Felhasználó hozzászólásai
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 17:40
Hát nála igen, de a Tom például kizárólag miattam jön, és a Rita se járna erre, ha én nem írnék.
Fizessé', bazze!
Bedöntöm a Hallot a gecibe, nem írok többet, ha nem fizetel!
:-D
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 17:16
Volt, akit a saját antennájával vert hurkásra. Majd kérdezd meg tőle!
:-)))
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 17:07
Szervusz Delpiero!
(Taxisul: szerbusz)
Remélem, Tomajer is olvasta ezt a hozzászólásodat, mert immár bizonyítottan kijelenthető, hogy hozzájárulok az oldal látogatottságához, és így jutalékot fogok tőle követelni.
:-D
Rendben, foglalkozok veled egy picit, hogy viszonozzam a kitüntető figyelmet, melyet falfirkáimnak szentelsz és reagálok a többi hsz-edre is.
De ebből nem lesz rendszer, legfeljebb majd a szóvivő néni pótanyucikám válaszolgat; nekem nem fogsz programot csinálni.
Biztosíték kiverésében nagyon jó vagyok. Ez nyilván azért van, mert eredetileg autóvillamossági szerelőnek tanultam, csak aztán nem fejeztem be. De ezt a részét maradéktalanul elsajátítottam és bármikor képes vagyok, bármekkora biztosítékot kiverni.
„miben látod a Te és a többi szabadlelkű kolléga felelőségét abban, hogy ide jutottunk?”
Úgy kérdezel, mint a BKK a faszbukon:
„Túl magas az ár vagy csak az a baj, hogy kiszámíthatatlan?„
Állítás a kérdésben.
Megvan?
"Kiszámíthatatlan".
Ez nem kérdés.
Ez állítás.
A kérdés az, hogy csak az-e a baj, hogy kiszámíthatatlan, de magát a kiszámíthatatlanságot ténykét kezeljük.
Miben látom a felelősséget?
Nem az a kérdés, hogy érzek-e felelősséget, hanem az, hogy miben.
Meg sem fordul a fejedben, hogy esetleg egyáltalán nem érzek felelősséget.
Miért nem?
Mert te már eldöntötted, hogy felelősek vagyunk, - így együttesen mi, „szabadlelkűek” - , és nyilvánvalóan azt is, hogy miben.
Hát akkor írd meg te, hogy szerinted miben vagyunk mi, kb. ezren, felelősek!
Én ezt a kört már lefutottam egy Tamás Miklós nevezetű figurával, veled nem fogom ,mert unom, hogy ezredjére is logikus érvekkel alátámasztva cáfolok ezeréves szakmai hazugságokat, amire persze nincs válasz, majd némi szünet után kezdődik előről ugyanaz a lemez.
Sőt!
Igen, én személy szerint tettem tönkre a budapesti taxizást!
Én dolgozok önköltségi ár alatt, én vonzottam be ide a szükséges létszám dupláját, én engedtem őket piachoz, én toltam a valaguk alá autót. Én vezettem be az ingyen kiállást, a tíz percig ingyen várakozást, az autók kategórizálását, a kártyalahúzót, az etikai bizottságokat, az időmérést és én voltam partner mindebben, én voltam az, aki soha, sehonnan nem lépett ki ezek miatt, hanem végrehajtotta, amit diktáltak számára.
Túl azon, hogy az utasokat is átbasztam, akik ezért nem mernek beülni az utcán.
Igen.
Ezt ismerjük.
„Az tűnt még fel, hogy készítik ezt a közvélemény kutatást, hogy az utasoknak mi a véleményük, min változtatnának? Sok marhaság elhangzott, kevés használható jogos észrevétellel. De az feltünt, hogy minden másfeledik vélemény említést tesz a hiénákról. Nem pozitív értelemben. Ez véletelen szerinted?”
Egyrészt igen, sok marhaság van ott.
Másrészt nincsenek véletlenek, így ez sem az.
„Bosszant, hogy inkább hívnod kell telefonon és nem bízhatsz annyira a budapesti taxikban, hogy leints egyet az utcán?”
Ez volt a kérdés, erre válaszoltak.
Látjuk a kérdésben az állítást?
Ott van:
"...nem bízhatsz..."
De miért van erre szükség?
Nem titok, ezért elmondom neked.
Létezik egy 1998-as tanulmány, amelyet –más nem lévén- a mai napig bibliaként forgatnak a fővárosnál. Az a címe, hogy a „A tisztességtelen ár és a romboló hatású verseny néhány összefüggése a taxi szolgáltatás piacán”.
Valami Tóth Ágnes (GVH Versenypolitikai iroda) és egy dr. Bara Zoltán nevű fickó (Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem) munkája. Megmutatom, mire jutottak ezek a nagyszerű szakemberek:
„A taxi szolgáltatások piacán a fogyasztó szempontjából a legkedvezőbbb forma a kizárólag nagy társaságok alkotta oligopólium lenne. Az egyéni kisvállalkozások ellenőrzése túl költséges és igen kevéssé hatékony eszköz, amelytől nem várható lényeges javulás. Célszerű lenne ezért a piacra való belépést kizárólag meghatározott számú járművet működtető és/vagy meghatározott tőkenagyságot elérő cégek számára
lehetővé tenni. Csak olyan vállalkozók működhetnének a piacon akik tagjai egy
taxitársaságnak.”
A mai napig ez a törekvés, a mai napig igyekeznek ebbe az irányba terelgetni a dolgokat, mert ezen a ponton a politika és néhány gazdasági szereplő érdeke olyan gyönyörűen összesimul, mint egy szerelmespár.
Van titkos rész is, ezért ezt csak úgy osztom meg veled, ha megígéred, hogy nem adod tovább soha, senkinek.
Információim szerint a főváros is szívesen létrehozta volna a saját taxicégét és ennek érdekében már tett is lépéseket. Valahol, valamikor létrejött egy találkozó egy potenciális befektetővel, aki egyelőre azonban nem látott okosságot a buliban.
A cél tehát a független, mezítlábas taxizás fölszámolása, és ennek egyik kommunikációs eszköze annak folyamatos szajkózása, hogy a mezítlábasok rablók, hiénák, és be ne üljenek hozzájuk. Ebbe illeszkedik a BKK szolídan tendenciózus, faszbukos kérdezősködése is.
Én nem néztem utána, hogy ott kik, milyen okból, milyen motívációval nyilvánítanak véleményt, de személyes tapasztalata gyakorlatilag egyiknek sincs, csak menetelnek a tömeggel.
A kérdésben megfogalmazott állítás volt az „in-dulj!”, amire egy kilépett, a többi pedig utána.
Az emberek már csak így működnek.
Még te is.
Nem hiszed?
Akkor nézzük!
Én egy konkrét nicknek címeztem azt az írásomat, amelyre úgy ugrottatok rá immár hárman, mint gyöngytyúk a fénylő takonyra.
Egy elkezdte, és jöttetek sorban, miközben egyetlen betűjét sem nektek címeztem és szó sem volt benne általános érvénnyel a pluszosokról.
Plüssös köcsögöt sem írtam, pláne nem rád, hiszen akkor még regisztrálva sem voltál itt.
De ha te annak érzed magad, akkor nyilván oka van, amely ok akár az is lehet, hogy az vagy.
De erről velem nehéz lesz beszélgetni.
Keress egy tükröt és állj be elé szépen, aztán tedd fel magadnak az alábbi kérdésket:
„miért ugrottam rá?”;
„miért verte ki a biztosítékot?”;
„miért írom magamról, hogy plüssös köcsög?”.
Jöttél a másik kettő után, te tudod, miért.
A Pali bácsinak írott beugatásomban a piaci versenyről volt szó. Pali bácsi a céges pályázatok kapcsán hablatyolt a piaci versenyről én meg felhívtam a figyelmét, hogy tévedésben van, mert ez nem az, mégpedig több szempontból sem az.
Az egyik érvem valóban az volt, hogy nem a taxis határozza meg az árat, ami abban a helyzetben igaz. Ugyanakkor azzal, hogy a taxis elfogadja a fuvarszervező által kiajánlott tarifát, mégis csak tevékenyen részt vesz a játékban, hiszen nélküle a fuvarszervező maximum a hátán vihetné el a megrendelőt.
Tehát mégis csak alámegy másoknak.
Na most, nézzük ezt a Normafát, mert nem fogtok tudni nyugodtan aludni!
Fölmegyek 336-tal, majd legurulok üresen a Bázisig.
Azt mondjuk erre, hogy 336 osztva kettővel, az 168, ami meg kevesebb mint a 184, tehát te vagy a király, te nyertél. Három dologra hívnám föl a figyelmedet.
1. Te átlagosan és nagyjából 60 százalékos kihasználtsággal dolgozol. Ez alapdíj és jatt nélkül nagyjából 110 forintos gurulót fog eredményezni számodra. Én 40%-os kihasználtsággal gurulok, és ezért már nagyon régen nem is kapcsolok 336-nál kisebb órát, de mielőtt még ezért gázolnál el, este tíz előtt ritkán kerülök sorra, mert 9 előtt ki sem megyek az utcára.
Számolgassál! (Most mondom, hogy mégsem nyertél.)
Te némi fuvarszervezési díjat is fizetsz, én nem.
De abszolút nem ez a lényeg.
Ami a lényeg, baba,az a következő:
ami nálam X, az nálad 0,6X. Az utas az X-et látja, vagy a 0,6 X-et.
Nem fogja kiszámolni a gurulódat, mikor kedd hajnalban fél 3-kor kiviszed őt Erzsébetre.
2. Na most, akit egyszer elvittek X-ért, azt holnap is el lehet vinni X-ért, meg holnap után is, meg azután is.
De akit te ma elviszel 0,6 X-ért, azt utána már nem lehet elvinni X-ért, de még, 0,8 X-ért sem. Az onnantól 0,6X-ért akar menni, nagyjából az idők végezetéig, mert a múltkor is annyiért vitték.
Pedig többségük az X-et is kifizetné.
3. Én azt gondolom, hogy nagyjából 1,7X körül lenne jelenleg a racionális tarifa, miközben te még 0,6X-nél jársz és részben rád hivatkozva engem is X-en tartanak a hatóságok.
Amit érzékeltetni szeretnék veled az nem más, mint az, hogy innen kurva nehéz és lassú lesz fölmászni a gazdaságos tarifa szintjére, mert másképp sokkszerű hatást gyakorolnánk a fogyasztókra.
Gondold csak végig, hogy ami ma 600, az holnaptól 1700 lenne…
Ez közel a háromszorosa, ezt így biztos, hogy nem lehet meglépni, de jelenleg még a 0,7X is csak vágyálom csupán.
Leírtuk már párszor: évekkel vetettétek vissza a szakmát és ennek semmi köze ahhoz, hogy kinek-mekkora a gurulója, ki pörög többet, vagy drágábban/olcsóbban. Ez nem egy verseny, hogy kinek nagyobb a háza, vagy kinek magasabb a kerítése, kinek hosszabb a farka, vagy az autója 5 méteres, esetleg hosszabb.
Ha az lenne se nyernéd meg (lásd fentebb), de itt alapvetően a piacra gyakorolt hatásokról van szó, én onnan közelítem meg a történetet.
Engem nem érdekel, hogy te hányat pörögsz, nem érdekel, hogy mennyi pénzt viszel haza és mekkora gurulóval. Ettől nekem nem lesz több, vagy kevesebb.
Kevesebb attól a pusztítástól lesz, amit itt véghezvittetek.
Elkezdesz nekem magyarázkodni, hogy miért mentél a Pluszhoz.
Leszarom.
Csak azért, mert valaki pluszos, még nem utálom jobban, mint másokat, nem vetem meg jobban, mint a többi taxist, és nem ítélem el csak azért, mert pluszos.
Ez engem nem érdekel.
Engem az emberi ostobaság bosszant.
Gyerekek, az nagyon gáz, mikor rákiabálom a másikra azt a helyzetet, amit én magam idéztem elő számára!
Ott áll a léparton?
Persze!
Ha nem szerződtök Oláhhoz 800-an, sőt, még nyolcan se, akkor valószínűleg nem állna a léparton. De, ha már így alakult…
Hát legalább kussolna.
Én vagyok a király, mert bemondom a 0,5X-et, van melóm, megcsinálom a pénzem a többi balfék meg ücsörög a tutiban!
Szerényebben egy picit...
Egy hároméves taxis, aki házszámot kér az Aréna hotelhez, eleve ne ossza az észt, pláne, ha nincs is neki.
De főképp, ne fényezze azt a hozzáállást egy saját maga által is kifogásolt helyzet kapcsán, amely helyzet kialakulásához pontosan az általa fényezett hozzáállás vezetett!
Jut eszembe, amikor a topictárs és kollégád egy másik fórumozó néhai édesanyját emlegette, nem kifejezetten pozitív szövegkörnyezetben, akkor nem éreztél késztetést, hogy regisztrálj, vagy igen, de leküzdötted?
Biztosíték, bírta?
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 15:54
Mekkora egy retek vagy Te! Milyen jó kis móka lett volna, hogy odamegy az Imréhez és beszól Neki valami finomságot azok közül, amiket ide behányt!
Nem megnézted volna Te is, mikor a saját antennájával verik hurkásra?
Erre baszdmeg, Te, mit csinálsz?
Lajos, Veled is csak többen vagyunk.
:-Dp
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 15:48
Csókolom a kezét, szóvivő néni! Tessék bátran képviselni a távollétemben, mintha édesanyám helyett édesanyám lenne egy szülői értekezleten!
Puszika.
:-Dppp
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.26 15:43
Szerintem csak benézte az emberünk ezt az egészet.
Azt hiszi, hogy ez itt valami ismerkedős oldal, ne adj isten társkereső.
Nyissál neki egy ilyet!
Magányos taxisok társkereső klubja.
Fényképes hírdetésekkel.
Taxisokkal ismerkednék jeligére.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2012.01.25 19:35
Nézzétek a csodagyereket! 01:34-től.
Nem autista ez a csávó?
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.25 19:05
Hogyne lenne elégedett?!
Több fuvarja van, mint a más cégeknél dolgozó taxisoknak.
Sikerült neki az élet.
:-D
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2012.01.25 19:04
Most mit hisztizel, te ribanc?
Inkább menj és számolgasd, hogy hányszor fordulsz le más taxisokról!
Téma: Horváth Pál mindenfórumú tiltakozó topicja
Hozzáadva: 2012.01.25 16:25
Nagyon szeretnék belépni, de nem hiszem, hogy a Pali bácsi engem fölvenne.
Pedig milyen jó lenne!
És kényelmesen megcsinálhatnám a pénzemet, mint az a Lacetti kombis, szemüveges, nagyon buta nézésű katonája, aki minden áldott éjszaka megteszi a maga kis dögevő-körét a Baross téren, gyök kettes sebességgel, és amikor meglát valakit a járdán, legyen az hajléktalan, vagy utcaseprő, akkor még ebből is képes tovább lassítani, egészen a megállásig, hátha beszédülnek hozzá.
Ezért én is szívesen fizetnék a Pali bácsinak.
De bárki másnak is.
:-D













