Név
Becenév ovecboy
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2015.02.13 09:50

Az rendben van, de akkor is...

De normális ember belepofázik olyanba, amiről halvány fingja sincs?

Azért kíváncsi lennék (nem akarok célkeresztbe venni senkit, meg személyeskedni), de mondjuk, egy halálos orvosi műhiba után a "hellódoki.hu" (persze ez csak fiktív cím) oldalon trollkodnának ennyit a hasonlók, vagy csak azokat utálják, akik egy-egy átmulatott éjszaka után, piától és cigitől bűzölögve hazavisszik a seggüket a SAJÁT kocsijukban? (ami nem mellékesen a családi autó is)

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2015.02.13 08:38

Üdv mindenkinek.

Nem akarok kötekedni, de eddig is kellett a (csúnya szóval) "taxistáknak" pályaalkalmassági, méghozzá PÁV II (legalábbis annak aki legálisan végzi a tevékenységet). Van néhány olyan "kollega" akik miatt az embereknek megvan a véleményük rólunk, akiket persze nem szűr ki egy pályaalkalmassági, de most tényleg általánosítani kell? Valaki felvilágosíthatná a kedves cikkírót, ha már az általánosításokról beszélünk, hogy a "bulvárhuszárokról" is éppen a hozzá hasonló akadékoskodó parasztok miatt van meg az emberek véleménye.

Közűlünk is gondolom (de javítsatok ki ha tévedek) a legtöbbünk a megélhetéséért küzd kint az utcán a legjobb tudása (vezetési rutin, helyismeret stb) szerint. Persze akad olyan mérhetetlenül bunkó és igénytelen utas, akitől még a legnyugodtabb kolléga is a falra mászik, de általában udvariasak vagyunk, mert ez a megélhetésünk záloga (legjobb utas a visszatérő utas).

Na legjobbakat.

Üdv:

Scatty 14/2


 

Téma: Meghalt két rendőr Budapesten.

Hozzáadva: 2015.02.09 12:40

úgy legyen.

Mielőbbi felépülést a kollégának, családjának meg kitartást!

Téma: Meghalt két rendőr Budapesten.

Hozzáadva: 2015.02.09 12:24

Sziasztok!

Akkor végül is mi a helyzet a kollégával?

Nincs itt senki, aki egy társaságba való vele? (már csak, hogy a média híreszteléseit linkelgeti be mindenki)

Vagy aki ismeri személyesen?

Nálunk (bár nem akkora város mint Bp, kevesebb taxival), de ha egy kollégával történik valami (gyereke születik, megnősül, megsérül, ne legyen, de meghal), arról a társaságban azonnal mindenki tud, másnapra max a város összes taxisa tudja mi volt.

Nem bántás, de tényleg senki nem ismeri személyesen?

Na köszönöm szépen. Ezt szerettem volna átnyálazni.

De a gépkocsi követelményeknél az 1.1-es pont még mindig nem teljesen egyértelmű (lehet én vagyok hülye, nem tudom)

"1.1. a forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megegyezik a megfelelő forgalomba helyezési légszennyezési követelményeknek."

 

Most vegyük azt, pl teljesítenie kell az EURO-4 normát. Teljesíti az EURO-4-et, taxinak állítottad 2 évesen, használod 5 évig, 7 éves az autó, de a környezetvédelmi előírás még nem írja elő az EURO-5-öt, akkor maradhat továbbra is taxi, vagy mivel elmúlt 7 éves, mehet a levesbe? A másik opció, kicsit életszerűtlenebb ugyan, az autód EURO-4-es, pl 5 éves, és módosítanak a rendeleten, hogy már EURO-5 kell, akkor 5 évesen megy a levesbe az autó? Tehát ez ilyen "és/vagy", vagy pedig ha legalább az egyiket teljesíti, akkor használható (körny. védelmi előírásnak megfelel, de már mondjuk 8 éves. Maradhat?)

Nézzétek el ha blődség, de sose voltam nagy joghuszár.

 

Az autóval szemben támasztott többi követelmény relative érthető, haladjon valamennyire a kor követelményeivel (ABS, klíma, két légzsák, utasonként biztonsági öv -bár ez eddig is így volt-), bár egy-két régebbi fain és megbízható Merci (illetve más, alacsonyabb kategóriás verda - a mi városunkban pl van egy nagyon jó állapotó, nyolcvanakárhányas évjáratú Audi taxi, ha tudnám se merném leírni mennyit futott, de tipp-topp a gép- ) vidéken az utasoldali légzsák miatt a korhatár nélkül is kiesne. Ellenben itt nem látom sehol se a "páramentesítővel felszerelt hátsó ablakot", ami ugye a modern autóknál nevetséges lenne, hogyha hiányozna, de legalább annyira alap, mint a férőhelyenkénti biztonsági öv.

A korkövetelménnyel a Pesti rendeletnél se értettem egyet, mert mint azt itt már valaki(k) írta/írták, az állapot nem kor, hanem karbatartás függő. Itt senkinek se kell elmondani, hogy a taxi munkaeszköz, tehát mindenkinek érdeke, hogy a munkaeszköze jó állapotú legyen (nem beszélve a szigorított műszakiról). Véleményem szerint az utas is szivesebben száll be egy karbantartott autóba, legyen az 15, vagy 5 éves. "Droid autókró" persze nem beszélek, az megint más kalap alá tartozik.

Ismét lekoptak az ujjaim.

További szép napot Urak!

csak szeretném kérdezni, hogy a rendelet mellékleteit hol tudnám elolvasni, mivel akárhogy olvasom a szöveget, ahova ez a link vezet, nem találom a kormegkötést. gondolom akkor valamelyik mellékletben van.

"...A személygépkocsi abban az esetben minősíthető alkalmasnak, ha a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló miniszteri rendeletben meghatározott üzemeltetési és műszaki feltételeknek, valamint az e rendelet 3. mellékletében meghatározott feltételeknek megfelel...."

Jogos, csak gondoltam itt válaszolok warrior kolléga hozzászólására, ha már itt található.

Elnézést, valóban abba a topicba tartozna.

Teljesen egyetértek.

De a fiatalabbak is, mint pl jómagam, hidd el, ezt a két variációt nézik.

Nekünk nyugdíj, itt? Ugyanmár. Ergó van egy 3. lehetőség is, járókerettel a munkahelyedről sétálsz a föld alá. (nézd csak meg a legújabb agymenéseket) fizettetni akarják az emberrel a kórházi kezelésének egy részét (jó mondjuk ezt kvázi a kifehérített hálapénznek is felfoghatot), illetve ami a legaggasztóbb: felreppent egy hír, miszerint TÖRVÉNYBE AKARJÁK FOGLALNI, hogy a gyerek KÖTELES gondoskodni idős szüleiről (pl gyerek 40 éves, aktívan melózik, fater muter közel 70, ugye eddig őket hívták nyugdíjasnak). Szerinted ez mit vetít előre? Van itt kedve bárkinek is megöregedni? Ja, és azért is f*szság, mert aki megtehette, jól keres, stb, az eddig is segítette idős szüleit, de ne mondja nekem senki, hogy a nagy átlag az országban nettó 150 ezernél többet keres (sőt), az átlag bért (bruttó kettőszáz párezer ft ha jól tévedek) feltornázza az, hogy párezer kiváltságosnak a többmillióból milliós fizuja van. Szóval ha valaki megkeresi azt a nettó 150 ezret (mondjuk), az egy pár esetében 300 ezer/hó (ez is utópisztikus hangzású), abból tartsd el idősödő szüleidet, akiknek az évek alatt befizetett járuléka hírtelen köddéválik, tartsd el a gyereke(i)det (nem csak kaja, ruha, hanem esetleg fősuli, kollégium, netán albérlet (?)), mert ugye az mindenképpen a te feladatod, és magadat.

Na kicsit megint eltértem a dologtól, de érted mire gondolok.

Egy korrektül működő társadalomban az egyeztetések mennének, igen. Itt nem csak a jelenlegi helyzetre gondolok. De ne másszunk bele. Ha még nem vetted volna észre, ezek BÁRMIT lenyomhatnak a torkunkon (nem csak a taxisokén, konkrétan a népet értem ez alatt) mert nem tudunk mit tenni ellenük (pedig mi több millióan vagyunk, ők meg csatlósostúl is max pár ezren). Birkák vagyunk. Tűrünk. Ha a gyapjúból megvan a takaró, a bőrből még lehet kabát, a húsból meg pörkölt.... remélem érted.

Az érdemi ellenállás hiánya meg valahol érthető, mindenki félti amije van, és nem mer tenni ellene.

Mit vársz, amikor nálunk a béreket is szándékosan tartják alacsonyan, lassan minden környező országban (Balkán térség, Románia stb) magasabbak a keresetek. Na de kicsit eltértem.

A 7 év felülírja a Pesti 10 évet, igen. De őszintén mit várunk? "Kőbevésett" új alkotmányunkba is már vagy 20-szor belenyúltak, amióta megvan.

Itt konkrét, hosszú távú terved kettő lehet:

1. takarodsz külföldre, és ott boldogulsz

2. egyszerűen megdöglesz

Ész érv nem nagyon van ellene, maximum (ami bár nem elhanyagolható) az ára.

De ha valakit nem zavar a 7 éves korhatár, annak feltenném a kérdést:

Ki tud gazdálkodni 4-5 évente egy 2-3 éves autót? Vagy netalán 7 évente egy újat? És ha igen, mellette meg is tud élni? És minden utasa úgy száll ki, hogy nincs átverve, kvázi a taxis kolléga lelkiismerete mindig tiszta? Vagy gondolva a 7 éves autó cseréjére, arra is marad tartalék, ha valami ügyeske az 1 éves, újonnan vett taxit lerongyolja, és sürgősen kell másik munkaeszköz?

Lehet "megoldás" egyesek szemében a tarifa emelés, de akkor meg az utas marad el. Így is azon a határon lavírozik szinte mindenki, hogy az utas még hajlandó megfizetni, és a taxis is megél valahogyan belőle. De ez már tényleg nagyon a határ.

Nálunk ha egy nap van 10 fuvarod, akkor nagyon jó vagy, de van olyan nap, hogy ESETLEG 1-2 ember beesik, vagy annyi se (gondolom máshol is így van). Ebből kitermelni 7 évente egy új vasat, és megélni... ne röhögtessen senki (egy új pl Jetta taxinak ha jól tévedek 3,2 milla, és az az egyik legfapadosabb, 1.2-es benyás)