Hozzászólások száma: 99
Ugrás a hírhez Oldalszám: 5
Témakörök > Hírek fórumai > Az aktuális helyzetről úgy általában A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
kalandor 2014.01.29. 05:46:25 / # 85896
avatar
Ne haragudj, de ez a beírás szintén a teljes hozzá nem értésről tanúskodik. Áruld már el légy szíves, hogy mi a kreativitás abban, hogy bárhol leheveredsz a városban és várod a csodát. Várod, hogy hátha Te vagy a legközelebb egy lehetséges majdani megrendelőhöz és nem a másik tizenöt, aki körülötted szintén a csodát várja. Aztán jön egy cím és egy arra járó átutazó éppen közelebb van hozzá és elhappolja. Te pedig bosszúsan legyintesz, hogy szerencsés, és várod tovább a csodát. Esetleg órákig. Tudod a kreativitás régen a tudásunkból állt össze. Ismertük a várost. Tudtuk, hogy melyik része él. Tudtuk, hogy hová helyezkedjünk. Tudtuk, hogy melyik Diszpécserre hogyan kell nyomni. Karban tartottuk a rádiónkat, az antennát, az antennakábelt, az aksisarut stb. És a tudásunk elég volt ahhoz, hogy tiszta eszközökkel tudtunk dolgozni! ( nem voltunk batyusok csak mert a Tomajert levertük) A mostani világban max. abban lehetsz kreativ, hogy megállj abban a körzetben amelyik talán a legjobban mozog és elfogyj igazságos sorrendben, ahogy a birkákat nyírják. Ez a jövő és nem az a hamis illúzió, amit a Komáromi haverod kerget miszerint a gurulód jobb lesz, az utas pedig a legközelebbi autót kapja. És ez a rendszer lehet, hogy egyszerű mint a faék, de legalább igazságos!
szálka 2014.01.29. 02:26:56 / # 85893
avatar
Tükör van otthon? Fogd és vidd be a következő etikai teadélutánra. Öleld át a gazdádat, és együtt bámuljatok bele. Rögvest megláthatod a tükörben azokat, akik felelősek a felduzzasztott létszámért, és az ebből szükségszerűen adódó 2 perces címre szaladgálásért. Birkát is találhatsz, ha körülnézel. Egyre többet. A főnököd éppen a ti asszisztálásotok mellett gyűjti maga köré őket. Édesek, aranyosak, pihe-puha szőrikével. Ti teszitek taxissá őket, csak még egyelőre nem találják a Lánchidat, meg a reptér indulási szintjét. Legalább kussolnál.
csipet 2014.01.29. 00:12:55 / # 85892
avatar
Ne haragudj, de ez a beírás teljes hozzánemértésről tanúskodik. Pedig a 22-es és a 29-es hozzászólásban leírták a lényeget. A Marci leírta a Budapest taxi rendszerét, nincs mit hozzátenni. Nem veszi el a taxistól a kreativitást, az utasszerzés lehetőségét (vadászatot), mert nincs a taxis körzetekbe szorítva. Ha jön cím, a köré tervezi az autókat. A másik rendszer egyszerű mint egy faék. Ha a Surda szavaival írnám le a dolgot, fogja a juhokat és betereli a karámba, szépen sorba. Ehhez elég egy komondor, bocsánat kommodor 64 számítógép. Amikor jön a cím kinyílik a karámajtó és a birka bégetve elindul a kék vonalon. Nem kell hozzá semmi csak türelem. Ha a birka mégis elunja magát és kitör a karámból csöbörből vödörbe kerül mert a másikban is a sor végére teszik. Ennek ellenére én a komáromi helyett nem szabályoznám, hogy milyen rendszer legyen, majd az élet eldönti, végül is a csendes címkiadás valahogy megvalósul. Én már mindenesetre nem szeretnék 2 perces címekre szaladgálni.
nazoli 2014.01.28. 20:19:09 / # 85891
avatar
Lassan írom, és még egyszer leírom, hogy te is megércsed. Tökmindegy, hogy a körzetében áll, vagy mozog. Kapíse? A körzetén belül. Nem tudom, miért kell beleokoskodnod, és ugyanazt leírnod amit én, csak úgy, hogy közben ellentmondj annak, amit én állítok. Holott te is ugyanazt állítod. Hát ez a művészet. No meg ottan van a pozíció rögzítésére utaló dolog is. Aztán meg a körzeten belül okos, vagy legokosabb módon tényleg aztat nézi, hogy ki van ottan a legrégebben szabadon. „Azért lenne okosabb, ha azt nézné ki van legrégebben szabadon. Pont.  ...körzet elfelejtve.... vagy ez már túl igazságos?” Megpróbálom értelmezni. Nincs körzet. Az kapja a címet, aki a legrégebben van szabadon. Ha te vagy a legrégebben szabadon, te kapod a következő címet. Természetesen tekintet nélkül arra, hogy milyen messze vagy tőle. Mert ugye körzet elfelejtve. Segítségül hívjam Kolev Zolit? Csendes címkiadás, 1582 értelemszerűen.
baupexim1 2014.01.28. 20:08:34 / # 85890
avatar
stimmelni fog
nazoli 2014.01.28. 19:48:10 / # 85888
avatar
4300.
nazoli 2014.01.28. 19:48:10 / # 85889
avatar
4300.
tomajer 2014.01.28. 17:44:26 / # 85886
És miért ne stimmelnének az adatok?
Tb 2014.01.28. 17:42:47 / # 85885
avatar
3300 taxi van, ha jól tudom ? Picit nagyobb vásárlóerő, fele annyi taxi, miért nem működne jól ??? ;-)
Tb 2014.01.28. 17:41:10 / # 85884
avatar
...majd revidiálják a nézetüket amikor a nav-hoz be kell fáradni és ott tudni fogják hány darab cime volt és mennyi utaskilométere ! A kérdés csak az lesz, hogy miért nem stimmelnek az adatok !!!
tomajer 2014.01.28. 17:28:35 / # 85887
A City rendszere az álló taxinak kedvez. Mert ahányszor átlépsz egy körzethatárt utolsó leszel abban a körzetben. Persze a körzeten belül autókázhatsz, csak ki ne csússz véletlenül egy fél utcasaroknyit.... Azért lenne okosabb, ha azt nézné ki van legrégebben szabadon. Pont. ...körzet elfelejtve.... vagy ez már túl igazságos?
nazoli 2014.01.28. 16:17:08 / # 85883
avatar
A City rendszere nem az álló taxinak kedvez. Tökmindegy, hogy áll, vagy mozog a taxi a körzetében. A pozíció rögzítése tényleg fontos lenne. És mehet bárhová a körzetén belül. Ami nagyon fontos, hogy a körzetek jól, kihangsúlyozom, JÓL legyenek "megrajzolva". Ez utóbbi lehet, hogy hónapokba telik. Ha a cím köré rajzol körzetet a gép, akkor is kiszámíthatatlan, hektikus a munkavégzés. Az pedig lélekölő. Ha a legközelebbi elv működik, akkor nem értem, miért kellene mellé nézni azt is, hogy ki, mióta tartózkodik bárhol is. Csak egy legközelebbi taxi van. Akkor már inkább a taxi köré rajzoljon körzetet. Az lenne a legjobb, ha a Komárominak semmiféle elve nem érvényesülne.
nazoli 2014.01.28. 16:06:06 / # 85882
avatar
A kiszámíthatóság egy szint fölött alapvető igénye az embernek.
nazoli 2014.01.28. 15:57:05 / # 85881
avatar
Nagyon Okos Uraim! Mindössze arra az egyszerű tényre szeretném fölhívni a szíves figyelmüket, hogy a rendelet értelmezése a BKK és a Főváros által teljesen egységes, ezért ne próbálkozzanak itten szabálykövetésről beszélni a saját szakállukra, mert még megüthetik a bokájukat. Erre három bizonyíték. De biztos fog még színesedni a (s)paletta. Dr. Komáromi Endre értelmezésében, 2013. július 17. nekem írt ímélben. „A program azért szólítja meg a legközelebbit, hogy ne szálljon el a gurulója.” Ezt arra a kérdésemre válaszolta, mely úgy szólt, hogy miért a legközelebbinek kell kapnia a címet a rendelet szerint. (Arra a kérdésre már nem válaszolt, hogy a rendelet mely szövegéből következik, hogy a legközelebbinek kell kapnia. Megjegyzem hogy erre a kérdésre idáig senki sem válaszolt az illetékesek közül. Mint ahogy arra sem, hogy miért nem szabad körzetesíteni.) Dr. György István értelmezésében, 2013. december 16. nekem írt ímélben. „ A fuvarszervező programja a rendelkezésre álló szabad taxik közül a legjobb pozícióban lévőnek kell, hogy felajánlja a rendelési címet.” No nesze semmi, fogd meg jól. De azért ez is egy értelmezés. Mindenesetre szakszerűbb, rendeletszerűbb, mint a Dr. Komáromié. Várkonyi Ágnes BKK levelezési szakterületi vezető. „Világító szabadjelzővel utasra várva csak a taxiállomáson lehet várakozni, a cím közelében várakozó taxis az informatikai rendszer alapján nem lehet szabad taxi, ezért ő nem kaphatja meg a címet.” 2014. január 13.Kollégánknak írt ímélben, amelyet a kolléga rendelkezésünkre bocsátott. A hölgy egyébként ezt az álláspontját ismételten kifejtette egy másik mélben, arra a kérdésre válaszolva, hogy jól értettük-e az előző válaszát. 1487, csendes címkiadás topik. Talán egyelőre ennyit a szabálykövetésről.

törölt felh. 2014.01.28. 11:08:07 / # 85880
avatar
Konkrétan tudom, hogy az alle drosztról kiküldte a city a taxist a vegyész utcába :-( Az nem 3 km. Délutáni csúcsban.
tomajer 2014.01.28. 11:02:16 / # 85879
Ráadásul állítom, hogy könnyebb leprogramozni is. Nem kell kvázi elölről kezdenie a fejlesztést annak aki eddig szabálykövetően azt csinálta amit a rendelet előír. Sokkal kevesebb a hibalehetőség, és sokkal egyértelműbb. Nem kell körzeteket rajzolni, megtanulni, figyelni, melyikben mennyien vannak, és káromkodni, ha átküld a másik végébe, a nappali dugóban. Mert ezt az éjszakások egyszerűen nem is értik. Van olyan cím, ami mondjuk három km-re van tőlem, de egyszerűen lehetetlen abban az időszakban reális időn belül megközelíteni.... aztán ha elmúlt a csúcs, akkor három perc.
törölt felh. 2014.01.28. 10:57:24 / # 85878
avatar
Amúgy szerintem kiszámíthatóság csak azok részére lehet akik tudják, hogy mikor, hol lessz rendelés.
törölt felh. 2014.01.28. 10:54:36 / # 85877
avatar
Az idáig felszínre kerülö ötletek illetve már megvalósult rendszerek közül találom ezt üdvözítönek. Ezt fontosnak tartom kihagsúlyozni. A city rendszere azért sántít nekem mert az csak az álló taxiknak kedvez. Leszámítva azokat a körzeteket ahol ritkábban várhatóak rendelések ezért ott nagyobb a körzet. Mert az sem az álló sem a mozgó taxiknak nem jó. A nagy körzettel az a bajom, hogy simán át küld rajta figyelmen kívül hagyva minden körülményt hiszen én vagyok a körzet elsö. A mozgó taxinál pedig folyamatosan jelentkezik az a tény, hogy a folyamatos körzetváltásoknál mindíg utolsó lessz a taxi. Ha lehetne a citynél rögzíteni a poziciót akkor az javítana nekik valamit mert ugye ha sikerül körzet határra állni (emke droszt ezért hagyták el) akkor akár 5-10 méteres nem valós elmozgás folyamatos körzetváltást eredményez a gép számára. Ez ugye azt okozza, hogy hol itt hol ott utolsó a körzetben. :-( Az viszont dicséretes a citynél, hogy a vidéket is a gépre bízzák. Mondjuk nem tudom, hogy az körzetes vagy sem. Viszont ha nem megrajzolt körzet van, hanem a cím mindig a központ ami körül 360° ban csinál egy körbenézést akkor ezek a problemák nem tudnak jelentkezni. Talán még a komáromi elve is teljesülhet, hogy tényleg a legközelebbi taxi menjen. Nyilván kell mellé nézni azt is, hogy ki mióta van szabadon mert az is fontos de csak bizonys távolságon belül számít.
nazoli 2014.01.28. 10:25:08 / # 85876
avatar
Ezen nem csodálkozom.
nazoli 2014.01.28. 10:23:53 / # 85875
avatar
Érdekes, hogy a sógoroknál jól működik vagy 30 éve. Meg a többi helyen is. Ha nem a megrajzolt körzetekbe sorrend szerint osztod ki a fuvarokat, kiszámíthatatlan marad a munkavégzés. A lényeg az, hogy a körzeteket kell jól kialakítani. Ez a szakma. Ezt nem akarja fölvállalni senki sem. Kivéve a City. És nem a dzsípieszre bízni a bejelentkezést. Megmagyaráznád, hogy miért tartod az általad említett módszert egyedül üdvözítőnek?
Oldalszám: 5