Név Dr. Kovács Ferenc
Becenév Franky
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Ennél okosabb kérdésekre gondoltam :))))
Na, ha már meg lettem szólítva. Nem sajnálok le senkit, legfőképpen nem ezt a szakmát. Nem kérkedem, hanem tényt közlök. Nem kell irigykedni, megdolgoztam érte. ÉS hidd el, jó vagyok benne :) Mint említettem, én is gyakoroltam ezt a szakmát egy jó darabig. Teljesen képben voltam, vagyok a gondokkal. Igen, azoknak a gondjaival, akik ezt próbálják becsülettel csinálni. A sok kérdésre, melyet felvetettél, most nem kívánok teljes körűen reagálni, mert dühöt érzek a szavaidban. Senki sem Harry Potter a tárgyaló felek közül, hogy egy csapással mindenkinek elhozza a kánaánt. Soha nem lehet mindenki számára tökéletes jogszabályt alkotni. De próbálkozni kell, ezt el kell ismerni. Bár ismétlem magam: Te miért nem jöttél tárgyalni? Nos: Ellenőrzés. Lesz. Sőt, már van, és nem a 2 barna gatyás öreg... Én azt gondolom, sokan fognak csodálkozni... Tarifa, megélhetés: Na ez a legkényesebb. Egy biztos, mindenki azt mondja hosszú ideje, hogy sok a taxi Budapesten. Na nem Tarlósék, hanem maguk a taxisok. 1996-ban is ezt halottam, amikor kezdtem. De persze mindenki úgy gondolja, hogy ha kevesebb lesz, Ő azért marad. Nem így van. Őszintén mondom, sajnálom, ha kiesik valaki. De tény, hogy erre a piacra sok ez a mennyiség. Ezt szintén el kell ismerni. De a közvetlen létszámszabályozásra esély sincs. A közvetett szabályozás pedig, hát el kell, hogy keserítselek, az általad említett fuvarozás területén már hosszú ideje jelen van! Most itt is vannak erre utaló jelek. Amiatt várható, hogy a kevesebb taxi a megmaradt taxisoknak jobb életminőséget biztosít. Hogy ezzel a szakmában megmaradtak örülni fognak, ez biztos. Nyugdíjasok. Ez csupán érintett téma, és inkább jelent irányt a jövőre, mint értékítéletet a múltra. Sajnos a taxis szakma fejlődött így, nyilván erről nem tehet közvetlenül maga a taxis. De közvetve részese volt a tarifaharc útján és a fuvarszervezők álságos tevékenysége útján. De nem helyes, hogy egy szép hosszú élet egy volán mögött érjen véget egy droszton. Nem nálam van a bölcsek köve, én ezt nem állítottam soha. De Téged is, és másokat is szívesen meghallgatok. Hallgatok, és figyelek. Figyelek 1996 óta. Ha ésszerű érveket hallok, elismerem, ha tévedek. Amíg taxiztam, eljutottam az új autótól a 15 éves autóig. És ez nem csak az én szakmai sorsomat jellemezte, jellemzi. Mielőtt droid lettem volna, kiszálltam. De haragudtam, mert tudom, szorgalmasan és becsülettel dolgoztam. Most, hogy felkérésre támogatni tudok dolgokat, szívesen teszem. NEM azért, hogy emiatt bárkit sérelem érjen. Azért, hogy jobb legyen. Az, hogy a fix tarifa mennyi, és mennyi a gazdaságossági küszöb, nos ez valóban megér egy külön tanulmányt. De jelzem, mert ebben szintén nagyon otthon vagyok, a fuvarozás esetében sincs kolbászból a kerítés. A magyar fuvarozók közel fele fuvardíjért fuvaroznak, mint nyugati kollégáik. Ezt csak megemlítem. De a kialakított fix esetében lehetséges később esetleg emelni. Ha nincs, akkor nincs mit emelni. Bár csodálkozom a kérdésen, mert a 150-Ft-os kedvezményes tarifákért nem éreztem ilyen felindult hangnemet :) Mint a taxi-plus eheti akciója... Érdekes. Bevétel - utas: Na itt ismét látható, hogy Te csak taxisként ülsz taxiban. Felvilágosításképpen: Utasként kifizetni 6-8000.-Ft-ot, na ez nem kevés. De javaslom, próbáld ki. Utazgass egy hetet taxival ide - oda. Ja, hogy a cégekre gondolsz? Akkor bizonyára olyan cégnél dolgozol, ahol sok a szerződött gazdag partner. Upsz. Nekik eddig boldogan fuvaroztál a 280-nál jóval alacsonyabb áron. Az üzlet szerintem az, ami mindkét fél részére a megelégedettség érzését nyújtja. A taxi ebből a szempontból érzékeny szakma. NETTO kérdése: Régi emlékeim, valamint a mostanság hallottak alapján azt hiszem, jelentősen több nettó marad, mint egy alkalmazott munkavállaló átlagos keresete. De azt látom, azok tudnak korrekt módon takarékoskodni, akik a napi bevételüket a vállalkozás bevételének és nem saját bevételüknek könyvelik el, és költik bőszen. És ezen felül még nagyon szívesen beszélgetnék Veled. Mert az már kifejezetten dicséretes, hogy sok kérdésed van. Ez azt jelenti, Téged még érdekel ez a szakma. Az a baj, hogy sokaknak kérdésük sincs, nemhogy válaszuk.
A Te döntésed. Tiszteletben kell tartani. Csupán az a baj, hogy sokan pont így állnak hozzá. 1. az érdekvédelem Te vagy, és a többiek 2. bár nehéz, de minél többen aktívak, annál eredményesebb lehet 3. ez kíván egy jó nagy adag kompromisszum-készséget 4. mindenkinek egyforma joga van vezetni is akár, ha elég aktív, és megválasztják Ne a TGFSZ-re fogd a csalódottságodat. Csak Te magad tehetsz róla, mint mindenki, aki inaktív módon várta a végét. De remélem az érdekvédelem nélküli életed is boldog lesz, hiszen mint mondottam, nem az egyénért, hanem a szakmáért dolgozunk. Ez pedig nem lehet 5000 ember számára egyformán jó.
Hmmm. Engem momentán nem érint, hogy tag e valaki,vagy sem. Az sem érdekel, hogy kritizál, támogat, vagy csak dolgozik. Én csupán szabadidőmből a tudásomat a taxis-társadalom jobbá tétele mellé állítva véleményezem jogi szempontok alapján a jelent, és az elképzeléseket. Számomra a taxis lemorzsolódása nem kritika. Szánalom. Szánalmas, hogy csupán erre és a bírálatra telik, pedig Te, és sokan mások ebből éltek. Én nem... Azonban valaha én is ebből éltem, és igen szarul. És a helyzet ma sem változott. A folyamatos leépülés szellemi és anyagi szempontból egyaránt. Én szeretném, ha nem így lenne. Te nem szeretnéd????
Többen? Kevesebben? Nos, a létszámról annyit, hogy van. Több, mint a Metál-féle gitt-egyletnek. Több, mint ahány fuvarszervező iroda működik. Több, mint néhány fuvarszervezőnél a taxis létszám. De mondok egy elkeserítőt is. Ha 10 főnél több van, akkor már jogszerű. De a sok ezer beszélgetésből azt kellett leszűrnöm, hogy nincs baj a TGFSZ munkájával. Csak inkább egy kávé 400-ért a benzinkúton, mint havi 400-Ft tagdíj a TGFSZ-nek. Mert egy ilyen, 20 éve ellenségként dolgozó társaságtól nem is várható el, hogy békességben összefogjon. Könnyű reklamálni, panaszkodni, meg bírálni. Dolgozni nehéz ezen, hidd el. Vagy próbáltad már? Ezen felül a TGFSZ NEM PÉNZÉRT, hanem önzetlenül dolgozik. Van még egy ilyen szervezet az országban???? De látom ám a hibát! Ha pénzért csinálnánk, boldogan fizetne a taxis. Hiszen mindenkinek boldogan fizet, aki keresni akar rajta. Ha ingyen csináljuk, biztosan nem is csináljuk, ugye?
Magamra hagytatok???? Hívtunk mindenkit. Jöttél? Kérdeztünk mindenkit. Válaszoltál? Segítséget kértünk, részvételt. Részt vettél? Figyelem. A TGFSZ nem mi vagyunk, hanem MI vagyunk! Te, én, mindenki! Hol voltatok?
Egyetértek. Annyit fűznék hozzá: a TGFSZ tevékenységéről sokaknak gőze sincs. Egyebekben könnyebb demonstrálni egyszer, mint folyamatosan követni a szervezet tevékenységét. És biztos olcsóbb is. (ez vicc volt) Mert néhány száz forint havonta, ami a szervezetnek esetleg segítség lehet, az sok. A demonstráció alatt általában ennél jóval többet veszít a taxis. A világűr és az emberi hülyeség határtalan. Bár a világűrben nem vagyok biztos. (idézet) Az, aki most ellenkampányol, csupán a TGFSZ szervezetén vezeti le a frusztráltságát és eddigi lustaságát. Mert mindig másokban kell a hibát keresni. Arról, hogy másik szervezet, pedig talán beszélni is badarság... Mert a TGFSZ néhány aktív tagja nélkül ennyi sem történt volna, mások pedig, ahogy előbb olvastam, inkább nyomkodnak, mint gondolkodnak. Ami azonban megnyugtat, hogy az a néhány tucat elkeseredett és szánalmas ellen-drukker, aki folyamatosan károg, csepp a tengerben. A valódi taxis-tömeg azért kellő intelligenciával rendelkezik, és bölcsen látja az elért előnyöket. Az, hogy persze ezek többsége is csupán mások harcának farvizén élvezheti az előnyöket, egy ártalmatlan mellékterméke a küzdelmünknek. Hiszen a TGFSZ NEM csak a tagjait, hanem az egész szakmát próbálta és próbálja tisztességes körülmények közé emelni, és kirántani a fuvarszervezők kapitalistákat is megszégyenítő harács-gyáraiból. Remélem sikerül végre helyretenni a dolgokat.
Döntő többség???? Akivel én beszéltem, és ők igen sokan vannak, valahogy nem ezt mondták... Sőt, mint látom igen korán próbálják sokan ennek előnyeit kihasználni addig, amíg mások még nyavalyognak ezen :) Nekik van sütnivalójuk, szerintem... A baj, hogy mostanság divat sokaknak más szakmákba beleütni az orrukat. A taxis elkezd dobálózni jogi terminus technikus-al, a biztosan hozzá nem értő ügyvéd meg beleüti az orrát a taxis szakmába. A baj, hogy egyik sem ért a másik szakmájához, így komoly tévedések lépnek fel.
Hát sokan a demonstrációt gondolják megoldásnak. Pedig a jogi utat kikerülni nem lehet. A rendelet egy keret arra, hogy irányt mutasson egy magatartási formának. A benne lévő tartalom attól függ, mennyire akarják azokat betartani, és mennyire van szándék ellenőrizni. Valahogy úgy érzem, azért lesz jelentős változás nem oly távoli jövőben, mert az ellenőrzés pénzbevétel, melytől eddig, valljuk be, eltekintett a taxisokat felügyelő szervezet... A rendelet ellen fellépni egy álom, egy utópia. Nem az ellen kellene fellépni, ami végre egy kiutat mutat, hanem az ellen, akik ellenzik a változást, és továbbra is a zavarosban akarnak adófizetés és nyugdíjkilátás nélkül lavírozni. Miért is dolgozik sok nyugdíjas taxis? Mert pont úgy élnek, mint a művészek nagy része. Minél több eltitkolt és adómentes jövedelem termelése a cél. A rend ellen támadunk, a fuvarszervezők alantas és arcátlan harácsolását pedig vidáman éljük meg. Ez normális??? Sajnálom, hogy nem lehet nagyobb tömegekkel elbeszélgetni... Sajnálom, hogy a szakma gyakorlói nem látják át azokat a jelentős előnyöket, melyekért harcoltunk. Én nem vagyok már taxis. Mégis mostanában a sárga autókat meglátva, azt mondom: ez igen! Látom őket! Tudom, hogy ez adhat biztonságot ha beülök egy utazásra! A polgárok leszarják a taxisok belső harcát. Benneteket sem érdekel más szakmák belső vitái. És igen, a "hiénák" nagy gondot jelentenek. Mert nem a napi 40000 tisztességes fuvar terjed szájról szájra, hanem az a pár tucat gusztustalanság...
Nem az 1-2 ezer forintról van szó. A megbeszélés pedig nem arról szól, hogy "betojtak". De szomorú, hogy 3 év munkáját beletéve, sok megbeszélésen túl, még mindig vannak, akik most ébrednek. Ébrednek, és csak azokat a hangokat hallják meg, amelyek arról suttognak, MIÉRT NEM JÓ! Nem is gondolkodik, érdeklődik arról, hogy miért lesz esetleg jobb. És még pénzt, energiát fordít olyan ügyre, amely kimenetele minimum kétséges. Én azokkal vagyok, akik szeretnék megszüntetni a megkülönböztetett helyzeteket, a reptéri, pályaudvari hiénákat, a fuvarszervezők egyoldalú és tisztességtelen hatalmát, továbbá akik tisztességes munkával tisztességesen akarják a családjukat eltartani. Ez olyan rossz?