Hozzászólások száma: 261
Oldalszám: 14
Témakörök > Droszt Híradó > Etikai problémák- Hogyan itélkezik a "vérbíróság" nálatok? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Kovács Zoltán 2006.02.16. 13:48:15 / # 80864
avatar
Kedves Tomayer! Elösször is köszönöm a múltkori programot, nagyon jó, csak énnekem nem ez kellene. Aztán. Nem a Sanyival kötöttem a megállapodást, hanem a Lajossal. Szegény Sanyi megrökönyödve tudta meg tőlem, hogy nemsokára kiteszik a cégét arról a helyről. Nem én miattam! Egyszer már leírtam, soha ,sehonnan, semmit le nem nyúltam. Mindig csak vittem új helyeket új cégekhez. Igen széles az ismeretségi köröm, talán ennek köszönhető ez a megállapodás is. Hidd el van ilyesmi más cégnél is. Talán még a dobókockánál is.
tomajer 2006.02.16. 13:05:29 / # 80863
Szia Zoli Én ebbe szeretnék mélyebben belelátni: "Ezután jött a 6x6. Itt belépésemkor megállapodtam az Orbán Lajossal, hogy én honnan dolgozom és, hogy ott nem áll meg másik dobókockás taxi. Azt hittem ez így rendben is lesz," Jó lenne, megérteni, hogy ilyen megállapodások, hogy is jönnek létre, és velem miért nem köt ilyet a Cobra?
R063 2006.02.16. 12:45:30 / # 80862
avatar
Szasz Rics! Az MSM-en nem vagy elérhető
törölt felh. 2006.02.16. 12:40:18 / # 80861
avatar
Kritizálni is annak van joga, aki önkritikát is tud gyakorolni. Zolinak sikerült.
cobretti 2006.02.16. 12:33:07 / # 80860
avatar
Kedves Kovács Zoltán Gratulálok az írásodhoz. Rendkívül korrekt minden sorod. Nem kis dolog, ha valaki képes arra, hogy saját magában is észrevegye a hibákat, és ezt nyíltan fel is vállalja. Üdvözlettel: Lengyel Sándor
Kovács Zoltán 2006.02.16. 11:33:29 / # 80859
avatar
Kedves Csumi! Itt a tükör, amit annyira hiányoltál! 1987-ben a Volánnál kezdtem a taxizást, igen hosszú ideig működött is rendben minden. A cég közben átalakult Volán-képviseleti taxivá / Szerintem erre a cégre már sokan nem is emlékeznek./ Aztán történt itt egy esküvő, ami után én a Kossuth-téren szemen köptem az egyik etikást, mert meglopta közös haverunkat. Nem sokkal később a cégtől kaptam egy 10 napos fuvart- rendesen rádión feldobva,- aminek a vége, mint egy 100000ft mínusz lett a számomra. A cég annyit sem mondott, bocs, és ebben a hónapban ne fizess tagdíjat. Legalább gesztusként! Ekkor 1991-et írtunk. Kapóra jött a Pásztor Gyuri hívása, menjek át a Budába. Igen sokáig dolgoztam nekik, nagyon sokszor elnézték a stikliiemet, és sokszor kiálltak mellettem. Igaz én cserébe nagyon sok címet vittem a céghez. Aztán egy sokadik bakinál, egy túlszámlázásnál betelt –TELJESEN JOGOSAN- a pohár. Kitették a szűrömet. Ezután három év mezitlábazás következett, majd újra a Buda. Rendben is volt minden az első cikkem / ÁLMODTAM/ megjelenéséig. Két órás fejmosás volt a jutalma, és azt mondta a, Gábor, „van egy rossz pontod”. Majd jött két „szerencsétlen beszólás” a rádión / 1.- Dunába vizet? 2.-Ha arra képtelen vagy Zoli /Reich Zoltán/ hogy elmenj aláírni egy szerződést, akkor minek vagy?/, és már találtak is indokot az eltávolításomra. Nevezetesen, nem vittem el az aranykártyás megrendelőt az utcáról. Ez így igaz. Bár az is igaz, hogy erősen ittas volt, de ez nem számított. Aztán jött a Taxi-2000. Innen hivatalosan azért rúgtak ki, mert elzavartam a kollégát egy szórakozó helyről. Nem hivatalosan, hátsó információk szerint, pedig az éppen akkor megjelenő második cikkem / BEE-BARI BEE / miatt. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a Sipeki Józsi 3 hétig gondolkodott a fellebbezésemen. Utána jött a Tele-5. Itt már az első héten sikerült összejönnöm az egyik etikással, mert nem voltak az autómon reklám matricák. Ez akkor volt, amikor a KPM betiltotta ezeket. Aztán egy reptéri fuvarral kapcsolatban berendeltek. A fuvart nem én vittem, csak megjegyeztem, ha még pár száz forintot rászánnak a fuvarra, akár kényelmesen is utazhatnak a reptérre. De jobb volt nekik- az etikás szerint- hogy a csomagjaik az ölükben volt. Az etikán azt mondták, hogy, én összeférhetetlen vagyok, és kitettek. A Pásztor Gyuri megint korrekt volt, azt mondta, jöjjek be a következő etikára, és ha tényleg úgy mentek ki az utasok a reptérre, hogy, a csomag az ölükben volt, visszavonja a kirúgásomat. Én megköszöntem neki, és mondtam, jobb, ha én nem megyek be, mert néhányat majd viszont ki kell hozni hordágyon. A Gyuri ismer, és tudja hogy, én vagyok olyan hülye hogy, meg is teszem. Ezután jött a 6x6. Itt belépésemkor megállapodtam az Orbán Lajossal, hogy én honnan dolgozom és, hogy ott nem áll meg másik dobókockás taxi. Azt hittem ez így rendben is lesz, tanultam a Taxi-2000-nél elkövetett hibából. Aztán megállt egy másik taxi. Én kulturáltan felhívtam a figyelmét az én kis megállapodásomra Lajossal, majd berendeltek és eltávolítottak. A következő állomás a Budapest Taxi volt. Innen saját elhatározásomból léptem ki. Akkor ott nem tudtam kihasználni az autóm adta lehetőségeket a cégnél. Teljes barátságban váltunk el egymástól. Jött a Rádiótaxi! Jól éreztem itt is magamat, bár egyszer volt egy igen komoly afférom az egyik etikással, és csak a Golyónak, és a Bakuc Józsinak köszönhetően nem úgy oldottam meg a problémát, ahogy azt kellett volna. Ma már bánom, mindegy, elmúlt. Innen azért jöttem el, teljesen önszántamból, mert, indult a Mobiltaxi. Tény, az is belejátszott a döntésembe, hogy közelgett a szemle időpontja. Az autóm kasznija már nem volt éppen hibátlan, de tudtam, hogy le akarom cserélni a kocsit, csak éppen elkapkodni nem akartam a cserét. Azt sem szerettem volna ha, a szemlén leteszik „C” kategóriába – teljesen jogosan- miközben „A” kategóriás tagdíjat fizetek. Inkább eljöttem. Azóta is itt vagyok a Mobiltaxinál, és jól érzem magamat. Fuvarkiadás szempontjából a legigazságosabb cég, és semmivel sem keresek rosszabbul, mint bármelyik másik cégnél. Nagyjából ennyi látszik a „tükörbe”, ha belenézek. Az igazsághoz még hozzá tartozik, hogy szeretném abbahagyni a taxizást, igen erősen dolgozom ezen a programon. Rájöttem, az az én problémám, hogy sajnos alacsony a tolerancia szintem. Biztos, hogy ez is hozzájárult a sok cégváltáshoz. Tudod jó két évvel, ezelőtt megfogalmaztam, mi is szerintem a taxizás. „Taxizásnak nevezzük a tolarencia azon magas fokát, amikor olyan kétlábúakat engedsz az autódba ülni, akiknek még azt is megtiltanád, hogy azon az oldali járdán tartózkodjanak, amelyiken te sétálsz.” Ez nálam mindenképpen igaz, de lehet, hogy másnál is, csak még nem vallotta be, és nem nézett tükörbe. Jó volt, hogy megkérdezted, és jó volt kiírni ezeket magamból! Köszönöm a kérdésed. Ha maradt még megválaszolatlan kérdésed, vagy esetleg egyes részletek érdekelnek, tedd fel bátran, szívesen válaszolok rá a kúton, szóban.
Zaccmester 2006.02.14. 17:18:21 / # 80857
avatar
Ajjajj, itt már kialakulóban van valami ;D

törölt felh. 2006.02.14. 16:41:47 / # 80856
avatar
:)))
lakat 2006.02.14. 16:32:21 / # 80854
avatar
ha már ott tartanánk hogy szerettek,akkor valamit nagyon rosszul csinálnánk.

törölt felh. 2006.02.14. 13:30:44 / # 80855
avatar
Azért, szeretnünk ugye nem kell őket?:)
törölt felh. 2006.02.13. 19:24:14 / # 80853
avatar
Kedves Cobretti! Nem állítom, hogy nincs igazad, de tudod mi mindig azt halljuk, hogy akinek nem inge, az ne vegye magára. Természetesen az olyan cégnél lévő etikások, akik becsülettel végzik a feladatukat, akik nem a taxis ellen, hanem a taxisért is vannak, azokra ez nem vonatkozik. De ez van másként is, és azokra nagyon illik ez a kifejezés.
tomajer 2006.02.13. 17:01:39 / # 80851
Köszönjük, az infót.

cobretti 2006.02.13. 16:46:20 / # 80850
avatar
És ha kérhetném a tisztelt szerkesztőséget: a vérbíróság elég előítéletes megfogalmazás, szerintem. Tudomásom szerint néhány cégnél tisztelet övezi az etikások, reklamások, ellenőrök munkáját. Ugye olyan is van, ahol a kollégák maguk közül választják "vérbíróikat". Talán a rájuk való tekintettel - ha már más konkrétabb kifejezés nem jutott eszébe a témát felvetőnek - legalább egy idézőjel övezhetné a címben ezt az elég egyértelmű szót. Megoldható?

cobretti 2006.02.13. 16:39:51 / # 80852
avatar
Tiszteletem az Uraknak! Köszönöm az infót, beszélgettünk róla és úgy van, ahogy Lakat kolléga írja. Semmi akadálya, hogy a következő tarifatáblára rákerüljön. Egyébként nálunk - szerencsére ritkán - az az eljárás az ilyen ügyekben, hogy az ellenőr leméri az útvonalat, mielőtt berendelik a kollégát. Ebből következően mostanság ritkán fordul elő, hogy ártatlan embereket hívnának be. Viszont van olyan panasz is, amikor pár "egyszerű" kollégánk óra nélkül bemondásra furikázza a kedvest, majd amikor egy SAS kaliberű becsületes vállalkozó órát csap, és korrekten leméri, és kifizetteti a frankó összeget, jön a bejelentés, hogy eddig mindig csak ennyi volt, és bezzeg most milyen sok lett. Tehát azért nem árt, ha a kolléga a saját érdekében nem hajigál ki minden nyugtát, amit az utas nem vitt el, mert néha bizony jó ha megvan. De mint írtam, manapság nincs különösebb jelentősége nálunk, hogy megvan-e a nyugta, vagy sem, mert az útvonalbemérést - hasonló napszakban - mindig elvégzik az ellenőr kollégák a berendelés előtt.

Csumi 2006.02.12. 21:06:30 / # 80849
avatar
Ok! Idő megadva! :-))) Jó munkát! Szia
Kovács Zoltán 2006.02.12. 18:02:43 / # 80848
avatar
Kedves Csumi! Ígérem válaszolok neked a feltett kérdésedre, mégpedig bőven. Csak kérek egy kis időt, a másik vállalkozásomban egy héttel meg vagyok csúszva egy munkával, azt letudom és megírom a választ.
mercedes 2006.02.12. 02:08:34 / # 80847
avatar
Én szerintem is meg kellene fontolni. Csakhogy ezt a bizalmat már régen elb***ta a sok tizedes féle szerencse vadász.Aki több kárt okoz a cégeknek mint a szar*s tagdija amit beköhög a TEL. szám tulajoknak.

Neduddgi 2006.02.12. 01:04:13 / # 80846
avatar
Kíváncsi leszek, hogy van-e még cég, amelyik legalább megfontolandónak gondolja, hogy ezentúl nem kezel minket potenciális bűnözőként!

törölt felh. 2006.02.11. 20:35:33 / # 80845
avatar
Ki kell írni három nyelven. De igazán megszünhetne már, hogy ránk mindenben szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint amit a törvény előír! Mindenhol az a szabály, hogy reklamáció csak blokk ellenében. Megnézném a boltvezető arcát, ha bemennék reklamálni, és úgy kezdeném, ogy neki remélem megvan a blokk, mert én otthagytam a kosárban:)
Bbetyár 2006.02.11. 20:32:02 / # 80844
Nem tudja a szabályt? én biztosan nem tehetek róla. Keressen , olvasson és biztosan a nyomára jut.a szerződés alapja a taxiban amit a tarifatáblán MI közlünk utazási, reklamálási feltételként. Mondok erre valamit. Számtalan esetben fordultam, (hasonlóképp szolgáltatóhoz) CASCO-s kártérítés ügyében, 100,000 es kárra még a mamájukat is levonták, különféle apróbetüs részre hivatkozva, a szerződés 612.ik oldalán. Ki kell irni, ha nem olvassa el akkor nem olvasta el, nem vitte el a nyugtát? akkor lemondott a felszólamlási jogáról. a kedvenc diszpécseri, etikási mondatommal tudom összefoglalni a véleményem: Így jártál esetleg ki lehet írni angolul is.
Oldalszám: 14