Régiségek

Petang

  • 2005.10.31

Mielőtt bárki is félreértené e szónak jelentését, közölnöm kell, hogy ez nem egy Pekingi kacsa elfajzott, sőt bitang-petang változata, hanem egy igen népszerű sport, vagy játék, eredetét tekintve talán éppen Francia, mint a róluk elnevezett franciázás nevű össznépi, játék, amelynek szerte a világon igen sokan hódolnak.

Tovább

Így taxizunk mi... (anno 1996)

  • 2005.10.16

„Jó nevű ciprusi üzletember vagyok, gyakran utazom Budapestre. Jelen levelemmel a budapesti taxis állapotok ellen emelek panaszt. Budapesten történt meg velem, hogy azonos távolságra az egyik alkalommal 300, a másik alkalommal pedig 1950 forintot számítottak fel viteldíjként. A világ civilizált országaiban a taxitarifákat rendeletek, illetve jogszabályok szabályozzák. Ezek védik a fogyasztók érdekeit” – egyebek mellett ez áll abban a levélben, amelyet egy nicosiai kereskedelmi cég főnöke írt Gyarmati Andrásnak, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) főigazgatójának.

Tovább

A szabadjelző közel sem igaz története

  • 2005.10.08

Valamikor a múlt században, amikor megjelentek a Főváros hepe-hupás útjain Samu bácsi már nem lóvontatta, viszont annál inkább gépi erejű járművei, amelyekről igazándiból még ma sem tudom, hogy miért nevezték el Taxinak de remélem egyszer, még fény derül arra is.

Tovább

Misibácsi Taxistörvényei

  • 2005.10.01

V A G Y I S:

Ne menj nyári nagy melegben a tűző napra, mert te is hülyeségeket fogsz gondolni!
Velem más a helyzet, "Nem gondolkodom, tehát hülye vagyok!"

Tovább

TAXI-ROSTA: Jönnek a sárgák

  • 2005.09.30

A sárga rendszám
Egyes taxisok üdvözlik, de többségük átkozza a személyfuvarozásra vonatkozó, március 1-jétől hatályos rendelkezéseket, amelyek a taxisok számának korlátozását is célozzák. De az első akadályokon – például az autóvizsgáztatáson – már túljutottak örömébe is vegyül némi üröm: 1994-től újabb feltételek teljesítésén múlik, hogy ki vállalkozhat majd személyfuvarozásra.

Tovább

Csak azért is a tarifáról!

  • 2001.08.14

Forrás: Taxisok Világa magazin 2001.augusztusi szám
írta: Polinger Sándor
A júniusi számban megjelent árképzéssel kapcsolatos írásunkban azt állítjuk, hogy mindenki számára a legkedvezőbb megoldás az egységes taxi díjszabás bevezetése. továbbá azt kérdezzük, melyik az a politikai erő, amelyik támogatja és sikeresen bevezeti az egységes tarifát Budapesten!?

Tovább

"Gyilkosságtól gyilkosságig..... és a közöny"

  • 2001.06.25

Horváth Pál írása
Ismételten sajnálatos esemény miatt kell tollat ragadni és e szakmai lap hasábjain néhány gondolatot kifejteni.  Meghalt egy TAXIS! Így csupa nagybetíível, ahogy Nemecseket írják kis betíível, pedig ő is különben Nemecsek volt: fiatal, 24 éves...

Tovább

Minimumárak bevezetését fontolgatják a taxiscégek

  • 2000.11.04

Kötelezően előírt minimumtarifákat szeretnének bevezetni a nagyobb fuvarszervező társaságok, hogy véget vessenek a taxisfronton dúló öngyilkos árversenynek. A versenyhivatal szakértője szerint ezzel árkartellt hoznának létre, amely ellen fellépne a GVH. Eközben a fővárosi önkormányzat egységes hatósági ár bevezetését fontolgatja, ehhez azonban előbb módosítani kellene az ártörvényt.

Tovább

Szabályozásképtelenség

  • 2000.08.14

2000. augusztus 14.
Az egész taxisszakma ellehetetlenülése a cikk címében jelenítődik meg: OSZD MEG, ÉS URALKODJ. Ehhez természetesen egy jó adagot hozzáteszünk mi magunk is, hiszen ahelyett, hogy összefogott harcot folytatnánk a fenti jelszó érvényesítőivel szemben, mi magunk is tovább osztjuk önmagunkat.
A taxisszakmában a 90-es blokád óta folyamatosan különböző kényszerhatásokat vezetnek be, amely szakmánkra semmilyen pozitív hatással nem bír, nem bírhat. Melyek is ezek?

Tovább