Név
Becenév ovecboy
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Na helló!

1. nem pesti vagyok, vidéki, nyugi

2. mondhatnád, hogy seggemen a tojáshéj, mert alig múltam harminc, de úgy látom több emberség szorult belém mint beléd (bocs, személyesen nem ismerlek, de a megnyilvánulásaidból ez jön le)

3. annyit én is tudok (mert beszélgetek a "vén róka" kollegákkal), hogy azért a 80-as években más volt ez a szakma. Elmondásaik szerint jóformán ki se hült a "jobbegy", annyi utas volt. Abból lehetett max 5 éves autóval taxizni. Ma mi van? Órákat állsz sokszor a droszton egy kétrugós kanyarért.

Az utolsó csak azért, hogy értem én hogy rendeletek meg szabályzások, meg a nép torkán úgyis mindent le lehet nyomni, mert muszáj neki lenyelni, de azért egy rohadt hatástanulmányt (ha tudják egyáltalán a "vezérkarban" hogy mi az) nem ártana csinálni.

Egyszerű példa: ki kell termelni a max 10 éves autó árát (pl 4 évesét, hogy még 6 évig használhasd), de kevés az utas, mert egyre kevesebb az emberek pénze. Mi marad? Tarifát KÉNE (!) emelni, amitől megint mi van? Mégúgy elmarad az utas. Akkor miről beszélünk? Munkahelyteremtés mi? A nagy büdös lóf***t!

Ezrek megélhetése kerül veszélybe.

Aki meg évtizedekkel ezelőtt nem tudott a szakmájában elhelyezkedni, taxiis lett, azóta is az, máshoz tényleg nem ért, mert a szakmája "elfejlődött" mellette, az mi a bánatot csináljon? Ötvenakárhány évesen tanuljon ki új szakmát?

Eddig úgymond törvényi határidő nem szorongatta a taxis tökét az autócserére. Most majd fogja. Ettől fog tisztulni a szakma? Remélem érted mire célzok. Aki eddig becsületes volt, most már az is valószínűleg kénytelen lesz stiklizni. 


 

Sziasztok!

Te Cab, komolyan nem tudom, hogy hol élsz, illetve ki "mellett állsz". Taxis vagy te egyáltalán? Netán valaha fényképen kívül láttál már taxit? Megnyilvánulásaidból semmi más nem sugárzik, csak a végtelen cinizmus.

Illetve, lehet, hogy te olyan körökben mozogsz (netán reprerezel, vagy valami), ahol kinéznek egy 5 évesnél idősebb autóval, de az általad bemutatott képen is látszik, hogy a kritizált kolléga egy idős úr, aki már akkor taxizott, amikor téged pólyában hoztak haza a kórházból. És ahogy említetted Kaposvár. Van neked fogalmad a vidéki taxisok/taxizás helyzetéről?

Kicsit nézzél szét, és tájékozódj a "nagyvilág" dolgairól, mielőtt fikázni kezdesz valamit/valakit.

Kutya Úr, kérlek javíts ki ha rosszul látom!

A másik, szomorú tény, hogy az a 0,1%, vagy annyi se, olyanokról hoz sok esetben törvényeket, rendeleteket, persze egyeztetés nélkül, vagy látszategyeztetéssel, amihez köze nincs szakmailag.

Egyszerű példa:

Budapesti taxirendelet egyik korai verziójában az autó motorjára vonatkozó kitételnél szerepelt, hogy "legalább 1600 köbcentiméteres motor"

Nyilván (legalábbis józan paraszt ésszel) az 1.6-os motorra gondoltak, de mutass olyan 1.6-os autót, amelyik 1600 köbcentis, és nem pl. 1598! Magyarul ezen verzió szerint az 1.6-os benzines, mondjuk Lacetti, amivel még lehet ésszerű fogyastással járni városban élből kiesett volna.

Mi ez, ha nem az ékes bizonyítéka a hozzászólásom első mondatának?

Később törölték ezt a konkrét kitételt, de nem kellene sokat keresgetni, hogy most is találj hasonló okosságokat. (pl. működési területeden kívülre vitt utast nem hozhatod vissza, na találtam élből egyet, fél perc alatt)

Szerinted mi lenne itt minden DOLGOZÓ szakmabeli érdeke? Mármint annak, akik húzzák az igát, viszik az utast.

Ugyanaz, mint a modern "demokrácia".

Elvileg arról szólna, hogy a NÉP beleszólásával alakítják a dolgokat, de ez annyiban lezárul, hogy elmész szavazni (feltéve, ha még hiszel a szavazás tisztaságában), de onnantól a "nép nevében" az össz népesség 0,1%-a dönt a sorsodról, illetve az ő ténykedésük alapján formálódik a népről a kép a kívülállók számára. Mindenki érti ugye?

Akinek meg nem inge...

"...az anarchia nem a káosz, hanem a hatalom nélküli rend" (Tankcsapda)
Az érdekvédelem (nem csak a taxis, bármelyik) már arról szól, hogy az érdekvédők védik a SAJÁT érdekeiket, és tesznek a többiekre.

Naja, ahogy mondod.

És tudjátok-e, hogyan szakma az amit ŐK képviselnek? "B*sszak ma, vagy ne b*sszak ma"

Merthogy a konkrét szakma képviseletéhez annyi közük nincs, mint a kannásbornak a szőlőhöz.

Ez itt a legnagyobb baj.

Hali mindenki.

Cab, nem tudom, most kinek az oldalán állsz. A legnagyobb őszinteséggel kérdezem: a költségvetésen kívül kinek lenne haszna a tanfolyamkötelezettségből? Azok a kollégák, akik eddig sz*rtak a KRESZ-re, majd pont egy 5 évenkénti tanfolyamtól térnének meg, mi?

Aki meg szabályos, annak minek?

Egyesek évtizedek óta koptatját az adott várost, minden négyzetcentijét ismerik, és azokat akarják pl. helyismeret vizsgára küldeni?

Ne szórakozzunk már...

A nem teljesen tiszta sofőrök meg úgyis megtalálják a kiskapukat, stiklizni lehetett régen, most is, és a jövőben is lehet majd.

Papolnak a papírmunka csökkentéséről, de homlokegyenest mást tesznek.

Munkahelyteremtés? Ezrek megélhetése kerül veszélybe csak a korhatár miatt. Aki tizen-huszon éve taxis, az menjen el más szakmába dolgozni, mást kitanulni?

Autó korhatára? Elhiszem, hogy szolgáltatás színvonala, meg minden, de őszintén, színvonalasabb egy új, majdnem alap Dacia (mivel legtöbbünknél a kedvező ár lesz a fő szempont a minimális követelmények teljesítésével), vagy egy 15-20 éves, karbatartott, FULL EXTRÁS, tágas, és relative olcsón szervizelhető, megbízható Merci??

Itt csak kiragadtam a számomra legaggasztóbb részeket. Az egyeztetéseket meg inkább hagyjuk. 5-10 emberrel leülnek "egyeztetni" több mint TÍZEZER kolléga sorsáról.

"Magyarország, így szeretlek!"

Téma: ADOK-VESZEK! Üzleti céllal fizetős!!! bocs:-)

Hozzáadva: 2015.02.18 11:11

Helló!

Láttam hahu-ra is felraktad a verdát (mondjuk ott olcsóbban mint amit ide írtál)

Nem néz ki rosszul.

Egyéb infó a gépről?

Hülye kérdés, tudom, hogy a válasz igen, de szervizelted rendesen? (nem a márkaszervizesség, inkább a lelkiismeretes törődés miatt)

Olaj, víz fogy-e, vagy csak az aminek kell fogynia (benzin, gumi, szélvédőmosó)?

Eredeti szín? (mármint a "Tarlóssárga" fólia alatt)

Illetve más amit kihagytam.

Egyenlőre csak szemezek a verdákkal, megvárom mi lesz ebből az országos taxistökönszúrásból taxirendeletből.

 

Üdv:

Scatty 14/2

Téma: Sokkal hamarabb jön a budapesti dugódíj

Hozzáadva: 2015.02.13 12:06

Ez olyan, mintha egy diszkóban a pultosoknak, kidobóknak, DJ-nek is ki kéne fizetniük a belépőt, amikor mennek dolgozni.

Végülis ők is ott vannak, hallgatják a zenét is, mellékesen pedig a munkájukat végzik.

Ha van egy kis ész odafönt (mondjuk az elmúlt évek ezt abszolút nem engedik sejtetni), akkor a szolgáltató közlekedőket kivonják a dugódíj alól (pl a megfizetést ellenőrző kamera megkülönböztethetné a sárga rendszámot, ezzel a fehér rendszámos "taxikat" is ki lehetne szűrni....)

Javíts ki ha rossz az eszmefuttatás.

Téma: Sokkal hamarabb jön a budapesti dugódíj

Hozzáadva: 2015.02.13 10:03


Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2015.02.13 10:00

Korrekció:

Tudom, hogy most konkrétan nem itt "trollkodtak", de a mondandóm lényegét gondolom levettétek.