Név Nem Kötelező
Becenév szabadataxi
Honlap http://szabadataxi.blog.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Én ezt továbbra sem értem. Honnan lehet tudni, hogy egy belvárosi cím ráfizetéses lesz? Egy külvárosi miért kisebb eséllyel az? Ha lehet tudni, most, fix tagdíj mellett miért viszi el bárki ezeket, ahelyett, hogy várna egy jobbat, vagy vinné a beülőst? 
Minek a 7 százaléka? Ha a fuvardíjnak, akkor hogy számoljuk ki? Beviszed a slejfniket?
A megnyugtató megoldást továbbra is a kiállási díj bevezetésében látom, amelyet egy az egyben tovább lehet adni a fuvarközvetítőnek. Csak ettől valamiért mindenki ódzkodik. A fuvarközvetítőket még meg is lehet érteni, a fővárost már kevésbé. De a taxisokat, főleg a saját vállalkozásuk érdekében felelősen gondolkodni képes néhányakat egyáltalán nem. 
Most mennyit fizetsz egy fuvarért? A belvárosbol induló fuvarok miért lennének ilyen kis hatósugarúak? Biztos vannak ilyenek is, de nekem nem ez a tapasztalatom, nagyon nem. Igaz, én éjszaka dolgozom, speciális okból vagyok csak ébren most, az alvásidőmben, de nem hiszem, hogy nappal ez lenne jellemző, már csak a testesebb ketyegő miatt sem.
Egyébként miért ördögtől való dolog lekapcsolt (szünetre tett) tabbal állni a droszton? 
Az enyémet? Persze nem kopirájtos, sőt, örülök, ha terjed. 
Sajnos rögtön rá is mutattál a fuvarszervezői ellenérdekeltség egyik alapvető pontjára. Mint tudjuk, az utaskufárok legtöbbje szoros, és nem is túl erősen leplezett átfedésben van komoly rendszám- és autóparkkal bíró droidtartó cégekkel. Bár a Főtaxi most is fuvaronként szedi a droidflottától is a reptéri leadót, és látszólag ez senkit nem zavar, ebből kiindulva a címarányos tagdíj sem okozhat akkora problémát. 
Mármint te adod ingyen?
Nem, kartell van, mértékben is, árképzésben is. És persze birkaság taxisoldalon, ezért lenne szükség bizonyos fokú szabadrablás-korlátozásra. A főváros egyszer már beavatkozott az alárendelt (valójában inkább balfasz) piaci szereplők védelmében a fix tarifa bevezetésével, ennél sokkal kisebb erőfeszítésébe kerülne, és kevésbé is torzítaná a szent "szabad versenyt" a lentebb leírt hozzáállás. Persze tökéletesen megértem az ellenérdekeltség nyomós okait.
Nagyobb baj, hogy más sem.
Ebben nyilván nincs benne a reptér. Vagy nem tudom, nagyon nem vagyok otthon Főtaxi-tematikában, hál'istennek. De az itt emlegetett 76 500 Ft-os tagdíj valahogy kevesebbnek tűnik, mint amiről én tudok. (Plusz száezezer körüli reptéri regisztráció és sávosan változó, akár többezres fuvaronkénti leadó azoknak, akik hajlandók részt venni ebben a mocskos mutyiban.)
Nem kell hatósági árassá tenni. A főváros saját hatáskörben kijelenthetné, hogy a főváros (a BKK-n keresztül) csak olyan fuvarközvetítőt minősít, amely közvetítettfuvar-arányos elszámolást alkalmaz az alvállalkozóival szemben. Ennek mértékét aztán rá lehet bízni a piacra. De egy listára felkerülni sem nagyobb mutatvány, mint lekerülni onnan, lásd a klasszikus alapviccet.
A fuvarkufárok lelki érzékenységének tiszteletben tartása kieső helyen szerepel a prioritási listámon.Kár, hogy ezzel a kisebbséghez tartozom.