Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.21 21:44
Jól van. Udvariasságbl még utoljára válaszolok. Amúgy se könnyü telefonon ilyen vitát folytatni. De, ami ennél is fontosabb: szerintem szándêkosan hajtod ezt a têmát. Csõbe akarsz húzni, ráadásul az indító témáról -a fõtaxi lehetséges térnyerésérõl a rendelettervezet kapcsán- még véletlenül se esik szó.
De biztos minden taxis adójogszabályokat tart a párnája alatt.
Egyébként pedig a nyílt végünél az áfa visszaigénylés mértéke azon múlik, hogy mekkora arányú a cégszerü használat. Üzembentartóként a lízingbevevõ bejegyezhetõ, csak az illeték 25 százalékát kell befizetni. És ami a kétségeimet igazolja veled szemben az az, hogy neked pontosan tudnod kéne -szerintem tudod is, csak próbálkozol velem- a nyílt végü lízingnél is a tulajdonod lehet az autó, csak eldöntheted, hogy akarod-e.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.21 16:46
Folyt.köv. a pénzcsinálás után. :-)
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.21 16:29
Az, hogy kivel bohóckodna, és kivel nem...gyaníthatóan amiből nagyobb haszna lenne.
Az "eldobott tagdíjért" cserébe megkapná az alkalmazott bevételét.
Az áremelés elsősorban a magánmegrendeléseket csökkentené, de véleményem szerint a Főtaxi a nagy állami megrendelőkre, és a multikra hajt.
A nyílt végű lízingnél az első árelőny mindjárt jelentkezik a beszerzési ár áfa tartalmában.
Ez egy átlagos új autónál is több, mint 1 millió forint.
Alkalmazotti rendszerben könnyen bizonyíthatja, hogy cégszerűen használt az autó.
Egyéni vállalkozónál aligha lehetséges ez, hacsak nem vesz gyorsan egy másik autót is otthonra. Legalább papíron.
Aztán jöhet a vagyonosodási vizsgálat.
De, mint írtam is, nem vagyok pénzügyi guru, csak azt érzem, hogy valami nem gömbölyű ebben az egészben.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.21 10:41
Te beteg vagy! Összekeversz valakivel. Soha nem álltam ott.
Viszont megkérnélek, más topikokban borzold mások idegeit.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.21 10:26
Szerintem a lehetséges válasz ennél azért összetettebb.
Suttognak ezt-azt.
Például hallani olyasmit, hogy a Főtaxi visszatérne egy olyan rendszerhez, amely a működését tekintve illeszkedne ahhoz, amit "hagyományosként" hív a taxis köznyelv.
Tegyük mellé, hogy a főváros eddig mereven elzárkózott a fix tarifától, de még egy esetleges elfogadás esetén sem akart a 240 forintnál magasabb kilométerdíjról hallani.
Az 500 forintos alapdíjtól "körbeszaladták" a tárgyalóasztalt.
Erre nagyjából egy éve idepottyan egy ember, akinek csekély taxis múltja, de annál több üzleti tapasztalata van.
Bár, szerintem a legértékesebb az a kapcsolati tőke, ami mögötte van.
Ezt látszik alátámasztani az a sutyorgás, mely szerint nem egyedül lobbizgatott szabadidős program keretében a (fő)taxisokért....
Mindenesetre, látszólag olyan frontvonalak mentén törte meg fix tarifa ügyében a főváros ellenállását, amely szinte!!! általános meglepetést okozott. Legalábbis ami annak a mértékét illeti.
Ráadásul ezt olyan magabiztossággal prezentálta, mintha csak a Tarlós-Komáromi-Vitézy triumvirátus könnyes szemmel várná a javaslat elfogadását.
Aki akarja, erre a gondolatfüzérre felfűzheti a Főtaxi merev elzárkózását a demonstrációkon való részvételtől...
Elgondolkodtató az a gúnyos vigyor, amely az álszent aggódás mögött húzódott amikor azt fejtegette, hogy a jövőben a taxisok nem kerülhetik el az áfa fizetési kötelezettséget.
Ebbe kétségtelenül van is valami, mert illúzió azt gondolni, hogy az adóhivatal szemlesütve asszisztál egy viszonylag, és a körülményekhez képest jelentősnek mondható tarifaemelés után születő tréfás adóbevallásokhoz.
Fel, és bejelentők mindig lehetnek....meglepetések helyett.
Elérkeztünk egy olyan ponthoz, amikor is tegyük fel, de szigorúan elméleti síkon a Főtaxi , mint gazdálkodó szervezet terítene a piacon 1000 autóval, és alkalmazotti rendszerben.
Számára az áfa mentesség, mint olyan szóba sem jöhet, viszont a konkurencia alól kihúzta azt a kb.70 forintos kilométerenkénti árelőnyt, amit annak, az áfa mentessége biztosítana.
A Főtaxi, mint gazdálkodó szervezet -szerintem- sokkal nagyobb merítéssel tudna áfá-t visszaigényelni, mint közülünk bármelyik egyéni vállalkozó.
Ennek az okai részint ismertek.
Ha,a javaslat ebben a formában átmegy, akkor az 50 milliós letéttel könnyedén kipipálható a céges konkurencia egy része. Ráadásul a magas fix tarifa sem az olcsó cégeknek kedvez. (nem sír értük a szívem)
De, mivel borítékolható a megrendelésszám csökkenés, ez amúgy is alattuk vágja a fát.
Véleményem szerint az egyetlen amit tehetnek, minél hamarabb, és minél jobb áron megválnak a piaci részesedésüktől.
Ezeken a tárgyalásokon meglehetős közönnyel beszélnek a pályaelhagyásra kényszerülő uszkve 3000 emberről.
Lehet, hogy a csökkent rendelésszámhoz nem is kell több?
Tudom, elvileg ezek az emberek könnyedén visszakerülhetnének, mint "droid", de a permanens adócsalással, és egyéb számviteli trükkökkel operáló rendszám-taxióra, és még isten tudja mit kiadó cégek előbb-utóbb lehúzhatják a rolót. Csak megfelelő jogszabályi környezet kell hozzá. Viszont akkora az állam adóbehajtási kényszere, nem biztos, hogy távoli az efféle jövő.
Ráadásul, és itt számoljon mindenki magában.
3000 ember tagdíja jelenleg -ha nem tévedek- nagyjából 200 millió forint havonta.
Nézzük ugyanennyi ember havi keresetét.
Én nem adnék támpontot a NAV-nak...mindenki tud közülünk számolni.
Nagyságrendi különbség van, sőt a bérek, járulékok kifizetése után is nagyságrendi különbség marad.
Ha, ügyesen rajzolják meg a lobbiérdekek mentén a határokat, akkor talán még fuvarokat sem kell venniük....
Ezért azt feltételezem -természetesen tévedhetek- hogy nem is annyira a tagdíjunkra, hanem a munkánkra, és a megtermelt bevételünkre van szükségük.
Következésképpen nem ő fog sorban állni értünk, hanem mi az állásért, mert neki az lesz az érdeke, hogy minél kevesebb embert alkalmazzon.
Többet spórol a járulékokon.
Ha kellően szankcionálja a hanyag munkavégzést, akkor ez a rizikófaktor is minimalizálható.
Az általuk vágyott GPS-es címkiadó rendszer is megtámogatja ezt.
Ez ügyben is sajnálkozott Szunomár, merthogy az ehhez szükséges anyagiakkal hogyan birkóznak meg a kicsik.............
És, ami az eszközparkot illeti: 2012 január 1-től egy törvénymódosítás lehetővé teszi nyíltvégű pénzügyi lízing esetén a személygépkocsi áfá-nak a visszaigénylését.
Az egész konstrukció olyan, ami kedvez egy általam vélelmezett Főtaxi lépésnek.
Gyaníthatóan ezer sebből vérzik az általam felvázolt eshetőség, de én nem dörzsölt üzletember vagyok, hanem egy taxis.
Ezért tessék úgy kezelni, mint taxis lázálom...
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.19 15:35
Mostanra leginkább nem arra kell figyelni, amit mondanak, hanem amit nem.
Szunomár azon kéjeleg, hogy a taxisok bekerülnek az ÁFA-körbe, Dudás fennhangon vágta hozzánk - abból éltek, hogy adócsalók vagytok. Mitől ilyen magabiztos, azt nem tudom.
Egyikőjük se úgy tűnt, mintha először ejtené ki a száján ezt a mondatot.
Lehet, hogy már kiszámolták ezer autó árának az általános forgalmi adóját? Nem tudom, csak erről például nem beszéltek.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.19 09:58
Történelmi lehetőség...vagy valami más?
( egy botcsinálta érdekvédő dilemmái )
Aki elolvassa, tegye annak jegyében, miként a legvédettebb ember a tájékozott ember.
Egyszer volt, hol nem volt, volt nemrég egy Taxis Szakmai Kollégiumi ülés -erről már beszámoltam- aminek folyományaként nagyjából egy hete néhányan részt vettünk egy tájékoztatáson. Anélkül, hogy a részletekbe elvesznénk, a lényege abban állt : miszerint a főváros hajlana a fix tarifa elfogadására, és belátva annak a képtelenségét, hogy néhány hónap alatt fenekestül forgassuk fel az autóparkot, beleegyezik a fokozatos kivezetésbe.
Mint lehetőség felmerült a 2015 januári időpont, következésképp 2016 január 1-től már csak az eddig is ismert feltételeknek megfelelő autók lehettek volna taxik.
Óvatos elégedettséggel jöttünk el, mert felcsillant némi reménysugár. magasabb tarifa...növekvő jövedelemtermelő képesség...autócsere...ebben a sorrendben.
( természetesen megkérdőjelezhető a szavahihetőségem, vagy az észbeli képességem az akkor elhangzottak értelmezését tekintve, de az én olvasatomban ezt jelentette )
Tegnap következett egy újabb kamarai megbeszélés, ahol gyorsan eluralkodott a most vagy soha érzése.
Megjegyzem roppant szórakoztató, ahogy a múltkor sorozatos szemrehányást kapott az érdekvédelem, mert külön utakon is próbál érvényesülést szerezni, erre mostanra kiderült, hogy korán sincs ezzel egyedül.
Az 5 órás tanácskozást rögvest be is vezette egy Szunomár főtaxivezérigazgatóúr általi prezentáció.
Nekünk meglepetés volt, másoknak kevésbé........
Én nem tudom, ki kit irányít, ki kinek a szekerét tolja, ki úszik az árral, és ki hordja bele a vizet? Hol húzódnak a lobbiérdekek által megrajzolt határok, de Szunomár különös meglepetést hozott nekünk.
Igazi csecse-becse.
Különösen annak tükrében, hogy a főváros hallani sem akart a 240 forintos km. díj feletti fix tarifáról.
alapdíj: 550 forint
kilométerdíj: 290 forint
várakozás: 72 forint
puff a kirakat!
Írásos bizonyítékot én nem láttam, de állítólag keresztül menne a közgyűlésen, ha elfogadjuk az összes szigorítást minimális változtatásokkal.
Már csak az a kérdés, hogy egységes lesz-e az akarat ebben?
De, mit is kell ezért a tarifáért vállalni?
Elfogadjuk, hogy 10 évesnél idősebb autó nem lehet taxi.
A műszaki, környezetvédelmi előírások maradnának, bár a motor teljesítménye nem lenne szigorúan meghatározva, lévén nem célszerű megkérdőjelezni az autógyárak fejlesztőmérnökeinek a hozzáértését.
A méretbeli követelményekben szintén nincs változás.
De a 10 év jóformán úgyis felülír mindent.
És, ami lényeges: a bevezetés időpontja "bármeddig" kitolható, mert addig nincs fix tarifa.
Tehát, ha gyorsan akarod a jót, akkor ugyanolyan gyorsan mutass be áldozatot is.
Akinek ilyen, vagy olyan okból autót kell cserélni, annak egy illetve trükkös vizsgáztatásokkal max. másfél éve lenne a magasabb tarifa előnyeit kihasználni.
Akár 2013 tavaszától.
Az egységes megjelenés érdekében az ajánlás szerint minden autó fehér színű, és a vízszintes felületek kanárisárgák.
A pechesebbek esetleg 2013-ban fóliáztatnak, aztán egy időszerű, vagy kényszerű autócserénél akár másfél év múlva megismételhetik azt.
Rúghatnék most néhányat a szar tarifákat kiajánló cégek képviselőibe, ahogy hirtelen felfedezték magukban a mérhetetlen lojalitást a szegény, kizsigerelt taxisok miatt, akik vajon hogyan teremtik meg az anyagi feltételeket, stb. stb.
De ennek az írásnak most nem ez a célja. Bár arra a kérdésre nem kaptam választ, nem gondolják-e, hogy saját hatáskörben eddig is tehettek volna a taxisokért egy esetleges tarifaemeléssel...
Hát itt tartottunk. Nagy dilemmák egy érdekvédőnek, még ha az botcsinálta is.
A részt vevők nem rejtették véka alá azt a véleményüket, hogy kb. 3000 könnyedén körön belül maradó érdeke felülírja a sehogy se, vagy csak nehezen megkapaszkodó kb. 3000 ember érdekét.
Nem lehet állítani, hogy vízválasztó lett volna ezen a megbeszélésen a szakszervezet véleménye, de szerintem egy érdekvédő, akinek az lenne a kötelessége, hogy ügyeljen mindenki létbiztonságára, ne engedje veszélyeztetni a jövedelemszerző képességet, az nem nagyon adhatja ehhez a nevét. Mi tartottuk magunkat eme felfogáshoz.
Biztos, most van olyan köztetek, aki hátba veregetne, olyan is, aki hátba baszna, de én fontosabbnak tartom a helyzetet túlélni, mint a kollégáim nagy részét.
Szeretném, ha sokan megírnák a véleményüket, mert szükséges valamiféle igazodási pont ahhoz, hogy az ember nyugodtan nézzen a tükörbe. Én ma így tettem...
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2012.09.14 15:21
Baot -szerintem- ezekből egyedül a ma nyíló Lego üzlet érdekli. :-))
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2012.09.13 08:28
Most a Szunomár regisztrált, vagy valamelyik fullajtárja?
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2012.09.11 22:46
Valamit félreértettél. Aki ezt, vagy hasonlót csinált, az nem élt, hanem visszaélt az uniós keretből kiszakított agrártámogatással.
A termelés helyett jövedelmezőbb a korrupció.
Ebből lesz most nagyüzem.