Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.03.06 14:23
Igen, hát ezek 10-15 évvel ezelőtt készült kitűzők...
Őrizgetjük régvolt dicsőségetek utolsó tárgyi emlékeit. :-)))
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2011.03.06 14:20
Miért, mi van vele?
Hamburgert eszik a kocsiban? Telehányja az autót? Nem fizet?
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.03.06 14:17
Akkor beszélgessünk a titkolózásról!
Taxisok Világa, XXI. évfolyam, 1. szám, 2011. Január
Az OTSZ fellép a taxisok érdekében – riport Metál Zoltánnal
„B.K.: Most már több mint másfél éve készül a szakma háta mögött egy szigorúan titkosan kezelt minisztériumi rendelet, melynek elkészítésébe még az előző politikai ciklus alatt fogtak. (Talán ezért is lehetett a titkosítással a szakma vélemény-nyilvánítási lehetőségét az előkészítés szakaszában eleve lenullázni.) Hol tart most ez a rendelet?
M.Z.: Valóban eltelt másfél év, és egyelőre magam sem tudom, hol is tartunk jelenleg.
(…)
Ami tény, hogy a taxis oldalt képviselő szakértők az egész eddigi folyamat alatt, minden kérdésben a kollégák érdekeit képviselték.
(…)
Én az OTSZ vezetőjeként, a taxisok képviseletében, meghívott szakértőként vettem részt e folyamatban. Így, ha valami számunkra kedvezőtlen szöveget próbáltak lenyomni a torkunkon, ellenálltam, ha kellett, a nyilvánossághoz is fordulta
Te például Tudod, hogy mit tartalmaz ez a rendelet-tervezet?
Mutatok egy részletet, jó? De ne mutasd meg senkinek! Titkos! :-D
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.03.05 17:00
1.) Politikai segítség alatt azt értem, hogy a változtatások a taxisok szempontjai, javaslatai és érvei alapján menjenek végbe, ne pedig a fuvarszervezők agymenéseinek figyelembe vételével.
2.) Igen. Ezért kell olyat elé tenni, ami hiteles, és olyanoknak kell megszólítaniuk Öt, akik hitelesek. Szarrá amortizálódott emberekkel mutyizó, azokkal lepaktáló, azokkal egy listán szereplő érdekvédő eleve hiteletelen.
3.) De, ugyanazt szeretné.
Mit akar a politika? Szedjük össze!
- Kiszámítható, biztonságos, megbízható, európai színvonalú szolgáltatást.
Kell ez a taxisnak?
Persze, hogy kell!
Mert ez csak úgy tud működni, ha végre szabályozottá válik a piac. Ahol a kereslet és a kínálat kiegyenlítődnek, ahol a taxis jól jövedelmező tarifával dolgozhat, tehát nem motivált semmiféle disznóságban, ott előbb-utóbb helyreáll az élet rendje. Van erre egy példamese. (De egyébként megtörtént.)
Hol volt-hol nem volt, volt nekem egy cimborám, történetesen falkatárs. A történet szempontjából annyit érdemes róla tudni, hogy értelmiségi családból származott, így szülei különös gondot fordítottak taníttatására, minek következtében kifogástalanul beszélt németül. Nem csak nyelvtanilag helyesen, de a kiejtése is határozottan kiváló volt.
Na, történt egyszer, még a nyolcvanas években, hogy a kolléga az akkori NSZK-ban kalandozott, majd egy gyönge pillanatban, egy pesti taxisra jellemző mutatványt adott elő frekventált, Lada tipusú személygépkocsijával. A jelenetnek tanuja volt a rend helyi őre, aki azonmód nyomába is eredt, majd megkülönböztető jelzését használva megállásra bírta emberünket. Gratulált Neki a produkcióhoz, és tájékoztatta, hogy náluk az a szokás, hogy aki ilyen ügyes, az jutalmul hozzájárulhat a tartomány költségvetéséhez egy szolídabb összeggel. Ezt mindjárt meg is jelölte; az összeg néhány havi magyar átlagfizetésnek felelt meg.
A falkatárs kissé lesápadt, de nem jött zavarba és előszedte legjob német nyelvtudását. Elmondta a rendőrnek, hogy kicsoda-micsoda, nagyon szereti a németeket, állandó utasai vannak közöttük, egyébként is szövetségesek voltunk mindkét világháborúban, és most meg azért jött, hogy német autót vásároljon magának, mert csak a német autó az autó. De hát ennyi pénz a Földön sincsen, ezért lehet venni egy ilyen Ladát Magyarországon, és hát nem-e lehetne-e... Mert ugye ez nálunk működni szokott. Nem kell papír róla, és meg is tette a saját, különleges ajánlatát.
A rendőrt lenyűgözte, hogy az eke magyar taxis milyen jól beszéli az Ő imádott anyanyelvét, ezért nem lőtte azonnal agyon. Mosolyogva a következőket mondta:
-Figyeljen, uram! Ezt meg sem hallottam. Lehet, hogy ez önöknél így működik, de nálunk ez bűncselekmény, ezért börtön jár! Ne akarja magát nagyobb bajba keverni, mint amekkorában van! Egyébként van magának fogalma arról, hogy nekem mennyit kellett tanulnom ahhoz, hogy ez az egyenruha lehessen rajtam? Tudja maga, hogy én mennyit keresek havonta? Gondtalan életet, biztos egzisztenciát adhatok a családomnak, korán elmehetek nyugdíjba, és akkor is szép pénzt kapok majd. Nyugodt, kiszámítható életút áll előttem. Komolyan gondolja, hogy mindezt 20 márkáért, vagy ötvenért, vagy akármennyiért kockára fogom tenni???
Nem gondolom, hogy a magyar taxisok többsége másként lenne bekötve, mint egy német rendőr. Ha a munkája biztos megélhetést, stabil egzisztenciát nyújt számára és kiszámítható jövőt garantál, akkor meg fogja becsülni és nem fogja kockára tenni alkalmankénti pár száz, vagy pár ezer forint reményében.
Ez ilyen qrva egyszerű.
Európai színvonal is akkor lesz, ha a taxis jól keres. Akkor fog tudni venni fiatal, korszerű, környezetkímélő, nagy belterű autót, és akkor fogja tudni 6-8 évente lecserélni, ha lesz miből.
Mit szeretne még a politika?
-Pénzt. Adót, járulékot.
Kell ez a taxisnak?
Hogy a viharba ne kellene?!
Jelenleg hitelképes taxis jóformán nincs is, mert eltüntetjük a jövedelmünket. Vigyél valahova egy jövedelemigazolást, ki fognak röhögni. Nyugdíjad lószar se lesz, mert minimálbér után fizetsz járulékot, ha fizeted egyáltalán. Hetven évesen még az utcán fogod kergetni a bulizó fiatalokat egy ezer forintos fuvar reményében, hogy ki tudd fizetni a villanyszámládat, mert a nyugdíjad kevés lesz hozzá.
A részmunkaidőre bejelentett droidokról meg kár is beszélni. Nekik soha nem lesz meg a szolgálati idejük.
Szeretnénk mi adót, meg járulékot fizetni, csak nem biztos, hogy tudunk róla.
Ui: Tele vagyunk öregekkel, mint az egész társadalom. 3500-4000 főig létszámstopot kell bevezetni. Előbb elérjük, mint gondolnád. Kizárólag csak a létszám miatt senkit sem kell elküldeni.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.03.05 15:50
Na jó.
Akkor most nagyon konkrét leszek.
Ha van hitelességem -és én azt gondolom, hogy van- azt nem fogom föláldozni egy olyan ember oltárán, akinek -előttem legalább is- már nincs sajátja.
Engem tökéletesen kielégít, hogy itt csaholhatok, meg időnként teleüvöltözöm Veled a Keletit.
Javaslatokat, észrevételeket itt is tudok tenni. Közkinccsé teszem; azt és annyit használtok belőle, amit és amennyit akartok.
Ingyé' van.
És ebből nagy bajom nem lehet.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.03.05 15:34
A postafiókodba is beugattam egyet.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.03.05 15:32
Itt is szemléletváltásra van szükség.
1.) Nincs dolgunk a cégtulajokkal. Sem küzdeni, sem tárgyalni nem kell velük. Nincs miről. A probléma gyökere pont az, hogy a kezükben összpontosul az egész szakma. A megrendelők, az érdekvédelem, az irányítás, mind-mind az övék. Politikai segítség nélkül tehetetlenek vagyunk velük szemben. Nincs tárgyalási pozíciónk.
2.) A taxis meggyőzhető. Ehhez birka türelem, rengeteg idő- és energia kell, valamint egy olyan program, amivel azonosulni tud, amin azt látja, hogy jól fog kijönni belőle.
3.) A politikával nem kell hadakozni. Előbb írtam le. A politika ugyanazt szeretné, amit a taxisok. El kell nekik magyarázni, hogy hogyan valósítható meg mindaz, amit ők is szeretnének és mi is szeretnénk. Azt is el kell mondani, hogy miért úgy, és miért csak úgy. Így is-úgy is Ők fognak dönteni valamilyen szempontok mentén, amire nem tudsz befolyással lenni. Ha a fejed tetejére állsz, akkor sem.
És szó sincs 3-4 ezer ember azonnali leépítéséről. Ilyet egy szakmai érdekképviselet nyilvánvalóan nem kezdeményezhet, és nem is támogathat.
Ezt nem is tudom, honnan szedted.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.03.05 14:58
Kit szidtam, Zsolti?
Észrevételeztem néhány dolgot.
De, ha ez zavaró...
Meg sem szólalok. :-)
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.03.05 14:51
ÁÁÁÁ, oda se találnék! :-D
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.03.05 14:48
A másodikkal kezdeném, ha nem bánod.
Ha én taxis érdekvédő vagyok (nem vagyok), akkor engem qrvára nem érdekel a taxitársaságok vezetőinek reagálása. Az én feladatom az, hogy megmondjam a politikának, mit kell tennie ahhoz, hogy:
- a szolgáltatás megbízható, kiszámítható, biztonságos legyen;
- évekig ne kelljen velünk foglalkozniuk;
- megfelelő mennyiségű közteher folyjon be erről a területről.
Az utazóközönség reagálása pedig nagy mértékben függ a kommunikációtól, valamint a tarifa szerkezetétől.
Nyílt, őszinte kommunikációval elérhető, hogy a taxis ne legyen közellenség a díjemelés miatt.
Egy átgondolt, máshol már jól bevált tarifaszerkezettel pedig mérsékelhető a fuvarszám csökkenés.
Ami egyébként eleve nem dráma.
Hiszen összességében arról beszélünk, hogy nem kell ide 6000 taxi.
A télikabát- esernyő- és BKV-pótló funkcióról pedig a legtöbb taxis boldogan fog lemondani.