Név Zugav Olga
Becenév hiénakutya
Honlap
Taxitársaság: Tiszteletbeli citys vagyok. :-D

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Pásztor Gábor: A Taxi rendelet Szakmai véleményezése

Hozzáadva: 2012.06.18 18:28

Mindenki előtt nyitott a lehetőség, hogy megcáfolja, amit írok. Előtted is.
Csak ismételni tudom magam: Ha egységnyi idő elteltével kénytelen vagy elkölteni egy adott összeget (ez az autóvásárlás), akkor egységnyi idő alatt azt az összeget kénytelen vagy megkeresni is. Papíron is. Különben miből költöttél? Ez eddig tiszta, ugye? Másrészt, ha Te időkorlátok közé vagy szorítva, -és ezt hívom én bevételkényszernek- akkor kénytelen vagy a muinkaidődet a lehető legjobban kihasználni, tehát kénytelen vagy egységnyi idő alatt a legtöbb fuvart realizálni, mert másképp nem lesz pénzed, hogy egységnyi idő elteltével megvedd a termelőeszközt. Erre pedig a fuvarszervezők jelentik a megoldást, pontosabban a velük való kényszerű szerződés. Ennyi.

Téma: Pásztor Gábor: A Taxi rendelet Szakmai véleményezése

Hozzáadva: 2012.06.18 17:35

Itt nem arról van szó, hogy jelen formájában ne vezessék be, hanem arról, hogy EZT felejtsék el. Pásztor barátunk viszont konkrét javaslatokat tesz, hogy hogyan vezessék be - EZT. Teszi mindezt a szakma nevében a taxisok várható lépéseivel fenyegetőzve. Na most, én erre biztosan nem adok neki felhatalmazást azzal, hogy összeölelkezek, vagy kapaszkodok, vagy mit csinálok vele, mert azzal szentesítem a javaslatait is. A Főváros és a fuvarszervezők közt alapjaiban nincs túl nagy nézeteltérés. Fura is volna, ha lenne, mert a rendeletben szereplő faszságok túlnyomó részét ők maguk javasolták a városvezetés felé. Menjünk végig! 10 éves korhatár A fuvarszervezők kérték, most is kérik, ráadásul azonnal. A tervezettől való eltérés nincs. A taxisnak nem jó, mert jelentősen megnöveli az állandó költségeit, ezáltal további bevételkényszert generál, ami növeli a kiszolgáltatottságát. A kényszerfogyasztás útján átláthatóvá tehetők a bevételek, a radírozás korszaka nagyjából véget ért, csak éppen a tarifába továbbra sem fog beleférni minden. Egységes megjelenés A fuvarszervezők kértek egységes tarifatáblát és egységes azonosítókat; ez lett belőle. Nem nagyon prüszkölnek, csupán a színt vitatják. A tervezettől való eltérés minimális. A taxisnak nem jó, hiszen neki kell állnia a költségeket. Méret megkötések A fuvarszervezők kérték, megkapták. A rendelettől való eltérés minimális, a rendelkezésemre álló dokumentumban 410 Litert irányoznak elő a 430-hoz képest. A taxisnak nem jó, hiszen az igazán olcsó, kis autók üzemeltetésére a továbbiakban nem lesz lehetősége. Teljesítmény megkötés Ezt nem tudjuk, ki szülte meg, jelenleg 5 KW-on megy az alkudozás - megint csak a hivatkozott dokumentum szerint. A Főváros 60 KW-ot akar, a "szakma" 55-öt. A taxisnak ez se nem jó, se nem rossz, egyszerűen értelmetlen az egész. Teljesítmény megkötés jelenleg is van, az untig elég. Kötelező klímaberendezés A fuvarszervezők kérték. Mindenki nagyon egyetért, a tervezet és a "szakma" álláspontja közt nincs eltérés. Teljes dohányzási tilalom a taxikban Fingom nincs, kinek az agyszüleménye. Mindenki nagyon egyetért, a tervezet és a "szakma" álláspontja közt nincs eltérés. Szerintem érdemes lenne erről megkérdezni egy dohányzó taxist is, valamint tiltsák meg a fuvarszervező irodájában is a dohányzást! Ha a Pásztor (bármelyik) dohányzik, ne tehesse a saját irodájában! Egységes szabadjelző A Főváros szüleménye. A "szakma" azt mondja, hogy a mezítlábasoknak legyen, de a cégeseknek ne. Itt már a taxisok feje fölött vitatkozik a fuvarszervező és a Főváros, majd ők eldöntik, hogy mi mit rakjunk a kocsikra. A tiltakozás itt határozott és kategorikus a részükről, idézem: "A Taxicégek Szabadalmi és Védjegy Hivatal által lejstromozott márkanév használata nem korlátozható." A "lejstrom" az nem tudom mi. Reklám felület korlátozás taxikon Fővárosi ötlet, a "szakma" természetesen ellenzi. A tiltakozás itt is határozott és kategorikus, ismét idézem: "Eu gyakorlatnak megfelelően a taxi a buszokkal villamosokkal együttesen kezelendő és nem lehet tiltott relámfelület" Hogy a taxis mennyi és milyen reklámot akar viselni a saját tulajdonú kocsiján és mennyiért, arról nincs szó. EU 4, majd 2008-tól EU 5-ös motor A "szakma" kérte, nem is tiltakoznak ellene. A taxis meg majd fizeti. Kötelező bankkártya-terminál Fővárosi követelés, a "szakma" támogatja. A taxis meg fizeti az összes költségét. Ütemezés A Főváros szándékai szerint 2013. január 1., a "szakma" 3 évet kér. A taxis meg majd görcsöl, hogy teljesíteni tudjon mindent, 6 hónap, vagy 3 év 6 hónap alatt, egy gazdaságtalan tarifával, alacsony kihasználtsággal és egy gazdasági válság kellős közepén, szemben mondjuk a kifutásos rendszerrel. Tarifa A Főváros nem tudja, hogy maximált, vagy fix, a "szakma" meg csak véleményt fogalmaz meg, idézem: "hatósági ár a kiszámíthatóbb a fogyaszóknak" Ennyi, nem vágtam le belőle. A taxisnak elemi érdeke lenne a fix, ha az megfelelő mértékű, de a mértékről egyáltalán szó sem esik a hivatkozott anyagban. Fuvarszervező irodák tőkéje Nem tudom, ez hogy került bele. Szerintem ezt is a fuvarszervezők kérték, hogy újabb, konkurens cégek alapítását megakadályozzák, ami már eleve nem jó a taxisnak, hiszen nem lesz verseny a fuvarszervezők között, ahogy most sincs. Mind ugyanazt a szart kínálja, hellyel-közzel ugyanannyiért. Egy picit alkudoznak, a "szakma" kisebb összeget javasol. Térinformatikai zárt fuvarkiadó rendszer hangrögzítéssel Nem tudom, hogy került be, szerintem a "nagyok" ötlete volt, hogy fingassák a kisebb cégeket, mert elég nagy beruházást igényel. Mivel a kisebbek többen vannak, ezért a "szakma" nem támogatja. A taxisok egy részének jó lenne, ha lenne, mások ellenzik, én meg nem tudom, melyik tábor a nagyobb, és leszarom az egészet. Fuvarszervező cégek köztartozás mentessége Ez megint nyilván a nagyok áskálódása, de nem tudok biztosat. A "szakma" támogatja. Lényegében most bemásoltam ide egy olyan dokumentumot, amely Pásztor Gábor nyílt levelének mellékleteként utazott az éterben, csak itt nem jelent meg valamiért. Még egyszer kérdezem: hol vannak itt azok a taxis érdekek, amelyekért össze kellene fogni a mit tudom én kivel, hívják akár Pásztor Gábornak, vagy bármi másnak?

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2012.06.18 15:11

Ezek f@szságok? Ezek korszakalkotó, forradalmi ötletek! A torzsázás tökéletesítése! Kénytelen vagyok ezeket ide beírni, mert az Oláh számát nem adod meg, így meg hátha eljut hozzá valahogy. Én bízom benne. :-)

Téma: Pásztor Gábor: A Taxi rendelet Szakmai véleményezése

Hozzáadva: 2012.06.18 15:06

Akkor jöjjenek a tények: Az autókra vonatkozó szigorítások közül egyetlen egyet kifogásol, az pedig a fekete-sárga színösszeállítás, a többire 2-5 év türelmi időt javasol, a 10 éves korhatárra pedig azonnali bevezetést. Még egyszer leírom: a 10 éves korhatárra azonnali bevezetést javasol. Ezek közül melyik a taxis érdeke? A taxis érdeke az lenne, amit Tomajer egy ultimátumban megfogalmazott, ezt a hozzászólásom végén meg is tekintheted. De a Pásztor levele nem erről szól. Pásztor alapvetően elfogadja ennek a rendelet-tervezetnek a taxisokat érintő részeit, picit alkudozik ugyan, de összességében odadob minket a rendeletalkotónak, mert a fő alkudozás nála nem a műszaki paraméterekben van, hanem a fuvarszervezőket érintő előírásoknál. Ha így nézed, akkor észre fogod venni, hogy azokban a pontokban nem nagyon enged a saját érdekeiből, viszont cserébe a taxisokat sújtó rendelkezések tekintetében sokkal rugalmasabb hozzáállást mutat. Ebben az üzletben velünk akarja kifizetni és kifizettetni a saját árdekei érvényesítését. Nem akarja visszavonatni ezt az egészet és előről kezdeni az egyeztetést, hanem barkácsol; megpróbál ebből a szarból várat építeni, amelyben továbbra is Ő lehet a várúr. Ez nem érdeke a taxisnak. A taxis érdeke jelenleg ez lenne:
Vágom én, a fogfájás is jobb, mint az áttétes tüdőrák.
A Tamás csókolgatja a Vizit? Esküdj! Pfuj, wazzeg! Undorító! :-D

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2012.06.18 13:26

Azért nem nyitok, mert már van. :-D Fölhívnám, csak nem tudom a számát. Van néhány fantasztikus ötletem, amellyel megreformálhatná a taxizást és még több bőrt húzhatna le rólatok. Mondok egy példát. Jelenleg tiltásokat osztogatnak minden szarért. Ezt a gyakorlatot sürgősen be kellene szüntetni. Bírságolni kell! Lenne helyszíni bírság, följelentés (ez nyilván drágább), és csak abban az esetben lenne tiltás, ha az elkövető nem volna hajlandó fizetni. Ha esetleg nem tudna fizetni, -ez hülység, mert a pluszosok köztudottan jól keresnek- akkor arra lenne egy külön közmunka-program, tehát ledolgozhatná a büntetést. Mit tudom én, ha mondjuk tíz rongyra megbüntettek, mert mocskos volt az autód, de nem tudod 72 órán belül kifizetni, akkor 10 ezer + késedelmi bírság értékű csekket nem fizetnének ki a pénztárban. Nagyon-nagyon sok jó ötletem volna még. Megadod a számát? :-D
Troli-teszt Tomajer figyelmét külön fölhívnám az összehasonlítás módjára: döbbenetes és meglepő, de a 17 éves MAN troli minden szempontból jobbnak bizonyul a 30-35 éves szovjet troliknál, mint ahogy a 240 is több a 159-nél. Na, kb. ennyit tudtok, csókoljátok meg egymást Dávidkával! :-)))

Téma: Pásztor Gábor: A Taxi rendelet Szakmai véleményezése

Hozzáadva: 2012.06.18 12:48

Te olyan okos vagy, mint egy taxis. Elmeséled nekem, hogy Pásztor Gábor érdeke hol esik egybe a miénkkel?