Név Lengyel Sándor
Becenév cobretti
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.13 15:49

Na te meg aztán! Te kis munkagép:-) Aki 2 x annyit dolgozik, mint 4 éve, meg azt tanácsolja, hogy nehogy már új autót vegyen szegény kolléga. Szép gyerek vagy, hallod. Neked minek vettek új autót?

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.13 15:35

Köszönöm! Neked is legyen eredményekben gazdag hétvégéd, minyimum 2 vidék, + 3 betolás:-)

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.13 15:28

Kedves csogu! Nem gondolom, hogy feléd bármivel is elszámolni valóm lenne a végzett munkámmal kapcsolatban. Továbbá azt sem igényelem, hogy az általad "keménynek" titulált 5 napos munkahetem szervezéséből részt vállalj. Azt meg kérlek hagyd meg nekem, hogy szabadon eldönthessem kikkel és milyen formában vállalok közösséget, mint ahogy arra sem tartok igényt, hogy te emlékeztess arra, honnan, miként indultam. Kívánom, hogy az életben neked is megadasson, hogy olyan munkát végezz, amit legalább úgy szeretsz, ahogy én az enyémet.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.13 14:43

Szia csogu! Túl bonyolultan közelíted meg a lényeget. Szerintem. Ráadásul mikor ilyen manipulatív módon pengeted az érzelmi húrokat, mindig teleszipogok egy 100-as papírzsepit. Na ez az ami sok/k-ba van:-) Pedig egyáltalán nem olyan bonyolult. Megéri, vagy nem éri meg? Havonta eldöntheti mindenki, hogy itt és ennyiért továbbra is megéri-e, vagy esetleg más, jobban jövedelmező elfoglaltságot keres magának. Egyébként most, hogy a Főtaxinál magas pozicióba helyeztek ez a tagdíjtéma téged nem annyira érint, gondolom. Ugye? Mert a Főtaxisok topikjában valahogy nem érzem azt a harcos kritikai hangvételt, amit a többi cég topikjaiban eleresztesz időnként. Persze azt írsz ide is meg máshová is, amit akarsz.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.13 14:20

Szia Zsemle! Rád bízom, hogy ezek után minek veszed. A mai hírt azért még olvasd el, aztán szaladj regisztrációs díjat fizetni. Nem tud fizetni az IL Ferro Az autóreklámcég három hónapig nem utal Népszabadság • Batka Zoltán • 2007. április 13. IL Ferro-autóban. Lehet kapaszkodni Kép: Kovács Bence Az IL Ferro autóreklámos cég vezetője lapunknak bejelentette: pénzügyi problémáik miatt három hónapra felfüggeszti a reklámdíjak folyósítását a nyolcezer ügyfélnek. A partnerek jó részénél rövidesen kopogtathat a végrehajtó, mivel az ígéretekben bízva anyagi erejük felett vágtak bele az autóvásárlásba. "Cégünk átmenetileg olyan pénzügyi helyzetbe került, hogy a szerződésekben egyébként is biztosított három hónapos szerződésfelfüggesztési jogával kénytelen élni" - áll az IL Ferro szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. Mindezt megerősítette számunkra Körmendi Ákos, aki február óta az IL Ferro Kft. tulajdonosa és ügyvezetője. (Az IL Ferro honlapjáról lapzártakor letölthető hasznosítási szerződésekben csak a használt autóval rendelkező ügyfelekében szerepel ilyen kitétel.) Körmendi Ákos elmondta: a szerződés alapján az IL Ferro bármikor felbonthatja az új tulajok szerződését, ami szerinte egyben azt is jelenti, hogy halaszthatja a fizetést. A nyilatkozatban olvasható indoklás szerint ezt a lépést "a jelenlegi helyzetben az aktuális ügyfélszám nagysága is megkívánja, ugyanis a létszám és a probléma nagysága nem teszi lehetővé, hogy két-három héten belül hathatós partneri segítséget kaphasson a cég." A társaság február óta tolja egyre későbbre a fizetést. A nyilatkozat szerint az ügyfeleket "ezúton semmiféle anyagi hátrány nem érheti, hisz a szerződés lejárta értelemszerűen három hónappal kitolódik." Ez logikusan annyit jelent, hogy elvileg május végén, június elején utal(na) a társaság. A hasznosítási szerződés fenti pontjai erre az időszakra is felmentést adnak a cégnek a fizetés alól. Az IL Ferro a két hét múlva esedékes áprilisi részlettel együtt már most milliárdhoz közelítő tartozást görget maga előtt. Korábban a cég által megadott ügyfélszám alapján háromszázmillió forintra becsültük azt az összeget, amelyet havonta kellene folyósítani az ügyfeleinek. Nem tudtuk elérni Varga Mátyást és Laskay Róbertet sem, akik az év elejéig voltak az IL Ferro tulajdonosai, majd a sajtóban vázolt, hosszú távú üzleti terveik dacára drámai gyorsasággal eladták az IL Ferrót Körmendinek. Az újdonsült cégvezető a múlt héten a reggel.hu érdeklődésére tényként közölte: az IL Ferro múlt hétfő óta folyósítja az autómatricáik után járó reklámdíjakat. A Népszabadság jó pár IL Ferrós ügyféllel tartja a kapcsolatot, akik közül senki sem erősítette meg a fizetés tényét. Az ügyfeleknél egyelőre nem szakadt el az a bizonyos cérna, legalábbis a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél, illetve a civil fogyasztóvédőknél eddig nem éltek panasszal, és a rendőrségnél sem tudnak róla, hogy bejelentés érkezett volna a cég tevékenységével szemben. Az ügyfeleket a kincstári optimizmus mellett az IL Ferrós szerződés azon pontja is önmérsékletre bírhatja, amely szerint a cég bármikor, indokolás nélkül bonthat velük szerződést. (Ezt természetesen az ügyfél is megteheti, a befizetett pénzéről így is, úgy is lemondhat.) Az IL Ferro nyilatkozatában az áll: "Az utóbbi egy hétben munkatársaink megkezdték az ügyfelek megfelelő tájékoztatását az átmeneti problémáról, illetve egyben kérjük is szíves megértésüket és türelmüket." A kissé elnagyolt megfogalmazás sokféleképpen érthető, de tényként csak azt szögezhetjük le, hogy az ügyfelek kaptak valamilyen tájékoztatást. Így például többségükkel az ügyfélszolgálatosok tényként közölték: a cég vélhetőleg tizenötödikéig fizet. Másoknak már a múlt hetet jelölték meg folyósítás időpontjaként. Találkoztunk olyan fővárosi ügyféllel is, akinek az utolsó járműszemlén egy aláírás nélküli értesítést nyomtak a kezébe, amiből arra lehetett következtetni, hogy a cég csak a következő, április végi szemle után fogja kifizetni a márciusban elmaradt díjakat. Az IL Ferro egyik ügyfélszolgálatán mindhárom verziót megerősítették, az utolsónál hozzátéve, hogy "külön fogják folyósítani az elmaradt márciusi, és külön az esedékes áprilisi részletet". Az persze továbbra is kérdés: vajon miből. Korábban a sajtóban több reklámszakértő meglehetősen szkeptikusan nyilatkozott az autóreklámban rejlő lehetőségekről. A cég honlapján reklámozók között jelenleg egyetlen "fajsúlyos" társaság, a Shell emblémája látható. Megkeresésünkre az olajcég határozottan cáfolta, hogy reklámmegrendelésről lenne szó. Szerintük az IL Ferróval szerződéses kapcsolatban álló partnerük, a Suzuki Géro kapcsán kerülhettek fel a honlapra, mivel a Suzuki Géro több Shell-termék viszonteladója is. A Shellnél elmondták: munkatársunktól értesültek arról, hogy a cég logója szerepel az IL Ferro reklámozó partnerei között. A Suzuki Géro kereskedelmi igazgatója nem kívánta kommentálni a Shellnél elmondottakat. "A híresztelésekkel ellentétben a Hírauto Kft. a szerződésben vállalt feltételek szerint fizeti kedves ügyfeleit" - áll a másik autóreklámos cég, a Hírauto honlapján. Az IL Ferro most bejelentett fizetésképtelensége valószínűleg komoly hatással lesz az utóbbi években felfutott reklámautós piacra - és persze a tízezernél több részt vevő autótulajdonosra. A tíznél több, az interneten is felkutatható cég - pontosabban inkább cégkezdemény között alapvető különbség, hogy vannak azok a - az IL Ferróéra emlékeztető szisztémát követő - cégek, amelyek használt autó esetén feltűnően magas, több százezer forintos belépési díjat kérnek, viszont vállalják, hogy folyamatosan, havonta fizetik a reklámdíjakat. Igaz, a Hírautónál csak kettő, illetve négy évig vállalják a törlesztőrészletek fizetését. Más cégeknél, mint például a reklámautó.hu, auto. reklam.hu, vagy az autoreklamok.hu ügyfeleinek minimális belépőt kell fizetniük - viszont reklámdíjat is csak akkor kapnak, ha valódi hirdetés van az autón. Azonban ezek a cégek egyelőre inkább autós ügyféltáboruk toborzásával vannak elfoglalva, mint a reklámmal. Többen arról számoltak be: számottevő hirdetők szóba sem akarnak velük állni - szerintük éppenséggel az IL Ferróról terjedő hírek miatt. Ingyenautónak sűrű a leve "Még fél év kellene, hogy nullszaldós legyek" - ábrándozott még tegnap délelőtt az egyik IL Ferrós ügyfél, aki tavaly novemberben vásárolta a Suzukit. Az IL Ferrós szerződés alapján új autót kizárólag listaáron vásárolhat az autóreklámos céggel szerződésben lévő autókereskedőktől. Neki hozzávetőleg negyedmillió forinttal kellett többet fizetnie az akciós árhoz képest. A használt autósoknál a szerződés időtartamától függően 180-333 ezer forintot kell befizetni "regisztrációs díjként". Az általunk megkeresett ügyfelek jó része tudni vélte, hogy pilótajátékról van szó. "Arra számítottam, ha a cég nyárig kihúzza, nyerek, ha nem, akkor sem bukom sokat" - mondja egyikük, aki így is, úgy is vásárolt volna autót - IL Ferro nélkül is. Nem kevesen vannak azonban, akik önerőből nem tudnák kifizetni új autójuk negyven-ötvenezer forintos törlesztőrészleteit, s a cég reklámjaiban bízva akartak hozzájutni a nagyértékű autóhoz. Számukra sokkal keservesebb lehet az álom vége. Úgy tudjuk: a cég eddigi késedelmei miatt már többen bedőltek, és kénytelenek voltak visszaadni az autót - talán ugyanannak a márkakereskedőnek, akitől vették, és aki mint használt autót már csökkentett áron vette vissza. Az általunk megkeresett ügyfelek egyike sem volt tisztában azzal, hogy a visszavásárlással nem mentesülnek a lízingszerződésből fakadó kamattehertől. Ez milliós buktát jelent, illetve ekkora kintlévőséget a finanszírozó pénzintézeteknek, és egy sor új ügyfelet a végrehajtónak.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.12 16:53

Szia Wolf! Tükrözi. Egyébként idén már 25.000-Ft az éves drosztdíj. Miért ne használnánk néhányat, ahogyan ezt más cégek is teszik. Ráadásul elenyésző az utcai és a telefonos tarifa közötti különbség. Az sem kizárt, hogy újra egyre többen ülnek be utcáról a megbíz-6-ó cég emblémájával dolgozó becsületes szolgáltatók taxijába.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.12 16:44

Gyanús jelek az Il Ferro körül: hol a pénz? 2007. április 11. 12:30 | Utolsó módosítás:2007. április 11. 19:23 küldés nyomtatás betűméret A reklámautókat kínáló Il Ferro korábbi tulajdonosai közül ketten már voltak büntetve; egyiküket csődbüntett megalapozott gyanúja miatt is eljárás alá vonták - derült ki egy hvg.hu birtokába került magánnyomozói feljegyzésből. Ez azért is érdekes, mert a cég több ezer ügyfele több mint egy hónapja egy fillért sem látott az autómatricák után járó reklámdíjakból, noha az Il Ferrónál korábban megígérték, fizetnek. S miközben idehaza egyre több ügyfél bukja el autóját és válik adóssá, újabban már román autókon is látható az Il Ferro matricája. Telefonon szinte elérhetetlenek az Il Ferro fővárosi és vidéki irodái, pedig több ezer ügyfelük szeretné tudni, mikor utalja végre a cég a felmatricázott gépkocsijuk után járó reklámdíjat. A legutóbb március végén lezajlott szemlére (amelyen az Il Ferro munkatársai ellenőrizték az ügyfelek autóinak állapotát és a kilométeróra állását) ügyfélnek kiadva magát a hvg.hu munkatársa is ellátogatott, vele az ügyfélszolgálat közölte, legkésőbb április első napjaiban utalják a pénzt. A cég ügyfeleinek többsége azonban a mai napig egy fillért sem kapott, s ez információink szerint oda vezetett, hogy egyre több "il ferrós" bukja autóját és válik adóssá. A reklámautós bizniszben utazó Il Ferro - mint megírtuk - azt ígéri: az autóikra felhelyezett reklámmatricáért cserébe a tulajdonosoknak negyvenezer forintig (használt autó esetén ötvenezerig) átvállalják a hitelbe vásárolt autók után fizetendő törlesztőrészleteket. Mindezért a használt autós ügyfeleknek belépéskor regisztrációs díjat kell fizetniük: kétéves szerződésnél száznyolcvanezer, ötéves esetén háromszázharmincháromezer forintot. A hvg.hu úgy tudja, az Il Ferrónak jelenleg mintegy 7000 ügyfele van, akiknek havonta több százmillió forintot fizet(ne) a reklámmatricák után. Holott az autókon elhelyezett hirdetések nagy része bevallottan barter hirdetés: az Il Ferro egyebek mellett a Penthouse-szal, a Lóerő magazinnal, a Pesti Esttel, a Diplomata Magazinnal, a Rojik ital-nagykereskedéssel, a Sport Klubbal, a Hekus Magazinnal áll(t) szerződéses viszonyban. A reklámszakembereknek is gyanús lett Bár a "reklámautókkal" kapcsolatos aggodalmának tavaly év végén a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke is hangot adott, továbbá reklámszakemberek is kétségbe vonták az üzleti modell hosszútávú életképességét, az ügyfelek bizakodók voltak. Mikor januárban elmaradt a reklámok utáni fizetés, ők csak februárban kezdtek el dühöngeni; a cég vezetése március végéig felfüggesztette a kifizetéseket. Az Il Ferro akkor a tulajdonosváltással és az azzal összefüggő pénzügyi átszervezéssel indokolta a kifizetések felfüggesztését. A "pénzügyi átszervezések" okozta nehézségek ellenére csak a kifizetések maradtak el, az új belépőket továbbra is fogadta a cég, ahogy a regisztrációs díjakat is simán beszedte utánuk. Ilyen előzmények után nem csoda, hogy a következő, március 26-án sorra kerülő szemlén kilométeres sorokban torlódtak fel az „il ferrós” autók a cég Pesti úti telephelye előtt (a szemlén készített fotógalériánkat a képre kattintva tekintheti meg.) Debrecenben is olyan torlódást okoztak a szemlére érkezők, hogy végül rendőröknek kellett kivonulniuk a helyszínre, arra utasítva az autósokat, hogy keressenek maguknak szabályos várakozóhelyet. A budapesti szemlén a hvg.hu által megkérdezett, használt autóikat felmatricázó ügyfelek közül többen úgy nyilatkoztak: már belépéskor gyanították, hogy egy idő után bebukik az üzlet, de abban bíznak, hogy fizet még a cég, így a befizetett pénzük megtérül, s talán valami hasznuk is lesz. Szinte mindegyik ügyfél egyetértett abban, hogy főleg azok "szívnak" az üzleten, akik nulla százalékos kezdőrészlettel vágtak bele. Büntetett előélet, hosszú távú tervek De nemcsak a kifizetések csúszása okozhat aggodalmat az ügyfelek körében, hanem egyes volt cégtulajdonosok-cégvezetők nem éppen makulátlan múltja is. A hvg.hu birtokába került egy olyan magánnyomozói feljegyzés, amelyet információnk szerint a hazai autós piac egyik szereplője rendelt meg. A tavaly ősszel folytatott, a cég hátterét feltárni hivatott magánnyomozást követően elkészített feljegyzés szerint az Il Ferro korábbi tulajdonosai közül kettő ellen már folyt büntetőeljárás. Egyikük többszörösen büntetett előéletű, követett már el intellektuális jellegű - okirat-hamisítással, csalással összefüggő - cselekményeket is. A másik extulajdonos szintén volt már büntetve. Őt egyébiránt eljárás alá vonták garázdaság, csalás, sikkasztás, okirat-hamisítás és csődbűntett megalapozott gyanúja miatt is. (Ezeket az információkat a hvg.hu egyik rendőrségi forrása megerősítette.) A cégre fókuszált magánnyomozók annak idején vizsgálták a társaság kiadásait is: figyelembe véve bérelt irodáit, alkalmazottainak számát, arra a következtetésre jutottak, hogy a cég alkalmazottakra, irodabérletre, rezsire költött havi kiadásai - a vizsgált időszakban - elérhették a hatmillió forintot. Az Il Ferro ügyfelekkel kötött, „jól megfogalmazott” reklámszerződéseiről pedig azt állapították meg: abban nincs olyan kötelezettségvállalás vagy körülmény, amely a cég felé támadási felületet adna. A magánnyomozói feljegyzés kitér arra is, hogy amennyiben a cég reklámszerződései valósak, úgy a társaság továbbra is talpon marad. Ha azonban nincsenek reklámbevételeik, úgy az ügyfélkör bővüléséből adódó regisztrációs bevételek "2006. végére elérik a kiadási oldalt, és ezt követően a cég veszteséget termel majd, és rövid időn belül összeomlik". Az Il Ferro ügye februárban a Magyar Lízingszövetség autós szekciója elé került, ahol az akkori egyik tulajdonost, Laskay Róbertet is meghallgatták, aki - az ülésen részt vett forrásunk szerint - gyakran egymásnak ellentmondó válaszokat (és adatokat) adott az őt kérdezőknek. A Lízingszövetség ezért is döntött úgy, hogy felvilágosító kampány keretében figyelmezteti a jóhiszemű vásárlókat: csak akkor írják alá a szerződést, ha maguk is ki tudják fizetni a törlesztést, amennyiben a reklámszolgáltató nem teljesíti a vállalásait. Gyors tulajdonosváltás A cég vezetése a sajtóban is megjelent aggályokra reagálva a azt állította, a társaság nemcsak reklámokból, de más forrásokból is tud pénzt szerezni, ezért a borúlátó jóslatok alaptalanok. Laskay Róbert tavaly év végén a hvg.hu-nak azt állította, hogy az Il Ferro-val hosszú távú tervei vannak. Ezért is meglepő, hogy februárban hirtelen kiszállt a cégből (miután társa is odébállt). Az Il Ferro Kft történetében egyébként elég gyakoriak a tulajdonosváltások (lásd Kézről-kézre címen keretes írásunkat). A Laskay-Varga páros lelépése után az új tulajdonos-cégvezető Körmendi Ákos lett, míg a cég ügyvédjeként testvére, Körmendi Csaba nyilatkozott a sajtónak. Legutóbb pár napja közölte a Népszabadság megkeresésére, hogy nem kívánja kommentálni azokat a fizetési határidővel kapcsolatos változatos válaszokat, amelyeket a lap a cég ügyfélszolgálatain kapott. (A Népszabadságnak az ügyfélszolgálatosok nem tudták megmondani, hogy mikor fizet a cég, az egyik helyen viszont közölték: egész nap égnek a telefonvonalak. A hvg.hu is hívogatta az ügyfélszolgálatokat, eredménytelenül, így a jelenlegi cégvezetéssel sem tudtunk kapcsolatba lépni.) Mindenesetre az Il Ferro tevékenységével kapcsolatban eddig még nem érkezett panasz a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez – tudta meg a hvg.hu. Kathi Attila, a főfelügyelőség szóvivője szerint ha a cég nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségét, akkor az ügyfélnek egyetlen lehetősége marad, a pereskedés. Bár a fogyasztóvédelemnél nem, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél (PSZÁF) már panaszt tett egy-két ügyfél. A PSZÁF azonban nem foglalkozott ezekkel a panaszokkal, hiszen - mint az a szervezet szóvivője a hvg.hu-nak hangsúlyozta - az Il Ferro nem pénzügyi szervezet. Az ügyfelek valószínűleg az Il Ferro által beszedett regisztrációs díj miatt gondolták az, hogy a PSZÁF esetleg illetékes lehet az ügyben. Már Romániában is futnak Miközben Magyarországon az elmaradt kifizetés miatt aggódnak az ügyfelek, január végén Nagyváradon nyitott irodát az Il Ferro SRL, a magyarországi Il Ferro Kft. román "leányvállalata". A román Il Ferro weboldala a dizájnt illetően teljesen megegyezik a magyar verzióval. Az Il Ferro SRL székhelye Csíkszeredán van, ám tevékenységét Nagyváradon fejti ki. A román Il Ferro-nál - a magyarországihoz hasonlóan - új- és használt autóra is lehet hirdetési szerződést kötni. A cég az ügyfelek helyett átvállalja a hitelre vásárolt gépkocsik havi részleteit, maximum havi 160 eurót. Ehhez az ügyfélnek az új autó megvásárlása előtt szerződnie kell a cég valamelyik (nagyváradi és szatmárnémeti) irodájánál. A napi előírt kötelezően megtett távolság 30 kilométer (ünnepnap és vasárnap kivételével). Az reklámautóért 330 euró szerződéskötési díjat kell fizetni új autós konstrukció esetén. Az ügyfelek egyelőre hat különböző autókereskedés (VW, Audi, Seat, Suzuki és Toyota) típusai közül választhatnak. Használt, öt évesnél fiatalabb, hozott autókat is bevesznek az üzletbe. Ezekre maximum havi 200 eurót ígérnek, két-, illetve ötéves szerződés esetén. A matricás használtautókkal napi 40 kilométert kell megtenni. Kétéves szerződés esetén 730 euró a beugró, ötéves esetében 1330 euró. Nagyváradon már egyre több matricás autót látni, de elszaporodtak az internetes fórumok is a témában. Egy Daewoo-Chevrolet fórumon a hozzászólók egyöntetű véleménye, hogy ez „tiszta Caritas”, utalva a kilencvenes évek elejének óriási román pilótajátékára, amelyben százezrek veszítették el spórolt pénzüket. A reklámautós cégek 2004 körül jelentek meg Magyarországon. Az Il Ferro Kft-n kívül hasonló szolgáltatást kínál a Hírautó Kft, illetve kínált a dorogi Hartenegro Kft is. Utóbbi 110 ezer és 350 ezer forintot kért az ügyfelektől regisztrációs díjként, de végül mégsem teljesített: a cég vezetője ellen tavaly október óta büntetőeljárás folyik piramisjátékért. A rendőrség gyanúja szerint ugyanis a cég az új belépők regisztrációs díjából fizette a reklámdíjakat. Bár az üzleti modell hasonlónak tűnik, az Il Ferro Kft. és a Hartenegro Kft. között - információink szerint - nincs kapcsolat. Dezső András

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.12 16:42

Csődbűntettel is gyanúsították az Il Ferro egyik korábbi tulajdonosát NOL • Népszabadság Online • 2007. április 12. A reklámautókat kínáló Il Ferro korábbi tulajdonosai közül ketten már voltak büntetve; egyiküket csődbüntett megalapozott gyanúja miatt is eljárás alá vonták - derült ki egy hvg.hu birtokába került magánnyomozói feljegyzésből. Ez azért is érdekes, mert a cég több ezer ügyfele több mint egy hónapja egy fillért sem látott az autómatricák után járó reklámdíjakból, noha az Il Ferrónál korábban megígérték, fizetnek. S miközben idehaza egyre több ügyfél bukja el autóját és válik adóssá, újabban már román autókon is látható az Il Ferro matricája. (forrás: hvg.hu)

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.12 16:40

– Arról nem kezeskedhetem, hogy hat évig is meglesz a cég, – humorizált az Il Ferro egyik vidéki irodájának a munkatársa megnyugtatóan mély baritonján – de szerintem nem lesz semmi baj. Míg a cég weblapján feltüntetett fővárosi irodái kedden gyakorlatilag elérhetetlenek voltak, a vidéki kirendeltségeikben arról tájékoztattak minket, hogy továbbra is fogadják az új ügyfeleket. Arra a kérdésre, hogy miért csak március végén tudnak fizetni legközelebb a rendszerükbe belépett, és az autójára reklámot ragasztó ügyfeleknek, legtöbb helyen a cég weblapján olvasható közlemény szövegét idézték: azaz a tulajdonosváltás és az abból adódó átszervezés miatt csúsznak a márciusi kifizetések. – És ez elég nagy probléma - tették hozzá az egyik vidéki ügyfélszolgálaton. Különösen annak az információink szerint legalább ezer, zömében fővárosi ügyfélnek, akiknek már a februári részletet sem kapták meg. (Ami talán indokolja a pesti irodák elérhetetlenségét.) A vidéki Il Ferro-irodákban azt mondták: a februári csúszás oka is végső soron a tulajdonosváltás volt. A volt tulajoktól – Laposa Róberttől és a Varga Mátyástól – “az eladás után csak tizenkét nappal jutott hozzá az új tulaj a számlához, és az azon tárolt összeghez” – hangzott a szerintük a fővárosi központból jött, “hivatalos” magyarázat. A nemrégiben feltűnő gyorsasággal gazdát cserélt cég új tulajdonosát, Körmendi Ákost nem sikerült elérnünk, helyette testvére, Körmendi Csaba, aki egyben az Il Ferro jogásza, válaszolt a kérdéseinkre – részben. Azt ugyanis konkrétan tőle sem tudtuk meg, hogy a cég pontosan miből fogja fizetni a hétezer ügyfelének a havi több százmillióra rúgó reklámdíjakat. Az Il Ferro autókon látható hirdetők között eddig egyetlen “nagy névvel” sem találkoztunk, olyannal, aki rendszeresen, ilyen mennyiségű autósreklámot rendelne pénzért – és nem barterbe. A cég a használt autóra reklámszerződést kötőktől kiugróan magas – két éves szerződésre száznyolcvanezer, ötéves esetén háromszázharmincezer forintos – regisztrációs díjat kér. Az új belépőktől (és vélhetőleg az autókereskedőktől kapott jutalékból) beszedett pénzből jó pár autó havi reklámdíja is kitelt. Az általunk megkeresett ügyfelek többsége szerint a cég eddig – ha nem is katonás pontossággal – minden hónapban átutalta a kérdéses, harminc-ötvenezer közötti összeget. A cég körüli komolyabb aggodalmakat a februári, majd a most bejelentett fizetési késedelem mellett a néhány hete kurtán-furcsán hirtelen lezajlott tulajdonosváltás váltotta ki. Pontosabban a tulajok távozása, ami annál furcsább, mivel a vélhetőleg igen sok új belépőt produkáló 2006-os év után váltak meg olyan gyorsasággal a cégtől, hogy arról több helyen a vidéki kirendeltségekben dolgozók is csak a sajtóból értesültek. Az Il Ferro sikere egyébként a vidéki csalókat is “megihlette”, értesülésünk szerint a januárban körözést adott ki ismeretlen személy ellen, aki “az egyik legismertebb autóreklámozással foglalkozó kft.” mobil üzletkötőjének adva ki magát reklámszerződéseket kötött az ügyfelekkel. Sőt, nyugtát is adott az átvett összegről. A csaló ugyanis egyszerűen letöltötte a cég az interneten található szerződésmintákat, és azt alakította át némileg. Bár a miskolci rendőrkapitányság közleményében nem szerepel az Il Ferro név, de az ott megadott vidéki telephelyek ugyanott vannak, ahol az Il Ferróé. Egyelőre nem kaptunk értesítést a miskolci rendőrkapitányságtól arról, hogy elfogták volna a vélelmezett csalót.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2007.04.12 16:39

Március végéig felfüggesztették az ügyfelek kocsiján elhelyezett reklámmatricák után járó díjak kifizetését - derül ki a cég honlapján elhelyezett levélből. A késedelmet az Il Ferro a cégnél nemrég lezajlott hirtelen tulajdonosváltással és az azzal összefüggő pénzügyi átszervezéssel magyarázza. "- Legyünk realisták, a lehetetlen nem létezik"- idézte az Il Ferro nyári nyereményakciójának reklámjában nem kisebb személyiséget, mint Ernesto Che Guevarát, akinek arcképe meg is jelenik a reklámban. Sokak számára az Il Ferro hirdetései tényleg a lehetetlen megvalósulását jelentették: a cégen keresztül önerő nélkül lehet új autót vásárolni. Ráadásul a kocsikon elhelyezett reklámmatricákért cserébe a törlesztőrészleteket is átvállalta a cég. Ez új autó esetén havi bruttó negyvenezer forint, használt autó esetén ötvenezer forintot jelent. A most hivatalosan is bejelentett késedelem sokak számára idegtépő lehet. Egyrészt, mert a céggel kötött szerződés alapján mást nem tehetnek. Másrészt viszont sokuknak ez a díj egyben az Il Ferrón keresztül lízingre vásárolt autó után járó törlesztőösszeg fedezete is. Információink szerint sokan január közepe óta nem láttak a reklámautónként beígért díjakból - már akkor is többhetes késéssel teljesített a cég. Az autót adó pénzintézetekre viszont nem a türelem a jellemző. A cégről szóló internetes fórumokon többen már most piramisjátékra gyanakodnak: kétségesnek tartják, hogy a kocsikon elhelyezett reklámmatricákból befolyna az új autó után negyven, használt autó után ötvenezer forintos havi reklámdíj. Körmendi Csaba, a cég jogi képviselője (és egyben az újdonsült cégvezető-tulajdonos Körmendi Ákos testvére) úgy becsüli: jelenleg hét-nyolcezer matricás reklámautó gurul az utakon. Hétezer ügyféllel és negyvenezer forintos reklámdíjjal számolva ez annyit jelent, hogy a cégnek legalább 280 millió forintot kell havonta kifizetni az autótulajdonosoknak. Az kérdéses, hogy a cég hirdetői rendelnek-e ennyiért reklámot. A jogi képviselő elismerte, hogy a cég weblapján jelenleg lévő reklámozók (Hekus magazin, Penthouse, Budapesti Piac) barterszerződés keretében hirdetnek, azaz ők is hirdetési helyeket biztosítanak az Il Ferrónak. Az Il Ferro előző tulajdonosa, Laposa Róbert december közepén ennek kapcsán még úgy nyilatkozott a HVG-nek, hogy a reklámbevételeikből maradéktalanul fedezni tudják az autótulajdonosoknak reklámozásért járó havi díjat. Azt mondta: "hosszú távra terveznek", így szerinte az "Il Ferro hat-hét év múlva monopolhelyzetbe kerül." A jelek szerint a másik tulajdonossal, Varga Mátyással időközben meggondolhatták magukat, mert február közepén gyorsan túladtak a cégen. Az eladás miértjére Körmendi Csaba nem tudott válaszolni, szerinte elképzelhető, hogy a tulajdonosok "megromlott egészségi állapota" áll a hirtelen jött üzlet hátterében. A cégeladás gyorsaságát jelzi, hogy a jogi képviselő szerint a társaságot még átvilágítani sem volt idő, így ezt most, a vételár folyósítása után történik meg. Körmendi azt állítja: az Il Ferro jelenleg háromszázmilliós forgalmat produkál. Arra a kérdésre, hogy ez a növekedés mikor zajlott le, Körmendi úgy véli, hogy a 2006-os év a "robbanás éve" volt a cégnél. A cégbíróságon egyelőre csak a 2005-ből származó mérlegei állnak rendelkezésre, ekkor a cégnek összességében ötvenmillió forintos árbevétele volt. Arra a kérdésre, hogy a továbbiakban miből fedezik a reklámdíjak folyósítását, Körmendi Csaba a "háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket" említett - arra utalva, hogy az Il Ferrónak egyéb, nem a reklámmal kapcsolatos érdekeltségei is vannak. Azt nem közölte, melyek ezek a cégek, milyen ágazatban működnek. A HVG szerint a cégnek korábban a bútorkereskedelemben is lehetnek érdekeltségei - legalábbis a cégnyilvántartásban főtevékenységként gépjármű-kereskedelem mellett ez is szerepel. Az Il Ferro eddigi tevékenységére vonatkozó gyanúkat az újdonsült tulajdonos jogi képviselője nem kívánta kommentálni, mint ahogy azt sem, hogy a használt autójukat reklámfelületnek felkínáló ügyfelek beszállásakor pontosan mi indokolja azt, hogy a társaság kétéves szerződés esetén száznyolcvan, ötéves szerződés esetén több mint háromszázezer forintot kér a tulajdonostól. A hasznosítási és reklámozási szerződés erről csak annyit ír, hogy ez "fedezi az ügyintézés, valamint a reklám elkészítésének és felhelyezésének a költségeit". A reklámmatricás autók 2004 körül tűntek fel a hazai utakon, és hamar három cég neve került be a köztudatba, az Il Ferro mellett a Hírautó Kft. is (amelynek tulajdonosi köre a HVG szerint korábban az Il Ferrónál dolgozott) és a dorogi Hartenegro Kft. Mindhárom cégnél nagyjából azonos kondíciókat találunk, a Hartenegro például 110 ezer és 350 ezer forintot kért az ügyfelektől regisztrációs díjként. A különbség annyi, hogy a Hartenegro autóira végül nem kerültek fel a reklámok: a cég vezetője ellen tavaly október óta büntetőeljárás folyik piramisjátékért. A rendőrség gyanúja szerint ugyanis a cég az új belépők regisztrációs díjából fizette a reklámdíjakat.