Név
Becenév hobbytaxis
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Taxisok is fuvaroznának betegeket

Hozzáadva: 2008.01.18 10:00

van ebben lővé dögivel Vita a betegszállításról 2008. január 17. hvg.hu Bár idestova másfél éve tervezgeti az egészségügyi tárca, mégsem sikerült súrlódásmentesen különválasztani a mentést a betegszállítástól. A zavarokat azonnali korrekciókkal igyekszik kiküszöbölni - utólag. A megrendelők nem érdekeltek abban, hogy költséghatékony módon, csak indokolt esetben rendeljenek betegszállítást. Megítélésünk szerint jelenleg az egyszerű betegszállítások fele szakmailag indokolatlan - vélekedett az Egészségügyi Minisztérium és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) abban a közös beszámolóban, amelyet tavaly szeptemberben tárt az Országgyűlés egészségügyi bizottsága elé. Ebben elismerték, hogy az indokoltság ellenőrzése semmilyen eredményt nem hozott, viszont felvetették, hogy a szociális megfontolásból rendelt szállítás finanszírozása kerüljön inkább a szociális tárcához. Ám nem ez történt. Az egészségügyi tárca ugyanis saját felvetését sem szívlelte meg, viszont január 1-jétől anélkül választotta külön a mentést és a betegszállítást, hogy az alapkérdésekre választ adott volna. Nem csoda, hogy január első napjaiban némi zavarral indult az a rendszer, amely alapjaiban amúgy már évek óta üzemelt. Az egyszerű - szakápoló jelenlétét nem kívánó -, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) által finanszírozott betegszállítási feladatok 60 százalékát már 2006 nyarán is az "alternatívok", vagyis magánvállalkozók teljesítették. Ekkor döntött úgy Molnár Lajos miniszter, hogy a tárca megszabadítja az OMSZ-t a betegszállítás nyűgétől, s ezzel egy időben 10 százalékos - több mint hétszáz főt érintő - létszámleépítést jelentett be (HVG, 2006. augusztus 12.). Így olcsóbb lesz a szállítás - vélte akkor a miniszter -, és a mentés is biztonságosabbá válik, mert nem fordulhat elő, hogy miközben más feladat híján csak fuvaroznak a mentőautóval, az időközben beeső riasztásra nem tudnak kivonulni. Az előkészületekre volt tehát másfél év, mégis csak 2007. december 29-én jelent meg a Magyar Közlönyben a miniszteri rendelet - külön-külön a mentésről és a szállításról. Ennek melléklete az a betegszállítási utalvány, amelyet az orvosoknak már január 1-jétől használniuk kellene, ám még egyetlen nyomtatványboltban sem kapható. Korántsem mellékes változtatás, hogy az év elejétől módosultak a mentés és a szállítás kategóriái is. Tavaly még lehetett három órán belüli szállítást is kérni, ám ez a lehetőség megszűnt, megmaradt viszont a hat, illetve 24 órán belüli teljesítés. A mentésnél az azonnali, sürgős kivonulás lehetősége nem változott, de az egy órán belüli, illetve egy órán túli vállalási idő a duplájára - két órán belülire, illetve két órán túlira - nyúlt meg. A kategóriák ilyen megváltozása hatályon kívül helyezte azt az évtizedek óta használt szakmai segédletet, amely megmutatta, hogy a különböző betegségekhez kell-e - s ha igen, mennyire sürgős - szállítási vagy mentési segítséget kérni, szükség van-e mentőápolóra a páciens kórházba, szakrendelőbe juttatásához, vagy elég hozzá az egyszerű kísérő. Újabb, a változásokhoz illeszkedő sillabusz egyelőre nem készült, így ha eddig nem működött annak ellenőrzése, hogy a doktor szakmailag indokolt módon kért-e mentést vagy szállítást, e nélkül még ennyire sem fog. A feladatátvételre több mint egy éve készülő magáncégeket január első napjaiban mégis hatalmas meglepetés érte: egyik napról a másikra 30-40 százalékkal nőtt meg a szolgáltatásuk iránti igény. E jelenség magyarázataként nem volt sokáig tartható Horváth Ágnes miniszteri villámdiagnózisa, amely a váratlan növekedést az ünnepek utáni természetes felfutás számlájára írta. Tévedésének hallgatólagos beismerésére lehet következtetni abból is, hogy már január 10-én az OEP által eddig finanszírozott 427 alternatív betegszállító autó mellé újabb harmincnak a befogadásáról döntött a tárca, s várhatóan még ugyanennyit bekapcsolnak a rendszerbe. A sokkos állapot kialakulását nagyobb valószínűséggel az magyarázza, hogy a szállítókapacitás alultervezéséhez elszámolási anomáliák vezettek. Az OEP adatai szerint tavaly átlagosan havi 200 ezer esetben vettek igénybe szállítást, ennek 60-75 százalékát az alternatívok teljesítették, 25-40 százalékát pedig az OMSZ. Utóbbi fuvarjainak túlnyomó többségét mentőápolóval végzett szolgáltatásként jelentette az OEP-nek (lásd grafikonunkat), és így is kapta meg érte az emelt összegű finanszírozást. A beteg kórházba vagy onnan hazaszállítása ugyanis nem csak a megtett kilométer alapján járó díjazást tartalmazza, hanem fix összeg formájában plusz 240 forint számolható el, ha kísérő is szükséges ehhez, és 600 forint, ha a biztonságos célba juttatáshoz elengedhetetlen a mentőápoló jelenléte. Januártól ez utóbbi kategória megszűnt, ezért a minisztérium, illetve az OEP úgy számolt, hogy a szakápolós szállítások az OMSZ munkakörébe kerülnek. Szakmai berkekben közkeletű vélekedés, hogy ezek zömükben feltupírozott elszámolások voltak, a szállítás maga nem indokolta az ápoló jelenlétét (ha egyáltalán ott volt). Most, hogy megszűnt a teljesítményérdekeltséghez kötött betegszállítás, amelynek tavalyi 2 milliárd forintos ellenértékét a költségvetés hozzácsapta a mentés éves büdzséjéhez 18,8 milliárdról 22,4 milliárd forintra emelve azt, a korábbi szakápolós eseteknek legalább a fele azonnal át- és leminősült. A jelek szerint ezekhez elégséges az egészségügyi szakképesítéssel nem rendelkező kísérő, vagy még őrá sincs szükség - ez jelentkezett váratlan többletszállítási feladatként a magánvállalkozóknál. Ezt támasztja alá az OMSZ saját kommunikációja is, amely szerint kapacitásai szabadultak fel, amelyeket átcsoportosítva a mentésben hasznosíthat. Súlyos hiányhelyzet alakult ki például a nyugat-dunántúli régióban, ahol tavaly alig volt szükség egyszerű szállításra - legalábbis az elszámolási adatok ezt mutatták. Puskás Tivadar - a régió mentőfőorvosa, korántsem mellékesen a Fidesz-KDNP parlamenti képviselője - nem titkolta, hogy nem ért egyet a szállítás magánkézbe adásával, így a feladatok zömét saját hatáskörben el is látták, alig engedve terepet az alternatívoknak. A kapacitások elosztására javaslatot tevő szakmai bizottság ehhez mérte az új szolgáltatók, illetve járművek befogadását, ami utóbb Győr-Moson-Sopron és Vas megye esetében már január elején drámaian kevésnek bizonyult. "Vitatjuk, hogy a szállítók számát a megye lakosságához kell arányítani. Legalább ennyire fontos lenne az úthálózat sűrűségét, az ellátandó terület nagyságát, a kórházak és a települések közötti távolságot is számításba venni" - járult hozzá újabb szemponttal a területi egyenlőtlenségek megértéséhez Bíró Ferenc, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének (MBOE) elnöke. Ha a betegszállítás nem ígérkezett volna profittal kecsegtető üzletnek, bizonyosan nem jelentkezett volna több száz ajánlattevő az OEP-nél, amelyek közül a pénztár 84-gyel szerződött is. A feltételek azonban nem annyira vonzóak, mint amennyire korábban annak látszottak - ezt ma már az alternatívok is tudják. A vállalkozóknak megyénként minden éjszaka legalább egy ügyeletes autót készenlétben kell tartaniuk, s ők sem mentesülnek az egészségügyszerte annyit szidott teljesítménykorláttól, ugyanakkor a területi ellátási kötelezettségük alá tartozó településeken nem utasíthatnak vissza szállításokat. "A várólistának az esetünkben nincsen értelme, hiszen a legtöbb beteget időre kell vinni az előjegyzett vizsgálatra, onkológiai vagy művesekezelésre. Ha viszont a hónap vége előtt kimerül az egy-egy gépkocsira megállapított teljesítménykeret, akkor vagy ingyen dolgozunk, vagy a garázsban marad a kocsi. Ez csapdahelyzet, mert ha nem vállaljuk el a fuvart, az OEP szerződést bont velünk" - magyarázta az MBOE elnöke, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem a vállalkozók vannak nyeregben. Megváltozott a betegszállítás finanszírozása is. Az egészségbiztosítási alap betegszállítási kasszájában 2007-ben - akárcsak a megelőző két évben - 6,2 milliárd forint volt, amiből 2 milliárdot az OMSZ, 4,2 milliárdot az alternatívok kaptak meg. E számtan megmaradt, csakhogy a 2 milliárd forintot beépítették az OMSZ finanszírozásába, jóllehet szállítani már nem fog, csak menteni, a 4,2 milliárdon pedig az alternatívok osztoznak. Akkor is ennyiből kell kijönniük, ha a feladatuk tartósan több lesz az előre számítottnál, vagyis ha több vállalkozás és több jármű több beteget fog szállítani. Bár így várhatóan minden eddiginél olcsóbb lesz a szállítás, ezzel párhuzamosan a mentés megdrágul. Pedig tavaly összesen 3 milliárd forint soron kívüli többletpénzt kapott az Egészségügyi Minisztériumtól, illetve az Egészségbiztosítási Alap megtakarításából az OMSZ, hogy adósságaiból kihúzzák, s az ellenzék lelkes támogatásával közel 20 százalékkal megemelték évek óta alig növelt költségvetési apanázsukat is. GÁTI JÚLIA

Téma: Taxisok is fuvaroznának betegeket

Hozzáadva: 2008.01.17 18:51

vi-nek igaza van, csak megint a tüzet csináljátok, ahelyett, hogy figyelmesen elolvasnátok a cikket, és ha nem értitek, akkor kérdeznétek mielőtt baromságokat írkáltok. Idén már 6 milliárd lesz a betegszállításra szánt költség, ebből lehetne részsednünk, és én bizony szívesen ültetnék össze három utast egy vonalra, mert 3x85 forint az kicsivel több, mint a jelenleg érvényes maximált tarifa. Ja, hogy a puhos fajta lusta udvariasan besegíteni, bekisérni? Az vessen magára.

Téma: Taxisok is fuvaroznának betegeket

Hozzáadva: 2008.01.17 10:50

Mi itt a minimobiltaxinál szívesen dolgoznánk akár a 85-Ft-os díjért is. Reméljük a Bakuc elcsípi ezt a melót is. Beszéltem a haverokkal a baráttaxinál, ők is örülnének a betegszállításnak.
Akár asztali gépnél, akár laptop mellett dolgozunk, igyekezzünk egy olyan pózt keresni, amiben kényelmesen tudunk írni, és magunkhoz is tudunk érni. Ez itt a lényeg. Én élvezettel olvasgatom ezt a szép történetet elejétől fogva. Izgalommal várom a folytatást.
A hét szextippjei 2008. január 14., hétfő, 7:06 Mindenki tudja jól, a szexuális unalom és a megszokás ellen a változtatás az egyetlen hatásos eszköz, mivel nagyot változtatni nem mindig egyszerű, érdemes kicsiben kezdeni azt, éppen ezért olyan szextippeket, trükköket gyűjtöttünk össze, amelyeket bárki könnyűszerrel megtehet. Előjátékhoz Manapság szinte minden könyvesboltban, könyvtárban tartanak olyan szexuális irodalmat, amik különféle praktikákról, technikákról szólnak, és elsősorban azt a célt szolgálják, hogy a párok együtt olvasgassák ezeket, majd a leírtakkal is közösen próbálkozzanak. A szexuális irodalom azonban másra is jó: számos párkapcsolatban előfordul, hogy az egyik fél szeretne kipróbálni valami új szexpraktikát, műfajt de nem tudja, hogy közölje partnerével. Ilyen esetben jó beszerezni (kikölcsönözni) pár könyvet, lementeni pár cikket, és otthon előadni, milyen érdekes témára bukkantunk. Sok esetben szerencsés, hogy úgy huzakodunk elő egy meredek ötlettel, hogy előtte beszédtémaként felvetjük, és kibeszéljük azt. Orálozáshoz Az angolban trónolás néven vált ismertté az alábbi orális szexpóz: a férfi feküdjön az ágyra úgy, hogy feje kicsit lelóg az ágy széléről. Partnere terpeszállásban álljon a férfi feje fölé, támaszkodjon meg az ágy szélében, és óvatosan ereszkedjen a férfi fejére (Vigyázat, nem ráülésről van szó)! A férfi karolja át a nő derekát előről, hogy kezeivel széttárhassa a nő szeméremajkait, hozzáférést biztosítva a puncihoz. Önkielégítéshez A tükörnek nemcsak közösülés során vehetjük hasznát, önálló használatra is tökéletes. Válasszunk egy olyan tükröt, ami fölé kényelmesen térdre vagy négykézlábra ereszkedhetünk, és tökéletes rálátással vagyunk egész felsőtestünkre, ölünkre, illetve ágyékunkra, majd kezdjük izgatni testünket úgy, ahogy jólesik. Simogassuk, olajozzuk magunkat, vezessünk testünkbe valamilyen segédeszközt, és közben nézzük saját tükörképünket, a fenekünket, a mellünket, és arcunkat. Érintsünk nemi szervünket a tükör felületéhez, dörzsöljük hozzá, és érjünk magunkhoz úgy, ahogy megszoktuk. (Mindenképp óvatosan járjunk el, nehogy a tükör eltörjön, és megvágjuk magunkat)! Van, aki a tükrös maszturbálás közben nem elégszik meg a látvánnyal, és nyalja a tükör felületét, vagy ráejakulál. Szexpózhoz A nő feküdjön a hátára, emelje fel törzsét úgy, hogy csakis a talpakon, és a nyakánál legyen alátámasztás, közben pedig igyekezzen minél erősebben terpeszteni. A férfi térdeljen a nő lába közé, kezeivel pedig emelje meg a nő csípőjét, és finoman hatoljon be, kezeivel pedig erőteljesen feszítse szét a nő lábait, és irányítsa a ki/behatolást. A póz kiválóan alkalmas arra, hogy a popsi és a nemi területek megfeszüljenek, és az intim izmok erőteljesebb munkát végezzenek. Orgazmushoz Önkielégítés során a nő (de a férfi is megteheti) a nemi csúcs előtt pár másodperccel hagyja abba az önkielégítést, várjon pár pillanatot, és kezdje újra az elejéről a maszturbálást, és a csúcs előtt pár másodperccel megint hagyja abba a kényeztetést. Vannak, akik két órán keresztül tudják kényeztetni magukat, és akár tízszer is képesek megállni a csúcs előtt, végül az utolsó orgazmus mindig jóval intenzívebb és erősebb az elsőkhöz képest. Erről a technikáról a tantrikus szexben is olvashatunk, többek között így sajátíthatja el a férfi a magömlés nélküli orgazmust, ami a korai magömlésre manapság az egyik leghatásosabb technika. Egy kis őrültség Mindenki számára ismert műfaj a virtuális prostitúció, vagyis a webszex. A modell vetkőzik, maszturbál, segédeszközökkel kényezteti magát, végrehajtja a kukkollója kívánságait, aki pedig búsás percdíjakat fizet a virtuális örömért. Ebben az örömben partnerünk (illetve mi magunk is részesülhetünk), hiszen az egészhez nem kell több egy chat-programnál és egy webkameránál. Bújjunk ki ruháinkból, vagy öltözzünk fel szexin, és állítsuk be a webkamerát úgy, hogy partnerünk rálátással lehessen testünkre, vagy annak egy részletére. Akár asztali gépnél, akár laptop mellett dolgozunk, igyekezzünk egy olyan pózt keresni, amiben kényelmesen tudunk írni, és magunkhoz is tudunk érni. [origo]

Téma: Riadó!!!

Hozzáadva: 2007.08.03 11:22

Bocs és kösz. Nem találtam a fórumok között. Kiváncsi lettem volna az oxitaxisok véleményére, de úgy látszik annyira bejött az akció, hogy ki se látszanak a melóból, nincs idejük itt irkálgatni:-)
Bemajréztál? Miért kell töröltetni?
Látod látod. Eleve hiba volt elmenni. Én örülök hogy jönnek vissza, mert ha mégtöbben vagyunk még jobban tudunk szolgáltatni, mert ezt a rengeteg utast már most is alig győzzük. Gyertek mégtöbben, most nagyon megy. Te is szólj mindenkinek hogy jöjjön. Tök olcsó a tagdíj és rengeteg a meló. Köszönhetően góré atomvédelmének meg a bölcs előrelátásának.
Igenis érdekvédő. Nélküle már rég atomcsapást kaptunk volna a gaz konkurenciától, és éheznénk mint a kurvák. Ezt te se akarhatod. Azért a pali a góré, mert ő látja a jövőt. Hagyd te is, hogy megmentse a családod.
Hajrá góré001. Mi lojális rádiótaxisok még az atomtámadásban sem hagyunk cserben. Akciózz, hogy még jobb legy. Most se rossz, de ha jobb lesz, az lesz a legjobb. És a családjaink örökké hálásak lesznek, mert megmentettél bennünket a pusztulástól. Mikor lehet már kiragasztani az új matricát? Én már ma minden kedves utasnak elmondtam, hogy milyen jó lesz nekik is, meg nekünk is, nagyon örültek, és azt monták ha ilyen olcsó lesz a rádiótaxi akkor még a sarki kocsmába is velünk fognak utazni. Tök jó lesz.