Név
Becenév janoutas
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2016.02.27 22:36

Amiket leírnak az az optimális esetek fennállására érvényes! Ha felmászol vele utassal a budai hegyekbe, akkor a hatótáv egyből lecsökken, és ez hideg időben, fűtéssel megspékelve még inkább érvényes! A gyors töltő, - mert nem lesz idő a "lassú töltővel" tölteni (mert az plusz kiesés)- pedig nem tesz jót hosszútávon az aksi élettartamának! Itt utassal (utasokkal) mész általában, és városban, ami nagyobb energiát igényel, mintha egyedül mennél egy autópályán folyamatosan! Szervízárakat nem találtam a neten, gondolom ennek sem kizárólag az én bénaságom az oka. Az elektromos autóval való taxizást, én leginkább a Ferrarival való taxizáshoz hasonlítanám, mert biztos lenne arra is igény, csak a magas szervizköltségek, és egyéb költségek miatt nem ez nem fogja megérni! A villanyautó nálam jelenleg a luxusautó kategóriába esik, amiket nem csak megvenni kell tudni, hanem fenn is kell tudni tartani, és a fenntartásuk is jelentős pénzt igényel! Jóval többet, mint egy átlagautóé! És a villanyautónál ne felejtsd el azt sem, hogy Bp után Bécsben van csak szerviz, és, ha bárhol megállsz egy ilyennel, akkor onnan Budapestre kell hozatnod autómentővel!
Alkatrészek is csak itt kaphatóak hozzá, ha sos kell, márpedig a taxinál, a "már tegnapra kellet volna" a jellemző, ezért vagy mész Bécsig, és onnan hozol alkatrészt, vagy megvárod amíg megérkezik Budapestre!
Nem hinném, hogy itt a 2 órán belül kivisszük megoldás játszik, senki nem fog raktáron tartani drága alkatrészeket! De, ha mindenképpen ragaszkodsz a villanymotoros meghajtáshoz szerintem a villamosvezető, a mozdonyvezető, vagy motorvonat (Flirt) vezető állás is kiszámíthatóbb mint a taxizás! Nem megbántani akarlak, félre ne értsd! Ezeknél az eü vizsgálat mindegyiknél nagyon komoly, és a tanfolyamok sem egyszerűek, de ha elvégzed, akkor biztos megélhetést jelentenek hosszútávon is! (Bár manapság csak két dolog ami biztos, a rendőr meg a halál!
A görény egy állat, aki élhet a juhbőrön, de a juhbőr a görényen? Több szempontot figyelembe véve sem lenne lehetséges.
Szia! Szerintem nem erre gondolt! 
Megtaláltam, és a gondolom nem véletlen volt olyan topik is, aminek a "Miért utaljuk Csogut?" volt a címe.
Bár és sem utas, sem sofőr, és sem más nem voltam az ubernél, szívesen megosztom a könyvelő ismerősömmel történteket!  2015. júnusban történ meg vele, hogy kipróbálta az innovatív csodának a szolgáltatását! Letöltötte az applikációt, regisztrált, rendelt eddig minden rendben ment, megjelent az uberes autó, beszállt közölte a célt, és megkérdezte, hogy számlát kér majd! A sofőr megjegyeztem hogy, az ubernél mindog kap számlát mindenki! Mikor az út végén közölte, hogy a számlát milyen névre kéri, akkor a sofőr szeme elkerekedett, hogy hát ő papíralapú számlát nem tud adni, és egyébként is ezt az uber megküldi online! Mivel az utas tudta, hogy ilyen esetben hogyan kellene számlázni, ezért felajánlotta, hogy másnap délig vagy a számlát, vagy a fuvardíjat juttassa el hozzá, és megadta az elérhetőségét, és a bankszámlaszámát is a sofőrnek! Tájékoztatta továbbá a kedves ubersofőrt arról is, hogy mivel vállalkozása sincs, ezért érvényes kötelezője sincs ilyenkor, továbbá megjegyezte, hogy azért ismeri a dolgokat ennyire, mert más személyszállítóknak is könyvel! (Nem ubereseknek.) Másnap reggel kapott egy telefonhívást, ahol valaki megpróbálta neki elmagyarázni, hogy ez nem így működik, a számlázási rendszer tökéletes! A könyvelő viszont kijelentette az uber nevében telefonálónak, hogy őt nem érdekli az uber véleménye ez ügyben, ő tudja, hogy miként kell ezt számlázni, és egyébként is ezt ő majd rendezi a sofőrrel! Érdekes módon a sofőr másnap délig a teljes fuvardíj összegét befizette a megadott számlára! Lényegtelen, hogy az uberrel beszélt, vagy mással másnap, ez a lényegen nem változtat! Az eset után törölte a regisztrációját, és minden ismerősének elmondta ezt az esetet!
Szia! Elég sokat gondolkoztam, hogy megkérdezzem ezt Tőled, de az általad leírtak alapján, én a helyedben nagyon megfontolnám, hogy érdemes-e ebbe belevágni! A taxiban egyedül kell megoldani a dolgokat, kizárólag saját magadra számíthatsz! Remélem nem haragudsz meg ezért!

Erre reagáltam:

"Azért kérdezem, mert én sokkal jobban teljesítek csoportban, valamint vannak még kérdéseim (kresz pl.: az üllőiről a ferihegyig történő utazás során a sebességkorlátok, jogi kérdések stb.)"


Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2016.02.27 12:52

Egy 24 kw-os aksi árát találtam meg a neten, 5500USD, kb 1,5 millió, ha százezrenként ki kell cserélni, napi 100 km esetén 3-4 év, és ha a 4 évre is számolod, akkor is több mint 30 000 ft-ot kell csak az aksicserére félretenned! Azt nem tudom, hogy 4 év után mennyit fog érni a taxinak használt 9-10 milliós villanyautó, de ne feledd, hogy vannak még más alkatrészek is, amik szintén nem olcsók!
Ez azt jeleni, hogy heti 1 szabadnappal számolva  (évente 365-52=313nap) Az 7 600 000 / 313 = 24 281 ft/ nap bevétel jelent a legoptimálisabb esetben, csak ezeknek a költségeknek a fedezetére! Már ezért is sokat kell dolgozni, hogy meglegyen, és még akkor ehhez jön a bérköltségekhez szükséges pénz megtermelése! Főleg a fekete taxis "versenytársak" által megszállt piacon!
Szerintem a taxi többről szól, mint a tanfolyamok elvégzése, a feltételek betartása! A taxiban a sofőr egyedül van, csak magára számíthat minden helyzetben! A bizonyos "helyzeteket" kell tudni megfelelően kezelni, és ezt nem tanítják az iskolában! Emberismeret, gyors helyzetfelismerés, konfliktus kezelés stb., ha már a pánikgombot kell megnyomni, akkor már nagy a baj, és ott már a szerencsén is nagyon sok múlik! Ezt egy uberes, aki csak a könnyű pénzt látja az egészben, lehet, hogy fel sem tudja fogni, nemhogy megfelelően kezelni az ilyet! Szólni nem mer az utasnak sok mindenért, mert fél a lepontozástól! És, ha valakik tudatosan azért szállnak be hozzá, hogy elvegyék az autóját, mobilját, akkor ebből a nyusziüzemmódból, nem lesz ideje időben átkapcsolni....Neki az a fontos, hogy megkapja a sok csillagot, és ezért erre koncentrál! Csak a szerencsének köszönhető, hogy eddig egy uberessel sem történt ilyen eset, nem a "nagy szakmai tudásuknak"! 

Nem tudom, hogy van-e ilyen irányú kezdeményezés, de szerintem érdemes lenne összefognia az uber jelenség ellen az érintett taxitársaságoknak nemzetközi szintem is, mert talán közösen hatékonyabban lehetne fellépni ez ellen! Érintett a környéken pl. Szlovákia, és Csehország is ebben, ott is hasonló a helyzet, mint nálunk! A románok megoldották a helyzetet, de, hogy ez a valóságban is sikerrel járt-e, azt nem tudom! Egy egységes fellépés mindig hatékonyabb, mint, ha külön-külön harcol valaki az érdekeiért! Metál Zoltán kimondta a valóságot (bűnszervezet) az uberről, volt is okoskodás a műsorvezetők részéről!