Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
hiénakutya | 2014.04.18. 17:26:31 / # 95980 |
Rákkattintasz a súgóra, és ott van minden.
Nincs más dolgod, mint kimásolni az ottani mintákat, majd beilleszteni a hozzászólásba.
Ezt követően kitörlöd a mintából azt, ami csak a példa kedvéért van ott ("http://www.neosoft.hu", "Neosoft", "http://akarmi.hu/vmi.jpg"), és beilleszted a megosztani kívánt weblap (vagy kép) címét.
negyvenöt
Előzmény: #95979 thomas 2014.04.18. 17:16:07 |
|
thomas | 2014.04.18. 17:16:07 / # 95979 |
Majd egyszer megmutatja valaki a (szöveg)sárgítást...
Előzmény: #95978 hiénakutya 2014.04.18. 17:11:22 |
|
hiénakutya | 2014.04.18. 17:11:22 / # 95978 |
Ne viccelj már, lapszemlézel és még te köszönöd meg...
Abszolút nincs mit.
:-)
negyvenhét
Előzmény: #95368 thomas 2014.04.18. 17:08:14 |
|
thomas | 2014.04.18. 17:08:14 / # 95368 |
Kösz
|
|
hiénakutya | 2014.04.18. 16:57:19 / # 95977 |
Előzmény: #95976 thomas 2014.04.18. 16:35:07 |
|
thomas | 2014.04.18. 16:35:07 / # 95976 |
http://index.hu/belfold/budapest/2014/04/18/bkk/
|
|
tomajer | 2014.04.17. 18:29:57 / # 95975 |
Komáromi Endre válasza a TGFSz Tarlós Istvánhoz intézett levelére:
Komáromi válasz levél
|
|
hiénakutya | 2014.04.14. 19:37:58 / # 95974 |
|
|
donkihóte | 2014.04.14. 15:44:45 / # 92301 |
![]() |
De most komolyan.
Előzmény: #92299 tomajer 2014.04.14. 15:30:07 |
tomajer | 2014.04.14. 15:32:53 / # 92300 |
[b]Kevesebb a csalás, de a taxis is
Az írás a Népszabadság 2014. 04. 14. számában jelent meg.
Ábrahám Ambrus
Népszabadság
A sárga taxik kevesebbet csalnak, de bőven van visszaélés – foglalható össze a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lapunk kérdéseire adott válaszainak lényege.[/b]
A fővárosban tavaly szeptemberben lépett hatályba a személyszállító kisiparosokra vonatkozó új szabályozás. Az eltelt időszakban észlelhetők pozitív változások, de még így is nagyon sok probléma akadt az autókban. Tavaly szeptemberben 3240 problémás esetet regisztráltak, míg idén márciusban „csak” 2634-et.
A BKK ellenőrzései alapján az látszik – fogalmaznak –, hogy a minősítésen átesett taxisszolgáltatók lényegesen kevesebb jogsértést követnek el, mint azok, akiknek a kocsijuk még ez előtt áll, azaz a bal első ajtón nincs „Minősített budapesti taxi” matrica. A javulás ellenére azonban a helyzet még mindig elkeserítőnek tűnik a statisztika alapján, még akkor is ha vélhetően nem csak az égbekiáltó bűnöket könyvelik el problémaként. A közlekedési központ a rendelet hatálybalépése óta 5503 nyílt és 6579 próbautazásos ellenőrzést tartott március végéig – írták lapunknak –, amelyek során 12 893 „észrevételt” tettek.
![]()
|
|
tomajer | 2014.04.14. 15:30:07 / # 92299 |
Csodálkozol?:-(
|
|
donkihóte | 2014.04.14. 14:45:39 / # 95973 |
![]() |
Lassan egy éves születésnapját ünnepli a pertársaság. Lehet tudni róla valamit, vagy már megint tomajernek lesz igaza?
|
alelölülő | 2014.03.31. 18:39:22 / # 93786 |
Erre gondoltam:
:-)
Előzmény: #93515 dr.Kotász 2014.03.31. 18:04:17 |
|
dr.Kotász | 2014.03.31. 18:04:17 / # 93515 |
Óhajod parancs.
:))))
.
Előzmény: #93514 alelölülő 2014.03.31. 17:30:29 |
|
alelölülő | 2014.03.31. 17:30:29 / # 93514 |
Nekem a vitézi dáci orrtúró ratyi-dekoráció jobban tetszett.
:-)
|
|
tomajer | 2014.03.31. 15:50:38 / # 95972 |
Falra kent taxi Budapesten
![]()
|
|
tomajer | 2014.03.28. 15:53:16 / # 94355 |
Megint egy újságíró, aki életében először foglalkozott a taxizással.
Meg is látszik a cikken:
[b]Ahány taxis, annyi vélemény
Ahány taxis, annyi vélemény a fél éve életbe lépett fővárosi taxirendelet következményeiről. Van aki több ellenőrzést, mások több információt szeretnének és sokallják a költségeket.[/b]
A tavaly szeptemberben életbe lépett taxisrendelet ellenére sem sikerült érdemben visszaszorítani az úgynevezett "taxishiénák" számát - számolt be lapunknak egy budapesti fuvarcég sofőrje. A taxisok szerint az egyik legnagyobb problémát az okozza, hogy az ellenőrök nem mernek a maffia-taxisok által preferált területekre menni, ezért az "ilyen" taxisokat békén hagyják. "Többet kellene ellenőrizni ott, ahol az "ilyenek" tanyáznak: például pályaudvaroknál, szórakozóhelyeknél, vagy a repülőtérnél. Az ellenőrök leginkább csak ott járnak, ahol a becsületes taxisok dolgoznak.
Oda nem mennek, ahová igazán kellene, mert félnek a balhétól" - mondta az egyik lapunknak nyilatkozó sofőr. A rendelet egyik célja pedig éppen az lett volna, hogy visszaszorítsa az olyan taxisok számát, akik például az említett helyeken, működési engedély nélkül, hiénaként "lesben állva" várnak kuncsaftjaikra, miközben nem tartoznak semmilyen fuvarszervező irodához sem. "Bízunk abban, hogy a rendszer hosszú távon kialakul. Abban azonban nem bízunk, hogy az ilyen taxisok végleg eltűnnek. Mindig vannak kiskapuk" - nyilatkozta egy másik sofőr.
Mint arról korábban beszámoltunk, a 2013. szeptember 1-jén életbe lépett rendelet többek között kimondja, hogy a taxik az addigi maximált ár helyett már csak fix vitedíjjal fuvarozhatnak: az alapdíj 450 forint, ezen felül 280 forintot kell fizetni kilométerenként, a várakozási díj pedig percenként 70 forint. A rendelet a sárga "egyenszín" használatára is kötelezte a taxisokat, valamint azt is kimondta, hogy tíz évesnél idősebb autót nem használhatnak. A sofőrök elmondása szerint a kocsik átfestését, átmatricázását saját maguknak kellett finanszírozniuk, a fuvarcégek nem állták az átalakítások költségeit. Az egyik taxis arról számolt be, hogy autójának a rendelet paramétereinek megfelelő felújítása több mint háromszázezer forintba került, amit teljes egészében magának kellett állnia. "Arról azonban nem tudok, voltak-e olyanok, akiknek emiatt kellett abbahagyniuk a taxizást. Az ismerőseim közül mindenkinek sikerült az átalakításokat saját zsebből kifizetni" - mondta.
A fix árak sem javítottak a helyzeten, sőt, a megkérdezett sofőrök egybehangzóan számoltak be arról, hogy a rendelet bevezetése óta érezhetően csökkent a fuvarok száma. Az egyik sofőr elmondta, hogy a fixált árak ellenére majdhogynem ötven százalékos áremelkedés történt: korábban egy öt kilométeres fuvar nagyjából 1300 forintba, ma legalább 2000 forintba kerül a fix tarifák mellett - és ehhez még hozzá kell számolni az esetleges várakozási díjat.
Az utasok száma tehát radikálisan csökkent, azt azonban egyik sofőr sem érzi, hogy a taxisok kevesebben lennének. "Napi tíz és fél órát dolgozom, szerényen, de meg tudok élni belőle. Ha van napi öt-hat fuvar, össze tudok szedni tíz-tizenkétezer forintot. Akkor már boldog vagyok" - mondta az egyik sofőr. Véleményük szerint régebben a budapesti lakosság is gyakrabban használta a taxikat, a magas árak miatt azonban ma már inkább a tömegközlekedést választják.
"Az a probléma, hogy ez a rendszer nem hallja az embert" - mondta egy másik taxis -, "és én sem hallok igazán semmit a környezetemről. Nem tudom, hogy másoknak pontosan hogy megy. Van, amikor több fuvar van, máskor kevesebb. De hogy ez most mitől van, nem tudom. Lehet, csak én állok néha rossz helyen". Abban azonban az összes, a Népszavának nyilatkozó sofőr egyetértett: a "maffia típusú" taxisok száma továbbra is magas. "Az autójukat ők is ugyanúgy sárgára festik - mondták - és ez előtt is, ez után is tudni fogják, hogyan játsszák ki a rendszert".
Juhász Dániel írása a Népszavának
|
|
nuova | 2014.03.27. 20:37:35 / # 94246 |
![]() |
Akkor konkrétan, NEM taxisok álldogálnak ottan. Azokat hogy nevezik, akik a vonatról leszálló embereket cserkészik be? És más nem magyar nemzetségűek?
Különben mind1. Széles utat, teli brifkót mindenkinek.
no problem
|
hiénakutya | 2014.03.27. 18:39:01 / # 93132 |
A borsodiakat kihagytad.
Sőt, ha rajtam múlna, borsodi csak útlevéllel jöhetne Budapestre.
:-D
negyvennégy
Előzmény: #92896 Rocktaxi 2014.03.27. 18:35:05 |
|
tomajer | 2014.03.27. 18:38:46 / # 92919 |
Mindegy mer máá a pocakossal ki lettem golyózva:-(
És aszt nagyember montta! :-)
Előzmény: #92896 Rocktaxi 2014.03.27. 18:35:05 |