Hozzászólások száma: 1764
Oldalszám: 89
Témakörök > Droszt Híradó > CSENDES CÍMKIADÁS 2013! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tanárúr 2013.09.30. 03:11:26 / # 87238
avatar
Igen, nálunk úgy működik mint az Urh: tetszik nyomol rá, ha nem tetszik, akkor nem nyomsz rá, ha ilyekor elutasítod, akkor csak az automata működését gyorsítod. De ha már felvetted, és visszaadod, mert Népligetet Népszinháznak olvastad, jár az egy pont. Az érdekes az, hogy vannak esetek amikor púdert is kaphatsz, mint az urh-án. Ennek viszont nem technikai okai vannak. Például lökött a tab egy címet, ami megtetszett, s akkor nyomsz rá. Alapesetben te vagy a kiválasztott, ezért szerintem a közhiedelemben elterjedt 12 sec helyett, nyomnod kell 4-5 sec alatt, mert lekésed. Van hogy rohadt sokan vagyunk azonos feltételekkel, akkor több tabletre küldi ki címet, megint a gyorsaság számít. Van, hogy olyankor kapsz címet, amikor még "hamarosan végez" stádiumban vagy, ilyenkor megfeledkezel (honnan is tudnál róla) arról, hogy kétszer kell megnyomnod az "elfogad"-ot. Vagy elöző nap végén a sör mellé filmet néztél, és a hangot levetted és megfeledkeztél róla, ma meg csak a cím végén hallod a trilla-lát, a bi-bipet nem, és ezért megint lemaradtál. Lehet sokaknak nem tetszik, de szerintem ez rendszer már most inkább a taxisról szól mint a technikáról.
alelölülő 2013.09.30. 02:41:57 / # 87237
Vajon milyen adatokat őriznek meg majd egy gépkocsi mozgásáról és mennyi ideig? Ki férhet majd hozzá ezekhez az adatokhoz?

taxi4 657 2013.09.30. 02:31:16 / # 87236
avatar
"persze tudjuk/érezzük ez a cél, hogy valaki ideálljon sok-sok kocsival! volt már rá példa, hogy valaki(k) megtették, felrántották a milliárdos munkahelyteremtő támogatást érte, majd mikor letelt az idő, hogy nem kell már visszafizetni, szélnek eresztették a népet..." Lehetnek vélemények, eszmecserék, nézeteltérések, de. Miért kell megvárni, míg szabolcsból 3 vagon embertársunk beül dolgozni napi 4000 forintért?
taxi4 657 2013.09.30. 02:21:43 / # 87235
avatar
"Próbálok valamiféle értelmes összefüggést találni a mondataid közt, de biztos bennem van a hiba.." Most erre mit mondjak, hogy ne bántsalak meg? Nyilván ebben az esetben te nem sérted meg ironizálva beszélgetőpartneredet...ugye... "Ha olyan jelzőket használsz, mint pl: magatehetetlen, életképtelen, megfáradt, akkor te egész egyszerűen megbélyegzel másokat." Nem értem a mondanivalóját ennek a mondatnak. "Az egészséges versenyhez viszont azonos körülmények, feltételek szükségesek." Lehetetlen azonos körülményeket biztosítani, de törekedni kell rá. Vagy te tényleg ezt vártad a rendszertől?
csipet 2013.09.29. 23:41:57 / # 87234
avatar
Ezt az elemet nem lehet figyelmen kívül hagyni. Mert, ha menni kell, mert tiltás járhat érte, akkor már szinte alkalmazottként dolgozol. Ráadásul a te zsebedre (tankolás, stb). Szerintem mind a két példánál ez a bibi. Mert, ha nem ,,kell'', akkor ő dönti el, hogy kimegy-e nagytéténybe, vagy hüvösvölgy helyett megvárja a vend utcát. Az pedig tény hogy a néma címkiadáshoz, címmennyiség kell. Ezt az elejétől fogva mondjuk.
csipet 2013.09.29. 23:15:48 / # 87233
avatar
Ebben igazad van, a tól-ig időpontot kicsit elnagyolták, szerintem csak biztosra akartak menni. Nem is a fogyasztással van a gond. Az 1-es és a 2-es pont között én nem látok összefüggést száraz úton. Mentségemre szolgáljon, hogy nem nézem a fogyasztást, megbízom a lábamban és az autómban. Amikor megvettem, akkor néztem 1000 km-en, hogy lássam mit vettem. Akkor 7 alatt fogyasztott (szerintem most is), megnyugodtam. Nekem inkább a gumi kopása fog fájni, mert amikor tartósan 7 fok alá csökken a hőmérséklet, akkor szoktam feltenni a télit. Nem szeretnék két évente téli gumit venni.
no name 2013.09.29. 23:15:43 / # 87232
avatar
Kiemeltél egy elemet az egy oldalas hsz.-ból, de nem az a legnagyobb probléma hogy technikailag hogy oldják meg a különböző cégek, mert azon könnyen lehet változtatni. -Egyszerűen nincs annyi cím, hogy értelme lenne bevezetni ezt a rendszert. Biztosítva vannak a technikai feltételek legyen elég ennyi. A fuvarszervezők nem buknak szinte semmit, hiszen (pl. a Plusnál) a tablet eladásokból befolyt nyereség simán fedezi a költségeket. Sőt még a "nagypályázást" is ki lehet vele szűrni, bár annak nem örülök hogy mindig látnak, mikor merre járok.
csipet 2013.09.29. 22:53:47 / # 87231
avatar
Nem, nincs rendben mert akkor azt hiszi, hogy igaza van. Ott van a kutya elásva, hogy nem egy cégnél dolgoztok. Ő a saját rendszerét ismeri, és arról ír véleményt, amivel dolgozik. Ott el kell vinnie a címet, különben X-edik után tiltják. Te végtelen mennyiséget elutasíthatsz (ebben nem kis részünk van), eldöntheted, mi az a távolság amiért még hajlandó vagy elmenni.
no name 2013.09.29. 22:51:26 / # 87230
avatar
Szivemből szóltál barátom. Jó lenne ha sokkal többen olvasnák, hátha kinyílna a szemük.
törölt felh. 2013.09.29. 21:52:09 / # 87229
avatar
ok. Rendben van. Neked van igazad.
rosszqtya 2013.09.29. 21:31:50 / # 87228
avatar
itt a környezetvédelemmel az a gond, hogy jóskapista előírta a téligumit pl. globális felmelegedés van, február-márciusban 20+ fokok voltak! 1. a téli gumi jobban tapad 2. ezért a kocsi többet fogyaszt 3. ergó ott a megnövekedett környezetszennyzés 3a. a BKV buszok meg ózont eregetnek az 1200 ezeréves buszból biztos kevesebb a károsanyag, mint a 6500 taxiból 3b. mielőtt előjönne, hogy a BKV cseréli a flottáját, tegyük hozzá, hogy ÚNIÓS támogatással! no nekünk se lenne ez így gond, meg abból fóliázgatni ha már állítólag a taxi is a tömegközlekedés része...
rosszqtya 2013.09.29. 21:27:21 / # 87227
avatar
"De ha Te jó taxisnak vallod magad, akkor most is meg fogod találni a számításaidat a rendszerben." fejtsd már ki drága barátom! itt konkrétan SEMMI nem a taxison múlik (leszámítva pl a reggeli állandókat), hanem a vak szerencsén! ha szerencséd van pörögsz, ha nincs szívás! arra meg szarik a rendelet alkotó! milyen jó is lesz az utasoknak, ha reggeli kv mellé a kertkapu kilincsére fog lógni a taxi orra, csak hogy ő legyen a legközelebb pl. több észrevételem kifejtettem a jelenlegi rendszerrel kapcsolatban szeptember 1 előtt is itt és az urh-n is! a többség lehülyézett leugatott, aztán elseje óta ott sírnak a rádión!! lehet triviális és hülyeségeket írok, de talán el kellene gondolkodni rajta... jelen esetben most jöttek rá, mégse volt akkora marhaság amiatt aggódtam... ugye ez látszik a másik topikban is, ahol ha jól emléxem, akkor 900 ellenőrzésből 1200 hiba... persze mindenki a saját gondjának okozója... ja hogy betarthatatlan? akkor mégis joggal aggódtam, mégha a kötözködés természetesen benne is volt... No de akkor mondok (teljesen kitalált)példákat... vicces? ha beleszaladsz, baromira nem lesz az! 1. Hősünk hajnali 2kor áll a villányin a vikingernél. Kap egy tétényt vasútállomást (tegyük fel, hogy a kövekező elutasított címe és utána tiltás jár!) kimegy rá, majd közlik, hogy látja ott szemben azt a kastélyt? no oda megyünk csak sok a csomag! kocsikáztál rá 15 km 700-ért! megvárod kint a következő tétényt!? (nálunk csepel és tétényben kb. HAVI! 200 cím van) Megvárnád? persze hogy begurulsz! tehát semmivel nem lett kevesebb a km, mint eddig! De hadd folytassam... mi van ha kimész és megégsz! jött egy taxi leintették! jutalom fuvar nincs, hiszen nem a diszpécser osztja a címeket (163nak: megkérdeztem, megszűnik akkor a jutalom a csendessel!) No ugye máris tripla szívás! 1-üresen ki, 2-égés, 3-üresen vissza! Jaj de hadd ragozzam még! Ugyan ezek a figurák csak előrendelésben! mennyivel előbb adja ki a gép? 15-20? no akkor nyomni kell mint a barom, mert az előke sérthetetlen, ugye! tehát vagy mész mint a meszes (baleset, lámpa, traffi, etc) vagy kiadja majd 25-35-el előbb akkor meg ott rohadsz! De a legjobb mikor majd kitolja előkébe, 30 percelőbb és megégsz! mivel pl nálunk az előke ideje +5-10-ig nincs telefonálás az utasnak! (kivétel mindig van!) Tehát már elment 3/4 órád a nagy semmire, mire visszzább jössz máris legalább 1 órádat lopták el és kocsikáztál vagy 30km-t! 2. Ez a hősünk kap a pusztaszeriről egy hüvösvölgyet, ami bejön a hüvösvölgyi villamoshoz (e vigyorogj nálunk minden napi rendelés!) 1. pontban lévő esetek! de miután ezt megkapta 1 percen belül jön egy vend utca... arra meg majd valakit odaküld arendszer a belvárosból vagy óbudáról... No most jön a csavar! eddig hallotta a kollega a rendelést, azt mondja "innen megyek cseréljük el" és általában elcseréljük! Ha eltudja cserélni, akkor a Vend utcás utas kap egy azonnali kocsit, a hüvösvölgy meg vár, mert úgy is megszokta! tehát: 1 elégedett utas, 1 elégedetlen utas, 1 elégedett taxis! Amennyiben nem cserélheti el, hiszen nem hallja a rendelést... 2 elégedetlen utas + 1 elégedetlen taxis !! teccik érteni!? tehát mindenki szív az orrtúró és a húzentrógeres miatt!! hol van ilyenkor a sokat kántált utas érdeke!? hol van ilyenkor logika? hol van ilyenkor a gazdaságosság!??? no annyi pénzért én is mereszteném a fenekem a belvárosban mint orrtúró! MÁS: Most a saját példa(tudom senkit nem érdekel)... én abból élek, hogy a többség nem viszi, mert csekkes! és még mindig nem, pedig nincs már 4000 repteres transzfer a pálvölgyi útról (30km)! a címeim fele 15+perc van felvéve! no ez most megszűnik! valamelyik nap egy kerületen belüli zólyomit cseréltem el egy érdi útira, mert úgy sem kellett, pedig mondta már a diszpécser, hogy messzire megy! (reptér volt)! ezekre az emberekre hiába kényeríted rá, nem fogja elvinni! a kártyalehúzó a másik fele (nekem évek óta van, használom is bőszen) aki nem tudja a csekket "meghitelezni" ezt se fogja! kötelezik? és? bocsi, lemerült, majd megállunk és kiveszünk útközben! hitelezésről meg... a taxisnak ki hitelez!? még a cége sem... sőt fordítva.. és inkább kitöröltem a mondat végét! 15 év alatt a tönkretettek minket és ez folytatódik, ameddig tömegesen elkezdenek a taxisok tönkrmenni... az első 10-20-al úgy lesz aki nincs érintve, hogy végre kevesebben vagyunk... de előbb-utóbb tovább ég a gyújtózsinór és ő is beleeshet! és bele is fog! még mindig nem késő felébredni, még mindig lehetne valamit csinálni, csak aki csinálna, az biztos "nagypályás", biztos "batyus", biztos "kütyüs"! BIZTOS!? 20 évvel ezelőtt mikor röviden és hosszún tolták mint az állat, no akkor jó lett volna egy ilyen csendes izéke, hiszen, akkoriban annyira "ment", hogy kb. 100% kihasználtsággal lehetett dolgozni! most semmi! lehet órákat állni! nem véletlen jó egyeseknek az avar-hegyalja sarokról 3 perccel a tábla! vagy érden bármilyen konkrét cím 10 (nem a tábla!!) a fentieken felül pedig igenis el kell gondolni, hiába nyávog a "tab", nem megyek 15km csak úgy, mivel nem lopom se az időt, se az üzemanyagot! márpedig ebből nem kevés fogy naponta! lehet havi szinten sokkal kevesebbet kell tankolni, de a bevétel hijján, a 3000 forint tankolás is gond lesz! de kiadásaid viszont nőnek! és akkor most sarkítanék... csak az taxizhasson, akinek nincs se magának, se a családon belül vállalkozása(vagy tagja más vállalkozásnak) és nem nyugdíjas! Ezek az emberek azok elől veszik el a bevételt, akik csak is kizárólag ebből élnek! Én is ellennék 80k nyugdíjjal+30k tagdíjkedvezménnyel! Vagy úgy hogy van máshonnan kivenni! tudom kicsit radikális... jöhetne felőlem a sokat emlegetett 1 autó 1 engedély! most magam ellen beszélek, de akkor is! de én nem akarok a jogszabályokkal szívni, nem akarok csekkekel postára járni, nem akarok utalgatni, nem akarok határidőket lesni, stb. ezt én választottam! összegezve: 1 csendes címkiadás ilyen létszámál ÉS fuvarszámnál halál! persze tudjuk/érezzük ez a cél, hogy valaki ideálljon sok-sok kocsival! volt már rá példa, hogy valaki(k) megtették, felrántották a milliárdos munkahelyteremtő támogatást érte, majd mikor letelt az idő, hogy nem kell már visszafizetni, szélnek eresztették a népet... tessék mondani a történelem megint ismétli önmagát!?
szálka 2013.09.29. 21:09:12 / # 87226
avatar
Próbálok valamiféle értelmes összefüggést találni a mondataid közt, de biztos bennem van a hiba.. Ha olyan jelzőket használsz, mint pl: magatehetetlen, életképtelen, megfáradt, akkor te egész egyszerűen megbélyegzel másokat. Az egészséges versenyhez viszont azonos körülmények, feltételek szükségesek.
törölt felh. 2013.09.29. 21:03:18 / # 87225
avatar
Megpróbálom. A rendeletalkotó a főváros, és egy valamire való városvezetésnek van köze hozzá, hogy ki és menyire és főleg miért szennyezi a levegőt, rongálja az utakat. De kicsi az esélye, hogy elfogadod. Az egyeztetések megkezdésekor sírtak a taxis oldalról a tárgyaló felek (hogy ne keljen itt senkit név szerint említsek)hogy szar a tarifa, hogy túl sok a taxis, sok a költség (állandó, mozgó költség). Ezért mindenképp kell a tarifán, létszámon, droszt helyzeten, ellenőrzésen változtatni. Na erre lett az a válasz, hogy nesze fix tarifa, nesze hatékony fuvarközvetítés,(ezzel gondol javítani a fölösleges környezet szennyezésen és üres kocsikázásokon) nesze ellenőrzés. És a létszám????? Erre mondják a rendeletalkotók, hogy aki itt elvérzik mert pl bármi, akkor az lett a létszám szabályozás. Én nem hiszem, hogy a kályhás taxista változtatni fog. De az nem is baj mert majd ide jön sirdogálni és legalább a tomajernek növekszik a nézettsége :-) De a viccet félre, aki nem tud változtatni az bajba fog kerülni, és nem a rendszer miatt hanem saját maga miatt. Az égtelen hely pl a "márványhíd" Rakpart markó utca sarok, pesti rakpart erzsébethíd felhajtó, ipoly utca sarok úgy nevezett tutik ........... ahol a taxis taxizni próbál. Ezeket is szeretné a rendeletalkotó felszámolni a csendes címkiadás segítségével.
Brian May 2013.09.29. 20:21:58 / # 87224
avatar
Üdv a kollégàknak! Akkor ezek szerint T4-esek vagytok Ti is.Én is jól ismerem a fickót.Ment ő 8 perccel Diósdra is.Azt hittem kiesek a verdàmból! Mondjuk elég érdekes a nicked, mert neki pont ez a kódja.
6x6 163 2013.09.29. 19:54:35 / # 87223
avatar
Te, Marci! 1., A "rendeletalkotó"-nak mi a fa@om köze van ahhoz, hogy a taxis hova kocsikázik? 2., Te tényleg azt hiszed, hogy aki eddig "kályházott", az ezután nem fog? 3., Mi a rosseb az, hogy "égtelen hely"? Megvan! A 3. pontra a válasz: teremgarázs! :-)
dr.Kotász 2013.09.29. 19:40:02 / # 87222
Elmúltam 60.Nincs szövegértési problémám,ahogy a többieknek sem. Világosan érthető amit írtál. :((((( Igen batyusok,nagypályások mind előnytelenséget látnak a csendes címkiadásban. Bár a tabletet én sem támogattam.
törölt felh. 2013.09.29. 19:09:54 / # 87221
avatar
Elfelejted azt az apróságot, hogy a rendelet alkotónak nem az volt a célja, hogy úgy taxizzunk továbbra is mint idáig. Próbáld meg öszefügéseiben nézni a történéseket. A csendes címkiadást nem azért találták ki nekünk, hogy a több tapasztalattal rendelkező taxistákat hátrányos helyzetbe hozzák a kevésbé lelkes, képzett, tapasztalt bla, bla, bla, taxisokkal szemben. A rendeletalkotó olyan taxizást szeretne ahol a taxis nem kocsikázik fölöslegesen vissza a kályhához, ahol a taxis nem áll meg olyan égtelen helyeken ahol csak a térerő számít semmi más. Az alap koncepció szerint ezzel a típusú címkiadással ezek az elképzelések megvalósulhatnak. Nem kezdem el a Szálka és a Nazoli miatt fejtegetni az anyagi előnyöket és hátrányokat a két rendszerrel szemben. De ha Te jó taxisnak vallod magad, akkor most is meg fogod találni a számításaidat a rendszerben. Ha nem találod meg akkor van még hova fejlődni. Tudom most az jön, hogy az íroasztal mögül Ők ne mondják meg neked hogyan kell taxizni. De sajnos az Ő kezükben van a karmesteri pálca ezért megmondják.
taxi4 657 2013.09.29. 16:55:20 / # 87220
avatar
Nem, de tudom ki az...fekete octavia. blaha 5, budaörs 3, hidegkút előke 8, ilyenek, vágom...
osztap 2013.09.29. 16:51:59 / # 87219
Akkor elnézést a személyedtől, úgy gondoltam, hogy egybe esés van.
Oldalszám: 89