Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2015.04.30. 06:27:18 / # 339038

Mégsem jön Pécsre a taxisok réme, az Uber?


Ezen a héten terjesztheti a kormány elé a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt a rendeletet, amely országos szinten szabályozná a taxis tevékenységet. Az új jogszabály feltehetően gátat szabhat a külföldön már népszerű olcsó közösségi személyfuvarozás, az Uber magyarországi terjeszkedésének, amely ellen egyöntetű a taxisok tiltakozása. Nem valószínű, hogy Pécsen is teret hódít a szolgáltatás.

Magyarországon egyelőre csak Budapesten lehet igénybe venni az Ubert, bár a jogszabályi háttér hamarosan bekövetkező módosítása elkaszálhatja a szolgáltatás szélesebb körben való bevezetését. Megkeresésünkre az Uber nem adott egyértelmű választ arra vonatkozóan, hogy Pécsen mikor találkozhatunk nagyobb számban az okostelefonos szolgáltatást igénybe vevőkkel. Mint közölték, “egyelőre Budapesten működik a szolgáltatás, de semmi sem elképzelhetetlen a középtávú jövőben”.

Szakemberek szerint egyébként sem lenne nagy jövője Pécsen a szolgáltatásnak, hiszen a városban nem túl hosszúak a fuvartávok, egy-egy fuvar átlagos hossza 1-1,5 kilométer. Kovács József, a Volán Taxi vezetője szerint így nem érné meg a vállalatnak a szolgáltatás bevezetése Pécsen, ráadásul a kormány elé nemsokára beterjesztésre kerülő jogszabály olyan előírásokat tartalmaz, ami lehetetlenné tenné az Uber elterjedését az országban.

A jogszabály szerint egyébként két év múlva már egész Magyarországon tilos lesz tízévesnél öregebb gépkocsival taxizni, bár az egységes megjelenés nem lenne kötelező, annak előírásáról a helyi települési önkormányzatok dönthetnének saját hatáskörben.

Pécsen nem merült még fel a kocsik egyenruhába bújtatása, tudtuk meg Girán János alpolgármestertől. Bár Budapesten már egységes sárga színben pompáznak a taxik, s van olyan vidéki település – például Hódmezővásárhely – ahol tervezik az “egyenruha” bevezetését, a városvezetés még nem foglalkozott érdemben a kérdéssel.

bollinger 2015.03.19. 00:44:00 / # 338356
avatar

Mire bejön az új rendelet kikopnak a taxisok...



http://welovebudapest.com/uzletek.szolgaltatasok/ezen.a.hetvegen.ingyen.utazhatunk.az.uberrel

mecsek 2015.03.01. 13:56:45 / # 338129
avatar

Helló.

Én is vidéki vagyok,idén betőltöm a pályànlévő 25 évet.

Mindig tiszteltem,becsültem és becsülöm a nálam régebb óta pályánlévőket.

De ha kihirdetik az új rendeletet és ketyegni kezd az 5 évekénti vizsgakötelezettség,és az hogy 5 évente minden engedélyünket megújitsuk ,már nem lesz mérvadó ,hogy ki milyen öreg a szakmában.

Ötévenként mindig új kisdiákok leszünk,akik sorba állnak az engedélyekért,hogy dolgozhassunk,hogy adót fizethessünk,hogy megélhessünk..

mecsek 2015.03.01. 13:45:00 / # 338126
avatar

Sziasztok.

Az elmúlt évben volt egy országos aláírásgyűjtès,amit ha jól tudom ,számszerűen leköröztek egyes vidéki városok.Egyes vidéki városban több taxis fogott tollat és irt alá,mint Budapesten.

A rendeletek előbb utóbb köztudott,országosan éreztetik hatásukat.

Mindenesetre a vidéki tgfsz tagok mindig kiállnak a szakma érdekei mellett.

Viszont az is tudott,hogy sok esetben a taxis legnagyobb ellensége,maga a taxis.

További jó munkát mindenkinek...


mezei 2015.02.28. 14:58:40 / # 338106
avatar

Bocs tavalyi tavasz.Nem forgattam át a naptáramat.D

turul 2015.02.28. 14:49:04 / # 338105

Mit tudtok a holnapi teljes útzárakról?

Persze ez nem taxis lesz,hanem bátor civil.

alelölülő 2015.02.28. 13:28:51 / Módosítva / # 338102

Nem vagyunk egyformák.

Nekem a taxiautó-vezetés-érzéshez bőven elég egy működő taxaméter az autóban, és ehhez képest a szín teljesen indifferens.

Vajszínű meg postászöld Ladában is taxisofőrnek éreztem magam.

A kérdés továbbra is az, hogy benyeljük a szart, vagy teszünk ellene.

Cab44 2015.02.28. 07:30:28 / # 338099

Nálunk 2 autó van a vállalkozásban,a sárgában ülve azt érzem mintha Taxit vezetnék.A Fordot lecserélem az is sárga lesz az elmúlt év Tapasztalatai alapján. Ha lesz új rendelet, ha nem lesz!


Cab44 2015.02.28. 07:25:06 / # 338098


alelölülő 2015.02.28. 04:38:13 / Módosítva / # 338097

Most mi van?

Nyelünk, vagy telekürtöljük a sajtót az oktatási mutyival és tiltakozunk?

Demonstráció esetleg?



zenitó 2015.02.28. 02:07:59 / # 338096
avatar

Idén már volt tavasz?   Neked megártott a jó idő.

mezei 2015.02.27. 22:30:02 / # 338095
avatar

Kedves vidéki kollégák!

Olvasgatlak itt titeket hogy így lesz meg úgy lesz meg éhen haltok ez tény de 213 ba nekünk szarabbat nyomtak le a torkunkon akkor nem álltatok ide irogatni,hallgatás volt.Idén tavasszal megválasztottátok ezt a bagázst /narancs szinü lett a vidék/mit gondoltatok mi lesz ti kimaradtok a jóból?Hát nem tehát tűrni kell mert ti ezt választottátok.üdv

ovecboy 2015.02.27. 09:19:25 / # 338090
avatar

Na helló!

1. nem pesti vagyok, vidéki, nyugi

2. mondhatnád, hogy seggemen a tojáshéj, mert alig múltam harminc, de úgy látom több emberség szorult belém mint beléd (bocs, személyesen nem ismerlek, de a megnyilvánulásaidból ez jön le)

3. annyit én is tudok (mert beszélgetek a "vén róka" kollegákkal), hogy azért a 80-as években más volt ez a szakma. Elmondásaik szerint jóformán ki se hült a "jobbegy", annyi utas volt. Abból lehetett max 5 éves autóval taxizni. Ma mi van? Órákat állsz sokszor a droszton egy kétrugós kanyarért.

Az utolsó csak azért, hogy értem én hogy rendeletek meg szabályzások, meg a nép torkán úgyis mindent le lehet nyomni, mert muszáj neki lenyelni, de azért egy rohadt hatástanulmányt (ha tudják egyáltalán a "vezérkarban" hogy mi az) nem ártana csinálni.

Egyszerű példa: ki kell termelni a max 10 éves autó árát (pl 4 évesét, hogy még 6 évig használhasd), de kevés az utas, mert egyre kevesebb az emberek pénze. Mi marad? Tarifát KÉNE (!) emelni, amitől megint mi van? Mégúgy elmarad az utas. Akkor miről beszélünk? Munkahelyteremtés mi? A nagy büdös lóf***t!

Ezrek megélhetése kerül veszélybe.

Aki meg évtizedekkel ezelőtt nem tudott a szakmájában elhelyezkedni, taxiis lett, azóta is az, máshoz tényleg nem ért, mert a szakmája "elfejlődött" mellette, az mi a bánatot csináljon? Ötvenakárhány évesen tanuljon ki új szakmát?

Eddig úgymond törvényi határidő nem szorongatta a taxis tökét az autócserére. Most majd fogja. Ettől fog tisztulni a szakma? Remélem érted mire célzok. Aki eddig becsületes volt, most már az is valószínűleg kénytelen lesz stiklizni. 


 

hiénakutya 2015.02.26. 13:42:15 / # 338087

Akkor valószínűleg fog tudni vásárolni egy új Astrát.

Cab44 2015.02.26. 13:13:31 / # 338086

Megkérdezhetem te mióta vagy a szakmában?


Cab44 2015.02.26. 13:10:10 / # 338085

Az idős úr nyugállományú katona 2 kiló nyugdíjjal

!

hiénakutya 2015.02.26. 12:55:58 / # 338084

Mondjuk becsületére váljon, hogy névvel-címmel vállalja a saját gyengeelméjűségét.

hiénakutya 2015.02.26. 12:48:28 / # 338083

Fölösleges dolgokra pazarlod az energiádat.

Ez a nyomorult azt hiszi, hogy ő marad az egyetlen taxis Kaposváron és onnantól az összes fuvart ő viheti majd el.

Cab44 2015.02.26. 12:45:56 / # 338082



Cab44 2015.02.26. 12:19:01 / # 338081

Igazad van!

Én csak csak 27 éve Taxizom!

Gondolom Budapesten dolgozol.Akkor biztosan látod a különbséget a szolgáltatás szinvonalában

A taxizás az egy szolgáltatás 88-ban még 5 év volt a korhatár az autóknál, és meg tudtuk oldani.

Most amikor boldog boldogtalan jöhet taxizni, mert nem támasztanak követelményeket ezért tart itt a szakma.

Ki igy látja- ki úgy!

A bácsika amikor nyugdíjba ment azóta taxizgat. 

Oldalszám: 469