Felhasználó hozzászólásai
Téma: Fix Tarifa kikényszerítése Abban a pillanatban a Fuvarszervezők valodi fuvarszervezők lennének!!!
Hozzáadva: 2011.08.04 19:57
Ez volna az?
Igen, ez frissítésre szorul.
Szedjem szét darabokra?
Megkíméllek benneteket.
Csak egy példa...
"A konkrét tervezetünk szerint a 1:3 arányt javaslunk a férőhely-engedély arányra. Így a kiadható engedélyek száma a mostani droszt-férőhelyek alapján a kb. 4500-ban határozható meg."
Ez nagyon jó.
1. A drosztot a taxi-gépkocsi használja.
2. A droszthasználati megállapodást a taxi-gépkocsit üzemeltető vállalkozóval/vállalkozással kötik.
Folyományok:
1.1. A drosztengedélyt a taxi-gépkopcsira adják. Ha azt valamiért vissza akarják vonni, akkor az autót tudják a drosztról kitiltani, nem pedig azt a személyt, aki esetleg vétett a szabályok ellen.
1.2. A kiadott drosztengedélyek száma a taxi-gépkocsik számának szabályozására alkalmas. Egy autón elvileg akár hárman is dolgozhatnak, de ebben az esetben kapásból bedől a hármas szorzó, melynek ugye az a lényege, hogy egy taxista áll a droszton, egy fuvart teljesít, egy meg otthon döglik. Elvileg mind a 4500 autó folyamatosan kint tud lenni az utcán, mert akár 13500 sofőr is dolgozhat, nyolcórás váltásokban.
Ennek így semmi értelme.
Ráadásul
2.1. A drosztengedély birtokosát hozod helyzetbe, aki viszont nem feltétlenül egyezik azzal a személlyel, aki a kormányt tekergeti. Övé lesz az engedély, Ő diktál.
2.2. Ha nem egyezik a drosztengedélyes és a gépkocsivezető személye, és szankcionálni kell, akkor a drosztengedélyest nem lehet büntetni, hiszen nem Ő vétett a szabályok elen, a gépkocsivezetőt meg azért nem lehet, mert nincs mit megvonni tőle.
Folytassam?
Ugyanilyen szar a többi is, már bocsánat...
Évtizedes szakmai közhelygyűjtemény.
Pont ilyeneket tud M.Z. is, és hozzá pont ugyanúgy akarok belépni, mint hozzátok.
Téma: Fix Tarifa kikényszerítése Abban a pillanatban a Fuvarszervezők valodi fuvarszervezők lennének!!!
Hozzáadva: 2011.08.04 14:45
Hiába ugatok, az a baj.
Én azt értem, hogy nehogy már egy keletis hiéna fújja a Passzát szelet itten, de legalább el kellene olvasni mások hozzászólásait.
Nem fognak belépni.
Ha ötszázszor írjátok le, hogy mások vagytok, akkor sem fognak belépni.
Ha ötezerszer hivatkoztok az alapszabályra, akkor sem fognak belépni.
Leírom újra.
A taxis nem bízik senkiben és semmiben, amint azt a szót olvassa, hogy "érdekvédelem". Fázik ettől a szótól, elfogja az émelygés, fájni kezd a feje, kinyílik a bicska a zsebében.
Köszöni szépen, nem kéri.
Nem fog belépni.
Egyetlen lehetséges megoldás van arra, hogy a jelenleginél nagyobb támogatottságot szerezzetek.
Programot kell alkotni.
Meg kell tölteni a mindenki által hangoztatott szakmai közhelyeket konkrét tartalommal.
Ha ez jól sikerül, ha ez úgy sikerül, hogy a többség a felszínen maradásának kulcsát látja benne, akkor azt esetleg támogatni fogják.
Három dolgot kell(ene) tenni, záros határidőn belül:
1. Programot kellene alkotni;
2. Az elkészült programot minden lehetséges módon nyilvánossá kellene tenni, lehetőséget biztosítva ezzel arra, hogy a taxis megismerje és esetleg vitatkozni tudjon a benne foglaltakkal;
3. Deklarálni kellene, hogy a Szakszervezet csak- és kizárólag ezt a programot képviseli, csak a programban foglaltakat hajlandó jóváhagyni és semmi mást.
És akkor esetleg belépnek, nem miattatok, nem azért mert mások vagytok, nem azért, mert hú de fasza alapszabály van, hanem azért, mert esetleg azonosulni tudnak azzal, amit képviseltek.
Most viszont fingjuk sincs arról, hogy mit csináltok a heti rendszerességű tárgyalásokon.
A többség azt sem tudja, hogy hetente van tárgyalás.
A többség semmiről sem tud.
A többség meg sem tud benneteket különböztetni a többi betűkupactól, de ezt is elugattam kb. kettő hónappal ezelőtt. Ez a nulladik pont, amit meg kellett volna csinálni. OTSZ, TFTSZ, TGFSZ, FUVOSZ, MACITOSZ, MATESZOPSZ, TELEBASZ (copyright B.Betyár)...
Kik ezek, mik ezek?
Azt se tudják, ki- kivel van.
Belefásultak, beleuntak, beletörődtek.
"Úgyis az történik, amit odafönt akarnak."
Nem fognak támogatni senkit csak azért, hogy egy újabb statiszta-szervezetet küldjenek a tárgyalóasztalhoz.
A Mármegint valószinűleg nem egy keletis hiéna.
Legalább tőle el kellene fogadni nagyjából ugyanezt.
Téma: Gázkríziskor is olcsón járnak a gázautósok
Hozzáadva: 2011.08.03 17:59
Azt a qwa!
Te, és akkor most már a tompítottad is világít mindkét oldalon?
A hátsó lámpáknál megjavíttattad a testzárlatot? :-DDDp
Téma: A MINI MOBIL TITKAI
Hozzáadva: 2011.08.03 13:47
Hagyd már...
Számlát ad a bérleti díjról, b@szdmeg!
Beszéljétek meg!
:-DDD
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.30 13:17
Az ötszörös tarifa létezik, baba, csak be kell vállalni az árdrágítást, meg egy esetleges fogyasztóvédelmi bírságot.
Azt én értem, hogy te szeretnéd legálisan átb@szni a külföldit, de rossz hírem van: ez a világ soha nem jön el.
Ha minden áron büntetni akarod őket, akkor pedig javaslom az N-módszert.
A módszer a kidolgozójáról, egy bizonyos N. vezetéknevű egykori falkatársról kapta a nevét. Lényege pedig, hogy a külföldit megtanítod magyarul a fontosabb kifejezésekre, amíg elértek A-ból B-ig.
Elmondom, hogyan működik.
Adott ugye a külföldi utas, aki nagyon szeretne megtanulni magyarul.
Ez a "tanuljunk meg a bennszülöttek nyelvén pár szót" típusú, leereszkedő jópofizás alapvetően a fingszagú, hamburgerzabáló amerikaiakra jellemző, de már más nációktól is tapasztaltam.
Kapod a kérdést:
- How do you say: thank you?
Ilyenkor szépen a következőt mondod, lassan, tagoltan, mert a magyar nagyon nehéz nyelv:
- Kurva anyád.
Mondhatsz mást is; megfelelnek a "baszd meg", valamint a "szopjál le" szóösszetételek is, vagy bármi más, ami kellően mocskosul trágár.
Ezt többször elgyakoroltatod velük, egészen addig, amíg szépen, tisztán nem mondják.
Sajnos azt már nem fogod látni, milyen hatása lesz, mikor a frissen szerzett nyelvtudására végtelenül büszke amerikai, jó hangosan és mosolyogva, magyarul köszöni meg a szobakulcsot valamelyik ötcsillagos szálloda recepciósának, de elképzelni is roppant szórakoztató.
:-DDD
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.30 12:52
Meg magyarigazolvány... :-D
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.30 12:51
Na, még ez a Gizi nénis, SZTK-s duma!
Ez annyira szar, baba, hogy feláll tőle a hátamon a szőr!
Ez az ostoba taxisokból lett, ostoba cégvezetők, ostoba dumája, ostoba taxisoknak.
Nagyjából két évtizede hallgatom.
Azért nem lehet tarifát emelni, mert akkor a Gizi néni nem fog beülni, hogy hazamenjen az SZTK-ból.
Csak korábban Mari néninek hívták.
Baba, egyrészt számold már össze a kedvemért, hogy a fuvarjaid hány százalékát teszik ki az SZTK-ból hazamenő Gizi nénik! Ha ez az érték meghaladja az 5 százalékot, akkor vagy szar helyről dolgozol, vagy szar cégnél vagy.
Bár ez a "szar cég" pleonazmus részemről.
Másrészt tisztelem, becsülöm a mérhetetlen szociális érzékenységedet, de ez taxi, tudod.
Ez egy olyan tevékenység, amelynek az a célja, hogy jövedelmet termeljen és nem pedig az, hogy olcsó közlekedési lehetőséget teremtsen a rászorulóknak.
Persze ettől te még folytathatsz karitatív tevékenységet, csak nem biztos, hogy ehhez kell igazítani mindenki más tarifáját is.
Felőlem egyébként akár mehetne ez a szociális taxi is, csak akkor az éves elszámoló gázszámlámon ne legyen 61 ezer az összeg, különösen azok után, hogy eddig már befizettem 289 ezret az ezt megelőző éves leolvasás óta. Nem tudom, hogy bemennék esetleg a Tigázhoz, hogy fúk, figyeljetek már, ez qrva sok, én a Gizi nénit mindig olcsón viszem haza az SZTK-ból, mennyit engedtek a feléből, mert én szociálisan érzékeny vagyok, és ezt azért elvárnám tőletek is...
Szerinted?
Egyébiránt lehet, hogy a keletizés és az éjszakázás az oka, de én nem szoktam találkozni az esztékás Gizi nénikkel.
Én olyan Gizi nénikkel szoktam találkozni, akik éppen megérkeznek a kéthetes gyulai, vagy hévízi gyógyfürdőzésből. Nem szoktam nekik kedvezményt adni, ellenben pakolom a csomagjaikat, kinyitom nekik az ajtót, segítek ki- és beszállni, aztán olyan is van, hogy fölviszem a csomagot a harmadikra.
Van például egy házaspár, akiket már többször vittem. Megérkeznek, a férj kisétál a drosztra, megkéri a taxist, hogy menjen be vele a csomagokért. Hiányzik az egyik karja. Beplattyogsz vele (csak az Árvai meg ne tudja, hogy elhagyod az autódat a droszton), segítesz kihordani a csomagokat, bepakolsz, majd hazaviszed őket egy XI kerületi címre, nagyjából 7 kilométer. Lesz az órában mondjuk 3 rongy. (Az enyémben. A tiédben csak 2.)
Kipakolsz, majd fölhordod a pakkot a másodikra, mert lift nincs. És ekkor a kezedbe nyomnak 5 rongyot, hogy nagyon szépen köszönik szépen.
Miért írtam ezt le neked?
Mert bosszant az ostoba, szar demagógia, azért.
A nyugger, aki az SZTK-ba jár, nem feltétlenül egyenlő a szegény, szociálisan rászorulttal. Könnyen lehet, hogy a te Gizi nénidnek több a nyugdíja, mint amennyit te egy hónapban tisztán megkeresel. Az SZTK-ba nem azért megy, mert szegény, hanem azért, mert az évek megették valamelyik szervét, esetleg többet is. Fáj, szúr, hasogat.
Így aztán ne zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy Gizi nénink öregségére nem olcsóságot remél a taxitól, hanem segítséget, odafigyelést, udvariasságot és egy kellemes beszélgetőpartnert arra a tíz percre, aki meghallgatja, hogy a lánya is így-meg úgy, de bezzeg a pénzt azt elvárja, de egyébként felé sem néz, pedig autója is van, stb...
Könnyen lehet, hogy ha az autódban nem szegény, szerencsétlen öregasszonynak érzi magát, hanem egy teljes értékű embernek, egy olyan idős hölgynek, akivel szemben figyelmes, türelmes, megértő és udvarias vagy, akkor sokkal elégedetteb lesz, mint abban az esetben, ha szarér'-hugyér' hazaviszed, de a testének A-ból B-be való továbbításán túl nem kap semmit.
Baba, ez egy szakma; nem téglát szállítunk, raklapon, hanem embereket.
Aztán itt van az agglomerációs figura, aki Pöstre jár be kólázni, aztán elvárná, hogy gombokért vidd haza a fullos verdáddal. Ezt lehet, hogy Stohl buciról mintáztad, de ő pont nem taxival járt, mint tudjuk. Nem tudom, az általad megrajzolt kép mennyire valósághű, mert én ilyenekkel sem találkozom, de én valamiért abban a tudatban leledzem, hogy a fullextrás autót a fuvarszervező követeli meg tőled, nem pedig a bekólázott agglomerációs utas...
De ez mindegy is.
Nem tudjuk, hogy az ilyen figurák mit várnak el. Azt tudjuk, hogy a szotyik jelenleg gombokért hazadobják őket és, amikor a kedvenc kutadon 378 a benzin, akkor te is motyogsz, ha véletlen pályakúton kell tankolnod 402,90-ért.
A bekólázást nem tiltja a törvény, de, ha nem bírod, nem vagy köteles elvinni, pláne Kistarcsaalsóra.
Kedvezményben pedig azért részesíted, mert még kedvezményesen is többet rak a zsebedbe fél óra alatt, mint öt esztékás Gizi néni, akikre egyenként rámegy negyed órád, plusz az az idő, amennyit egy-egy esztékás fuvarra várnod kell. A saját, jól megfontolt érdeked, hogy amikor ez a madár legközelebb is beleveti magát az éjszakába, akkor evidenciaként kezelje, hogy taxival megy haza a buli után ahelyett, hogy megvárná az első HÉV-et.
Jelenleg sajnos hatezer családot kell eltartson ez a piac és nem mondhatunk le pont azokról a fuvarokról, amelyek időarányosan a legjobban jövedelmeznek.
Nem olyan bonyolult ez, baba.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.30 11:26
Lehet ezzel is kísérletezni, csak szerintem nem érdemes.
A sávos Európa számos városában már működik és bevált.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.07.28 14:13
Ti egyébként miről beszélgettek?
Mióta mércéje egy embernek az autója márkája, évjárata, meg az, hogy milyen ruha van rajta?
Beszarok rajtatok, komolyan! :-D
A Tomajer egyébként tényleg hajlamos úgy megjelenni, mint egy csöves, az autója meg...
Hát, hagyjuk inkább. :-DDD
Én személy szerint arra sem tennék nagyobb összeget, hogy a saját vállalkozásában dolgozik.
És? És akkor mi van?
Mi derül ki ebből?
Kit érdekel ez?
Aki kedveli, az nem ezért kedveli.
Aki utálja, az nem ezért utálja.
Ha igaza van, nem ettől lesz igaza.
Ha nincs, nem ezért nincs.
Rajzfilmfigura, neked legyen a szomszédod Győzike, fain verdával, lasho rucikban!
Én inkább választanám a Tomajert, úgy, ahogy van.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.07.28 13:16
Baba, én most is elviszem a Nefelejcset, nagyjából annyiért, amennyiért te elmész az Őrsig.
Bár, ha a legutóbbi Nefelejcsemre gondolok, akkor annyiért neked még a CEU-n is túl kell menned, feltéve, hogy flottul mér az órád.
Én roppant elégedett lennék, ha óránként jönne két Blaha, vagy Damjanich, esetleg valami Nagyfuvaros, darabja mondjuk ezerötért.
A probléma az, hogy nem jön, és azt is tudjuk, hogy ez jelenleg nem ezeröt, még a 336-os éjszakaival sem.
Na most, szerintem a lényeg, - de lehet, hogy rosszul látom, és akkor te majd kijavítasz - hogy a rövid fuvarokat is gazdaságossá kellene tennünk valahogy, miközben nem szívatjuk szénné azokat az utasokat, akik levitetik magukat a térképről.
Picit szájbarágósra veszem neked ezt a dolgot, hogy a csökött taxis-agyad is képes legyen befogadni.
Én például nagyon szeretem a 336-os tarifát, minden egyes kilométerre. Szeretek például kiszaladni Békásra; az még nagyon korrekt számlázás mellett is óhatatlanul 5 rongy fölött lesz.
Fél óra alatt elteszek bruttó ötezret, ez nekem tetszik.
Az utasnak már kevésbé.
Egyszer el lehet vinni, de a büdös életben nem látod többet.
Vagy rendelni fog a következő alkalommal és kiviszik háromezerért, vagy elmegy BKV-val, ameddig bír, aztán odarendel valami fost és hazaliftezik hatszázért.
Mi következik ebből?
Ugye mi most egységes tarifáról beszélünk, mert azt szeretnénk...
Ha az nem sávos lesz, akkor két lehetőség van.
1. Belövünk valami hosszú távokon is megfizethető árat és tovább szopunk a "csak ide" utaknál, ami a fuvarjaink többségét adja, vagy;
2. Kibrusztolunk egy jó kis 300 fölötti tarifát, de ebben az esetben viszont bukjuk a hosszabb fuvarok jelentős részét. Neked pont annyi Békásod lesz, mint most nekem, mert pont annyiba fog kerülni, mint most nálam, és az utas azt nem csipázza. Ilyenek, baszdmeg; egyszerűen nem szeretik, ha 5-6 ezerért viszik haza őket. És én még csak el sem tudom őket ítélni ezért.
Sőt, nagyon is megértem.
Maradni fognak a liftek, meg az esernyőjáratok, oszt majd azokból szedd össze a betevőt, 8 óra alatt!
Én tudom, hogy meg vagytok szédülve egy ilyen 300 fölötti tarifától, de ne gondoljátok, hogy az valami baszott nagyot üt! Ezerötszáz jó magyar forintért egészen a Nyugatiig el kell haladni; épp, hogy belemegy.
Az Őrsig nem megy bele 2 rongy, csak, hogy képbe kerülj.
Hosszabb távon viszont már odabasz, csak győzd kivárni azokat az utasokat, akik vígan engedik el 5-6-7 ezer forint kezét egy taxiútért!
Na, erre megoldás a sávos.
Az első néhány kilométert kell megnyomni, mert ez taxi és nem esernyő, nem buszpótló, nem télikabát. Ha lusta vagy sétálni másfél kilométert, baszdmeg, esetleg félsz a víztől, türelmetlen vagy megvárni a buszt, esetleg kurva hideg van, én elviszlek.
Csak fizesd ki azt az árat, amennyiért ez nekem megéri!
Fizesd ki azt a két órát, amennyit vártam rád.
Fizesd ki arányosan mindazt a költséget, amit bele kell tolni ebbe az egészbe azért, hogy amikor majrézol végigsétálni a Nefelejcsen a Damjanichig, akkor állhasson ott a Keletinél egy retkes taxi, ami majd biztonságban hazavisz!
De nem akarom elvenni egy napi munkabéredet, ha esetleg lekésted az utolsó buszt és holtfáradtan inkább beesnél egy taxiba, hogy végre bedőlhess az ágyadba, ami történetesen 14 kilométerrel arébb van.
Hogy legközelebb is beülj.
Hogy ne kelljen minduntalan üresen visszagurulnom a peremkerületekből.
Aki pedig a sávost támadja, az hülye a taxizáshoz.
Vagy csak simán egy hülyegyerek, aki imád az autójában lakni.