Felhasználó hozzászólásai
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.26 12:41
Téma: Tele5 Taxi 8 555 555
Hozzáadva: 2011.07.24 19:18
Ennyi.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.23 14:55
Szia X!
(...)
Amint tegnap Y-nal elmondtuk, a következők a dolog kényes pontjai.
1. J milyen pozícióból tárgyal? (...)
2. Mi a Főváros, vagy személy szerint J taxi-koncepciója? Ha egyáltalán van ilyen. (Csak akkor van értelme részünkről konstruktív magatartásnak, ha az elképzelések megegyeznek. Vagy össze kell csiszolni azokat.)
Y-nal közösen az a véleményünk, hogy a Főváros múlt hónapban elfogadott rendelete egyáltalán nem tükrözi a szakma véleményét, és nem bírja a támogatását sem. Barátságtalan, sőt, ellenséges lépésnek tekintjük a taxiállomásokra, különös tekintettel a speciális taxiállomásokra vonatkozó, és a taxiállomások kiszervezésének lehetőségét biztosító részt. Szerintünk ugyanis ezzel megágyaz valamelyik cég térnyerésének, ami nem lehet érdeke senkinek, és szakmai alapja sincsen.
Végül felétek egy kérdés. Nektek mi a taxi koncepciótok? Egyszerűbben fogalmazva: mi az alap elképzelésetek, a kiindulási alapotok a taxizással kapcsolatosan?
Innen részletesen, ahogy Y elmondta tegnap este.
- Szeretnénk tisztán látni a Főváros taxi-koncepciójával kapcsolatban.
Jelenleg úgy látjuk, hogy a Főváros nem akar foglalkozni a területtel. A problémáktól oly módon igyekszik megszabadulni, hogy azok rendezését a fuvarszervezőkre bízná.
Az új drosztrendelettel – különös tekintettel a drosztok kiszervezésének lehetőségére - olyan helyzetet kíván teremteni, amely minden taxist bekényszerít valamilyen karámba (fuvarszervező céghez), ahol a rend fenntartása, a szabályok betartatása már a fenti cégek feladata lenne és hellyel-közzel már jelenleg is megoldott.
Helytálló-e ez a meglátás?
Megoldani akarja a Főváros a problémákat, vagy szabadulni akar azoktól?
-Az új drosztrendelet megalkotásának módja, annak időzítése, valamint tartalma alapján nem tudjuk kizárni annak lehetőségét, hogy a rendeletalkotási folyamat egy (vagy több) fuvarszervező cég érdekei mentén zajlik.
Van-e minimális esély arra, hogy egy (vagy több) kiváló politikai kapcsolatokkal rendelkező gazdasági érdekcsoporttal szemben a taxisok szakmailag megalapozott és érvekkel alátámasztott megoldási javaslatai élvezzenek prioritást?
Tárgyalópartnerként, vagy statisztaként számítanak az érdekképviseletekre?
- Januártól a drosztkezelő beolvad a BKK-ba.
Változik-e ennek kapcsán a drosztkezelő vezetőjének személye, hatásköre, szűkül-e avagy bővül a mozgástere, döntéshozatali önállósága?
- A fuvarszervező cégek és a taxisok közt kimutatható, többszörös érdekellentét áll fönn. A fuvarszervező cégek a taxi-piacnak – normális esetben – csak közvetett szereplői. Szerződés az utas és a taxis közt jön létre, az utas taxi-szolgáltatást rendel, amelyet azután a taxis teljesít. Bár az utas a taxi-szolgáltatást az esetek jelentős részében a fuvarszervezőtől rendeli meg, de a szolgáltatást végül a taxistól kapja meg és rendszerint a taxisnak fizeti ki. Az utas csak speciális esetekben szerződik a fuvarszervezővel. A fuvarszervező-szolgáltatás tényleges megrendelője a taxis, és Ő is fizeti ki annak árát. Fenti összefüggés fényében kijelenthető, hogy a fuvarszervezők a taxi-piacnak olyan szereplői, akiknek érdekeit összehangolni az utas, a taxis, valamint az önkormányzat (állam) érdekeivel csak korlátozottan szükséges. A taxisok bizalmát és ezzel közreműködési hajlandóságát jelentős mértékben erősítené, ha a fuvarszervezők a további egyeztetések alkalmával csak megfigyelőként lehetnének jelen.
Lát-e reális esélyt arra, hogy ez megvalósuljon?
- A „rablóból lesz a legjobb pandúr” mondás alapján a taxisok képesek olyan átfogó, komplex javaslat kidolgozására, amely - annak minden egyes elemének pontos megvalósítása esetén -, hosszú időre megoldaná a terület rendezését és a legkisebb veszteségek mellett minimalizálná a jelenlegi problémák előfordulásai arányát, és azok mértékét. A taxisok készek a döntéshozók kezébe helyezni a saját sorsukat, de garanciát várnak arra, hogy javaslataik maradéktalanul megvalósulnak, mert ellenkező esetben az általuk elkészítendő tervezet nem gyógyír lesz a gondjaikra, hanem fegyver velük szemben.
Hajlandó-e valamilyen garanciát adni?
Ha igen, milyet?
(Fuvarszervezők kizárása a tárgyalásokból elfogadaható)
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.23 14:40
Ámde álljon itt egy konkrét történet is!
X megkeresi Z-t és Y-t.
Eddig tiszta?
Nem Z és Y keresi meg X-et, hanem X keresi meg Z-t és Y-t.
Azt mondja nekik:
- Holnap összefutunk J-vel. Szerintetek miről dumáljunk?
Z és Y elmondja a véleményét.
X-nek tetszik.
Azt kéri Z-től és Y-tól, hogy írják le, mert attól tart, hogy kimegy a fejéből.
Ismételjük meg!
Nem Z és nem Y ad valamiféle írásos utasítást, hanem X kifejezett kérésének eleget téve, felvázolják a szerintük helyes utat.
X a vázlatot elküldi M-nek.
Ekkor M kifakad, hogy neki senki ne határozza meg, hogy Ő miről beszélgessen J-vel.
Különösen ilyen Y-félék ne dirigáljanak, mert ő még csak nem is tag.
Leteremti X-et, hogy cselekedeteit a Z-nek és Y-nak való megfelelési kényszer határozza meg.
Nem lehet egyértelműen kizárni annak lehetőségét, hogy a történet szereplői közül a Z-ként emlegetett személy Nazoli volna.
Lépjünk be és segítsünk!
:-D
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.23 14:01
A Nazoli tag.
Segíteni meg annak lehet, aki hagyja.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.23 13:56
Na, kérdésem a következő:
2010-es drosztmatricával be lehet-e állni egy taxiállomásra, ha és amennyiben a taxi-gépkocsi műszaki vizsgája érvényes, és a taxiengedélyben a Budapest területi kiterjesztés szerepel?
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.23 13:48
Sok Sajószentpéter van a főtakony 320-as vidéki tarifájára?
Sorban állnak a megrendelők, hogy 62500-ért elvigyétek őket?
Ki fizeti azt ki, hülyegyerek?
Öt évente, egy veréb, talán.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.23 13:42
Annál is inkább, hiszen a jelenleg hatályos, 59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy., Budapest főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló rendelet 12. paragrafusának 5. bekezdése szerint, idézem:
"Utasfelvételre való felkészülés érdekében, világító szabadjelzővel taxigépkocsi csak a
kijelölt taxiállomásokon várakozhat."