Schumacher imolai pole-jával megdőlt Senna rekordja

2006.04.22.

Időmérő edzés - San Marinói GP
Sikerült pole pozícióra váltania az edzéseken mutatott kiváló formáját Michael Schumachernek Imolában, ahol a Ferrari mögül a Honda két versenyzője vághat neki a vasárnapi futamnak. A német 66. edzéselsőségét szerezte, ezzel megdöntötte Ayrton Senna rekordját.

A San Marinói Nagydíj hivatalos kvalifikációján is folytatódott Michael Schumacher és a Ferrari imolai remeklése: a hétszeres világbajnok megszerezte pályafutása 66. pole pozícióját.
A német újabb edzéselsőségével megdöntötte az egyik utolsó jelentős Forma-1-es rekordot is, amelyet eddig a tizenkét esztendővel ezelőtt éppen Imolában elhunyt Ayrton Senna tartott.

Schumacher mellől Jenson Button vághat neki a vasárnapi versenynek, a Honda pilótája folytatta az időmérőkön mutatott nagyszerű szereplését. Az angol az idei négy verseny egyikén sem kvalifikálta magát a harmadiknál rosszabb rajtpozícióba, de talán nála is jobban örül a harmadik kockát megszerző csapattársa, a mindeddig botladozó Rubens Barrichello.

A tavalyi győztes Fernando Alonsónak az ötödik hellyel kellett megelégednie, miután a második Ferrarit vezető Felipe Massa is megelőzte, a Renault napját azonban még ennél is jobban beárnyékolja, hogy Giancarlo Fisichellának még a legjobb tízbe sem sikerült bekerülnie.

A McLaren-Merdedes-ek a hetedik-nyolcadik rajtkockát szerezték meg, ami különösen izgalmas taktikai csatát ígér a vasárnapi, 26. San Marinói Nagydíjra.

Az első etap

Az időmérő a hétvége eddigi részében megszokott napsütésben, 27 fokos hőmérséklet mellett kezdődött, és ahogy zöldre váltott a jelzőlámpa a boxutca kijáratánál, kilenc pilóta rögtön a pályára hajtott.

Az első mért kört a toyotás Ralf Schumacher teljesítette (1:26.332), ám rövidesen átvette tőle a vezetést Nico Rosberg, aki a délelőtti tréningen összetörte Williams-ét. Az első, kisebb incidensre az ötödik percben került sor, ekkor Christijan Albers pördítette meg Midlandjét, ám gond nélkül visszatért a pályára.

A hatodik percben a pályára özönlött az élmezőny nagy része, Räikkönen rögtön élre is állt 1:24.259-es köridejével. A szabadedzéseken remeklő Schumacher ezúttal nem tudta megvillantani oroszlánkörmeit, mert gyors körében feltartották, de így is könnyedén kiharcolta a továbbjutást a második etapba.

Az első periódus leggyorsabb körét (1:23.536) öt perccel a leintés előtt állította be Alonso, ekkor már Jenson Button és a két McLaren kivételével minden autó a pályán körözött. A két Midland és a két Super Aguri szokás szerint kieső helyen állt, és ekkor még hasonló cipőben járt a Red Bull is.

David Coulthard később feljött a tizedik helyre, Christian Klien azonban búcsúzott, miután ezredre azonos időt futott a Nick Heidfelddel, de később, mint a német pilóta. A két BMW egyébként abszolút kicentizte a továbbjutást, Villeneuve és Heidfeld a 15-16. helyet szerezte meg.

A második etap

A BMW-Sauber az első etap tanulságaiból tanulva ezúttal nem kívánta a véletlenre bízni a továbbjutást, és azon nyomban hozzálátott a körözéshez, majd kisvártatva a két Toyota és Vitantonio Liuzzi Toro Rossója is követte őket.

Az első mért kör Villeneuve nevéhez fűződött (1:24.423), ám rövidesen a két Toyota állt az élre Jarno Trulli, Ralf Schumacher sorrendben. Az élmezőny már öt perc elteltével pályára hajtott, és Räikkönen rövidesen 1:23.190 másodpercre módosította a szintidőt.

A feltartóztathatatlan Schumacher azonban az etap felénél 1:22.579-cel, a hétvége messze legjobb köridejével még tovább faragta az etalont, ebben a periódusban senki sem tudott hozzá hat tizedmásodpercnél közelebb kerülni. A harmadik helyre testvére, Ralf Schumacher jött fel.

A hajrában Coulthard Red Bullján és Liuzzi Toro Rossóján kívül a két BMW és a két Williams állt kieső helyen, ám Mark Webber egy kiváló körrel az ötödik helyre tornázta fel magát, nehéz helyzetbe hozva Giancarlo Fisichellát, aki a tizenegyedik, nem továbbjutó pozícióba csúszott.

Ekkor már csak percek voltak hátra az etapból, ám az olasz pilótának már nem volt lehetősége javítani, ugyanis Nick Heidfeld elvesztette uralmát autója felett az első Rivazzában, a falnak csapódott, és előkerültek a sárga zászlók a sportbírók kezéből.

A harmadik etap

Az első tíz perc a szokásos benzinégetés jegyében telt, ebben az időszakban a két Ferrari diktálta a tempót, és nem volt ez másként a félidő után sem. Először Button látogatott a boxutcába új gumikért, amelyekkel első gyors körében 1:23.471-es köridőt ért el.

A tizenegyedik percben Schumacher és Massa is friss abroncsokat tetetett fel, és a világbajnok rövidesen át is vette a vezetést. Rövidesen a legjobb tíz közé jutó többi pilóta is lebonyolította kerékcseréjét, ám a német klasszis elsőségét egyikük sem volt képes veszélyeztetni.

Schumacherhez korábbi csapattársa, Rubens Barrichello került a legközelebb, a Honda brazilja mögé Alonso zárkózott fel, ám Ralf Schumacher hamarosan a negyedik helyre taszította a világbajnokot, mielőtt az utolsó, már az edzés leintése után befejezett gyors körök további változásokat hoztak a sorrendben.

Michael Schumacher 1:22.795-re javította a mércét, Jenson Button pedig szűk két tizedre közelítve a németet a második helyre került. Rubens Barrichello tovább faragva köridején megerősítette harmadik rajtpozícióját, Alonsónak viszont a negyedikről is le kellett mondania, mert bár visszaelőzte Ralfot, Felipe Massa elhappolta előle a második sorból való indulás lehetőségét