Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szabadataxi 2018.03.21. 14:36:07 / Módosítva / # 348449

Továbbra sem értem, hogy képzeled a kilométerenkénti elszámolást. Az app alapján esetleg? Szerinted egy tíz kilométeres fuvarnál hányadik saroknál állítaná magát szabadra a taxista? Lehetne persze olyan alkalmazást fejleszteni, amely kizárja az ilyen visszaéléseket, de ebben nem motivált senki.


A kiállási díjas modellre nem reagáltál (legyen mondjuk 500 Ft a kiállási díj, ezt kapja meg a telefonszám-tulajdonostagdíj helyett minden fuvarért: a 720 Ft-os esztékáért ugyanúgy, mint a 10 200-as reptérért). Nem mintha lenne rá fogadókészség.

balagge 2018.03.21. 14:13:37 / # 348448
avatar
Adjon csak szar címet ok... de akkor a hónap végén kiállíthat egy 500 Ft-os számlát. 
balagge 2018.03.21. 14:11:27 / # 348447
avatar
Ez elméletileg így van. Csak aztán jönnek a fekete Mercedesek és nekünk csak az sztk marad 380+ÁFA áron. Szvl... inkább fizetnek kilométerenként %-ot:-)
szabadataxi 2018.03.21. 14:08:24 / Módosítva / # 348446
De hát annyiba kerül a közvetítése most is, sőt, többe, ha elviszed. Csak most összeöntve fizetsz a mondjuk 200 címedért (amiben benne vannak az ilyen esztékás kanyarok is óhatatlanul) vagy 90 ezret, a fuvararányosnál meg darabonként fizetnél mondjuk 300-at. Igen, a 650-esnél is, de a Deák tér--Nagytétényért is, ahogy a Nagykovácsi--reptérért is. 
És a szabadnapjaidon vagy ha beteg vagy, esetleg kiesett alólad az autód, semmit. 
balagge 2018.03.21. 14:03:06 / # 348445
avatar
A fuvarszervezo sajnos soxor pontosan tudja milyen ótvart kinalgat a csövön. Csak nem zavarja...
balagge 2018.03.21. 14:00:59 / # 348444
avatar
egy mai rövid fuvart szokás ráfizetésesnek hívni, de ha annyiba kerül a közvetítése mint amennyit az utastol elkersz az tényleg ráfizetéses. Nem azonos a kettő. 
balagge 2018.03.21. 13:55:39 / # 348443
avatar
A tab "pontosan" belővi a fuvart. Az alapján ki lehet számlázni a díjat. A km díj pl. 7%-a (280x0.07ft/km) üti a markát és nálad marad az alapdíj. Így fordul a kocka, az ő érdeke lesz, hogy ne 150 méter hosszú legyen a fuvar, mert felkopik az álla, lefoglal egy termelő eszközt a kiállásra és a várakozásra a végén meg keres 3 Ft-ot.  A régi időmerőket meg ráállithatja a taxistara nehogy korábban zárja a fuvart...:-) így mindenkinek meg lesz az öröme.
szabadataxi 2018.03.21. 13:52:50 / # 348442
Na hogy tudja a nyakadba varrni? Vagy ha tudja, most nem teszi? Mennyiben más az, ha fix havi harács mellett viszed a ráfizetéses fuvarokat, főleg, ha még kényszerítve is vagy rá? 
Tényleg nem értem. 
szabadataxi 2018.03.21. 13:46:02 / Módosítva / # 348441
Én ezt továbbra sem értem. Honnan lehet tudni, hogy egy belvárosi cím ráfizetéses lesz? Egy külvárosi miért kisebb eséllyel az? Ha lehet tudni, most, fix tagdíj mellett miért viszi el bárki ezeket, ahelyett, hogy várna egy jobbat, vagy vinné a beülőst? 
Minek a 7 százaléka? Ha a fuvardíjnak, akkor hogy számoljuk ki? Beviszed a slejfniket?
A megnyugtató megoldást továbbra is a kiállási díj bevezetésében látom, amelyet egy az egyben tovább lehet adni a fuvarközvetítőnek. Csak ettől valamiért mindenki ódzkodik. A fuvarközvetítőket még meg is lehet érteni, a fővárost már kevésbé. De a taxisokat, főleg a saját vállalkozásuk érdekében felelősen gondolkodni képes néhányakat egyáltalán nem. 
balagge 2018.03.21. 13:39:40 / # 348440
avatar
Hja és az meg csak most jutott eszembe, hogy nem kene predesztinalni a fuvarszervezőket arra, hogy Mariska néni 150 méteres elorendeleset is a taxista nyakába varrja a viteldijjal nagyjából megegyező kozvetitesi díjért. 
balagge 2018.03.21. 13:31:58 / # 348439
avatar
Mert értesz párszaszóul. 
balagge 2018.03.21. 13:31:06 / # 348438
avatar
Nem ördögtől való, csak a következménye az, hogy nem bírják majd eladni a gyenge címeiket a belvárosban. Sorjáznak a 1200-1500 Ft-s fuvarok és azért senki nem fizet nettó 3xx forintot. Ez így felejtős, fix % az egyetlen elfogadható megoldás. Pl. 7% + ÁFA. Semmi alapdíj meg egyéb lehuzas. 
tomajer 2018.03.21. 13:18:39 / # 348437
De hogy mivel lehet a Tarlósék érdeklődését felkelteni, azt én álmodtam meg! :-)
cheater 2018.03.21. 13:10:53 / # 348436

Nem, épp fordítva. Nincs rákényszerítés, ez az fuvarszervező alapvető érdeke. Vagy képes belátni, vagy nem, ez már legyen az Ő dolga.


Melyik a leghatékonyabb rendszer jelenleg a budapesti taxispiacon? A Cityé. Hogy zajlik náluk? Nem tudják ellátni a címeket, mi a teendő? Közgyűlés, vegyünk fel még 200 embert? Dehogy. Jó nem veszünk fel, de akkor a délutáni csúcsban is mindenkinek kötelező jelleggel ki kell jönni!

Megteheti ezt a City? Meg. Mindenki tulajdonos, mindenki a sajátjáért dolgozik, igy a saját vállalkozása költségein nem egy idegen vállalkozás értékét növeli.


Mi lehetne ebből a szempontból ilyen hatékony mint a City? Ha adott cégnél mindenki alkalmazott, kimész és kuss. Van ilyen? Nincs.

Budapest taxinak van/volt erre folyamatos törekvése, de mindig megakadtak ott hogy erre igy nincs elegendő stabil és megbízható alkalmazott.


Következő a Taxify szerű rendszerek. Nincs fix díj, csak az eseti jutalék. Tök szimpi - kivéve a jutalék mértéke ugye. Újdonság, taxisoknak nagyon tetszik, de hatékony ez a rendszer? A fenét.. fizessen a tököm 30%-t mikor ömlés van az utcán, igy a Taxify adatbázisában szereplő megrendelők épp mikor leginkább kéne hoppon maradnak.


Mit csinál a Főtaxi? A nagy számok törvényét követi. Egyrészt jól mutat a tendereken, másrészt ennyi autó már megfelelő hatékonysággal látja el a feladatot, amelyik megrendelő mégis porul járt és lemorzsolódik azt meg egye meg a többi kis cég.


Mi van a kisebb cégekkel? Hogy maradhatnának Ők talpon ebben a gyilkos versenyben? Taxi2000, Tele5, Tele4, Taxiplusz és ma már a Budapest taxi is. Tudom hogy már a felsorolás fele beolvadt egy nagyobba, de mit kellett volna nekik lépniük, ráadásul nem most, hanem már 1,5 évvel ezelőtt hogy ezt elkerüljék?

Jutalmaznia kellett volna a sofőrt. Azt a sofőrt aki a saját 10M forintos vállalkozását arra használja, hogy az Ő 600M forintos cégének értékét növelje. Volt erre példa? Volt. Ha három hónapon keresztül 300 cím felett tevékenykedtél akkor kaptál egy biciklit. Egy valaki a 600 tagból. Micsoda befektetés.

Volt ennél - még az elején rövid ideig - hatékonyabb jutalmazás, nem vittek el egy címet: ha valaki viszi + 1000Ft. Továbbra sem vitték, mert annyira kiesett vagy mindenki tudta, hogy egy hülye akkor + 2000Ft. De itt már megjelent a tulajdon és a ki kicsoda ebben a sztoriban helyes kezelése. Ő tekinti tulajdonának és értékének az adatbázist, neki kell karban- és fenntartani. Ha ez pénzébe kerül akkor kockáztassa Ő a pénzét.


Ehelyett mit csinál jelenleg pl. a 6x6? Az adatbázisa fenntartásának költségeit rámterheli. Ha elutasítok egy címet 300Ft bünti. Igazsághoz hozzátartozik, hogy Ő ezt nem zsebreteszi, hanem szétdobja azok között akik viszont elviszik ezt a címet. Ez igy már közelebb jár, de még mindig nem értek egyet.

Nem értem az alapfelállást, miért ragaszkodik itt mindenki a büntetéshez a jutalmazás ellenében? Miért ez az első és kizárólagos gondolat ahol Ők a megoldást keresik? Miért nem képes figyelembe venni az én vállalkozásomnak az értékét ebben a sztoriban és miért nem kompenzálja ha én elviszem a tőlem 6km-re lévő nyomit, annak biztos tudatában, hogy az én vállalkozásom ezen biztosan bukik, de az Ő vállalkozása viszont biztosan nyer? Persze tudom, ez nem kerül pénzébe... de ezért a spórolásért cserébe mire számíthat a 6x6 ha egy új piaci szereplő érkezik a piacra, aki nem kér tagdíjat, nem kötelez és csak 10%-t kér fuvaronként? Arra hogy az első két hónapban 400 tag átvándorol az új céghez.


Ha egy cég bajban van - vagy ha nagyobb akar lenni - tőzsdére megy. Természetesen nem gondolom hogy pl. a Taxi4-nek tőzsdére kellene vonulnia, de az elméletet követve, egyfajta microtőzsdét, a tagok tulajdonosi státuszának legalább az illúzióját meg kellett volna már évekkel ezelőtt teremtenie. Ez nem - csak - a tagok érdeke, ez az Ő érdeke, hogy egyáltalán talpon maradhasson és hogy felkészülhessen jövőre, ha érkezik egy (vagy több) hatékonyabb cég a piacra.

A kis cégeknek egy olyan rendszert már réges rég ki kellett volna alakítani ahol jutalom vár a munkádért - még több munkáért még több jutalom - és mikor érzékeny búcsúra kerül sor köztünk akkor még egyfajta végkielégítést is kapok, épp olyan mértékben amilyen hatékonysággal tevékenykedtem az Ő megrendelői adatbázisának megtartásáért és növeléséért.  Ez nála marad, az Ő tulajdona lesz, én pedig - úgymond üres zsebbel - távozok.


A fenti nem egy taxis sírása, én elvagyok bárhol, még mezítlábasként is. Ez ma már a cégek érdeke, ráadásul minél kisebb cég, annál jobban és hatékonyabban kell belemerüljön ebbe az új felállásba.

szabadataxi 2018.03.21. 12:35:56 / Módosítva / # 348435
Most mennyit fizetsz egy fuvarért? A belvárosbol induló fuvarok miért lennének ilyen kis hatósugarúak? Biztos vannak ilyenek is, de nekem nem ez a tapasztalatom, nagyon nem. Igaz, én éjszaka dolgozom, speciális okból vagyok csak ébren most, az alvásidőmben, de nem hiszem, hogy nappal ez lenne jellemző, már csak a testesebb ketyegő miatt sem.
Egyébként miért ördögtől való dolog lekapcsolt (szünetre tett) tabbal állni a droszton? 
balagge 2018.03.21. 12:06:40 / # 348434
avatar

Ahha...380ft/fuvar nettó. Ezzel több baj is van 1xre. 

1. Qrvadraga 

2. Belvárosba senki be se tenne a lábat/lekapcsolt tabbal állna a droszton. (Kifasz akar 380ft-t fizetni egy jó esetben 1500ft-s fuvar után?

3. Külvárosban és az előrendeléseken minden mellekutcara 15 autó jutna.

szabadataxi 2018.03.21. 12:06:23 / # 348433
Az enyémet? Persze nem kopirájtos, sőt, örülök, ha terjed. 
tomajer 2018.03.21. 11:55:12 / # 348432
Az ötletet :-)

szabadataxi 2018.03.21. 11:50:19 / # 348431
Sajnos rögtön rá is mutattál a fuvarszervezői ellenérdekeltség egyik alapvető pontjára. Mint tudjuk, az utaskufárok legtöbbje szoros, és nem is túl erősen leplezett átfedésben van komoly rendszám- és autóparkkal bíró droidtartó cégekkel. Bár a Főtaxi most is fuvaronként szedi a droidflottától is a reptéri leadót, és látszólag ez senkit nem zavar, ebből kiindulva a címarányos tagdíj sem okozhat akkora problémát. 
szabadataxi 2018.03.21. 11:41:47 / # 348430
Mármint te adod ingyen?
Oldalszám: 10