Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
sárgaláz 2020.03.07. 16:47:49 / # 350987
Tisztelt Uram!
Örömmel vettük, hogy cikkünk elnyerte tetszését, és oldalának fórumán megosztotta. Kérjük, hogy legyen szíves feltüntetni, hogy a poszt forrása a sargalaz.hu weboldal, mert az emberek legtöbbje nincs tisztában azzal, hogy a címre kattintva az oldalunkra jut el.Még egyszer, nagyon köszönjük, hogy eléréseinket segíti és cikkeinket, híreinket olvassa.

A további jó együttműködés reményében:
Üdvözlettel:
"Sárgaláz" - Taxisok blogjaKiss Marianna

tomajer 2020.03.07. 11:46:20 / Módosítva / # 350986

Szorgalmi feladat hétvégére


Szorgalmi feladat hétvégére

    Hoztunk egy kis érdekességet a hétvége unalmas, utas nélküli perceire. Böngésszétek,     számolgassátok az európai fővárosok taxitarifáit. Ha esetleg kíváncsiak lennétek más európai város áraira, írjatok, megpróbáljuk kikeresni. A listába minden országnál betettük az adott ország pénznemének mai napi MNB árfolyamát, hogy megkönnyítsük a számolgatást. Persze mindez nem sokat jelenthet számunkra a napi üzemanyagárak nélkül, így azt is kikerestük. És akkor még nincs információink az ottani egyéb költségekről (biztosítási díjak, fuvarkufárok díja, stb.) Azért jó szórakozást!


Ausztria/Bécs

Az osztrák taxi tarifákat hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. A bécsi taxi tarifákat legutóbb 2012. decemberében állapították meg és hivatalos tarifarendeletben tették közzé. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alulteljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF()

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,201, dízel: Euro 1,176

Nappali
Alapdíj (1.00 km benne van): € 3.80
Kilométer 1 – 4: € 1.42
Kilométer 5 – 9: € 1.08
Minden további kilométer: € 1.05
Várakozási díj óránként: € 27.80

Éjjel
Hétfőtől szombatig 23.00-06.00 között és vasárnap egész nap:
Alapdíj (1.00 km benne van): € 4.30
Kilométer 1 – 4: € 1.62
Kilométer 5 – 9: € 1.28
Minden további kilométer: € 1.18
Várakozási díj óránként: € 27.80

Az osztrák legdrágább taxi tarifák rangsorában a bécsi taxitarifa a 10-ből a 10. helyen áll

Belgium/Brüsszel

A belga taxi tarifákat hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. A brüsszeli taxi tarifát utoljára 2018. októberében állapították meg, és a hivatalos tarifarendeletben tették közzé. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,479, dízel: Euro 1,507

Nappali
Alapdíj: € 2.40
Kilométer: € 1.80
Várakozási díj óránként: € 30.00

Éjjel
Minden nap 22.00-06.00 között.
Alapdíj: € 4.40
Kilométer: € 1.80
Várakozási díj óránként: € 30.00

A belga legdrágább taxi tarifák rangsorában a brüsszeli taxitarifa a 3-ból a harmadik helyen áll

Csehország/Prága

A taxi tarifákat a Cseh Köztársaságban hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. A prágai taxitarifát legutóbb 2017 októberében állapították meg, és közzétették a hivatalos tarifarendeletben. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (cseh korona mai napi árfolyam: 13,26,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin CZK 30,67, dízel: CZK 29,97

Nappali
Alapdíj: Kč 40.00
Kilométer: Kč 28.00
Várakozási díj óránként: Kč 360.00

Éjjel
Nincs külön megállapított éjszakai viteldíj, az éjszakai tarifa megegyezik a nappalival.

Dánia/Koppenhága

A taxi árak szabadon megbeszélhetők Dániában. Javasoljuk, hogy az utazás megkezdése előtt tárgyaljon rögzített árat. Ebben az esetben az egyeztetett viteldíjat indulás előtt be kell írni az taxiórába. A taxiórát bekapcsolt állapotban kell tartani az utazás során. A taxitársaságoknak nyilvánosságra kell hozniuk a taxikban érvényes szabványos viteldíjaikat. (dán korona mai napi árfolyam: 45,19 HUF)
A feltüntetett árak átlagszámítás alapján készültek.

Üzemanyagárak ma: benzin DKK 11,29 dízel: DKK 9,89

Nappali
Alapdíj: DKK 39.00
Kilométer: DKK 8.50
Várakozási díj óránként: DKK 375.00

Éjjeli
Hétfőtől péntekig 20.00-04.00 óra között, szombaton és vasárnap
Alapdíj: DKK 49.00
Kilométer: DKK 13.00
Várakozási díj óránként: DKK 330.00

Felárak
Bármilyen díjfizető kapun áthaladva az utasnak számolnia kell azzal, hogy a visszat díját is ki kell fizetnie a sofőr számára
Az Oresund híd díja: DKK 350,-
A Great Belt (Storebælt híd) esetében napi díjat plusz adminisztrációs díjat számolnak fel

A dániai legdrágább taxi tarifák rangsorában a koppenhágai taxitarifa a 3-ból a 2. helyen áll

Egyesült Királyság/London

Nagy-Britanniában a taxi tarifákat hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. A londoni taxit tarifát utoljára 2018 októberében állapították meg, és a hivatalos tarifarendeleten közzétették. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (angol font mai napi árfolyam: 388,27 HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin GBP 1,236, dízel: GBP 1,276

Nappali
Alapdíj: £ 3.00
Kilométer 1 – 10: £ 1.71
Minden további kilométer: £ 2.30
Várakozási díj óránként: £ 30.00

Éjjeli
Minden nap 22.00-05.00 között
Alapdíj: £ 3.00
Kilométer 1 – 10: £ 2.45
Minden további kilométer: £ 2.30
Várakozási díj óránként: £ 30.00

A nagy-britanniai legdrágább taxi tarifák rangsorában a londoni taxitarifa a 16-ból a 2. helyen áll

Franciaország/Párizs

A francia taxi tarifákat hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. Párizsban a taxi tarifát utoljára 2019 januárjában határozták meg, és közzétették a hivatalos tarifarendeletben. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,498, dízel: Euro 1,410

Nappali
Alapdíj (4.20 km benne foglaltatik: € 7.10, ezen felül
Kilométer: € 1.07
Várakozási díj óránként: € 35.80

Éjjeli
Hétfőtől szombatig 17.00 órától másnap 10.00 óráig, vasárnap egész nap
Alapdíj (3.30 km benne foglaltatik): € 7.10, ezen felül
Kilométer: € 1.35
Várakozási díj óránként: € 38.00

A franciaországi legdrágább taxi tarifák rangsorában a párizsi taxitarifa a 38-ból a 38. helyen áll

Görögország/Athén

A taxi tarifákat Görögországban hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. Az athéni taxitarifát utoljára 2015 júliusában állapították meg és a hivatalos tarifarendeletben tették közzé. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,589, dízel: Euro 1,347

Nappali
Alapdíj: € 1.29
Kilométer: € 0.74
Várakozási díj óránként: € 11.81

Éjjeli
Minden nap éjfél és reggel 06.00 között
Alapdíj: € 1.29
Kilométer: € 1.29
Várakozási díj óránként: € 11.81

A görögországi legdrágább taxi tarifák rangsorában az athéni taxitarifa a 3-ból a 1. helyen áll

Írország/Dublin

A taxi tarifákat Írországban hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. A dublini taxitarifát utoljára 2019 januárjában állapították meg és a hivatalos tarifarendeletben tették közzé. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,458, dízel: Euro 1,368

Nappali
Alapdíj: € 4.00
Kilométer: € 1.35
Várakozási díj óránként: € 26.00

Éjjeli
Nincs külön megállapított éjszakai viteldíj, az éjszakai tarifa megegyezik a nappalival.

Az írországi legdrágább taxi tarifák rangsorában az dublini taxitarifa a 2-ből a 2. helyen áll

Hollandia/Amszterdam

A taxi tarifákat Hollandiában a városok vagy kerületek hivatalosan határozzák meg. Amszterdam taxitarifáját utoljára 2019 januárjában határozták meg, és a hivatalos tarifarendeletben közzétették. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,788, dízel: Euro 1,472

Nappali
Alapdíj: € 3.19
Kilométer: € 2.35
Várakozási díj óránként: € 23.40

Éjjeli
Nincs külön megállapított éjszakai viteldíj, az éjszakai tarifa megegyezik a nappalival.

A hollandiai legdrágább taxi tarifák rangsorában az amszterdami taxitarifa a 4-ből a 1. helyen áll

Horvátország/Zágráb

A taxi tarifákat Horvátországban hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. Zágráb taxitarifáját utoljára 2018 januárjában állapították meg, és a hivatalos tarifarendeletben tették közzé. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (horvát kuna mai napi árfolyam: 45,07 HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin HRK 9,80, dízel: HRK 9,52

Nappali
Alapdíj:  kn 10.00
Kilométer: kn 6.00
Várakozási díj óránként: kn 40.00

Éjjeli
Nincs külön megállapított éjszakai viteldíj, az éjszakai tarifa megegyezik a nappalival.

A horvátországi legdrágább taxi tarifák rangsorában a zágrábi taxitarifa a 2-ből a 2. helyen áll

Németország/Berlin

A taxitarifákat Németországban hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. Berlin taxitarifáját utoljára 2019 októberében állapították meg és a hivatalos tarifarendeletben tették közzé. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,467, dízel: Euro 1,282

Nappali
Alapdíj: € 3.90
Kilométer 1 – 7: € 2.30
Minden további kilométer: € 1.65
Várakozási díj óránként: € 33.00

Éjjeli
Nincs külön megállapított éjszakai viteldíj, az éjszakai tarifa megegyezik a nappalival.

felárak
• Rövid távú átalány 2 km-es vezetési távolságig: 6,00 €

A németországi legdrágább taxi tarifák rangsorában a berlini taxitarifa a 213-ból a 25. helyen áll

Svédország/Stockholm

A taxi árakról Svédországban szabadon lehet tárgyalni. Javasoljuk, hogy az út megkezdése előtt egyeztessen tarifát. Ebben az esetben az egyeztetett viteldíjat indulás előtt be kell írni a taxiórába. A taxiórát bekapcsolt állapotban kell tartani az utazás során. A taxitársaságoknak nyilvánosságra kell hozniuk a taxikban érvényes szabványos viteldíjaikat. (svéd korona mai napi árfolyam: 31,83 HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin SEK 15,88, dízel: SEK 16,23

Nappali
Alapdíj: SEK 45.00
Kilométer: SEK 12.10
Várakozási díj óránként: SEK 500.00

Éjjeli
Hétfőtől szombatig 19.00-07.00 között, vasárnap egész nap
Alapdíj: SEK 45.00
Kilométer: SEK 13.60
Várakozási díj óránként: SEK 575.00

Svájc/Bern

Svájcban a maximum taxi tarifákat a városok, az önkormányzatok vagy a kantonok hatóságai határozzák meg. Bern taxitarifáját utoljára 2018 januárjában állapították meg és a hivatalos tarifarendeletben tették közzé. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (svájci frank mai napi árfolyam: 318,41 HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin CHF 1,63, dízel: CHF 1,72

Nappali
Alapdíj: CHF 6.80
Kilométer: CHF 4.10
Várakozási díj óránként: CHF 78.00

Éjjeli
Hétfőtől szombatig 20.00 és 06.00 között, vasárnap egész nap
Alapdíj: CHF 6.80
Kilométer: CHF 5.50
Várakozási díj óránként: CHF 78.00

A svájci legdrágább taxi tarifák rangsorában a berni taxitarifa a 8-ból a 2. helyen áll

Spanyolország/Madrid

A taxi tarifákat Spanyolországban a városok vagy kerületek hivatalosan állapítják meg. Madrid taxitarifáját utoljára 2019 januárjában állapították meg, és közzétették a hivatalos tarifarendeletben. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (euro mai napi árfolyam: 337,- HUF)

Üzemanyagárak ma: benzin Euro 1,297, dízel: Euro 1,200

Nappali
Alapdíj: € 2.50
Kilométer: € 1.10
Várakozási díj óránként:  € 22.00

Éjjeli
Hétfőtől péntekig 21.00 és 07.00 között, szombaton és vasárnap egész nap
Alapdíj: € 3.10
Kilométer: € 1.30
Várakozási díj óránként: € 25.00

Felárak
• Az összes út a Madrid Barajas repülőtér összes termináljára (T1, T2, T3, T4) a kiindulási ponttal / célponttal az M30 körgyűrűn (belvárosi kerületek): 30,00 € rögzített (áfával).

A spanyol legdrágább taxi tarifák rangsorában a madridi taxitarifa a 11-ből a 2. helyen áll

Törökország/Ankara


A taxi tarifákat Törökországban hivatalosan a városok vagy kerületek határozzák meg. Ankara taxi tarifáját utoljára 2019 januárjában állapították meg és a hivatalos tarifarendeletben tették közzé. A tarifa a területen belüli összes taxi és taxitársaság számára kötelező, és azt nem szabad túllépni vagy alul teljesíteni. Ezt a taxikba beépített, hivatalosan kalibrált taxiórák biztosítják. (török líra mai napi árfolyam: 49,06 HUF)

Üzemanyagárak ma: nincs infó

Nappali
Alapdíj: ŧ 4.00
Kilométer: ŧ 3.00
Várakozási díj óránként: ŧ 35.40

Éjjeli
Nincs külön megállapított éjszakai viteldíj, az éjszakai tarifa megegyezik a nappalival.

A törökországi legdrágább taxi tarifák rangsorában az ankarai taxitarifa a 11-ből az 5. helyen áll

Az információkat a Taxi Rate Calculator adatbázisából gyűjtöttük nektek. 🙂

Taxis Terka

sargalaz.hu

tomajer 2020.03.05. 06:34:18 / # 350977
Megkérdeztem Naszályi Gábort, (Egységes Közlekedési Szakszervezet) aki Horváth Pali kérésére szállt be az egyeztetésbe, hogy lehet e tudni valamit:


repter2 2020.03.05. 05:56:39 / # 350976
avatar
Valamiféle önkéntes igazságosztónak gondolja magát biztos. Na ilyenek tudnak aztán igazán nagyot ártani nekünk...
cheater 2020.03.05. 04:36:50 / # 350975





Srácok..   ki ez??

"egyenlőre" ??  "érdek védő" ??  Alapvető fogalmakat, helyesírási szabályokat nem tud és tárgyal Rólunk jelen pillanatban is a Városházán?


Három infót találtam róla. 


1;  itt, ebben a topicban két oldallal korábban, ő szervezte a taxis konferenciát, amin voltak 25-en. Ő fizetett mindent, a helység bérletét is, semmiféle funkcióra nem vágyik csak is csupa jóbaráti szeretetből, mert állítása szerint ő segítene rajtunk. 


2;,  szoros kapcsolatot ápol a Mindenki Magyarországa Mozgalommal és a Dorosz Dávid liberális izéjével. Érdemes végigfutni a neveken kik fémjelzik ezeket a csoportosulásokat. 


3;   csak olyan fotót találtam róla, ahol egy autó volánja mögött ül, amikből nekem az jön le, hogy ő aktív sofőr valahol, valamiféle személyszállítást végezve.


Tehát... ki ez??

sipi 2020.02.25. 03:24:49 / # 350922
avatar
De mivel egy év kellene ezt felépíteni,s jobb-balról ostromolják,szakértőket kellene magunk mellé venni, ezt mind saját pénzből...gazdag mecénás nélkül nem megy!
sipi 2020.02.25. 03:21:52 / # 350921
avatar
Ezeket mind el kellene mondani ott rögtön,vagy 1 órán belül akár egy párt szóvivőjeként! Hogy ne is tudjanak ezen csámcsogni a népek!
sipi 2020.02.25. 03:17:56 / # 350920
avatar
1 millió ember.. a családtagjaikkal!?
donkihóte 2020.02.23. 07:44:25 / # 350917
avatar
A lakosságnak az tetszik, hogy ingyen gurulsz a háza elé 3-4 kilóméterről, és vársz rá akár 10 percet is ingyen. Mindezt naponta többször. Úgyhogy egy vállalkozás alapú, profitorientált szolgáltatásnál ne az legyen a döntő, hogy mi tetszik a lakosságnak. Nekem tetszene pl az ingyen sör. Vagy legyen úgy piaci alapú, hogy megmondják a maximális árát, mondjuk 100 Ft/l, az alatt mehet a verseny. És ne akarják már tömegközlekedési opciónak beállítani a taxit. Ha ez a szándék, akkor igaza van a Metálnak, bármilyen hülyén is hangzik egy újságíró hazug és torz irományából. 
donkihóte 2020.02.23. 07:34:37 / # 350916
avatar
Hogyan alapítasz pártot, mikor egyetlen, kifejezetten TAXIS érdekvédő mögé sem áll(t)unk be tömegesen ( így van, én sem )? Pedig mennyivel jobban, hitelesebben nézne ki, ha olyan valaki nyilatkozna a médiában, és képviselné az érdekeinket, aki mögött ezrek állnak, több ezer családot képviselve?
sipi 2020.02.23. 02:03:47 / # 350915
avatar

Vissza kell szerezni tekintélyünket, alapítsunk Pártot!

sipi 2020.02.23. 01:43:50 / # 350914
avatar
A főváros azt vezet be, ami a lakosságnak is jó. De minket megkérdezve!
sipi 2020.02.23. 01:40:20 / # 350913
avatar
Akár ez is járható...csak legyen egységes! Kicsi piacra kell hivatkozni,gyenge GDPre,stb...
sipi 2020.02.23. 01:33:22 / # 350912
avatar
Ezen írásoknak, a Tiédnek is a sajtóban kellene megjelenni! Csak azt olvassák el!
Sőt ha magunk alakítanânk egy pártot,naponta sajtótájékoztatókon cáfolhatnánk meg bárkít!
Rajta alakítsunk... Fuvarozók Közéleti Pártja
Az utolsó lehetőségünk...
cheater 2020.02.22. 18:36:26 / # 350911

Nézem már sokadszorra ezt a palit ebben a videóban, ezt a dilettáns Szabadai Viktort és közben azon gondolkodom, hogy a mi közösségünk ennyire gyenge lenne?  Ezt a palit küldik ellenünk, aki nem tud beszélni, fogalmazni, értelmezhetetlen hogy mit akar, sejtelme sincs arról mi az a taxi valójában, annak milyen költségei vannak, sejtelme sincs hogy mi az az uber, hogy mi az a taxivállalat és hogy mi a fuvarszervező, sőt még arról sincs fogalma hogy mi az az online pénztárgép.


Mi ennyire gyengék vagyunk?  Vagy ők ezt hiszik?


Kezdjük az alapoknál. Van egy 0,4% támogatással rendelkező párt, akik azért, hogy havi 5%-al nagyobb legyen a fizetésük bevételük kukába dobnának egy teljes társadalmi réteget családostól, mindenestül. Sőt, Európa közepén, az európai értékrendre hivatkozva ebbe a kukába további csoportokat vonzanának be. Ők, akik mindösszesen vannak öten, ilyen magasságokban gondolkodnak az európai értékekről. Valahol már megtettem, de leírom újra hogy ne felejtsük el, ennek az ötnek mindnek van funkciója a 0,4%-os pártban, van pénztárnok, pártvezető, társelnök, kommunikációs igazgató és főpolgármester jelölt is.


Még mindig az alapoknál maradva.. a végső megoldás a liberálisok fejében az uber visszahozatala. A liberálisok azon ügyködnek az európai értékekre hivatkozva, hogy itt, Európa közepén egy amerikai gigiamulti dolgoztathassa az Európai Unió állampolgárait a minimálbér alatt. 


Csakhogy van itt egy kis gond ezzel, amiről ez a nyomi és a vele hasonszőrűek jócskán lemaradtak. Az uber távozása óta - a taxisok kérésére - az Európai Unió luxemburgi bírósága kimondta, hogy az uber nem egy technológia platform, hanem egy szimpla taxis fuvarszervező, igy meglepően pontosan épp azok a szabáylok vonatkoznak rá mint a taxisokra. 


Tehát kedves Szabadai Viktor hogy is lesz ez? Az uber minden ereje a gps alapú számlázásban rejlik. Ne legyenek kétségeid, a taxisok is halál boldogan dobnák ki a 200 ezer forintos taxiórájukat, adómemóriától, fekete dobozostól a 150 ezer forintos online pénztárgéppel együtt és használnának ehelyett egy 5000 forintos mobiltelefont, ami egy kalap alatt elszámoltathatatlanná is tenné a rendszert. Ilyen feltételekkel a taxisok is nagy örömmel számláznának gps alapon. 

Nekünk nem lehet? Én, uniós polgárként az unióban nem tehetem meg azt amit egy amerikai gigamulti viszont igen, sőt, nem hogy igen, Te még ezért lobbizol is, hogy megtehesse. Kedves Szabadai Viktor, végülis te kinek az érdekeit képviseled?


Menjünk még tovább, most hogy ezzel szembesitve lettél nem mondhatsz mást - illetve mondhatsz, de akkor saját magadnak és az állitásod szerint minden esetben követendő Európai Uniónak mondasz ellent - mint azt, hogy nem, az uber is tartsa be a szabályokat.  Szerinted kedves Felkészületlen Szabadai Viktor (ezentúl igy foglak hívni, egész addig mig ennek ellenkezőjéről nem győzől meg) az ubernek ez igy sztori?  


Az uber minden pénze abból ered, hogy mekkora tömeget tud járulékfizetési kötelezettség elkerülése mellett foglalkoztatni a minimálbér alatt.  Ahol hagyják neki ott ez a cég értékes, ahol nem ott értéktelen.  Kedves Felkészületlen Szabadai Viktor, te azt hiszed, hogy az uber elmegy olyan helyre ahol ezt neki nem hagyják?  Neki ez igy már nem üzlet, és mivel neki nem az el kell keserítselek, neked sem lesz az. 


Vagy ez annyira sarkalatos pont az életedben, hogy ezentúl azért fogsz lobbizni, hogy a taxisoknak se kelljen megfelelni semmiféle elvárásnak?   Legyen teljes káosz, csak jöhessen az uber?   Dehát a rendrakásért szólaltál fel, újra ellent fogsz mondani saját magadnak?

donkihóte 2020.02.22. 13:39:38 / Módosítva / # 350910
avatar

Nem is értem egyébként, a bkv-sok 10%-os béremelést kapnak és szinte minden évben megkapják, nekem huszonvalahány év alatt, (  200-zal kezdtem, aztán 240, 280, 300 ) ha jól számolom háromszor engedték, hogy jobban keressek. Most meg csökkenteni akarják. 

Megkérdezném ezektől az ökröktől, hogy ők annyiért dolgoznak e, egyáltalán dolgoznának e annyiért, mint pl 10 éve? 

A taxis vállalkozó a jövedelmét kétféleképpen tudja növelni ( legalábbis legálisan ): több munkával vagy magasabb tarifával, de ne legyen már elvárás se a napi 12-16 órás munkaidő, sem a heti 6-7 munkanap. Előbbit eleve nem engedném, utóbbit meg ki hogy érzi, de nem lehet elvárás. 

Szóval abból kellene kiindulni, hogy heti 40-45 órás munkával keressük meg azt a pénzt, amiből minden, a vállalkozáshoz kapcsolódó költséget fedezni tudunk, le tudjuk cserélni az előírásoknak megfelelően az autót, a maradékból pedig tisztességes megélhetés mellett is tudok tartalékot képezni. Ez lenne az alap. És még soha nem volt ekkora tarifánk. De ez is fáj nekik. Aztán csodálkoznak, hogy ügyeskednek páran.

donkihóte 2020.02.22. 12:56:40 / # 350909
avatar
Persze, hogy jó lenne egy ilyen, csak ezt egyetlen kufár sem fogja erőltetni, mert innen már csak egy lépés a fővárosi fuvarszervező, ne adj isten taxi cég vállalat ( te jó ég, hiszen ez a fő...), ők meg mehetnek a levesbe.
hiénakutya 2020.02.22. 11:11:08 / # 350908
Egyébként ez az Uber-féle dinamikus árazás nem egy faszság, mint ahogy az applikáció alapú számlázás sem. Mehetne a picsába a taxióra, meg az összes többi féltégla, nyomtatóstul, óraállítgatóstul, tízezrekért fejléccseréstül, meg mit tudom én. Maradna egyetlen okoseszköz, központi szerverről megvezérelve az aktuális tarifa, szorzóval és/vagy napszaknak megfelelően, hétvége/ünnepnap, lőné el egyből felhőbe, vagy a NAV-hoz, vagy a kurva anyjába. Az utas is imádná, mert nincs hinta, utaztatás, kütyü, mütyü, és nem kellene jattolnia, mert legjobban úgyis ezt szeretik benne. Csak ehhez mondjuk olyan tarifa is kellene, ami a taxisnak is megéri, nem pedig politikai-népjóléti, rezsicsökkentett díjszabás.
donkihóte 2020.02.22. 10:47:28 / # 350907
avatar

Legyen piaci alapú, de akkor ne ugassanak, ha csúcsidőben és esőben 3-4-szeres áron fog taxit kapni. Ha az ubernél ez innováció volt és helyeselték, megfizették, akkor a taxist se hiénázzák majd. Vagy az már nem tetszene? Az már nem piaci alapú? Majd az utas eldönti, hogy beül e egy 13 éves mercibe vagy ragaszkodik a 2 éves dácsiához. Majd eldönti, hogy sárga taxival akarja megúszni a bőrig ázást,  vagy a fehér is jó neki. És amikor nem sajnálják a pénzt kokóra meg piára, akkor ne 800 forintért akarjon átmenni a Roosevelt térről a Gozsduba, mert abból nehezen jön össze a 4 milliós autócsere. És akkor még mindig csak használt szarokról beszélünk, de mi vagyunk a legdrágábbak, mi? Miért nem egyből latin-amerikát hozza példának? Mert hozhatná Bécset vagy Berlint is, ott érdekes, hogy új atókra cserélnek mindig. Ja, hogy ott nem 80 centért járnak? De tudom ám a választ. Miután ezek teszik ki a Viber csoportok meg a sofőr szolgálatok által folytatott illegális személyszállítás törzsközönségét, eleve ezekből a csaló faszokból indulnak ki, ha nekik elég annyi is, legyen elég a taxisnak is. Már most, csírájában el kellene folytatni ezeket az ötleteket, még azelőtt kéne vonulgatni vagy más módon demonstrálni, mielőtt bármi papírra vetnének, vagy napirendre tűznének, hogy na-na, ennyire azért nem vagyunk birkák mégsem. Ha most bealszunk, nincs visszaút.

hiénakutya 2020.02.22. 09:36:44 / # 350906

Biztos, hogy nem a kisujjából szopta ki ezt a rengeteg okosságot. Az is tisztán látszik, hogy lövése sincs arról, amiről beszél. Ócska kis lobbicég, nem tudom, hogy kerülnek ezek állandóan a népképviselet közelébe, miközben se tagságuk, se szavazójuk.

Oldalszám: 230