Hozzászólások száma: 35136
Ugrás a hírhez Oldalszám: 1757
Témakörök > Droszt Híradó > Főtaxisok ide KLIKK!!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2018.10.13. 13:10:56 / # 349263
78. szilveszter napján léptem be, 79 január első napjaiban kezdtem dolgozni. Pár napja került fel első egységvezetőm a búcsúzunk-rovatba.
tomajer 2018.10.13. 09:19:35 / Módosítva / # 349262
:-(
Ezexerint még én se taxiztam akkor.
87. márc. 10.-én kezdtem másodosként.
alelölülő 2018.10.13. 01:24:39 / # 349261
Feltöltő szerint 1987-ből.  3 perc 15-nél Páger Antalnak küldenek kocsit.
1986. december 14-én halt meg,  a felvételnek eme dátum előtt kellett készülnie.
tomajer 2018.10.12. 20:58:40 / # 349260

És húsz évvel később ....
Ami már szintén több mint tíz éve volt.

tomajer 2018.10.12. 20:55:24 / # 349259


tomajer 2018.08.19. 21:14:09 / # 349087
szabadataxi 2018.08.19. 15:58:15 / Módosítva / # 349086
Ha valamely cég bármelyik bevételi forrását vagy annak mértékét titkolni akarja, arra biztos oka van, bár én el sem tudom képzelni, mi lehet az, hiszen ezeket a tételeket nyilván szerepelteti a könyvelésében.

 

Ráadásul mi csak a dézsmafajtákat és egyszeri összegüket gyűjtenénk össze, nem az összesített, rendszeresen befolyó bevételük tényleges mértékét, így nem igazán értem, mitől félnek. A te nyugalmad valóban kérdéses lehet esetleg, bár egy ilyen alapvető adatszolgáltatást egy független taxismédiumnak be kell vállalnia, ha komolyan akarja venni és vetetni magát, a kollégák biztonsága pedig nem tudom, hogy kerülne veszélybe. Lehet anonim módon, e-mailben is elküldeni az adatokat, eldobhatós e-mailcímről akár, garantáltan beazonosíthatatlanul, bár abban is biztos vagyok, hogy sosem adnád ki az informátoraidat, még ha ismernéd is valós identitásukat, hiába kérne nyomatékosan valamely szereptévesztésben szenvedő makkos cipős fuvarkufár.
tomajer 2018.08.19. 15:38:28 / # 349085
Az a baj, hogy egyszer nekifutottunk egy ilyen kérdésnek, és olyan ellenállást tanúsítottak a cégek, ...  mondván, ezek titkos adatok, ...   hogy az én nyugalmam és a kollégák biztonságának érdekében letettünk róla.
szabadataxi 2018.08.19. 15:17:27 / Módosítva / # 349084
Előre is köszönöm. Bevallom, nem is bíztam a pontos válaszban, főleg nem ilyen gyorsan. Viszont ha már ilyen együttműködő vagy, mi lenne, ha csinálnánk egy összeallítást az összes fuvarközvetítő tehertételeit összegyűjtve, egy táblázatban akár? Aztán az mehetne a főoldalra mint hasznos anyag. Esetleg egy topikkal indulhatnánk itt a fórumban, ahová beírhatnák a kedves olvtárs kollégák a cégekkel kapcsolatos rendszeres és egyszeri költségeket, aztán mi csak összelapátoljuk a lényeget.
tomajer 2018.08.19. 07:53:39 / # 349082
Az a baj, hogy ezekre a kérdésekre én nem tudok válaszolni :-(
Továbbítottam őket, de hosszúhétvégén, a fű se nő.

Amire tudok, az annyi, hogy a 107 ezres tagdíjban már minden benne van.  Tablet, terminál, autósegély, stb.stb.
A kaució, 100 pénz, a városiaknak, és 200 a reptereseknek.  (ez már nem tuti...   így hallottam)
A büntik, napi 2500.- al válthatóak meg.  Hogy mi a megváltható, és mi a leülendő, azt nem tudom.
Befizetni meg a legközelebbi pénztári napon kell.
Ha kapok pontos adatokat a többi kérdésről, akkor azokat is a becses tudomásotokra hozom :-)

Bátyó 2018.08.18. 13:16:10 / # 349081
avatar
Egy érdekképviselet, egy jó ügyvédi iroda,mert nagyon egyoldalú a "PARTNERSÉG" !!!
szabadataxi 2018.08.18. 12:20:07 / Módosítva / # 349080
Sose tennëk ilyet. (Remélem, ezt ő is tudja.)
Bao 2018.08.18. 11:45:43 / # 349079
avatar
Meg kell hagyni, te profibban szenyózol Tomajerrel...
szabadataxi 2018.08.17. 23:29:31 / Módosítva / # 349078

Engem jobban érdekelne egy leadótáblázat a reptéri fuvarokhoz (ha jogszerű ez a fajta lenyúlás, nincs rajta mit titkolni), valamint a szerződött partnerekkel szemben alkalmazott pénzbeni és leülhető szankciók tételes jegyzéke – hiszen egy komoly, több mint százéves vállalatnál nyilván a "kötbérezési" szisztéma is transzparensen, precízen könyvelve, leszámlázva működik. Ezért aztán nyilván nincs akadálya nyilvánosságra hozni azt sem, mennyivel hízlalja egy rosszul megkötött, esetleg otthon felejtett nyakkendő, egy késedelmes címre érkezés, urambocsá', egy címtévesztés a központi fuvarelosztó bevételeit, mik azok a "bocsánatos" botlások, amelyeket meg lehet váltani piszkos anyagiakkal, és melyek azok a főbenjáró bűnök, amelyekért már kötelezően letöltendőt kap a "franchise-partner" entitás.

Mert nem árt, ha tudja a döntési helyzetben lévő taxista, hogy a piacvezető címneppernél megengedőbb-e a büntetési szisztéma, mint például a nemrégiben megszűnt, bár (gyanús) elemeiben és módszereiben egy másik rossz hírű, azóta szintén felvásárolt utaskufár-vállalkozásba olvadt maffiataxinál volt. Mennyi most a kaució a Főtaxinál, mennyi a repülétérre is beengedett kivételezetteknél pluszban, mire fordíthatja ezen összegeket a patinás cég, és mennyi idő alatt, milyen feltételekkel kaphatja vissza az a megvezetett egyénieskedő, aki kilóg a rendszerből, és érthetetlen okokból mégis kiválna a piros kockás élcsapatból?

Egyáltalán: mennyibe kerül ma bekerülni oda?

Mennyi az alaptagdíj? (Bár ezt szerintem én is tudom, most emelték százhétezer-valahányszáz forintra, de javíts ki, ha tévedek.)

Mennyiért kell bérelni a tabletet, amely sose lesz a tied, s amelyet annyira lebutítanak központilag, hogy nemhogy saját célra nem lehet használni, de a fényerőt csökkenteni is bajosan, ha éjszaka a vezetés biztonságát veszélyezetik már a sofőr szemébe tűző kötelező, villogó reklámok?

És mennyi a rendszeres költsége annak a pos-terminálnak, amelyet állítólag mostanában drágábban kényszerül már beszerezni(?) a cég, és ez (is) indokolja a tagdíjemelés fájdalmasan kényszerű lépését (amelynek időpontja természetesen csak teljesen véletlenül esett egybe a pár héttel ezelőtt meglépett, nevetséges mértékű tarifamelésével, ahogy volumene is valószínűleg  véletlenül egyezik meg százalékosan az öt év után engedélyezett viteldíjnövekményével)?

Fontos információk lennének ezek, amelyekről valamiért nem ír a Taxisok Világa.

Pedig vannak olyan – hozzám hasonlóan – zárkózott kollégák is, akik a kinti droszthíradónak sem hallgatói, de a Nádor utca végére sem járnak továbbképzésre. Hol szerezhetnének ők tudomást azokról a valós tényekről, amelyek alapján össze tudnák vetni az előnyöket a hátrányokkal (illetve – ha maradt nekik olyan – a lelkiismeretükkel), ha nem az alulról szerveződött, garantáltan független onlájn taxismédiából? Ha elemző szerkesztőségi cikkre nincs is idő és/vagy energia, hát a független szaksajtó ha lehet, még függetlenebb fórumából juthassanak hozzá olyan számszerűsített szempontokhoz, amelyek alapján legalább addig úgy érezhetik, hogy van – egyre szűkülő – választási lehetőségük, amíg az összes konkurensét fel nem zabálja ez a minden szempontból NER-kompatibilis, elemeiben a nagy, országos egészet mintaszerűen tükröző, valaha szebb napokat látott, egykor jónevű vállalat nevét viselő cég(nek csak jó adag eufémizmussal nevezhető... hm... szervezet).

Persze lehet beszélni a férfiegyenruha-divatról is éppúgy, mint a címkiadó rendszerekről. Kit mi érdekel jobban.

Bao 2018.08.17. 12:13:35 / Módosítva / # 349077
avatar
Nos, ez is új neked. Milyen a címkiadó rendszer (hiszen arról írtál nagyrészt a fájnál is) a fájhoz vagy a khhmm... plushoz képest?
tomajer 2018.08.17. 08:16:57 / # 349076
Hmmm...
Ezek szerint lehetne mondjuk sötétbarna?
Mert barna cipőm több van :-)
Bátyó 2018.08.16. 15:28:17 / # 349075
avatar
Nem fekete,hanem sötét nadrág az elvárás!
tomajer 2018.08.16. 14:50:49 / # 349074
Az mindenkinek új volt. Nekem is.
Volt róla mit írni.

Ez olyan mint a többi, csak nagyobb.  És mégis működik.
Sok taxis, sok munka.
Végeredményben lehet pénzt keresni, és ezért jövünk ki.
Bao 2018.08.16. 12:05:14 / # 349073
avatar
Lelkesebben írtál a taxifájról, tomajer...

tomajer 2018.08.16. 06:49:13 / # 349072
De a fekete nadrág élirevasalva kell!:-P
Oldalszám: 1757