Név Zugav Olga
Becenév hiénakutya
Honlap
Taxitársaság: Tiszteletbeli citys vagyok. :-D

Felhasználó hozzászólásai

És most fölsoroltál egy rakás anomáliát, amely ezt a nagyszerűen önszabályozó piacot kíséri. Ez logikailag elég hitvány, hiszen, ha azt mondjuk, hogy a piac összességében működik, akkor egyúttal a működés természetes velejárónak tekintjük mindazt a szart, ami kíséri ezt a működést. Én erre nemet mondok. Nem, szerintem nem normális a közterhek megkerülése, szerintem nem normális a napi tizen-sok órás munka, nem normális, hogy a tisztességesen játszani próbálók beledöglenek a terhekbe, nem normális, hogy a piachoz jutás puszta lehetőségéért is fizetni kell más vállalkozásoknak, esetenként szervezett bűnözői csoportoknak, nem normális, hogy irreális kedvezményekben kell részesíteni a megrendelőket, és nem normális a korrupció sem. Igen, nagy valószínűséggel a különböző helyek kisajátítása sem normális. Ha ezekre a kísérőjelenségekre úgy tekintünk, mint természetes velejárókra, akkor a piac jól működik. Ha azonban ezeket a jelenségeket tünetként kezeljük, akkor ki kell jelentenünk, hogy a piac beteg. Menjek végig egyenként az összesen, és vezessem le neked, hogy melyik miért és hogyan függ össze a túlkínálattal? Magyarázzam el egy taxisnak azt, hogy miben él? Nézzük meg inkább azt a helyzetet, amikor nincs piaci túlkínálat, és a rendszer szabályozottan működik! Tegyük föl, hogy van egy létszámszabályozás, melynek következtében eleinte mérséklődik, majd később megszűnik a túlkínálat! Tegyük föl, hogy a létszámszabályozás és egy megfelelő szankciórendszer következtében bekerülni nehéz, kikerülni könnyű! Tegyük föl, hogy a tevékenység jövedelmezősége lehetővé teszi a hosszú távon való gondolkodást, tervezgetést! Tegyük föl, hogy a taxizás biztos megélhetést, szilárd egzisztenciát biztosít a gépkocsivezetők számára! Kérdéseim: - Ha van egy biztos megélhetést, szilárd egzisztenciát nyújtó, hosszú távon megtartható foglalkozásod, akkor azt kockáztatod-e túlszámlázással, adócsalással, a másik taxis befenyítésével? - Ha a kereslet-kínálat arányai megfelelőek, akkor rákényszerülsz-e arra, hogy bármilyen feltételt elfogadva megtűrj magadon mindenféle élősködőket? - Elmész-e alkalmazottnak olyan helyre, ahol csak feketén, vagy szürkén hajlandóak foglalkoztatni, ha a taxizásra való jogosultsággal egyébként te magad rendelkezel, és bukhatod, ha szabálytalanságon kapnak? - Jársz-e tizenéves pusztulattal és ahelyett, hogy megfelelően karbantartanád, inkább fizetsz-e tolást, ha egyébként a bevételeidből simán cserélgetheted az autódat mondjuk 5-6 évente? - Ha kilövik alólad az autót/elviszi az asszony a válásnál/viharban rádől egy tűzfal, akkor el kell-e menned droidnak, vagy esetleg könnyebben juthatsz hitelhez, (amit aztán vissza is tudsz fizetni), ha egy olyan állásod van, amiről a bank is tudja, hogy a jövedelmezősége nem pusztán a vakszerencsén múlik? Számít-e majd valamit a hitelfelvételnél, hogy a NAV által kiállított jövedelemigazoláson nem minimálbér, hanem annak többszöröse szerepel? Most több nem jut eszembe.

Téma: Szóljunk be tomajernek!

Hozzáadva: 2012.09.20 13:09

Jó, akkor kérd kölcsön a hobbitaxis teremgarázsát! Az elég nagy lehet és magánterület. :-D

Téma: Szóljunk be tomajernek!

Hozzáadva: 2012.09.20 13:07

Ja, és mindjárt utána megvesztegetett valakit, hogy tőlük rendeljenek. :-)

Téma: Szóljunk be tomajernek!

Hozzáadva: 2012.09.20 12:20

Kicsoda? Ééééén? Milyen bűnöző? Én nem vagyok rendőr! :-)

Téma: Szóljunk be tomajernek!

Hozzáadva: 2012.09.20 12:19

Vidd be a Hajógyárira!

Téma: Szóljunk be tomajernek!

Hozzáadva: 2012.09.20 12:16

Leszámítva, hogy a környéken hemzsegnek a rendőrök.

Téma: Szóljunk be tomajernek!

Hozzáadva: 2012.09.20 12:11

Az nem meredek. Egy picit bogárhátú, de egyáltalán nem meredek, viszont széles és gyér a forgalom.
De ki gátol meg benne? Válaszolok, mert nem akarlak szívatni. Az a fuvarszervező gátol meg benne, akivel a túlkínálat miatt kénytelen vagy szerződni. Az összes létező problémát vissza lehet vezetni a túlkínálatra. Mindet. Az minden bajunk forrása.
Képzeld azt el, hogy minden budapesti taxis csak százezer forintot dobna be - mindegy mire. Az több mint fél milliárd... És azért írtam, hogy "mindegy mire", mert az bármire elég lenne. De ez egy olyan utópia, hogy felejtsd el.

Téma: Szóljunk be tomajernek!

Hozzáadva: 2012.09.20 11:54

XII. Álom utca, a Trencséni és a Zalatnai közti szakasz. Elindulás, megállás, kézifékes indulás, parkolás, fordulás gyakorlására alkalmas.