Felhasználó hozzászólásai
Téma: Taxit kiadnék/bérelnék ! /AUTÓ KIADÓKNAK FIZETŐS!!!/ Bocs:-)
Hozzáadva: 2012.09.19 13:47
Ez a lényeg, kérem szépen!
A gépkocsivezetőt tényezővé kell tenni, függetlenül attól, hogy vállalkozó-e, vagy alkalmazott!
Jelen pillanatban a gépkocsivezető senki és semmi a rendszerben.
Nem több mint egy egyszerű tartozék.
Téma: Én azt szeretném,hogy ne változzon semmi 2013 március 1vel.És te?mit szeretnél.
Hozzáadva: 2012.09.19 13:44
Hú, ez király, hol tanultál ennyi idegen szót?
:-D
Empirikus, öcsém, beszarok! Nagyon tetszik, megjegyzem és használni fogom, jelentsen bármit is.
Na, figyu!
Összességében mégis csak arról beszélünk, hogy a fizetőképes kereslet (ami valamilyen módon azért összefügg a lakosság számával) nem képes normális módon eltartani ennyi taxit. Mivel a népességet növelni érdemben nem tudjuk (bár én mindent elkövettem ezügyben), ezért a taxik számát kell szépen, folyamatosan csökkenteni.
Nade mennyire?
Azt mondtuk, hogy sok a taxi.
Mihez képest sok a taxi?
A fizetőképes kereslethez képest, ami a lakosság számából vezethető le.
Magyarul egyfolytában a lakosság és a taxik arányáról beszélünk.
Ezt az arányt kell rendberakni, mert a piac, mindannyiunk által jól ismert okok miatt képtelen szabályozni önmagát.
Nézzük meg ezt a gyakorlatban!
Budapest lakossága nagyjából 1 730 000 fő.
Az én állításom szerint minden ezer lakosra elegendő 2 db. taxi.
Ez 3460 taxit jelentene.
Meg fogunk tudni egyezni?
A 3000 egyébként légbőlkapott.
Továbbra sem értem, hogy honnan veszed, miért pont 3000, miért nem 2914, vagy 3258.
Mert szép, kerek szám, vagy mi?
Semmihez nincs viszonyítva, semmihez nincs hozzárendelve-, vagy kötve, egyszerűen csak levezeted, hogy 3000 taxis jobban meg tudna élni ezen a piacon, mint 6500, ami kétségkívül igaz is.
Csak éppenséggel igaz lenne 2500-ra is, 2724-re is, meg 3919-re is, úgyhogy sehogy sem derül ki, hogy miért pont háromezerrel számolunk.
Ráadásul egy ilyen próbálkozás egyszer már megbukott.
Téma: Én azt szeretném,hogy ne változzon semmi 2013 március 1vel.És te?mit szeretnél.
Hozzáadva: 2012.09.18 17:40
Most egyébként úgy tűnik, hogy van némi esély egységes szakmai fellépésre - már ami a létszámot illeti.
2012. augusztus 6-án a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Közlekedési Osztály Taxis Szakmai Kollégiuma kiadott egy állásfoglalást, melyben 12 pontban összegzik, hogy szerintük milyen intézkedéseket kell megtenni a taxi-szolgáltatás rendbetételéhez.
Csak az első pontot ismertetném, akit a többi is érdekel, az beszerzi a Taxisok Világa augusztusi számát, melyben a 17. oldalon elolvashatja az összes többit is.
Na szóval:
"1) Létszámszabályozás, a lakosság lélekszámához igazítva."
Nem tudom, ezt honnan szedték, nem is ez az érdekes, de -szerintem- maradjunk ennél a verziónál.
Mindenféle ötletelgetéssel, egymilliós letétekkel, hasraütve bemondott háromezrekkel egy picit pihenni kellene.
Téma: Én azt szeretném,hogy ne változzon semmi 2013 március 1vel.És te?mit szeretnél.
Hozzáadva: 2012.09.18 17:32
Ühüm.
Vigyél magaddal baseball-ütőt!
Ki ne pofozzanak a sorból...
Téma: Én azt szeretném,hogy ne változzon semmi 2013 március 1vel.És te?mit szeretnél.
Hozzáadva: 2012.09.18 17:21
O.K.
Tegyük föl, hogy van pontosan 7453 fő olyan, aki megfelel, sőt, meg is akar felelni egy magasabb elvárásnak, hogy büszkék lehessünk a szakmánkra, stb.
Na most!
Mi alapján döntöd el, hogy közülük ki lesz az a 3000, aki engedélyt kaphat, és miért pont 3000?
Téma: Én azt szeretném,hogy ne változzon semmi 2013 március 1vel.És te?mit szeretnél.
Hozzáadva: 2012.09.18 17:12
De milyen 3000 helyből?
És mi alapján döntöd el, hogy nekem jut, de mondjuk a Gusztinak meg nem?
Téma: Én azt szeretném,hogy ne változzon semmi 2013 március 1vel.És te?mit szeretnél.
Hozzáadva: 2012.09.18 17:06
Milyen 3000-ből?
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.18 15:01
Téma: Taxit kiadnék/bérelnék ! /AUTÓ KIADÓKNAK FIZETŐS!!!/ Bocs:-)
Hozzáadva: 2012.09.18 13:35
Mindenkire lecsaphat egyszer a "ménkű"
Ennyi.
A droid okozat, nem pedig ok.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2012.09.18 13:28
Nem sok okosságot látok benne.
Eddig háromszor voltam a repülőgép-téren, mióta élesben megy ez a sorompós agyrém. Azt figyeltem meg, hogy az indulási szinten töküres a parkoló. Konkrétan senki nem állt ott.
Na most eddig azért álldogáltak ott autók, bármikor is mentem. Ezek közül nyilvánvalóan nem fizetett mindenki, de valamennyi pénz azért csak befolyt, hiszen az autósok általam most megbecsülni nem kívánt százaléka csak fizetgetett valamennyit.
De, ha senki nem parkol ott, akkor senki nem is fizet.
Ez egész pontosan 0 forint bevétel.
Miért jó ez?
Ezt az eredményt sokkal egyszerűbben és olcsóbban is el lehetett volna érni.
Szóval én biztos, hogy nem szerelnék sorompót.
Teleb@sznék mindent "megállni tilos" táblával, oszt ugyanott lennék vele.













