Felhasználó hozzászólásai
Téma: híénakuttya a nemzet színésze !!!
Hozzáadva: 2012.01.28 12:28
Nincs jogsija a kisgyereknek.
Aztán gondold csak el, hogy a PÁV-on előadná azt a mozgást, amit itt 01:34-től...
Téma: híénakuttya a nemzet színésze !!!
Hozzáadva: 2012.01.27 19:49
Kizárt.
Vitézy 20 év múlva már sehol sem lesz.
:-D
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.27 19:20
Nem, te a gesztenyét Oláh Attilának kaparod ki.
Egy szolíd havi 40 milliót hordtok be neki.
Ennyi pénzt te az életed végéig nem fogsz összeszedni.
Itt ragadnám meg az alkalmat...
HAJRÁ OLÁH! TORZSÁIG!
Legközelebb ne a Keleti környékén lesd a döghúst, inkább állj be te is a tutiba!
Akkor talán nem fognak leverni.
Ha egy kis szerencséd van, nem az Aréna hotelt kapod.
:-D
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.27 16:43
A tisztességtelen ár és a romboló hatású verseny néhány összefüggése a taxi szolgáltatás piacán
Nem én firkáltam bele, én már így találtam.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.27 16:37
Jó...
Hibás vagyok abban, hogy amikor még lehetett volna tenni valamit, akkor csak a saját gesztenyém kikaparásával voltam elfoglalva, és leszartam, mi történik körülöttem;
hibás vagyok abban, hogy nem kerestem a taxizásért tenni akaró és tenni képes emberek társaságát, egy ténylegesen taxis érdekképviselet felállítása érdekében;
hibás vagyok abban, hogy az első adandó alkalommal, mikor megszüntették a kötelező kamarai tagságot, kiléptem onnan a gecibe.
Összességében tétlenül néztem és tűrtem, hogy a szakma feletti irányítás olyanok kezébe kerüljön, akiket saját önös érdekeik érvényesítésén kívül semmi sem motivál.
Semmi másban nem érzem magam felelősnek.
Hiéna-kérdés nem létezik.
A taxizás területén tapasztalható egy tünetegyüttes, melynek kétség kívül része bizonyos drosztok, vagy frekventált helyek kisajátítása, illetve az utasok sérelmére elkövetett túlszámlázás.
Ma már egyik tünet kapcsán sem beszélhetünk arról, hogy az csak és kizárólag mezítlábasok részéről lenne tapasztalható.
Állításom az, hogy ma már több drosztot és frekventált helyet sajátítanak ki fuvarszervező cégek, mint mezítlábasok, sőt, ismerünk olyan céget, amely üzleti tevékénységét kifejezetten arra alapozta, hogy az általa foglalt helyeken megállási lehetőséget biztosít a vele szerződésben álló taxisoknak.
A túlszámlázás pedig...
Az lenne a meglepő, ha nem lenne, ilyen tarifák és ilyen kihasználtság mellett.
Fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy az utas átbaszása egy minőségi kérdés, ami nem keverendő össze az átbaszás mértékével, ami viszont már mennyiségi kérdés.
Az átbaszás tényében szerintem nincs érdemi különbség céges, vagy mezítlábas közt; mindkettő át fogja verni azt, akiről úgy érzi, hogy át lehet.
Ha az átbaszás mértékére hegyezzük ki a dolgot, akkor abban nagy valószínüséggel a mezítlábasok nyernek, bár azért hallottunk már egy-két üdítő kivételről, mikor is a matricás kolléga keze sült el egy ici-picit...
Mindkét tünet kiváltó oka a piaci túlkínálat.
Amikor az adófizetők által működtetett hivatalok semmit sem tesznek a piac védelme érdekében, akkor törvényszerű, hogy az érintettek magukhoz ragadják a kezdeményezést és saját hatáskörükben oldják meg a problémát. Lehet vitatkozni a módszerek törvényességén, de nem érdemes. Mindenki pontosan tisztában van azzal, hogy törvénytelen és tisztességtelen az, amit tesz, de szükség törvényt bont, vagy szegény ember vízzel főz, kinek mi tetszik.
A piac védelme nem az én feladatom, ezért arra a jog sem biztosít számomra eszközöket, így kénytelen vagyok azt olyan eszközökkel és módszerekkel megoldani, amelyek rendelkezésemre állnak.
A túlkínálat egy olyan árversenyt is eredményez, amely teljesen irreális tarifák alkalmazásába kényszeríti a taxist. Fél perc alatt levezethető, hogy a jelenleg általánosnak mondható tarifák még az önköltségi árat sem fedezik.
Az is kijelenthető, hogy senki sem azért folytat valamilyen tevékenységet, hogy azon veszítsen, ebből aztán egyenesen következik, hogy lényegében mindenki túlszámláz, kisebb-nagyobb mértékben.
Természetesen a jelenlévők nem.
Ők korrekten végzik a tevékenységüket.
:-D
A felmatricázott autókkal dolgozók nagyobb fuvarszámmal és jobb kihasználtsággal dolgoznak, mint a mezítlábasok, így náluk a "sok kicsi sokra megy" elve érvényesül. Az egyes utasokat elegendő csupán kis mértékben megkárosítaniuk; alkalmanként pár száz forinttal már kompenzálható az alacsony viteldíj és a szar kihasználtság.
A mezítlábasok ezzel szemben a napi egy-két fuvarból kénytelenek megcsinálni a pénzüket, így ott sokkal durvább tételek fordulnak elő. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a cégesek jellemző tarifái és a mezítlábasok által használt viteldíjak között alapból is nagy az eltérés, így akkor is átbaszva érezheti magát az utas, ha a mezítlábas taxis tévedésből végtelenül korrektül számláz.
Mindezek okán a mezítlábasok túlszámlázása sokkal feltünőbb, körükben sokkal gyakrabban fordulnak elő kirívó, vagy kirívónak tűnő összegek, melyek felerősítik azt a sztereotípiát, hogy matricás taxi=korrekt taxi, mezítlábas taxi=rabló hiéna.
Személyes tapasztalataim alapján azt is el tudom mondani, hogy minden ellenkező állítással szemben, az utasok egy része rendszeresen bepróbálkozik a társasághoz nem tartozó taxik igénybevételével. Ilyen esetekben rendkívül óvatosan, körültekintően járnak el és előzetes árajánlatot kérnek, esetenként ők maguk tesznek ajánlatot. Az esetek egyre nagyobb százalékában tapasztalok értetlenséget, sértődést, felháborodást, mikor azzal szembesülnek, hogy én nem vagyok hajlandó szarért-hugyért, két buszjegy áráért még arra sem, hogy a motort beindítsam.
Az a meglátásom, hogy az utasok kurvára nem szeretik az öntudatos, és önbecsüléssel rendelkező taxisokat, így minden egyes ilyen eset tovább fokozza a mezítlábasokkal szembeni ellenszenvet.
A tanulmányt nem kell minősítenünk, azt megtette az idő. Elmondhatjuk, hogy a gyakorlati megvalósítás során megbukott az a koncepció, melyet a tanulmány szerzői javasoltak, hiszen '98 óta a budapesti taxik túlnyomó részét sikerült valamilyen karámba beterelni, de ez nem oldotta meg a korábban fennálló problémákat és a szakma válsága csak tovább mélyült, a tünetek előfordulási aránya emelkedett, súlyosságuk pedig fokozódott.
Ha ezt befejezem, majd letölthetővé teszem, hogy olvasgathasd, ha érdekel.
A lépartos dolog pedig Cyrus barátodra vonatkozott, hiszen ő zagyvált arról, hogy mi folyik ott, amíg ő pörög.
Tudsz most már mindent?
:-D
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.27 14:51
:-DDD
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2012.01.26 19:12
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2012.01.26 18:17
A Klub-frekvenciával kapcsolatos vita lezárása
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 17:59
A fejlődést az az 5000 taxis tartja föl, aki mindenféle diktátumot elfogadva befizet a saját szolgáltatójának és bár tökéletesen tisztában van azzal, hogy a helyzet szar, de azzal vígasztalja magát, hogy a másiknak, ott mellette, még szarabb.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 17:47
Én arra gondolok, hogy esetleg vehetnél egy kockás füzetet és abba húzogathatnál ilyen rovátkákat, hogy mit tudom én, a budapestesről lepörögtél négyszer, a főtaxisról hatszor, a mobilosról kétszer, és így tovább.
És amikor azt veszed majd észre, hogy a maxos pörög le rólad kétszer, mert basztak emelni és őket rendelik, akkor sürgősen menj át a Maxhoz!
Szerintem ez a megoldás.













