Felhasználó hozzászólásai
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2013.07.15 11:32
Evés közben jön meg az étvágy
hetvenegy
Téma: Eddig tudtam kussolni
Hozzáadva: 2013.07.14 10:40
Ezeket a dolgokat elég régóta szajkózom és most már különösebb teendő nincs.
Futkoshattok három-négy kört is, a kávé lefőtt, tehát a végét nem kell kivárni.
A taxizásnak, mint életformának itt van a vége.
hatvanegy
Téma: Vicceskedjünk!
Hozzáadva: 2013.07.14 10:30
Hajdú Péter titkos naplója
ötvenkettő
Téma: Eddig tudtam kussolni
Hozzáadva: 2013.07.14 10:18
Jaj, Istenem!
A Lajtától nyugatra mindenhol drágább a rendelt taxi, minek következtében a piac feletti ellenőrzés nincs a fuvarszervezők kezében. A személyi feltételek is jellemzően szigorúbbak, tehát ott egy befektető nem tud tücsköt-bogarat ráengedni a piacra, és hiába támogatja meg technikával, ha a fuvarok többsége nem a technikán keresztül realizálódik.
Most bemutatom számodra a budapesti helyzetet, mert szemmel láthatóan nem ismered.
Budapesten a jelenlegi szabályozás szerint két éves jogosítvány, PÁV 2 (8.310 Ft), valamint egy egyhetes, 3, azaz három foglalkozásból álló (!) szaktanfolyam, a végén vizsgával (41.200 Ft) szükséges ahhoz, hogy valakiből taxi-gépkocsivezető lehessen.
Kell egy autó (minden bokorban kap), egy igazolvány (2500 Ft) és uzsgyi!
Már csak utas kell.
Hol van az utasok 90 %-a?
A fuvarszervezőknél.
Csakhogy a taxisok 90%-a is ott van, és a többségük megeszi reggelire a kezdő kollégát. Mire a kezdő felfogja, hogy a cím, ami elhangzott a rádión, százhúsz méterre van tőle, addigra már ki is adták, és a rutinos, aki fölvette, már oda is ért.
Hiába van nekem rengeteg pénzem, kiadó autóm, piacom, az embereim nem fogják tudni hozni a tervet, mert nem fognak tudni dolgozni a sok rutinos retektől.
Ez hosszú távon bosszantó lehet.
Segíthet a probléma orvoslásán a dropsztrendszer kialakítása, de a szutyok taxisoknak semmi se jó, ezért zúgolódnak miatta, nem állnak be, hisztiznek, ha elküldik őket valahova a halál faszára, és ugyanúgy fönn kell tartani hozzá a központot, diszpécserestül, ami tetemes költségvonzattal jár. A saját embereim előnyben részesítése is nehezebb, mert a többi előbb-utóbb levágja, hogy bizonyos fuvarok nem jönnek ki a csövön.
Nem az igazi.
Szerencsére itt van nekünk a modern technika! Ez megfosztja a rutinból fakadó előnytől a régieket, így a kezdők is labdába tudnak rúgni. Teljesen átláthatatlanná teszi a fuvarok ki- és elosztását. A diszpécserek fele fölöslegessé válik, egy nagyobb cégnél ez havi szinten milliós megtakarítást eredményezhet. A rendszer alkalmas az alkalmazottak nyomon követésére, ezáltal ellenőrzésére, de a beruházást most még a meglévő állománnyal lehet kifizettetni.
A kis cégeknek aránytalanul nagy megterhelést jelenthet a rövid határidővel előírt beruházás (megspékelve a kötelező vagyoni letéttel); elképzelhető, hogy a konkurencia egy részétől is meg lehet szabadulni; a hozzájuk eddig befizető taxisok kénytelenek lesznek a talpon maradó cégeknek fizetni, így azok sokkal kevésbé lesznek kénytelenek a taxis kedvében járni, mint valaha.
Jól látható, hogy a piac sajátosságai miatt az, ami a Lajtától nyugatra a taxisok kényelmesebb, hatékonyabb munkavégzését szolgálja, nálunk teljesen más hatás elérése érdekében, valamilyen nyomás hatására került a rendeletbe - persze, hogy túlterjeszkedés. Ennek haszonélvezői ti a büdös életben nem lesztek, mert a fogyasztói szokások egyik napról a másikra nem fognak megváltozni, és mivel a rendelt taxi továbbra sem lesz drágább az utcainál, a fuvarok döntő többsége továbbra is a fuvarszervezők kezén fog keresztül menni. A céges autó és a mezítlábas kocsi közti látványos megjelenésbeli különbség megszűnik, ez bizonytalanságot fog szülni az utasban, ami miatt nem nőni fog az utcai fuvarok aránya, hanem sokkal inkább csökkenni.
A költségeitek miatt egységnyi idő alatt magas pénzforgalmat kell majd produkálnotok, ez pedig, az elérhető tarifa mértéke miatt, csak fuvarszervezőn keresztül lesz lehetséges.
A vége inkább már Inzertnek szól.
Ez itt Magyarország.
A Lajtától keletre.
tizenkilenc
Téma: Eddig tudtam kussolni
Hozzáadva: 2013.07.13 23:48
De mondjuk rajtad azért csodálkozom.
Frankón itt ötleteltek, hogy hogyan lehetne az előnyötökre formálni ezt a GPS kurvaanyját?!
Tényleg azt hiszitek, hogy ez érdekel valakit?
A rendszernek két célja van.
1. Picsán lehessen rúgni egy csomó diszpécsert, ezáltal megtakarítva a munkabérüket.
2. Biztosítani, hogy a majdani innen-onnan verbuvált droidok ne kerüljenek hátrányba a profi taxisokkal szemben és be tudják vinni a leadót a tulajdonosnak.
Slussz.
negyvenhét
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.13 23:42
Ez van Prágában, Bukarestben, és most már Budapesten is. Minél nagyobb tételben gyártják, annál olcsóbb.
És annál nagyobbat kaszálnak.
Vajon kiket lehetett "nehezebb" meggyőzni? A román kutyákat, vagy a budapesti patkányokat?
hetvenhárom
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.13 23:30
Micsoda véletlen, hogy a városvezetésnek pont a prágai taxikéra kísértetiesen hasonlító dizájn tetszett meg!
Nahát!
tizenegy
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.13 23:25
Regional manager
huszonegy
Téma: Eddig tudtam kussolni
Hozzáadva: 2013.07.13 21:35
Gyerekek...
Igazi, setét taxisok vagytok.
kilencvenhét
Téma: Filmes fórum volt már?
Hozzáadva: 2013.07.13 15:33
:-(













