Hozzászólások száma: 620
Ugrás a hírhez Oldalszám: 31
Témakörök > Hírek fórumai > Hajlandó lennél névvel, kóddal aláírni egy petíciót a cégvezetők felé, ami arról szól, hogy szeptember 1-től címre érkezéskor indítjuk az órát? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
attus 2008.07.13. 19:13:39 / # 102750
avatar
Még mindig nem töltötted fel a 20-asodat???
attus 2008.07.13. 19:12:30 / # 102744
avatar
Ami jár az jár, és ezt az utasnak is értenie kell! Anyudat üdvözlöm!:-)
Fox 2008.07.13. 19:11:55 / # 102743
avatar
"Ha elégedetten szál ki az utas tőlem, úgy érzem megloptam a családom"

bubic01 2008.07.13. 19:10:19 / # 102742
avatar
Szívemből szólsz, kommunikáció... Izlésesen, kellő érzékkel, minden megoldható, sőt a bevétel is növelhető, hisz az elégedett utas általában bőkezübb... Csak állitom, hogy mi vagyunk kevesebben. egyébiránt én is inditok, amint tudomására hoztam, hogy itt vok. De arra nem visz rá a lélek, hogy 10 percel felvett címnél, 12 perc után ketyegve várjam... Szerintem ez is szituáció kérdése...

csogu 2008.07.13. 18:47:23 / # 102749
Ok, látom, de azt hittem, hogy ha te itt írod,akkor itt lehet is válaszolni....különben meg aki nem volt olyan marha, hogy a krt. rodeózott, esetleg úgy, hogy valami nem volt vele rendben, azok azért megúszták...
attus 2008.07.13. 18:45:38 / # 102748
avatar
Szerintem Te az a típus vagy aki 10 percnél sem kapcsolja be, nehogy "vita legyen", vagy mégrosszabb: etika!:-( Kommunikáció kérdése az egész, tőlem sokszor még azok is jó kedvüen szállnak ki akik direkt úgy ülnek be, hogy "most belekötök azért is"! De a saját érdekeimet akkor is megvédem, mert a pénzért jövünk ki dolgozni, ezt ne felejtsd el!!!
tomajer 2008.07.13. 18:45:33 / # 102747
Olvasol is, vagy csak írsz???:-) Nem győzöm átmásolgatni oda a témát:-(
csogu 2008.07.13. 18:41:35 / # 102746
Hááát a te beírásodra reagáltam:-))) Szóval úgy kezdődött, hogy a csogu visszaütött:-))
tomajer 2008.07.13. 18:38:44 / # 102745
Azért, az hihetetlen, hogy még neked sem megy, hogy megtaláld mely topicban is kéne ezt a témát tárgyalni!!! :-)
csogu 2008.07.13. 16:59:39 / # 102741
Tomika, az a baj, hogy megint csak köztünk, megint csak a mi zsebünkre más malmára hajtva a vizet. A mezítlábas urak meg jót röhögnek rajtunk és igazuk van...rendet vágtak a birkák között a rendőrök.

tomajer 2008.07.13. 16:26:44 / # 102740
Őszintén bevallom, eredetileg (418-as hsz.) én is ezt javasoltam. Csak aztán a kezdeményezők, nem ezt vették alapul. De gondolom, a tárgyalások folyamán mutatnak majd némi kompromisszumkészséget, és egy ilyen megoldás is szóba jöhet.
cheater 2008.07.13. 16:11:46 / # 102737
Egy dologban értek veled egyett, hogy szét van offolva a topic. Ezen kivül mással nem. A még legfelületesebb olvasó, sőt talán még annak a kutyája is értette, hogy az általam leirt alapdij és minden egyébb csak példa, az összegek itt lényegtelenek (egyébként most jobban megnézve nem is áll messze a helyes összegtöl, max. annyi kiegészités szükségeltetik hogy az első pár km-n nem számol útdíjat az óra) De nem javaslatot tettem. Ez csak egy példa arra, hogyan is lehetne ha minden szép lenne, én is ezt szeretném, én is ezen az oldalon állok, de ezt sem lehet megcsinálni. Ehhez képest már másodszor ezzel példálozol, hogy milyen rossz javaslatot tettem. Nem tettem javaslatot, irtam egy hozzászólást azért hogy felhivjam a figyelmet olyan dolgokra amit szerintem nem gondoltatok végig. Kifejezetten veled pl. azt próbáltam megértetni, hogy ez nem taxisok kontra cégek harc. Konkrétan leirtam, hogy megértsd. Nem te voltál az egyetlen aki ezzel nem volt tisztában, de a hozzászólásod alapján te vagy az aki még ezek után sem érti. Idézlek: Igen meg kell próbálni. Azután majd kiderül, hogy leszar minket az oroszlán, vagy esetleg fejet hajt. Sajnálom, nem tudom másképp mondani de ez már szánalmas. Valaki veszi a fáradságot leirja neked ablak-zsiráf szinten hogy ez miröl szól és te még mindig az oroszlánnal akarsz harcolni. Ez még nem érdekelne senkit, de te vinnél magaddal másokat is. Leirom még egyszer és utoljára: nem érdekli a cégeket ez a dolog, igy nem is kell velük harcolni. Ha nem veszitenek piacot akkor boldogan bólintanak egy ilyen kezdeményezésre (de csak akkor). Ezen már rég túlléptünk, megelölegezve, hogy ez nem lesz gond. Mindenki más már ott tart, hogyan viselik majd az utasok, de te még mindig a megfelelő lándzsát keresed az oroszlánhoz. És ahogy hangoztatod hogy ez nem tarifaemelés.. az utast ezzel nem hatod meg. Ő annyit vesz ebböl majd észre hogy 1000Ft helyett 1400Ft-t fizetett. Persze, erre lehetne mondani hogy ha nem akarja azt a +400 költséget akkor álljon lenn a kapuban. Én taxisként ha taxira kényszerülök nem szoktam a kapuban állni. És most szándékosan nem mondok szélsőséges példákat idős emberekkel és zord téli időjárással, napfényes időben sem fogok sem 5 percet, sem 15-t a kapumban álldogálni. Egy dologban van igaza a kezdeményezönek, hogy talán a 10 perc sok. Úgy pedig biztosan sok, ha ehhez hozzáveszük a + 5 perc reklamációs ügyintézést (mire beférsz a csatira, mire tudnak veled foglalkozni, mire sikerül felhivni, stb.) Talán az 5 perc várakozás után kapcsolunk órát (igy is volt régebben) lenne a helyes döntés, ha már ezen a rendszeren mindenképp változtatni akarunk. Ennek már lenne egy áldásos hatása. De higyétek el, az azonnali órakapcsolás nagy hiba, sokkal többet veszitünk vele mint nyerhetünk.
tomajer 2008.07.13. 15:05:43 / # 102739

zodiákus 2008.07.13. 15:01:56 / # 102738
avatar
Egyetértek! Fevenni nem szoktam címként,de ha odamegyünk akkor egy picit behúzódom a lehajtóba,hogy ne tartsak fel senkit.Eddig sikerült.

tomajer 2008.07.13. 12:07:42 / # 102736
Nem is udom, miért oda írta, amikor egyértelműen, e topic témájába vág a dolog. Erről ugattunk, már sokszor. Alapvetően, a munkánk végzése során, szinte folyamatos szabálysértésben vagyunk. Ezt vagy hallgatólagosan tolerálja a yard, vagy nem. Ha tolerálja, akkor az történik, hogy nem elég nekünk a kisujja, hanem ...sz'al, azt hisszük mindent szabad. pl. drosztot csinálni megállni tilosban! Régen mondogattuk itt, hogy nonszensz amit mi (már ha az összes taxist bevállalom ebbe a megfogalmazásba) művelük a városban. Ezért (is) utálnak minket a civilek, hisz ők nem tudják az okokat, csak azt, hogy bármerre néz, szabálytalan taxikat lát. Nna sz'al, lehet hogy meg fogtok kövezni, de azt kell hogy mondjam: Épp ideje volt, hogy ne a helyi korrupt rendőrre legyen bízva kit büntet meg, és kit nem vesz észre.! Ennek az volt az ára, hogy tényleg úgy érezhettük, mintha üldöznének minket. És persze biztos, hogy a suttyó közrendőr nem úgy értelmezte a feladatot, ahogy ezt fent kiadhatták. Neki azt mondták, hogy a taxisok közt rendet kell csinálni, (ő meg utálja a taxisokat, de eddig egyedül nem sok vizet zavart) most akkor nekiállt, és komolyan véve magát, tényleg abnormális túlkapásokra sikerült ragadtatnia magát. Sz'al, alapvetően jó lenne, ha összeszednénk az éjjel történteket egy önálló topicba, hátha lehet velük kezdeni valamit, de ne várjátok, hogy egyértelműen elítéljem az akció kitalálóját Az ötlet jó, és hasznos, a végrehajtásban lehettek kifogásolni valók. És igen. Ennek fényében tssék újra végigplvasni a vitát, az óraindítás szabályairól.
csogu 2008.07.13. 10:51:03 / # 102735
bubic01 én vállalom, hogy amennyiben az egyik cég az autóira kiragasztja, hogy MI VÁLTOZATLANUL INGYEN VÁRAKOZUNK, akkor én esténként 10 autóról letépem ezt. Nem fog zavarni, ha a kolléga az autóban van.
Apuka 2008.07.13. 10:17:16 / # 102734
Minden kételkedő és óraindítást ellenző kollégának ajánlom figyelmébe 888 beírását! ( 119. hsz).

Gondolkodó 2008.07.13. 03:05:22 / # 102733
avatar
Hosszú, de megérte elolvasni. Gratulálok!
MCCCXCII 2008.07.13. 02:23:22 / # 102732
Előre szólok, hogy most hosszú leszek. Kényszerből. Most megint nem értelek. Bár elég sokat visszaolvastam, mert egy két óra alatt annyi bejegyzés történik, hogy alig tudom követni. Miért nem olvasol többet vissza? Nem én állítottam magamról, hogy bölcs vagyok, hanem 888 a 2008.07.11. 09:28:04 (298)-as bejegyzésében. [i]Ohh te nagy bölcs. Te aki olyan, jól megtudod fogalmazni, hogy miért hülyék, és miért saját maguk ellenségei a taxisok, te sem látod, hogy ezzel az akcióval, mekkora öngólt rúghatunk?[/i] Na erre válaszoltam neki 2008.07.12. 10:10:09 (369)-es bejegyzésben. Azóta meg nem jelentkezett. Te nem tartasz bölcsnek. Ő meg annak tart. Az eredmény 1:1, én meg itt ingadozok középen. A 2008.07.11. 21:48:37 (336)-os bejegyzésedre válaszoltam a 2008.07.12. 11:43:24 (374)-es beírásommal, aminek a végén ezt írtam: [i] „Most ezek után nem tudom, hogy kinek szurkolsz? Remélem nem az oroszlánnak.”[/i] Igaz ezt a kérdést neked tettem fel, de csogu ugrott rá a 2008.07.12. 12:51:18 (382)-es bejegyzésében. „Várj, én nem az óraindítást kritizálom, hanem, hogy az egér ad ultimátumot az oroszlánnak:-))) ” Azután ezt jól kiveséztük, mármint az oroszlán és az egér esetét. De most te sem úszod meg, mert nem olvastál eleget vissza. „Messze nem voltál bölcs, ahogy képzeled, sőt.” Hogy messze, vagy közel bölcs valaki az teljesen mindegy. „Még hogy én képzelem.” Egyáltalán nem. Ezt 888-as topictárs állította, de azt tőle kérdezd, hogy mire alapozta a véleményét. De itt van a mondatban ez a „sőt”. Te tudsz valamit, csak nem mered elárulni. Ezért megmondom én: — ÉN SPECIÁLIS VAGYOK. Persze ezt szegény édesanyám nekem nem így mondta, ha valamit nem jól csináltam, hanem így: — Édes fiam, megint hülye vagy? De menjünk tovább: „Elég egyértelmüen leirtam, hogy én is ezt szeretném, ha többet kapnánk a munkánkért, de nem ez a megoldás. Vagy ha mégis, ez igy biztosan nem a jó módszer. Sőt, többet árt mint használ.” Igen leírtad. De mit írtál le? „Temészetesen én is azt szeretném, ha az alapdij 1500Ft lenne a kilométerdíj pedig a mindenkori benzinár + extrák - pl. ünnepnapok, állatszállítás (én részegeknél is kapcsolnám), éjjeli pótdíj, stb - de nem szabad elfelednünk, hogy ez egy verseny. Nem csak egymással versenyzünk, hanem a bkv-val, vagy a cégvezetök döntésével ami arról szól hogy mi éri meg jobban: céges autót vagy taxicsekkett biztositani az alkalmazottnak?” Az alapdíjhoz azért még egy „0”-t hozzácsaphattál volna, mert tök mindegy, hogy 1500, vagy 15000. Mindkettő nagy baromság. Már megbocsáss. De a nagyobbat, akkor is én találtam ki. : )) „ … de nem ez a megoldás. Vagy ha mégis, ez igy biztosan nem a jó módszer. Sőt, többet árt mint használ.” Nem jó megoldás? Szerinted mi a jó megoldás? Felkérni egy „külsőst”, hogy ugyan már képviselje az érdekeinket. Esetleg egy szép havi apanázst is fel lehetne neki ajánlani, hogy „jobban” képviseljen minket. Elvégre ez is egy megoldás lenne. Hogy ez megint csak nekem jutott az eszembe! „Azért sem lehetsz bölcs mert azt hiszed, hogy ez a szavazás az egér és az oroszlán harcáról szól, ez a legnagyobb tévedés. Az oroszlán ezt úgy leszarja ahogy van, ha a többi is rábólint és igy nem veszit piacot (és tagdíjfizetöket sem) akkor szó nélkül fejet hajt a kérés elött, hisz neki nem kerül semmibe.” Most ezzel a mondattal pontosan mit akartál mondani? Azt, hogy nem vagyok bölcs, azt már tisztáztuk. A szavazás az egér, meg az oroszlán harcáról szól, amit az oroszlán leszar, de ha a többi is rábólint, akkor fejet hajt, hisz neki nem kerül semmibe. Én változatlanul azt mondom. Igen meg kell próbálni. Azután majd kiderül, hogy leszar minket az oroszlán, vagy esetleg fejet hajt. (Csak úgy zárójelben jegyzem meg, csak neked, hogy ez nem egy cégen belüli szavazás, hanem minden társaságnál. Így egy kicsit más. Nem?) „De szóba sem kerül, hogy azok akik ezt kifizetik mit szólnak hozzá. Már látom a jól megszokott egysíkú és egyszerü válaszokat: "kit érdekel?" "ha nincs pénze ne üljön taxiba" Persze, ez jól hangzik, könnyen egyett lehet vele érteni, sőt, még egy tüntetési plakáton is jól mutatna annyira lényegretörő.” Erre mit mondjak? Az 1500 forintos alapdíj bevezetésénél, amit te szeretnél, megkérdeznéd a kedves utast? Ha megkérdenéd az utasokat, e javaslatot valószínűleg nagy megértéssel fogadnák, és lelkesen helyeselnék. Vagy csak bevezetnéd, azután annyi, mert senki nem helyeselné. Ekkor biztosan nem vesztenénk utast. Ehhez volna egy ötletem. Mégpedig az, hogy visszamenő hatállyal (2008. január 01.) kellene bevezetni. Az adatbázisban megtalálható, hogy ki mikor rendelt. Igaz kis munka volna vele, de megérné. A kedvesnek küldenénk egy levelet, hogy pl.: „Kedves utasunk bla-bla-bla. Nyilvántartásunk alapján Ön 2008. február 12.-én igénybe vette szolgáltatásunkat. Akkor Ön csak 300 forint alapdíjat fizetett. Mivel visszamenő hatállyal bevetésre került az 1500 forintos alapdíj, így Önnek 1200 forint tartozása keletkezett. Kérjük ezen összeget levelünk kézhezvételétől számított 8 napon belül a cég pénztárában kiegyenlíteni. Ellenkező esetben kamatot számítunk fel, és végrehajtás útján érvényesítjük jogos követelésünket. Megértését köszönjük, és továbbra is várjuk rendelését.” Nem jó ötlet? Nekem tetszik! „Már látom a jól megszokott egysíkú és egyszerü válaszokat: "kit érdekel?" "ha nincs pénze ne üljön taxiba" Persze, ez jól hangzik, könnyen egyett lehet vele érteni, sőt, még egy tüntetési plakáton is jól mutatna annyira lényegretörő.” Na igen. Téged valószínűleg minden alkalommal megkérdeznek, hogy lehet-e emelni a kenyér, a tej, a hús, az üzemanyag, a víz-csatorna, stb. árakon. Engem még soha nem kérdeztek meg. Bocsáss meg nekem, de kezdesz gyanús lenni. Te bólintottál rá minden áremelésre? Mert ha így van, akkor sírva könyörgöm MONDJÁL MÁR EGYSZER NEMET! „De azért elárulom, hogy az egyenletetek rossz. Azt hiszitek az egyenlet úgy néz ki, hogy ha minden taxi egyszerre emelné a tarifát akkor nem változna semmi és a megrendelök száma nem csökkene. Ez egyszerüen nem igaz, a fuvardijjal egyenes arányban csökken majd az utasok száma, az egyenlet sajnos igy helyes.” Nem tudom, hogy hányszor, és hányszor lett leírva, hogy ez NEM TARIFAEMELÉS! Kénytelen vagyok elmondani még egyszer. EBBEN SEMMILYEN TARIFAEMELÉS NINCS! Összesen annyi történik, hogy amikor az utas várakoztat a rendelési címen, mert nem jön, ezt továbbiakban te, én, no meg a többi taxis is, nem ingyen teszi, hanem az órában lévő várakozási díjért. Ez miért lenne áremelés? Aki lejön időben, az a „megszokott” viteldíjat fizeti. Aki „lusta”, vagy csak az a „perverzitása”, hogy 15-20 percig várakoztat, annak kerül csak ”többe” a viteldíj. Máris ott vagyunk a hőn áhított 1500 forintos alapdíjad közelében. Persze lehet kardoskodni azért, hogy mi, akarom mondani, hogy ti ingyen szeretnétek továbbra is várakozni. Csak úgy zárójelben jegyzem meg, hogy sok fiatal kolléga, aki nem régóta (10-15 éve) taxizik, el se akarja hinni, hogy volt kiállási díj. Az pedig, hogy csökken az utasok létszáma az nem kizárólagosan az emelkedő tarifa következménye. Ebben benne van minden áremelés. Mivel a taxizás nem alapellátási szükséglet, ezért inkább erről mondanak le az emberek. Nem pedig a kenyérről. Úgy elképzelem. Megy haza a mama, persze taxival. Gyerek otthon visít, mert éhes. Mama meg erre: — Maradj már csöndbe! Nem elég neked, hogy taxival jöttem haza? Az egyenlet szerintem inkább így helyes. Ide még írhatnék sok „baromságot”, de most nem teszem. És végül. [i] „De itt a sorok között olvasva nem arra célzol, hogy a „cégek” neked segítsenek fuvarszervezés terén? [b] Hát most jól kapaszkodj meg: De, arra célzok. Sőt, nem csak célzok: állitom. Hisz ez egy fuvarszervező cég...”[/i][/b] Na most én megkapaszkodtam. Jó erősen. Sőt le is ültem. Ne kímélj mondjad. Szerinted melyik cég az, amelyik a „fuvarszervezés” magaslatán áll. Felveszik a rendelést. Utasnak ígérnek 10-15 percet, mert nem tudják, hogy kelendő a cím, vagy sem. (Pedig kocsi van a környéken, csak azok várnak a mentesítő fél hatos 2500 forintos fuvarra.) Ezért biztosra mennek, és jó sok időt ígérnek. Te, vagyis mi, „verekszünk” a címekért az URH-n. Igaz ez „kultúráltabb”, mint az „integetős hőskorban”, amikor ugyan ezt tettük, csak akkor fizikailag vertük egymást. „Elnézést kérek, hogy mégis hosszú lett és hogy nem olvastam végig a teljes topicot.” Ezt tőled idéztem. Látod, ha többet visszaolvastál volna, akkor az én beírásom is rövidebb lett volna. (.-))
tomajer 2008.07.13. 01:46:17 / # 102731
Igen. Ha valamelyik cég bevállalja, hogy szembemegy a többivel, és fenntartja ezt az állapotot, akkor jól jár! Az összes kötsög, váratós, taxist lesz@ró utas őt fogja hívni! :-) Mekkora üzlet, és milyen hálásak lesznek a taxisok! :-) A másik, hogy vitával fog járni?!? Igen. Tényleg. Az első hetek nehezek lesznek. De ezeket a vitákat, majd már magunkért folytatjuk le. És hidd el, az utas is ember. Meg fogja érteni az új szabályokat, és alkalmazkodni fog hozzájuk. Ki így, ki úgy, ki amúgy. Mind a maga módján.
Oldalszám: 31