Név Zugav Olga
Becenév hiénakutya
Honlap
Taxitársaság: Tiszteletbeli citys vagyok. :-D

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2012.11.05 20:08

Nem kötöttem bele semmibe, a tényeket írtam. Te mennyi kamatot kapsz a kauciódra? A Tele5 nem biztos, hogy a visszapörgetésbe rogyott bele. P. György állítólag szenvedélyes tőzsde...ööö..., hát, nem cápa, de mondjuk sneci. A Rádió szerintem megvan, holding, meg klasszik formában is, holott egy is sok belőle. Egyébként meg ki nem szarja le, ha egy fuvarszervező cég bedől? Bár dőlne be az összes! A Cityről én is hallottam, hogy volt olyan időszak, amikor hitelt kellett fölvenniük az utólagos fuvarok kiegyenlítésére. És? Én biztatlak, hogy számold ki! Van egyébként egyszerűbb módszer is; az általam becsült fuvaronkénti 300 forintot ne az útdíjból vonjuk le, hanem fogjuk úgy föl, hogy az alapdíj nem a taxisé. Nincs itt semmi felsőbbrendűség, tényszerűen olcsóbban fuvaroztok, mint mondjuk ők. A pár forint pedig éves szintre kivetítve, hát... Majd ezt is számold ki egyszer!
Nem tudjuk. Összeállt egy másik tömörülés is, az pedig ellenzi ezt a tarifát és mást akarnak. De P. Gábor lehet, hogy erről többet tudna mondani... :-D
Nem feltétlenül. De miért is kellene egyetértenünk... Szerintem válasszuk külön a dolgokat! A fővárosnál a Fő és a City keveri a szart, mert már nem győzik a piacvásárlást. A városatyák igyekeznek meglovagolni a helyzetet és a követelésekért cserében ők is követelésekkel álltak elő. A minisztériumi tervezet színtiszta mutyi. P. Peti bácsi, aki puszipajtása Sz. Bandi bácsinak rendeletbe szövegeztette személyes vágyait. Ne lehessen minibusszal taxizni, mert az a piac jó lesz majd a személyszállítóknak, legyen rendszeres oktatás, mert majd ő megszervezi és lebonyolítja (ahogy tette ezt korábban is). A kaució megemelését talán tényleg a biztosítók mutyizták ki, ezt nem tudom. A többi okosság pedig szintén a Fő és a City mutyizásának eredménye. Ez az áfás dolog pedig nem támadás, épp ellenkezőleg, akár még üdvözölni is lehetne. Fizetek én áfát boldogan, ha tök egyszerűen visszakaphatom a költségeim áfáját! Csak most már egy megfelelő tarifát kellene ehhez az egészhez hozzárendelni, meg mondjuk utast, aki beül, hogy elérhessem a havi félmilliós árbevételt. Szóval, én általános politikai támadást nem érzékelek.
Látom, nincs helyes megfejtés. A mondat helyesen így hangzott volna: "Van egy európai uniós jogosítványa – nem csak a taxisoknak, mindenkinek – kicsit indifferensnek tartom -jelentsen bármit is a szó- és még egyszer mondom, komolytalannak, hogy Magyarországon akár megyénként, vagy járásonként, akár újra kellene mindenkinek jogosítványt szerezni." :-D
De elolvastad? Ha már a Mat volt olyan kedves és belinkelte... Elmondom, hogy én hogyan értelmezem, aztán tulajdonképpen anyázhatunk is. Először is a beterjesztők azt mondják, hogy "a taxiszolgáltatást nyújtó vállalkozások a lehető legnagyobb mértékben" kerüljenek be az Áfa-körbe. Tehát nem azt mondják, hogy mindenki, kivétel nélkül, hanem azt mondják, hogy a "lehető legnagyobb mértékben". Jelenleg alanyi mentességet élvezünk (aki élvezi), mert a bevételeink nem érik el az Áfa-határt. Ez a javaslat szerint nem is változna, ahhoz az Áfa-határt kellene eltolni, vagy meg kellene szüntetni az alanyi mentesség intézményét. Nade itt nem erről van szó. Azt mondják a beterjesztők, hogy úgy próbáljunk meg minél több taxist becsábítani az Áfa-körbe, hogy ne kelljen nekik mindenféle részletes útnyilvántartást rajzolgatniuk, hanem egyszerűen csak csináljuk azt, hogy a költségeik után kifizetett adó 80%-át automatikusan, minden egyéb adminisztráció nélkül levonhassák. Mi a baj ezzel?

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2012.11.05 14:39

Tegyük! Talán úgy fog tűnni, hogy fényezek itten egy céget, de ez távol áll tőlem. Csupán a tényszerűség kedvéért: "Bambula Béla besétál a szent pénztárba egy 3000 forintos csekkel, amit kifizetnek neki." A Citynél Bambula Béla nem sétál sehová, a csekkes fuvarok ellenértékét hetente kétszer, automatikusan utalják az általa megadott számlaszámra. "De hónap végén ebből csak kb 1500 ft-t számláz ki a megrendelőnek a taxicég. A különbözetet meg a Bélánk tagdíjából és kauciójából fizetik ki." A Citynél a tagdíjból fizetik ki, a kaucióból biztos nem, mert azt Bambula vissza fogja kapni, amikor kilép. "Na most akkor milyen tarifával is vitte a kedves megrendelőt ????" Amilyen a megrendelőnek járt. A taxis a teljes összeget megkapja, majd ebből befizeti a tagdíj arányos részét. A Citynél a tagdíj 74000 forint, mely tartalmazza a POS-terminált is. De ezt most felejtsük is el. Tegyük föl, hogy Bambula nem egy sztahanovista, ezért csupán 250 címet vesz föl egy hónapban! Ez azt jelenti, hogy 74000:250=296, tehát 296 forintot fizet egy címért. Kerekítsünk, legyen 300! Ha az átlagos fuvarhossz 7 km, akkor 300:7=42,8, tehát 43. Ezt most vonjuk le a legkedvezményesebb tarifájukból: 225-43=182. Te eleve a 175-ből fizeted a tagdíjat. "Soroljam hány taxicég bukott ebbe bele ???" Sorold! Túl sok nem lehet, bár, ha az összes bedőlne, én azt is keveselném. "Sztem ezt a ki occsótaxis meg mellik a faxacég felejtsük már el !" Felejtsük! Ti vagytok az occsótaxisok, faxa cég meg nincsen.
Egyébként igen, de ez most miről jutott eszedbe?
„a) a 124. § (1) bekezdésének a)-d) pontjában és a (2) bekezdésének b) pontjában említett esetben igazoltan egészben vagy túlnyomó részben taxiszolgáltatás nyújtása érdekében használja azzal, hogy a főtevékenységként taxiszolgáltatást nyújtó vállalkozó a magánhasználat és taxiszolgáltatást szolgáló használat arányának részletes útnyilvántartással történő igazolása hiányában az előzetesen felszámított adó összegének a 80 százalékát vonhatja le;”