Schumacheré az év első pole-ja Bahreinben

2006.03.11.

A Ferrari visszatért
Michael Schumacher szerezte meg az első rajtkockát az idénynyitó Bahreini Nagydíjon, ahol bemutatkozott az új, kieséses rendszerű időmérő. Schumacher ezzel beállította Ayrton Senna 65 pole pozíciós rekordját, míg Kimi Räikkönen drámai körülmények között már az első etapban kiesett.

 

 Schumacher újra pole-ban 

Mozgalmas időmérővel mutatkozott be az új, kieséses rendszer az idénynyitó Bahreini Nagydíjon.
A csapatok stratégiája még szemlátomást kiforratlan volt, de Michael Schumacher, aki az első két etapban csak annyit tett, amennyi a továbbjutáshoz szükséges volt, a döntő 20 percben pedig tökéletesen időzítette a mért körét, megszerezte a pole pozíciót új csapattársa, Felipe Massa előtt.

A Ferrari így mindjárt azzal tért vissza, hogy elfoglalta a teljes első rajtsort, Schumacher pedig beállította Ayrton Senna 65 pole pozíciós rekordját.

Jenson Button egy 3. rajthellyel váltotta valóra a Honda előszezoni ígéretét, a címvédő Renault azonban némi meglepetésre nem villantott, hiszen Fernando Alonso csak a 4., Giancarlo Fisichella pedig a 9. rajtkockát szerezte meg - jóllehet, az eltérő üzemanyagszintek ismét elfedhetik a valódi erőviszonyokat.

Az edzés legdrámaibb pillanatát a balszerencsés Kimi Räikkönen szolgáltatta, aki a felfüggesztés hibája miatt már az első etapban kipördült a McLarennel, így nem vehetett részt az edzés további részében.

Első etap

Elsőnek a Super Aguri újonca, Yuji Ide ment ki a pályára, de hamarosan David Coulthard és Jarno Trulli is követte. Két perccel azután, hogy a boxutca végén zöldre váltott a lámpa, máris 11 autó körözött Bahreinben, s Ide 1:40.270-nel állította fel az első mércét, amit azonban Tonio Liuzzi azonnal 1:34.439-re javított a V10-es Toro Rossóval.

Csapattársa, Scott Speed hamarosan felzárkózott mögé a 2. helyre, s a következő pillanatokban nem csak a toyotás Ralf Schumacher, hanem a Honda versenyzője, Rubens Barrichello is hiába próbálta felülmúlni a köridejüket.

A csapatok szemlátomást sokféle taktikával kísérleteztek, hiszen voltak, akik már az edzés elején igyekeztek egy biztonsági kört futni, hogy bejussanak a következő etapba, mások viszont megvárták, amíg tisztább lesz a pálya, és csökken a tumultus.

Az első drámára csak a 11. percig kellett várni, amikor Kimi Räikkönen McLarenjéről a 10-es számú kanyar féktávján, valószínűleg a jobb hátsó felfüggesztés megrogyása miatt leszakadt a hátsó vezetőszárny. Előzőleg ő érte el a legjobb részidőt a pálya első szektorában, a körét azonban nem tudta befejezni, s miközben pörögve berepült a bukótérbe, már elő is kerültek a piros zászlók. Räikkönen visszagurult a boxba McLarenjével, az edzést azonban nem folytathatta.

Ekkor Nick Heidfeld állt az élen 1:33.374-es körével, a 11 versenyzőnek pedig, akik még nem tettek meg mért kört, 4 perc 34 másodpercük maradt, hogy az újraindítás után kvalifikálják magukat a második etapba.

A boxutca kijáratánál ezért óriási dugó alakult ki, ahogy mindenki igyekezett kijutni a pályára a finisben. Räikkönen McLarenjén kívül mindössze Takuma Sato Super Agurija vesztegelt a boxban, a forgalomban ezért az autók egy-két másodperces különbséggel követték egymást.

Végül a címvédő Fernando Alonso bizonyult a leggyorsabbnak 1:32.433-as köridejével, míg Ralf Schumacher, Christijan Albers, Tiago Monteiro, illetve Ide és Sato kiesett.

Második etap

A következő, 15 perces etap elején mindjárt hat autó igyekezett bebiztosítani magának a továbbjutást. Először Christian Klien állt az élre 1:32.106-as köridejével, amely 1.4 másodperccel gyorsabb volt saját korábbi legjobbjánál.

Hamarosan Heidfeld és Jacques Villeneuve zárkózott fel mögé a 2-3. helyre, a nagyágyúk pedig a 8. perc tájékán döntöttek úgy, hogy a biztonság kedvéért futnak egy mért kört. Juan-Pablo Montoya egy elfékezés ellenére is átvette a vezetést, mégpedig ütőképes, 1:31.487-es körrel.

Ezután Michael Schumacher jött föl a 2. helyre, akit ferraris csapattársa, Felipe Massa hamarosan megelőzött. Nico Rosberg kipördült a Williams-szel, de folytatni tudta a körözést. Egyetlen perccel a második etap vége előtt Alonsónak és Fisichellának még nem volt értékelhető eredménye, a világbajnok azonban az utolsó pillanatban, a hétvégi legjobb, 1:31.215-ös kört megfutva átvette a vezetést.

Rubens Barrichello az utolsó pillanatban szorította ki Villeneuve-öt az első tíz közül, a kanadain kívül Rosberg, David Coulthard, Jarno Trulli, Tonio Liuzzi és Scott Speed esett ki, míg Schumacher és Jenson Button ezredmásodpercre azonos kört futva végzett a 6-7. helyen.

Harmadik etap

A harmadik etap elején a csapatoknak fel kellett tankolniuk az autóikat a versenyre, s miután ezt megtették, az összes versenyző kiment a pályára körözni , hogy a 20 perc végére a lehető legtöbb benzint használja el, s így minél könnyebb autóval tegye meg a döntő mért körét.

11 perccel az edzés leintése előtt Felipe Massa állt az élen 1:34.908-as eredményével, míg Rubens Barrichello ekkorra már 20 kört teljesített a tréning elejétől kezdve. Bár még 10 perc hátra volt az edzésből, ekkor meglepő módon Button és Schumacher is úgy döntött, hogy bemegy a boxba új gumikért.

Schumacher a nem alacsony üzemanyagszint dacára is jónak számító, 1:31.595-ös kört futott, amivel meg is szerezte az ideiglenes pole pozíciót, míg Button bő fél másodperccel lassabb volt nála.

Felipe Massa azonban 4 perccel az edzés vége előtt a középső szektorban még Schumachernél is gyorsabb volt - már csak azért is, mert később tette meg a körét, azaz valószínűleg könnyebb volt a Ferrarija -, s 0.072 másodperces előnnyel átvette a vezetést csapattársától.

A legtöbben ekkor döntöttek úgy, hogy a végső erőfeszítésre új gumikat tetetnek fel az autójukra, köztük Alonso és Fisichella is, akik eddig a középmezőnyben körözgettek.

Schumacher, aki előtt tiszta volt a pálya, mindjárt 1:31.431-re szorította le a lécet, Massa azonban a nyomába eredt, de hiába döntötte meg a rekordot a pálya közepén, végül 0.047 másodperces hátránnyal a 2. helyre szorult.

A címvédő Alonso a 4. helyre kapaszkodott fel, Button Hondája mögé, míg Montoya az 5. helyet kaparintotta meg a McLarennel.