Hozzászólások száma: 897
Ugrás a hírhez Oldalszám: 45
Témakörök > Hírek fórumai > Valami elkezdődött A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
zodiákus 2011.02.24. 08:55:15 / # 148918
avatar
mért nem?mert hiénakutya nem akar!és Te miért nem?
zodiákus 2011.02.24. 08:53:28 / # 148917
avatar
ez hülyeség,már ne is haragudj!ha 400 lenne a tarifátok,akkor meg az lenne a nyűgöd,hogy elsétálnak az égő szabadjelződ mellett,és kockára fagyva várják a piroshetest a megállóban! most mennyivel jársz,ha nem gond?vegyük bele a szerződéses,törzskártyás,ákcióst és vidékest is!
gipszjakab 2011.02.24. 08:48:47 / # 148916
avatar
És nem is 150ft-os vagyok! A 220ft olyan mint egy pofon a szarnak, semmit nem ér. Akinek nincs pénze taxira az menjen busszal vagy gyalog! (Én is azzal járok, ha éjjel mulatok, mert nem engedhetem meg magamnak a taxit, nincs ezzel semmi gond.)
gipszjakab 2011.02.24. 08:45:01 / # 148915
avatar
Miért nem ilyen emberek vannak a taxis érdekképviseletben mint Te (vagy Én)? Minden szavaddal egyet értek! Ez egy "luxus" szolgáltatás amit meg kell fizetni, nehogy már a BKV-val versenyeztessenek minket (már a BKV is drágább sok esetben). 700-1200FT-os fuvarokból nem lehet megélni akkor se ha 12 órát dolgozol minden nap (a kocsi meg kihullik alólad), csak megdögleni lehet így. Valaki felvilágosíthatna, mert nagyon nem értek valamit. A6-os AUDI, 7-es BMW, stb. kocsikkal, hogy lehet taxizni 150ft/km áron? Nekem a tizenX éves benzin-gázos kocsimmal sem éri meg, mert csak az adósságaim növekszenek.
romeo15 2011.02.24. 00:50:06 / # 148914
avatar
"Hiénakutyát" a törvénykezésbe! Rég láttam ennyire éleslátókörű,gondolatait megfogalmazni tudó kollégát! Talán "Taxis" nicknevű kollégámhoz hasonlítanám a taxisforumon.. Sajnos magam is észrevettem,hogy a cégnél dolgozók "kicsit" le vannak eresztve,nem állnak ki a jogaikért! Tán ők is olvassák.... Romeo

hiénakutya 2011.02.23. 19:18:57 / # 148913
Én azért a sajátomba is bele tudnék kötni... :-D A 220 nem kabaré. Pontosan tudja, aki kitalálta, hogy mit akar vele. Egyszer már leírtam, de ismétlés a tudás izéje. Szóval adott az a helyzet, hogy minden taxi ugyanannyival jár, ezt ellenőrzik, betartatják. Előbb-utóbb helyreáll a fogyasztói bizalom és visszatérnek az utasok az utcára, meg a drosztokra. Lesz szükséged fuvarkereskedőkre, havi több tízezerért? Nem lesz - mondaná minden józan taxis. Csakhogy! Ha a tarifát olyan szintre tesszük, amely mellett csak nagyon magas kihasználtság esetén érünk el jövedelmezőséget, akkor továbbra is szükség lesz fuvarkereskedőkre. A 220-as javaslat erről szól, nem másról. Ez a jelenlegi állapotok bebetonozásas, olyan biztosítékok beépítésével, amelyek közvetve rákényszerítik a taxist, hogy a fix tarifa dacára is szerződni kényszerüljön a fuvarkereskedővel, és amelyek megakadályoznák, hogy a fuvarkereskedői piacra új szereplők léphessenek be, belerondítva ezzel a régiek tányérjába. Fuvarra -és ezzel fizető tagságra szert tenni két módon lehetséges: 1. Ár alá menni; 2. Vásárolni. Az elsőt mindjárt kilövik a fix tarifával. (A másodikkal meg úgy vannak, hogy ahhoz pénz kell. Egy újonnan alakult cég, zéro tagsággal és zéro befizetéssel nem fog tudni milliókat kiköhögni egy-egy megrendelőnek.)
Rocktaxi 2011.02.23. 18:31:21 / # 148912
Ebbe nem lehet belekötni, mert nincsenek számok amiken "lovagolni" lehetne!!! A 220 az kész kabaré. Majd jönnek azzal, hogy a piac nem bír el többet! Az üzemanyag árát is elbírja a piac!!
hiénakutya 2011.02.23. 18:22:46 / # 148877
Azt a másikat már elküldték. Benne a 220-as tarifára tett javaslattal...

Rocktaxi 2011.02.23. 18:17:59 / # 148911
Na! Ezt kell elküldeni a Tarlósnak meg az Orbánnak!! Nem azt a "másikat"!!!
tomajer 2011.02.23. 17:54:43 / # 148910
Ezt utólagos engedelmeddel, kénytelen voltam a Főoldalon megjelentetni...:-)
hiénakutya 2011.02.23. 16:32:10 / # 148145
Что значит это "normális tarifa"? Szedjük már össze, mit kellene tudnia a tarifának! Csak így kapásból: - fedeznie kell a vállalkozás költségeit; - fedeznie kell a közterheket; - fedeznie kell az üres kilométereket; - megfelelő jövedelmet kell biztosítson a vállalkozónak. Nem minimálbért! Aki minimálbért szeretne keresni, az menjen el a Tescoba árufeltöltőnek! A taxizás egy pszichikailag nehéz munka, és milliós nagyságrendű befektetést igényel. A taxist meg kell fizetni, a befektetésnek meg kell térülnie. A budapesti taxisok helyzete speciális. Speciális, mert a politika hosszú éveken keresztül nem vett tudomást a problémáinkról, nem foglalkozott a terület szabályozásával. Ez vezetett oda, hogy mára a taxisok többsége felélte vállalkozását és súlyosan eladósodott. Ezért a tarifának még egy dolgot tudnia kell: alkalmasnak kell lennie arra, hogy helyrebillentse a taxisok anyagi helyzetét, alkalmasnak kell lennie arra, hogy a taxis rendezze a fölhalmozódott tartozásait. Mindenkinek meg kell értenie, hogy olcsó taxi nincs. Ingyenes kiállás sincs. A reális ár és az olcsó tarifa közti különbözetet, az "ingyenes" kiállás költségeit is fizeti valaki. Az ezeken a pontokon keletkező veszteségek egy részét a taxis továbbhárítja, hiszen képtelen fizetni a közterheket, esetleg banki hitelekbe veri magát, amelyekbe aztán bele is dől. Az így tönkrement vállalkozók az állam gondoskodására szorulnak, ami duplán veszteség, hiszen kivesznek pénzt a rendszerből, miközben -megfelelő szabályozás megléte esetén- akár befizetők is lehetnének. A piaci túlkínálat és a nyomott tarifa miatt sokat dolgozó taxis gyorsan föléli egészségét, amellyel az egészségügy kiadási oldalát terheli. Az olcsó taxi tehát illúzió. Összeségében kijelenthető, hogy nincs szó a taxi-szolgáltatás árának drasztikus emeléséről. Amiről szó van az az, hogy a szolgáltatást innentől kezdve fizesse ki -és meg az, aki igénybe veszi, annak érdekében, hogy a hosszú távon(?) keletkező veszteségeket ne a társadalomnak kelljen kifizetnie. Az olcsó taxi nem társadalmi érdek. A társadalmi érdek az, hogy minél több sikeres és eredményes taxis vállalkozó tudjon gondoskodni magáról, csalájáról, miközben tisztességes módon -és mértékben járul hozzá a közterhek viseléséhez. Azzal senki nem fog választást nyerni, hogy nem nyúl hozzá a tarifához és hagyja, hogy annak alakulását, a túlkínálattal terhelt piacban rejlő lehetőségeket meglovagoló szerncsevadászok szabályozzák. Az előző városvezetés éveken keresztül hagyta, hogy a taxisok önköltségi ár körüli tarifákkal rohangásszanak, kvázi a taxi olcsó volt. Aztán mégis akkorát buktak, mint az ólajtó.

Taxi9 2011.02.23. 13:44:00 / # 148909
avatar
Szia málna ! Én úgy gondolom, rajtad és rajtam kívűl senki nem akar normális tarifával dolgozni ! Nyilván oka van annak , hogy senki nem megy órát, tarifát módosítani.
Taxi9 2011.02.23. 13:31:52 / # 148908
avatar
Szia, Cégautó adó 7500 és 15.000 Ft. Minden taxira meg kell fizetni kivétel azok a vállalkozások akik általány adót választottak. pl. nálam van kettő taxi gk. 1.9 tdi és 2.5 crdi motorosak ezek 2x15.000 és van egy ügyintéző kocsi ami 1.3 as ez 7500 Ft. Tehát ez 37.500 / hó üdv.
hiénakutya 2011.02.23. 13:24:15 / # 148907
"...nem vagyok olyan helyzetben, hogy rendelkezzek mások élete felett..." Na, végre már, hogy kezded érteni! :-)))
hiénakutya 2011.02.23. 13:14:58 / # 148906
Mert egyébként 360-as üzemanyaghoz jó a 210?
Csumi 2011.02.23. 13:13:36 / # 148143
avatar
Szia málna! Sajnos most nem értek egyet sem veled, sem tomajerrel. Nem igazán érzem, hogy ez a beadvány sokat javítana a helyzeten. Én ebben megint csak a taxis szivatását látom elsődlegesen, (pld. mehetnél a tarifatábláért is külön kuncsorogni...? Mi vaaaan? ) Ez csak egy kiragadott példa, most nem mennék vissza idézeteket kimásolgatni. Így is egy estém, és egy reggelem ment rá. mire végigolvastam az 50 oldalt. ...és a végére jól felnyomtam az agyam.. A tarifa ajánlatról meg ne is beszéljünk. Azt mondta a Tomi, hogy úgy kell leülni egy politikussal tárgyalni, hogy az anyag neki is tetszen. Hmmmm...Már bocsánat! Ki a toszt érdekel, hogy tetszik-e neki??? Nem az a dolga! Szerintem meg úgy kell leülni, mint Kohn bácsinak a pászka árusnál! Tudja, hogy egyik fél árajánlata sem "komoly", az igazi ár, valahol félúton van. Az eladó többet kér, és hagy az árból alkudni, míg a vevő ár alatt ajánl, és hagyja magát kicsit "megdolgozni, míg végül fél úton megegyeznek "döntetlenben".. De kérdem Én: Ebből a 220-Ft-ból hová tudsz Te mint "eladó" még engedni? tomajernek: Tomi! Azt mondod, hogy a cél érdekében az ördöggel is össze állnál. Ok! Azzal lehet, hogy Én is. De itt az aláírók között nem mindenkivel!!! ...és itt nem a Sipeki Józsira gondolok. (azon viszont nagyon csodálkozom, hogy a Csabi, mint elnök hagyta, hogy a Penta név odakerülhessen, ahová került! ..és még a célról egy szót: Ez a beadvány tényleg azokat a "célokat" tartalmazza, amiért az "ördöggel is"? málna! nem akarlak megbántani, tudom, hogy jobbító szándékkal teszed amit teszel, de ez nem biztos, hogy ebben a formában az. Azt meg, hogy jó ez alapnak,.... hát nem biztos. Ha valamiket megfogadnak belőle,(és félek nem feltétlen azokat, amik a Mi érdekeinket szolgálják) és rendelet lesz belőle, azt egyhamar nem fogják megváltoztatni. Én a helyedben ezt nem írtam volna alá... Mindenesetre van azon a listán egy két név, aki az "Én érdekeimet" már képviselte, és tisztelettel megkérem, többet ne tegye!

málna 2011.02.23. 12:35:44 / # 148905
avatar
Megtisztelő, kedves Lajos!:) Vannak erről elképzeléseim, de amint korábban írtam, ennek nincs itt az ideje..Azon kívül, hogy magánszemélyként eljártam bizonyos dolgokban és természetesen én is követtem el hibákat eközben, nem vagyok olyan helyzetben, hogy rendelkezzek mások élete felett. Legalább ebben (is) különbözök egy fuvarközvetítőtől.. Én bízom abban, hogy lesz olyan felelősségteljes és humánus, tenni akaró ember közöttünk, aki megfelelő szakmai programot fog a taxisok elé tenni! Aztán ne felejtsük el, hogy két évvel ezelőtt elkezdtétek ezt az őrült tarifa rombolást, teljesen átrendeztétek ezzel a céges piacot! Mindezt úgy tettétek, hogy miközben egy tulajdonos pénztárcájának megfelelő intézkedések történtek, ezek másoknak kárt okoztak..nem is keveset! Ezért is keresek legalább 30 %-al kevesebbet, mint négy éve! Az, hogy még mindig itt tartunk, nagyban köszönhető a fuvarizé cégeknek! Sajnálom, ha mélyre mennek a szavaim, de tudod...ami a szívemen, az a számon! Egy biztos..Amit a taxis szúrt el, csak is a taxis hozhatja rendbe! Véleményem szerint meg kell tanulnunk éretten és európai módon kommunikálni egymással, mert az állandó fikázás és nyafogás nem válik az előnyünkre. Eltelt húsz év...lehet, hogy egy új generáció többet fog elérni, mint az eddigiek. Én remélem és annak csak örülni tudok, hogy ha ehhez egy kezdő lökést tudtam adni a munkámmal. Üdv!
szálka 2011.02.23. 12:19:04 / # 148904
avatar
Figyelemmel kísérem a vitátokat, de megbocsáss, annyit hozzáfűznék : Ebben a helyzetben nem lehet örökké az aktuális jogszabályokra hivatkozni. Az arra elegendő, hogy elmondhassátok, hogy betartjátok a törvényeket. Ti igen, ellenben sokan nem. Lehet prédikálni a vállalkozói törvényről, adózási szabályokról, alkotmánybírósági határozatokról...és??? Sok tekintetben pontosan azért tartunk ott ahol, mert az ezekben meglévő kiskapukat kihasználva, és az ellenőrzés hiánya miatt vígan lehet halászni a zavarosban. Nincs, vagy legalábbis minimális a következménye. Tehát igazán ideje lenne, hogy ezek a jogszabályok változzanak. Ha kell, akkor radikálisan. Képtelenség mindenki számára kedvező döntést hozni. Talán arra lehet törekedni, hogy a többségnek megfeleljen. Mi magunknak is vállalni kell a "műtéttel" járó fájdalmakat, mert különben beledöglünk a "betegségbe". Vagy lehet várni-kivárni a csodatévőket. De csodák nincsenek! Tévúton jártok, ha mindenáron arra törekedtek, hogy már a munkaanyaggal sikeresek akartok lenni. A mi helyzetünkben a siker nem lehet cél, hanem csak következmény!!
berci 2011.02.23. 12:03:36 / # 148898
avatar
MÁLNA-MÁLNA nagy fába vágtad a fejszédet. Én mondtam Neked. Érdekes az "APUKA" kérdése:"mégis hogy gon- dolod?Kitől veszik el az engedélyt....stb. DE AKKOR HOGY LEHET EL ÉRNI A 3000-FŐT???? AMEDDIG TÖBB MINT 5000 TAXIS AKAR BP-EN MEGÉLNI NEM BESZÉLHETÜNK ""TARIFAKÉRDÉSRŐL"" A "bambusz" közel áll az igazsághoz. KURVÁNAK LENNI ÉS SZÜZNEK IS MARADNI???? Az az igazság,hogy ezekre 20-évvel ezelött gondolni kellett volna. HÁNY KORMÁNY VOLT AZÓTA?????

málna 2011.02.23. 11:17:25 / # 148903
avatar
Ha jól tudom, egyéni vállalkozóra nem vonatkozik a cégautó adó. A nyolc óránál kevesebb bejelentést a kormányzat meg akarja szüntetni, minden formában, ez a tervezet adómódosítás. Az érveiddel egyetértek, de hidd el, muszáj törekedni az arany középútra. Nem szabad a folyó mindkét partján ellenségeket szerezni! Vannak és lesznek is olyanok, akik szinte sportot űznek abból, hogy mindenbe belekötnek, de erre készülni kell! Hiszen itthon vagyunk, ez Magyarország!:)
Oldalszám: 45