / # 92328
avatar
rossz... az aki jóra gondol?! :)
bebe 2011.09.12. 15:22:43 / # 92327
avatar
Én nem vagyok egy szuper-okos-intelligens vállalkozó taxis, DE!Mikor látja be ez a sok, önmagát érdekvédőnek kikiáltott majom, hogy bármit találnak is ki,NEM LESZÜNK KEVESEBBEN! Ha nem tud venni másik autót, majd bérel egyet, mivel elhelyezkedni 2%-unk sem tud.A napi minusz 5 ezer pedig napi plusz 3 óra munkával lesz megoldva, tehát nem kevesebben, többen leszünk utcán!Tehát drága érdekvédőim, Metál úr, ha segíteni akar, akkor hagyja abba elsőként, mutasson példát egyszerű kollégáinak!Mielőtt vagdalkozni kezdenétek:4 éves superB-m van, nálam a törzskönyv, egyéni vállalkozó, O ft köztartozással, tehát engem nem érint a változás szele.De kezd irritálni a ténykedésetek.Ha 84-től tudok vállalkozó lenni, akkor öreg koromra ne csináljatok belőlem földönfutót!

Dodi 2011.09.12. 14:02:50 / # 92325
avatar
:))
Rocktaxi 2011.09.12. 13:56:31 / # 92324
:-DD albán légvédelem
tomajer 2011.09.12. 13:54:16 / # 92323
Hamarost... csak gyertek is el.
Oldalszám: 230