Név
Becenév holló
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2015.10.28 06:26

Milyen fejlesztések érkeztek?    Mit jelent ez pontosan?

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.27 18:10

2 hét telt el a Green Taxi indulásának napja óta és ma már a hanyatlás jelei mutatkoznak. A 30 autóból 1-et ripityára tört az egyik sofőr a saját hibájából. A maradék 29 autóból 4 db dolgozik kint a városban, a többi 25 db bent áll a telephelyen ugyanúgy, mint egy héttel ezelőtt. Egyetlen autó sem volt töltésen, üresen állt mind az 5 db villámtöltő oszlop. 


Tanulság: A munkavállalókat több információval kell ellátni és tisztességes, kiszámítható bérezésben kell őket részesíteni, különben nem lesz aki vezesse az autókat, amelyek álló helyzetben nem termelnek pénzt. Ha erre képtelenek, akkor kezdhetik bérbe adni a villanytaxikat. 

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.24 12:41

Három megoldás van erre:  
- Az egyik, amikor a cég összehoz magának annyi szerződéses fuvart, hogy meglegyen minden autóra a 800 ezer - 1 millió Ft havi bruttó bevétel.  
- A másik, amikor lusta fuvarszerződéseket kötni és megfelelő fuvarmennyiséggel ellátni a flottát vagy nem lehet elfogadható áron, mert telített a piac és így inkább a munkavállaló bérén ill. azok járulékain spórol. 4 órára jelenti be a sofőröket, miközben 10 óra munkát vár el naponta és arra hagyatkozik, hogy majdcsak leintik a taxikat az utcán és akkor lesz fuvarjuk. Ezt alkalmazzák. Csak ebben az esetben a munkavállaló sofőrön csattan az ostor. Megjósolni sem tudja, hogy melyik hónapban mennyit fog hazavinni. Lehet, hogy csak 60 ezret, előfordulhat, hogy megvan a 120 ezer és ha nagyon jól összejön minden, akkor nincs kizárva a 250 - 300 ezer sem, ám ez könnyelműen a szerencsére van bízva. Ezt azonban alkalmazott sofőrként senki nem tudja vállalni hosszú távon, mert erre nem lehet egy életet, háztartást, családot alapozni.   
- A harmadik opció, hogy nem indít élő munkaerő igényes vállalkozást Magyarországon, mert olyan magasak a járulékok, hogy képtelenség kitermelni és jogszerűen, rentábilisan működtetni.

Értem. Tehát az a lényeg, hogy pénzért, haszonszerzési céllal, üzletszerűen senki ne végezhessen személygépkocsival személyszállítást a hatósági áras taxi tarifák alatt Budapesten. 

Kivétel ez alól, ha valaki személyi sofőrt foglalkoztat. Ebben az esetben csak egy embert szállít mindenhová egy sofőr.

A másik a telekocsi szolgáltatás. Két ilyen jelentősebb autómegosztó oldal is működik, ahol vannak akik kifejezetten úgy hirdetnek, hogy ők óránként mennek a belvárosból - vagy Budáról - Ferihegyre és 3.000,- Ft-okért be lehet ülni melléjük. Ez nem életszerű. Látszik rajta, hogy haszonszerzési céllal végzi az ember egy régi lepukkant BMW-vel. 


Az Uber autómegosztó szolgáltatásként definiálja magát és ezen megy a vita, hogy minek is tekinthető valójában?


Elképzelhető, hogy így van, de ha az illetékesek szemet hunynak fölötte vagy kihasználnak valamilyen kiskaput, akkor ezzel most nem tudunk mit kezdeni. Szerencsére nincsenek sokan, így jelentős érdeksérelmet nem okoznak.  
A kérdés most mégis az, hogy egy ilyen sárga rendszámos hivatásos személyszállító elvállalhat-e legálisan Uber fuvart? Mi a leggyakoribb kifogás a civil Uber sofőrökkel szemben, amiért illegális az ő tevékenységük? 

Téma: Taxis Aranybányák Budapesten

Hozzáadva: 2015.10.23 21:22

A tervek szerint nem mágneses, hanem normál vasút lesz, hiszen bele akarják csatlakoztatni a közelben húzódó fővonalba és onnan a Nyugati Pályaudvarra érkezne meg. 
Milyennek ígérkezik a taxis nyugdíjas élet? Meg lehet élni majd a nyugdíjból? Ez egy nagyon lényeges kérdés. 

A dugódíj bevezetése - már nagyon időszerű lenne(!) - valamennyit lendít majd a taxisok forgalmán és a munkakörülményein is, feltéve ha úgy vezetik be, hogy valóban érezhető költség legyen a városba történő autós bejövetel. Az 5 ezer Ft-os éves budapesti matrica egy vicc, azt meg sem fogják érezni az autósok. Egyszer kifizetik és elfelejtik. Egy évre le van tudva a dolog. Minimum 2 db BKK jegy árának, napi 600,- Ft- nak kell lennie ahhoz, hogy a szegényebb, rozzantabb autóval járók letegyék az autójukat. 

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2015.10.23 21:07

A TGFSZ nem képviseli a taxisok érdekeit a fuvarszervezőkkel szemben?

Ezért is érdekes felállás a Green Taxi esete, mert ott tiszta munkáltató - munkavállalói jogviszony van, amit jobban véd a törvény, mint amikor egy papíron önálló vállalkozó köt szerződést és adja el saját magát rabszolgának. Green Taxinál lesz üzemi tanács és szépen megalakul a munkavállalók érdekeit képviselő szervezet, feltéve, ha egyáltalán sikerül 60 sofőrt felvenniük a 30 autóra.

Köszönöm a válaszokat.  Személygépkocsis személyszállító sofőr ilyen sárga rendszámos autóval - nem taxival - végezhet legálisan Uber fuvart?
Nem azt akarom kihozni belőle, hogy az Elit Mercikkel végezzenek ilyet, csak azt szeretném megtudni, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki legálisan Uber sofőr lehessen. A személygépkocsis személyszállítónak megvan a képesítése, a sárga rendszámos autója, készpénzforgalom az autóban nincs és rá nem vonatkozik a kötelező tarifa, hiszen nem taxi. 
Buszsávot használhatja a személygépkocsis személyszállító? 

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.23 20:44

A ki-be utazás - akár BKV-val is -  elviselhető lenne, ha biztosítaná a Green Taxi a felhívásban ígért minimum 250 ezres nettó fizetést (aki szorgalmas, annak 300 fölött). Fizessen 10 ezer Ft utazási hozzájárulást minden sofőr részére, amiért ilyen olcsó és rosszul megközelíthető telephelyet választott. Aki akarja BKV bérletre költi, ha kocsival jár, akkor meg üzemanyagra. Ha 10 km-ről jár be kocsival az illető még fedezi a havi bejárás költségét a 10 ezer Ft.   

Én úgy olvastam ki Kopasz71 hozzászólásából, hogy ő nem kezdő, hanem gyakorló taxis, csak elment hozzájuk sofőrnek kipróbálta egy napra, hogy mit tudnak nyújtani. Nem jött be, otthagyta. Lehetett volna 2 - 3 napot vagy egy hetet maradni, hogy minden tisztázódjon, de ő nem tette. Lehet, hogy hamar felismerte a helyzetet.   


Tisztán alkalmazotti munkaviszonyban, ha a munkavállaló elvállal minden fuvart, ami érkezik a fuvarszervezőtől és nincs kifogás a munkájával kapcsolatban - magyarul rendesen dolgozik - akkor legyen a fuvarszervező felelőssége és veszélye, hogy mennyi fuvart tud szervezni. Az alkalmazottnak járjon a 250 ezer Ft fix fizetés, ahogy ígérte, hiszen ő nem vállalkozó, nem bérli az autót. Ő sofőr egy cégnél. Ő nem húzhatja a rövidebbet azért, mert a cég vezetése nem tud elég munkát biztosítani! Ő ott van, rendelkezésre áll folyamatosan napi 8 órában (így szól az álláshirdetés), jár neki a munkabér. Ebben az esetben a fuvarszervező a vállalkozó, ő visel minden rizikót. Ez így lenne tiszta és korrekt.   



Az MB Elit taxi fekete színű, ám sárga rendszámos autói milyen kategóriában dolgoznak? 

Nem taxik, szabadjelző helyett is csak egy fekete (ELIT) feliratú tábla van a tetejükön, de sárga rendszámmal működnek és ott sündörögnek a szállodák körül. 

Ezekben az autókban pl. kell taxiórát alkalmazni?

Taxivezetői tanfolyam kell a vezetésükhöz?