Név
Becenév holló
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Taxis Aranybányák Budapesten

Hozzáadva: 2015.10.19 18:24

A legnagyobb Aranybánya a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II. terminálja, ahol a Főtaxi jelenleg monopol helyzetben van. Ez azt jelenti, hogy aki a Főtaxihoz igazol az mehet a reptérre és sokkal több munkára, jobb fuvarra számíthat, mint aki más taxitársaság égisze alatt dolgozik?

A Főtaxinál ezért magasabb a rezsi? Többet kell leadni a fuvarszervezőnek?

Temérdek taxi várakozik a reptéren alul a Főtaxi parkolójában, ránézésre lehet vagy 200 autó is. 

Ők sorban állnak? Milyen sűrűn kerül sorra egy-egy autó?

Téma: Taxis Aranybányák Budapesten

Hozzáadva: 2015.10.19 18:18

A taxirendeleteknek hála Budapesten érzékelhető mértékben csökkent a taxisok száma az elmúlt évben, de még mindig túl sok taxi fut a főváros utcáin ahhoz, hogy mindenkinek jusson elegendő utas. Mi mindenen múlik az, hogy kinek hány utas jut, mennyit tud dolgozni ebben a szakmában?

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.18 19:00

Köszönöm szépen! Végre valami konkrét információ. Hol láttad őket szórólapozni? Be lehetne ide szkennelve csatolni egy ilyen szórólapot, amit osztogatnak?


Ha az átlag fuvar mondjuk 5 km hosszú, akkor az 450 + 5 x 280,- Ft = 1.850,- Ft. Ha egy műszak 8 órás és óránként bejön egy ilyen átlag fuvar, akkor 8 x 1850,- Ft = 14.800,- Ft egy műszak.Ha 22 napot dolgozik a sofőr (ez lenne a normális munkaidő), akkor 325.600,- Ft. jön össze egy hónapban. Ez nem elég, így nem jön össze még a 120 ezer/hó fizetés sem. 

A fuvarok hosszát leginkább a reptéri transzferekkel lehetne növelni, de ha ott a Főtaxi a kizárólagos szolgáltató, akkor legfeljebb csak oda fuvarra lehet számítani. Vissza fuvar csak akkor van, ha kifejezetten a TaxiPluszt hívják és pont ott van az autó. A reptéren kellene szórólapot osztogatni az utasoknak, hogy hívják a TaxiPlusz elektromos autóit, utazzanak környezetbarát módon és várjanak 5 percet, amíg a Tesco parkolóból odaér a kocsi. A taxik a közelben várakoznának. Ilyet lehet?

Ha a fuvarok hosszát nem tudjuk növelni, az árat sem, akkor a fuvarok sűrűségét lehet még a legjobb esetben. Ha a fuvarszervező 30 percenként tud biztosítani egy 5 km-es átlag fuvart, akkor már 651.200,- Ft. leadó gyűlik össze egy hónapban, amiből 120.000,- + 50.600,- Ft = 170.600,- Ft a havi nettó jövedelme a sofőrnek. Elképzelhető ez? Létezik olyan fuvarszervező, aki átlagosan 30 percenként tud szervezni egy fuvart minden munkában lévő autójára?

Ha a fenti két megoldás sehogy sem lehetséges, akkor nem maradt más, mint hogy több időt kell munkában tölteni.Óránként 1 db 5 km-es fuvar esetében 22 munkanapnál:  - ha 10 órát dolgozik a sofőr havi: 407.000,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó  - ha 12 órát dolgozik a sofőr havi: 488.400,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó.


Óránként 1 db 5 km-es fuvar esetében 25 munkanapnál:
- ha 8 órát dolgozik a sofőr havi: 370.000,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó.  - ha 10 órát dolgozik a sofőr havi: 462.500,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó.  - ha 12 órát dolgozik a sofőr havi: 555.000,- Ft leadónál már megvan a 122.500,- Ft/hó fizetés. 


Óránként 1 db 5 km-es fuvar esetében 28 munkanapnál:
- ha 8 órát dolgozik a sofőr havi: 414.400,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó.  - ha 10 órát dolgozik a sofőr havi: 518.000,- Ft leadóból még mindig nincs meg a 120 ezer/hó.  - ha 12 órát dolgozik a sofőr havi: 621.600,- Ft leadónál már megvan a 155.800,- Ft/hó fizetés. 

Az álláshirdetés úgy szól, hogy "Vigyél haza 250 ezer Ft-ot, ha szorgalmas vagy, akkor 300-nál is többet..."Hogyan lehet ezt ilyen feltételek mellett elérni?

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.18 12:06

Mondom a feleségemnek, hogy mit olvasok itt a fórumon. :-) 
Kérdezi, hogy: "Te jól nősültél?"  Mondom: "A lehető legjobban!"  Erre ő: "Nehogy elmenj nekem taxisnak, mert ha elhordod itthonról a pénzt megőrülök!"

Aki a Green Taxihoz megy el dolgozni ott nem autót bérel, hanem egy tiszta alkalmazotti jogviszonyban dolgozik. A munkáját adja, cserébe pedig kapja a fizetését. Ott elvileg nem fordulhat elő az, hogy el kell vinnie otthonról a pénzt. Sőt megbízható jövedelemnek számítana - ha tudnánk a részleteket és az alábbi kérdésre a válaszokat.

Kérdés még az is, hogy mi a helyzet, ha koccanás, kisebb-nagyobb baleset történik? Ne történjen, de kizárni nyilván nem lehet, hiszen a forgalom egy veszélyes üzem. A veszélyt a sofőr vállalja, hiszen neki kell helyt állnia, tőle vonják le. Ennek a veszélyvállalásnak pedig ára van. Ingyen a biztosító sem vállalja a veszélyt. A sofőr is akkor tudja vállalni, ha egyrészt van miből, másrészt többet tud itt keresni, mint általában más munkahelyeken, így a veszély ellenére is megéri neki kockáztatni. Biztosan van casco a 7 milliós autókon (65 db rendelése esetén jó eséllyel megkapták 7 millióért darabját a 8.8 milliós listaár helyett). Az önrészt levonják a sofőr fizetéséből? Mert akkor lehet, hogy abban a hónapban semmit sem visz haza. Ahhoz, hogy egy ilyen kockázatot el tudjon viselni annyit kell keresnie, amiből minden hónapban félre is tud tenni, vésztartalékot tud képezni. Éhbérért tehát nem dolgozhat, mert úgy felelősséget sem lehet tőle várni. Ebben az esetben ugyanis nincs miből helytállnia, mert éhen hal. 

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.18 11:42

Ez így nagyon szép volt. Elismerésre méltó. Köszönjük, hogy megosztottad velünk. 

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.17 23:56


"Nekem gyerekkori álmom volt hogy taxis legyek!!!  :-P"

Gondoltam. :-) Hiszen Te vagy a Taxis Magazin alapítója. Természetesen lehet ezt a szakmát is úgy csinálni, hogy az emberek megemeljék a kalapjukat előtte. Sok jóravaló ember dolgozhat benne, de a körülmények, amiket felvázoltál embertelenek. Főleg a munkaidő tekintetében. A pénznek lényegesen jobbnak kell lennie - annál aki jól csinálja mindenképpen - de megszoktam, hogy ebben az országban erről nem lehet nyilvánosan, őszintén beszélni, így nem is várom már el senkitől. Értem, hogy a körülmények több okból sem teszik lehetővé. 




Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.17 23:43

Köszönöm a részletes válaszokat. Ez így nem egy leányálom... Lehet egyáltalán ilyen munkabeosztás mellett normális életet élni? 

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.17 21:44

Senkinek nem az volt a gyerekkori álma, hogy taxisofőr legyen. ("Tűzoltó leszel vagy katona, vadakat terelő juhász...")

Az esetek 99%-ában azért választják az emberek ezt a - társadalmilag nem kimondottan megbecsült - foglalkozást, mert átlagon felül lehet vele keresni. A pénz pedig nagy Úr. (A budapesti átlagkereset 2014-ben a KSH adatai szerint nettó 220 ezer Ft volt a 8 órás munkaidőre vetítve, tehát ezen felül.)

(... és még azért, mert saját autóval viszonylagos szabadságot biztosít. A taxis vállalkozó a maga ura. De erről a Green Taxinál való elhelyezkedés esetén nincs szó.) 

Ezért fontos a Green Taxi álláshirdetéséből idézett "Vigyél haza 250 ezer forintot, vagy ha szorgalmas vagy, akár 300 ezernél is többet. Ebből nem kell autó- és cégfenntartásra, üzemanyagra, tagdíjra, leadóra és hasonlókra költened."   ajánlat pontos tisztázása. 

Kézhez kapja ezt a 250 ezer Ft-ot minden hónapban a sofőr, aki szorgalmas az 300-nál is többet?

Miből áll ez össze? Mennyi a fix bérezés, mennyi jutalékkal kell számolni? (remélem a borravaló ebbe nem lett belekalkulálva)

Mennyit kell ezért dolgozni? Hány órából áll egy műszak és milyen napszakokra esik a két műszak, amiben dolgozni kell? Hány szabadnap áll a munkavállaló rendelkezésére egy héten és melyik napok ezek? (Pl.: minden hétvégén biztosan dolgozni kell majd?)

A csepeli telephely közelében nincsenek lakóházak, ezért mindenkinek oda kell jutnia valamilyen közlekedési eszközzel a munkaeszközt felvenni. Biztosít-e a cég valamilyen munkába járási hozzájárulást, költségtérítést? (Autóval oda naponta bejárni nem kevés költség egy hónapban, de a BKK bérlet sem olcsó.)

A fenti kérdések ismeretében lehet reális döntést hozni arról, hogy érdekel-e valakit a munka vagy sem.

Várom a válaszokat.

(Nem sok esélyt látok rá, hogy az illetékes megválaszolja a kérdéseket vagy egyáltalán megszólal, ezért bármilyen hozzászólást, észrevételt szívesen fogadok mindenkitől.)

Köszönöm.

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.17 20:51

A Green Taxi képviselője mély hallgatásba burkolózott, pedig az elején még igyekezett megválaszolni a felmerülő kérdéseket. 

Utánajártam kicsit a dolgoknak:

- Azt tudjuk a hírekből, hogy 30 autóval indultak el ezen a héten kedden a TaxiPlus flottája alatt.

- Szombat este 19 órakor 26 db autójuk ott áll sötétségben a csepeli telephelyükön.

- A 26-ból 3 autó éppen töltődik, a többi csak pihen egymás mellett.

- 5 db villámtöltő berendezés van felállítva a telephelyen egymás mellett. Más töltési lehetőség nincs kiépítve. 

A szombat este a taxisok számára a legforgalmasabb időszak.

Ha lenne 30 vagy 60 sofőrjük a jelenleg 30 db autóra, akkor az autók kint lennének a városban, a forgalomban, utast keresnének. Az nem lehet tehát, hogy sofőrjük van, de nincs munkájuk, mert akkor nem állnának az autók sofőr nélkül bent a telephelyen szombat este. A sofőröket, ha felvették fizetniük kell őket. Ebben az esetben viszont kint lennének az autók a terepen és próbálnának munkát szerezni. 

Ebből egyértelműen az következik, hogy nincs elég sofőrjük. 

Miért nem válaszolnak azoknak akik az álláshirdetésükre jelentkeznek?

Hol és milyen formában lehet érdeklődni az álláshirdetés részletei iránt? 

Szabad-e egyáltalán érdeklődni bármilyen részletet illetően?

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2015.10.17 20:23

Tényleg? Azt akarod mondani elképzelhető, hogy 2 x 11 órás műszakban foglalkoztatják az embereket? A rendes munkaidő napi 8 óra szokott lenni a munkahelyek 90%-ában.