Hozzászólások száma: 697
Oldalszám: 35
Témakörök > Droszt Híradó > Segítség !!! Taxis akarok lenni. A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
1taxista 2021.05.11. 21:41:15 / # 352215
avatar
Köszi.
1taxista 2021.05.11. 21:40:05 / # 352214
avatar
1taxista 2021.05.11. 21:33:49 / # 352213
avatar

Hááát...... Nem volt egyszerű döntés de az utóbbi évek értelmetlen,csak a pénz lehúzásáról szóló intézkedések / sárgítás,droszdíj, pénztárgép, pos terminál,tablet, online számlázás.....stb meggyőztek hogy itt a vége. A cégeken belüli szivatásról ne is beszéljünk , hogy a havi 100000-ért még szabadon se lehet választani a címek közül, persze a megfelelő nyakkendős öltözékben.A stresszről hogy minden hónapot minusz 2-300 ezerről indítok és ebben még nincs benne a nyugdíj előtakarékosság, mert katásként nem sokra lehet számítani.Hogy hová mentem? Nem titok. Egy autó alkatrész kiszállító céghez. Persze itt is dolgozni kell,meg időre munkába járni de van hétvégéd van szabadságod,befizetik a tb-t a nyugdíjat/ nem a minimál bér után/.Persze lehet hogy még az újdonság beszél belőlem de úgy érzem hogy nem olyan vészes ez az alkalmazotti viszony. Annak idején 1996 -ban azért kezdtem taxizni mert tetszett ez a szabad életforma/akkor még az is volt/de az utóbbi években egyre inkább azt éreztem hogy megfojtják ezt a szabadságot és semmivel nem jobb mintha elmennék alkalmazotnak.Persze mindent az idő fog eldönteni ami sajnos egyre gyorsabban telik és jó lenne egy kicsit lelassítani hogy ne a munkáról szóljon az egész élet. Akik folytatják azoknak kitartást/talán valamikor fog úgy menni mint régen/akik befejezik azoknak sok sikert az új életformához.


tudomis(kibic) 2021.05.11. 18:28:40 / # 352210
avatar
Biztos van átgolt koncepciója. Nekem is volt. Sok sikert neki!!!
tomajer 2021.05.10. 19:55:23 / # 352209
Fogyunk :-(
1taxista 2021.05.10. 18:11:40 / # 352208
avatar

Köszi Nektek a választ. Műszaki még van rajta bőven,akkor kezdek a Komócsyban aztán majd meglátjuk.Azt gondoltam hogy nem lesz egyszerű a dolog de mi egyszerű az egész taxizásban? Még egyszer köszike.


mozinéző 2021.05.10. 16:12:25 / # 352207
avatar
Nekem Pest megyeiként először Komocsy, onnan  szemle Vas Gereben, utána okmányiroda.A szemlére személyesen kérj időpontot, nekem három munkanapon belül adtak.
kertestaxi 2021.05.10. 09:04:46 / Módosítva / # 352206
avatar
Ha már lejárt a müszakid, akkor először okmányiroda rendszám foglalás. Nem lesz egyszerü, mert ragaszkodnak hozzá, hogy elübb müszaki. Müszakiról viszopnt ki fognak zavarni.  A számlád sarkába irják az új rendszámodat. Utána kizárólag NKH müszaki (egy hónap) adatlapra. Utána okmányiroda ahol forgalmi csere amibe az új szin és rendszám. Ha még van rajta müszaki akkor gondolom egyszerübb. Sok türelmet kivánok. 
1taxista 2021.05.09. 18:59:36 / # 352205
avatar

Üdv Uraim. Egy kis segítséget kérnék. Úgy alakult hogy 25 év után szögre akasztottam a szabadjelzőt,😃a bohóc sapkával együtt. A kocsiról lekerült a matrica, már csak a rendszám van hátra.Kérdés a következő. Mi a sorrend az ügyintézésben, ha a kocsi színe is változik? Ha valaki mostanában ezt végig csinálta és megosztaná azt megköszönném.👌

anyahajókabinajtóhajtogató 2019.08.17. 13:32:51 / # 350139
avatar

Akkor a "40 ezres" napokhoz egy kis szösszenet: tegnap este (tehát péntek este, amikor 100 ezreket lehet megcsinálni, akkora pörgés van ugye a haverok szerint) 18500 forint(azaz tizennyolcezer-ötszáz)-nál feladtam, és hazamentem...rém gyenge nap volt, az összes droszt tele, ott rohadtak meg a taxisok. Persze majd ma este azt fogom hallgatni mindenkitől, hogy hány milliót (nem)kerestek meg....na ennyit a 40 ezres napokról. És péntekről beszélek!!!

taxisbácsi 2019.08.06. 21:26:00 / # 350119
avatar
A taxisvizsga árából tedd le a "c"-kategóriájú jogsit,belföldes áruterítőként is megkeresel 3 kilót,van ahol 4-et is. Nappalosként,hétvégék szabadok. és sofőrhiány van!
tomajer 2019.08.06. 21:07:57 / # 350118
Én határozottan pancser vagyok.  Ezt már sok sok nagyon régen taxizó barátom megmondta! :-)
Még csak 33. éve csinálom, ...  viszont még előre láthatólag van 15-20 évem gyakorolni! :-(Hogy a kérdésre is válaszoljak, én most éppen Főtaxis vagyok.  éééés igen a reptérre is beállhatok, ha arrajárok.

Őőőőő ...  vendéglátás.   Van itthon a háztartásban egy fullképzett, (szakács, cukrász, pincér, üzletvezető, ésatöbbiésatöbbi) ifjú 28 éves vendéglátós ... gyermek jogcímen. :-)
Nem csinálnám.  Ő meg az enyémet nem.  Ez azért van, mert belelátunk egymáséba.
Kívülről könnyű okos(kodónak) lenni! :-)
És akkor a matek.
A 40 ezres nap, a jó nap.  Elárulom, van még néha ötvenezres is.
De!
Nem az átlag.  Az átlag, ha van olyan egyáltalán ...  egész éves viszonylatban, 10 óra munkával, nem éri el a harmincat.

És egy utolsó szösszenet.   A taxiban akkor keresel jól, ha havi 300 +rát tudsz dolgozni!
A kiadásaink nagy része fix.  Tehát, minél nagyobb bevételt produkálsz, annál nagyobb % marad a zsebedben.
Tehát, ha nagyon kell, akkor benne lehte rohadni az autóban 7/7 et, napi 16 órában, és akkor tényleg marad rendesen pénz ....  már, ha mindezt jó hónapan csinálod!
De mint mondád két kis gyereked van. (nekem már unokáim) Nem lenne baj, ha megismernének ha hazamész, és nem csak kussban kéne lenniük, mert "apa alszik" :-(
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.08.06. 17:04:43 / # 350117
avatar
Az általam felsorolt problémák nappal is megvannak, talán a behányásra van kisebb esély, cserébe ott van, hogy 4-5 óra dugóban araszolás után öregszel 2 évet minden nap. 
Ez a 3-4000 x 10-12 óra nagyon jól hangzik, csak pár dolgot azért tisztázzunk: városi dugóban nem tudsz ám olyan gyorsan haladni, egyáltalán nem biztos, hogy óránként elcsípsz egy 4000 forintos fuvart, ha már 20 perce araszolsz a címre, és az utas lemond, akkor ugrott az óradíjad. Aztán az üzemanyag fogyasztás is jelentősen megugrik az esti műszakhoz képest, aztán ugye vannak pihenőidők, kávészünetek, stb (enélkül nehezen viselhető el a munka a dugóban). A 12 óra munkából már alapból csak 10 lesz, ha kiszámolod. A 10 órából, ha kétszer megégsz, és egyszer meg nem fizet az utas, akkor az átlagos 3500 forintból (te írtad ugye a 3000-4000 forintot) és a "12 órából" lesz 25500 forint bevétel...Egyébként meg tévhit, hogy nappal aztán pörög a biznisz, mint az állat. A csúcsidőben pörgés van, amikor te sem tudsz haladni, de amikor meg nincs nagy dugó, akkor a diszpécserek sem dobálják csak úgy a címeket...

De majd jön más, és vagy megerősít, vagy megcáfol engem, én leírtam a tapasztalataimat, mint mondtam, lehet, hogy én vagyok a pancser (meg az összes taxis ismerősöm), a te haverjaid meg a királyok Egyébként már nagyonm érdekel, hogy a barátaid melyik társaságnál vannak. 
totitomi 2019.08.06. 15:34:20 / # 350116
avatar
Figyelj, én nem azt mondom, hogy pancserek vagytok, csak lehet vmit nem úgy csináltok ahogy kellenne.Kívűlről könnyű okosnak lenni, tudom, de a hibákat is könnyebb észrevenni egy kívülállónak.Én biztos nem éjszakáznék folyamatosan, mert a taxisok 80% azt gondolja, hogy az jobb.Nincs forgalom az ok, de a többi hátrányát meg felsoroltad.Nappal is van kb.óránként fuvar(3-4e/db×10/12 óra=30-48e), ha nincs akkor lehet nem jó társaságnál vagy.De lehet, hogy rosszul gondolom, nem tudom.
Tényleg, hol nyomjátok?
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.08.06. 15:12:36 / # 350115
avatar
Nézd, elképzelhető, hogy Tomajerrel mi ketten pancserek vagyunk, és mindenki röhögve keresi a milliókat, csak mi nem...Én már 5 éve nyomom lassan, Tomajert személyesen nem ismerem, de ha megnézed a hallotaxi fejlécét, ott van, hogy 2005-ben lett alapítva az oldal...és gyanítom, hogy nem kezdő taxisként kezdte a szerkesztést.
 Én rohadtul nem érzékelem, hogy "ne bírnánk elvinni az utasokat", tegnap is egy fél könyvet kiolvastam, mire az első címemet megkaptam. A hétvégék mostanság nevetségesen gyengék (persze ha mindenkit átversz és kétszeres áron viszel, akkor elképzelhető, hogy jó pénzt megtudsz csinálni). 
Lehet, hogy itt nem kell mások helyett dolgozni, cserébe folyamatosan azon stresszelheted magad, hogy mikor hánynak be az utasok, a cigányok mikor kötnek beléd, mikor nem fizetnek ki, mikor égsz meg a címen, mikor kapsz bírságot, mikor kell a hiénákkal vitatkoznod...stb. 
totitomi 2019.08.06. 14:02:53 / # 350114
avatar
Elhiszem, de Te is hidd el, hogy amikor nem jön be a kollega reggel és 2 ember helyett melózol az nem olyan kellemes.Nektek nem kell más helyett dolgozni, annyit keresel amennyit kinnt vagy.Rajtad áll!Állítólag annyi az utas, hogy nem bírjátok, bár lehet ezt csak kifelé kommunikálja a vezetésetek.
totitomi 2019.08.06. 13:54:47 / # 350113
avatar
Értem, és köszi még 1× a korrekt válaszokat.Ez a vendéglátás is már csak ilyen szakma, ha maszeknak dolgozol.Mondjuk idén kiharcoltam, hogy 21 év után fizessen 1 évben 7 nap szabit 100% keresettel.Szóval, mint látod nem vagyok az a ugrálós fajta 98 óta nyomom egy munkahelyen.Előrelépési lehetőség nincs, gondoltam váltok, ha kb. ugyanezt a pénzt megkeresem.Van 2 óvodás kislányom, kamionozni nem akarok, bár egy gyerekkori barátom azt csinálja és lenne lehetőség mellé menni.Állandó fuvar magyar-német autógyár között, de az év felében nem alszok itthon.Fizu jó(490 nettó), de feleségem nem akarja.Szóval 100 szónak is 1 a vége!Kiba....úl elegem van a vendéglátásból és szakmát akarok váltani így 40 felett!
anyahajókabinajtóhajtogató 2019.08.06. 13:05:23 / # 350112
avatar
De akkor miért nincs fizetett szabadságod? 
Egyébként igen, szarrá dolgozzuk magunkat, és biztos vagyok benne, hogy nem keresnek napi 40 ezreket a haverjaid. Esetleg vannak ilyen napok, amikor összejön, meg az sem mindegy, hogy hány óra alatt....Vagy még úgy kereshetnek "jól", ha nem tesznek félre semmit a vállalkozásra. 
tomajer 2019.08.06. 06:20:00 / # 350111
Ennyi.Hidd el, így az okosabb.
totitomi 2019.08.05. 22:43:03 / # 350110
avatar
Már miért hazudtam volna?Be vagyok jelentve napi 8 órára, táppénz(nagyjából semmire sem elég)az van + nyugdíj is lesz vmennyi biztos.Akkor ezek szerint szarrá dolgozzátok magatokat a megélhetésért!Kitarást Nektek!!!Maradok a vendéglátásnál ameddig bírom a haveroknak meg megmondom, hogy nem vagyok kíváncsi a süket dumájukra, mert mostmár tudom az igazságot!
Oldalszám: 35