Hozzászólások száma: 19
Ugrás a hírhez
Témakörök > Hírek fórumai > Taxim A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2019.08.18. 19:13:43 / # 350142
Mi ezt az első perctől tudjuk :-)
kamutaxim 2019.08.17. 23:58:52 / # 350140
avatar

Sziasztok!

Ez a "sofőr minőségbiztosítási program" jól hangzik, csak természetesen nem igaz. Nincsenek coach-ok, sem pszichológusok. Egy kis irodában végzik a toborzást, a Hévízi úton, a 3. kerületben. Egy fiatal, 25-30 körüli úr végzi a tagfelvételt, nincs semmiféle szakmai team, meg nagyszabású felvételi eljárás. Kifizettetnek előre 63.000ft-ot, ameddig ezt nem fizeted ki, nem tudsz az applikációba belépni. Ez az összeg a felvétel egyetlen feltétele. Igazából örülnek, ha valaki egyáltalán odamegy. Nagyjából 50 sofőrből áll a csapat, de ez folyamatosan változik, vannak új belépők valóban, de sok a távozó sofőr is.

Az hogy az autókban hűtött víz, meg rágó, csoki, ilyesmik vannak, szintén nem igaz. Befizeted a tagdíjat, megnézel egy 5 perces prezentációt (hasonló a Boltoshoz, csak rövidebb), aztán mehetsz utadra. Ha van olyan sofőr, aki ezeket a saját bevételéből finanszírozza, akkor talán belefuthatsz ilyenbe. Mondanom sem kell, az hogy egyenruhában érkezik a sofőröd sem igaz, nincs egységes öltözet. Nincs továbbképzés, meg ellenőrzés, stb., ez mind csak nagyon jól hangzik, de nyilván valóan nem igaz. Maroknyi team dolgozik a háttérben, ami sofőrként azért bajos leginkább, mert van egy S.O.S telefonszám, amit vagy felvesznek, vagy nem. Éjjel inkább az utóbbi variáció sanszos. Ha bajod van, írj emailt, majd egyszer válaszolnak. Nem nagyon van kire támaszkodni probléma esetén, a 112-vel jobban jársz.

Címek elvétve akadnak, jobb napokon (péntek-szombat) 4-5 naponta, rosszabb napokon előfordul a 0. Beülős utasokból tartják fenn magukat a sofőrök. Az 5-10 perces várakozási idő utasként, úgyszintén erős túlzás. Ha a belvárosban vagy (az autók 90%-a itt van), és éjszaka rendelsz, amikor nincs számottevő forgalom, akkor talán. Egyébként nap közben 30-40 perc simán, amit az utasok nagy része természetesen nem vár ki, és mondjuk félúton lemondja a rendelést (jogosan). A minimum "kör", amin belül rendelést kell elfogadnod 5 km, de kiosztja a 6-7 kilométeres rendelést is, ha épp te vagy a legközelebb.

Az applikáción keresztül történő fizetéseket hetente fizetik ki. Vagy legalább is ezt mondják. Kifizetik valamikor, de rendszeresen nem azt az összeget, ami járna. Nem átlátható az applikációs rendszer sofőr oldalról, ha nem írod magadnak folyamatosan az appos bevételed, könnyen elveszíted a fonalat, de ha írod, akkor sem biztos, hogy azt kapod majd egyszer amit vársz. Küldik amit gondolnak. Amikor gondolják.

Az applikáció, a tagfelvétel, a prezentáció, az erősen túlzó hirdetések gyakorlatilag a Bolt koppintása. Az a szöveg, amit hirdetnek is, hogy ők a szolgáltatással, meg a sofőrökkel tűnnek ki, megkérdőjelezhető. Pontosan ugyanazt a szolgáltatást kapod, mint ha bármelyik másik taxitársaságtól rendelnél autót, és hasonló sofőr megy érted. Ez annyiban másabb a többi magyar társaságtól valójában, hogy az a Bolt csak miniben, meg magyarban. Az ötlet egyébként nem volt rossz az alapításnál, csak olyan apróságok nem lettek belekalkulálva, hogy a Bolt egy nemzetközi cég, amit ismernek a külföldi turisták, hiszen jó eséllyel a saját országukban is elérhető a szolgáltatás, és ugyanazzal az appal tud rendelni otthon, mint itt. A magyar piac pedig nem túl nagy, pláne nem annyi társaságnak, mint amennyi van.

Függetlenül attól, hogy nagy része nem igaz annak amit állítanak, és hogy egyébként a korrektséget hírből sem ismerik, én kívánom hogy legyen szerencséjük, és legyen ebből egy nagy cég majd egyszer.

zoli578 2019.02.04. 17:36:08 / # 349632
avatar
Ígéretes tehetség
cheater 2019.02.03. 17:44:33 / # 349627

balagge 2018.12.21. 06:59:57 / # 349467
avatar
"Hiába verseng az utasokért, ha nincs taxis akit odaküldjön. Ezt olyan emberek akik 100 milliót fektetnek be, nem látják át?"Abból indul ki, hogy ha lesz az ő szolgáltatására igény, akkor majd lesz rá taxis is. Ebben valahol igaza is van hiszen a taxify sofőrök is ecsetelik lépten-nyomon hogy milyen jól megy nekik. Toboroznak a taxifynak további taxisokat, hogy lehetőleg később kevésbé menjen jól. Másrészt az utasoknak hintett marketing bullshit mellett kérdés, hogy mi a zárt ajtók mögötti mese.
cheater 2018.12.21. 05:13:37 / # 349466

Nálam ez viszi a pálmát..:

"..létre hozták a Sofőr minőségbiztosítási programot, amelyet coach-ok és pszichológusok közreműködésével fejlesztettek."


Hogy megy ez a gyakorlatban?

  -  Na, nézz a szemembe..! Mire gondolsz most..??

  -  (..arra hogy hülye vagy..?)


Most hogy lepkehálóval kell normálisabb taxist fogni, ők úgy nyitnak, hogy - állításuk szerint - trénerek hada vizslatja azt a kettőt aki jelentkezett? És ha a gyerek minden tesztábrán csak ciciket vél látni, akkor felveszik vagy sem? Tehát végülis mi az elvárás?

Érdemes lesz megjegyezni, SMP = Sofőr Minőségbiztosítási Program.

Van pozitívum is, csak egyszer szerepel a leírásukban hogy innovatív.


Százszor le lett írva mi kell ahhoz hogy valaki normális, pénzt termelő fuvarszervező céget csináljon, egy olyat ahol elégedett a taxis és _csak_ igy lesz elégedett az utas. Sehogy máshogy. Csomagolhatják ugyanazt a rossz terméket egyre szebb és nagyobb dobozokba, ettől az nem lesz jobb.

Most jön ez a kézilabdás gyerek 100 millióval a zsebében - vagy valaki másnak a zsebében, ez még nem derült ki - és élből azzal nyit amibe már oly sokan belebuktak. Megszólítja az utazóközönséget. Azokból is a Király utcai részeg gimnazistákat. Akiknél ha veszünk belőlük ötöt nincs összesen 600Ft. Hogy lesz ebből pénze a taxisnak? És ebből következik ha taxisnak nincs, akkor neki honnan lesz pénze?

Én nem bánom, hogy megjelent a piacon. Sőt, szívből remélem, hogy követik mások is.

De nem kéne végre már egy olyannak jönnie aki a taxist szólítja meg? Aki értem versenyzik és nem az utasokért. Hiába verseng az utasokért, ha nincs taxis akit odaküldjön. Ezt olyan emberek akik 100 milliót fektetnek be, nem látják át?

tomajer 2018.12.20. 21:30:14 / # 349465
Oszt mit kezdenél vele? :-P
balagge 2018.12.20. 12:54:20 / # 349464
avatar
"Az első évben a piac 10 százalékát, a harmadik évre pedig a piac 35-40 százalékát szeretnék megszereznI"Ezzel én is így vagyok!
tomajer 2018.12.19. 16:07:22 / # 349462
Majd  a helyükre lesznek téve.

Szólunk a Metálnak:-P
alelölülő 2018.12.19. 14:16:49 / # 349461

"Az első évben a piac 10 százalékát, a harmadik évre pedig a piac 35-40 százalékát szeretnék megszerezni."

Ambiciózus tervek, tekintve, hogy a jelek szerint a jogszabályi környezettel sincsenek tisztában.

Feltalálták a visszapörgetést. 

Bptaxi próbálkozott ilyesmivel a fixtarifa bevezetésekor, de nekik se jött össze.

alelölülő 2018.12.19. 13:17:38 / # 349460

"A Taxim azt írja, hogy az út 28 percig tart az összeg pedig - elég tág tartományban mozogva - 3120 forint és 4220 forint körüli összegbe kerül.

Ebben az összegben a 700 forintos alapdíj és a 2970 forintos kilométerdíj fix"

Hazudnak az applikációban, hiszen az alapdíjból és km-díjból már 3670 ft-nál járunk, tehát ennél kevesebb akkor se lesz az órában, ha egy percet se áll lámpánál sehol. Forgalmat figyelembe véve még a 4220 is necces.

tomajer 2018.12.19. 12:46:50 / # 349459
Jó magasra dobták a labdát, ez tuti :-)
Kíváncsi leszek, a Bkk mikor lép?!?
Gondolom egy nyilatkozat kevés hozzá, a gyakorlatban is működnie kell.
Persze ha nem így lesz, akkor meg a kamu reklámért lehetne beperelni ...
alelölülő 2018.12.19. 11:57:02 / # 349458
Szerintem BKK-nak  vissza kell vonnia a társaság minősítését.
alelölülő 2018.12.19. 11:53:39 / Módosítva / # 349457

Valakinek sikerült "meghekkelnie" a taxirendeletet?

A megoldás egyszerű: az utas a taxióra által mutatott összeget fogja kifizetni a sofőrnek, azonban - a kalkulált díj és a valós összeg közötti különbözetet (ha van) - a cég a saját számlájáról visszautalja az utasnak. Így eleget is tesznek a szabályozásnak, de akár alá is mehetnek a többi cég árának - mondta a Napi.hu-nak Varsádi Viktor, a Taxim Infinity Kft. marketing vezetője.

...
Lapunk megkereste a Budapesti Közlekedési Központot is, hogy mi a véleményük a cég üzleti modelljéről. Amint válaszolnak, a cikket frissítjük.

tomajer 2018.12.19. 06:14:10 / # 349456
To'm, nekem is mesélték a kúton ...   miközben három rugóért tankolt :-P
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.12.18. 23:28:59 / # 349455
avatar
Hülyeséget írsz, hogy nem jól fizető munka a taxizás, sorra hallok hencegni boldog-boldogtalant, hogy nettó 400-500-600 ezreket lazán meg lehet csinálni.
Azért mert mi szerencsétlen, kétbalkezes bénák vagyunk, attól még a sok rajgyereknek jól megy
tomajer 2018.12.18. 22:02:45 / # 349454
Háát, őőő..   én még nem találkoztam velük, nem tudom mennyivel lettek jobb fejek, mint eddig :-)
alelölülő 2018.12.18. 21:53:54 / # 349453
Az, hogy két hiénából szabadúszóból jófej taxist csináltak, neked semmi?
tomajer 2018.12.18. 21:41:32 / # 349451