Név
Becenév nardo
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

A csúcsgóré és a közlekedésért felelős vezérigazgató beszélget a városházán: Mi a helyzet taxis ügyben? Minden rendben főnök. Mindenki a taxikról beszél, közben szép csendben kiszerveztük a drosztokat. Abban van a pénz. És a taxisok? Hát lenyomtuk a torkukon a veszteséges tarifát. A kocsik egyformák, mindegyikben lesz klíma is. Mi a helyzet a BKV-nál? Nekem az se tetszik. Minden busz, villamos, metró, troli más színű. Folyton elromlanak, nagyon öregek, mindegyiken más méretű reklám van. Légy szíves hozd rendbe ezt is. Igen főnök. Más? Igen, jó lenne már beindítani már ezt a 4-es, vagy hányas metrót. Lassan itt vannak a választások. Nem mondhatjuk, hogy az előző vezetés… Oké főnök, holnapra kiszámoljuk, hogy ez mennyibe fog kerülni. Ezt gondolom, rögtön utaljátok. Pénzbe kerül. Na ne szórakozz velem! Az nincs. Akkor miből főnök? Nem tudom, menj és kérdezd meg a taxisokat, hogy Ők miből csinálják! Értem főnök, végeztünk? Igen. Ja, már csak 1 apróság. A házam elől tüntesd el a megállni tilos táblát, meg a kamerát. A múlt hónapban kétszer jelentették fel a szolgálati kocsimat. Intézem főnök. Biztos valami új ember ült a monitoroknál. Őrület, hogy mennyi dolgom van.
Telefonbeszélgetés 2013-ban, szombat, hajnali 3 óra: Helyszín: Roosevelt tér – Zrínyi sarok Mikor érkezik a 10 perce megrendelt taxim? – utas (az se biztos, hogy szöszi) Már ott áll, ahova kérte, Roosevelt tér – Zrínyi sarok – diszpécser Igen, de itt olyan sok a taxi, hogy ismerem meg?- u Fekete, sárga színe van. - d Igen, de itt mindegyik olyan. - u Ilyen meg olyan a szabadjelzője.- d Jó, köszönöm, várjon csak, ez is egyforma.- u Kombi autót tessék keresni! – d Az a hosszú kocsi? Abból is van itt vagy húsz darab.- u Opel típusú. Ilyet tessék nézegetni!- d Az milyen? – u Olyan villámszerű jelzés a motorháztető környékén.- d Oké, hé mégse jó, a szemembe világítanak a lámpákkal. – u Na jó, várjon! Szólok neki, hogy dudáljon.- d Ekkor kb. 5 kocsi kezd dudálni, mert hát a többi diszpécser is itt tart. Melyik az ötből? –u Jó, akkor szaladgáljon a körbe a kocsikon, valahol az oldalán ott a cég jelzése! – d Itt olyan sötét van, nem látom, maguk csak erre képesek, lemondom a kocsit, hívok máshonnan.- u Próbál telefonálni, (ahogy mellette még vagy 50 ember) de minden telefon foglalt. A diszpécserek a kocsikról egyeztetnek az utasokkal.
Mint a Mátrix- ban. Cél: az utas könnyen megtalálja a kocsiját. Egyforma kocsik. Egyforma szabadjelzők. (Voltak ezek pl.: a Roosevelt tér – Zrínyi sarkon, mikor hajnalban hazaindul a nép?) Megoldás: a taxi érkezzen oldalról a címre, hogy az utas lássa a cégjelzést Tervek a jövőben: -Forma: egyforma illat a kocsiban, egyforma gépkocsivezetők. -Egészséges életmód: a dohányzásról leszoktatjuk őket. (a kocsiban nem, a droszton lehetne, de nem szállhat ki) sokat dolgozni, ülve aludni egészséges, a tarifa marad -Utas szám növelés: metrót nem építünk, a buszokat nem javítjuk meg -Új munkahely azoknak, akik kiestek a körből Könnyen fognak találni. Egy csomó embert keresnek, akik ehhez értenek: Keveset, de ülve alszik, Egyszerre két rádiót képes hallgatni, közben újságot olvas Ismeri a városban az utcákat, sőt bizonyos helyeken a kapuk színét is tudja A jövőbe lát, tudja, hogy valaki hány perc alatt ér A-ból B-be. A fizetés igénye kicsi, csak sok pénzt menjen át rajta. A hónap elején a kezébe adod, a hónap végére visszahordja, még otthonról is tesz hozzá.
Igen de az áfát így is számolhatod: eddig 6000 x 5 000 000 (évi elvárt jöv.) = 30 millárd + most jön GPS , tehát mennyi? És ez csak a fővárosban. Ehhez jönnek a drosztok árai, ezen is van áfa, meg a bevétel is adóköteles. Na most egy drosztot üzemeltető cégnek mennyi költsége van? Egy tábla, egy kis festék. Néha talán lemosatja, leszedi a havat. Néhány ember, aki nézegeti a matricákat. Mi lehet evvel a bajunk? A taxiórának eddig is működni kellett és rögzíteni a bevételt. Most csak 1 kis plusz segítség ez GPS-s dolog, nehogy valamit elfelejtsünk. Ez nemigen támadható sehol. Ami viszont támadható lenne (korábban erről is írtam, meg hogy kellene kiszámolni) az, hogy a főváros nem mutatta be, hogy milyen gazdasági számításokkal jöttek ki ezek a tarifa árak. Az is érdekes, ha van egy termék, szolgáltató (pl.: a taxis) és (szinte) minden összetevőjét a piaci árak szabályozzák (autó ár, benzin ár, utas mennyiség stb…) akkor mire kész lesz, és összegyúrják, hogy jön ki egy semmivel alá nem támasztott hatósági ár.
A vállalkozást elviheted Bárhova városba. Ez igaz. De: Ott is lesz adó. Legfeljebb, ha a fővárosnak nem fizetsz adót, akkor dolgozhatsz Bárhova városban, mert ide nem enged be. Nem nyílnak a sorompók stb. Ha egy részét ide fizeted, és lesz telephelyed is, akkor is meg kellene állni valahol. A drosztokat eladták alólad. A parkolás fizetős…
Lehet, de drosztok egy nagyon kis része működött így az se legálisan (pl.: sziget). Tegyük fel az összes meglévő drosztot, újra értékelik. (speciális vagy sima). Sima droszt, ahova jó a 40.000.- Ft+áfás matricád, csak a peremkerületekben lesz. (ez egy kicsit sarkos, csak példa kedvéért). A többi, jobb helyen lévő drosztot (ami van, meg az, amit most csinálnak majd) csoportokba osztják. 1. Verzió Egy fuvarszervező megvesz egy csomag drosztot, ahová az autói beállnak. Ez nyilván több pénzbe kerül. Ezt is ki kell fizetni. Magasabb tagdíj, droszt díj, vagy mindegy mi lesz a neve. 2. Verzió Lesznek nagyon drága drosztok, amit a fuvarszervezők nem vesznek meg, mert még nekik is drága. Ide a taxis önmaga regisztrálhat, csak ez havonta 100-200 ezer lesz. (mint ahogy hallom, a reptérnél fuvarleadóval 100- 200 ezer most is) Ha még beleszámítod, hogy az összes fuvarodat rögzítik, tehát benne marad. A bevétel áfás lesz, a tarifákról már írtam. A bevételekre meg a főváros is igényt tart. A kormány is. (áfa). Hát ezért van GPS rögzítés. (mennyi ideig kell megőrizni? 3 hónap. Mennyi időnként van áfa bevallás? 3 hónap)
Szia, Azt nem tudom. De a budaörsi önkormányzat véleménye azért érdekelne, mert nem csak a főváros kapott jogkört, hanem az összes önkormányzat az országban. Amit írtam a drosztokról vagy tarifáról (884) arról nincs véleménye senkinek?
Szia Szálka, Köszi, hogy elolvastad és válaszoltál. Szóval lehet, hogy félreértettél, de én nem azért írogatok, hogy vitatkozzunk. Sokkal jobb lenne, ha együtt gondolkodnánk inkább. Például ha írok valamit, mert szerintem ez a helyzet, vagy egy javaslatot, akkor azt írnád: Te, figyelj Én is gondolkodtam egy kicsit, és szerintem ez így nem jó, de itt van az Én javaslatom, mert ez, ezért meg azért jobb. Az helyzet, hogy ezek nem feltételezések. Ezért írtam mellé, hogy melyik részre gondolok. Jogban valóban nem vagyunk erősek, ezért tettem erre is javaslatot. Az elfoglalt helyekről: hát én például még nem láttam se a nagy pályaudvarok, se a nagy szállodáknál a sorban Max-taxit. Őket próbáltam felrázni egy kicsit. Hát ülhetünk megadóan is tovább, hiszen most is ezt csináljuk. Ahhoz nem kell mást tenni, mint eddig. A körözgetés is felesleges. Egy egész hetes ingyen reklámot kapott a főtaxi. Szinte mindenhol csak ők nyilatkoztak, ha meg nem, akkor érthetetlen volt mit akarunk. A tervekről írhatnál valamit, sok embert megnyugtatnál vele.
Sziasztok, Legutóbb, írtam (827), hogy nem a taxikról hanem drosztokról szól a történet. Hát sokan nem reagáltak a dologra. Pedig egyszerű a képlet megpróbálom egyszerűbben: Van a sima droszt, meg van a speciális. A simára majd be lehet állni a befizetett droszt díj ellenében, a speciálisra meg plusz pénzért. (pl.: reptér + leadó), mert kiadták valakinek, aki nyilván azért szerződött, hogy profitáljon valamit. (10 § 3. pont) A rendezvények általában nem 5+5 évig tartanak, aki esetleg félre értette volna. (10 § 3. pont) Ebből ki lehet találni, hogy az összes droszt új besorolást kap. Na vajon hol lesznek az „ingyen” (40.000 + áfa, első évben) használható drosztok. Hát nem a tuti helyeken az biztos. Tehát, akiket eddig azért nem érdekelt ez az egész,: - mert (matricával, egészen kis matricával, pl.: drága hotelek, vagy anélkül) őrizgették a játszóteret annak jelezném, hogy kihúzták alóluk. (speciális droszt lesz!) Persze maradhatnak, ha tegyük fel egy fuvarszervező szerezte meg drága pénzen a jogot, hogy az autói odaállhatnak. Ekkor csak be kell lépni, befizetni a magasabb tagdíjat (hiszen valamiből vissza kell szerezni a ráfordított pénzt, meg profit is kellene belőle), és az addigi 5, 10 vagy 50 kollégákból álló sor helyett, be kell állni a hosszú sorba. A cégnél ugyanis 600- 800 fő dolgozik. Itt már senkit nem érdekel, hogy valaki mióta állt itt. A régi dolgozót maximum a „nagyon-nagyon” csendes címkiadásnál különböztetik meg a többiektől. - vagy azért nem mert a kocsija majdnem jó, csak egy kis sárga fólia kell rá, (még esetleg örül is, hogy kisebb lesz a létszám) azoknak a figyelmét felhívnám a következőkre: Korábban írtam egy lehetséges taxisofőr kártyáról. Hát kiderült, hogy technikailag le vagyok maradva. Sokkal egyszerűbb minden fuvart lekövetni, rögzíteni és majd ellenőrizni az új GPS rendszerrel. (4 § 6. Pont a,b,c,d,e pontok) Ez nem az, amivel a kocsiban keressük az utcákat. Ez oda-vissza képes adni, és rögzíti, hogy A-ból, B-be ment valaki. Egy egyszerű program meg forintosítja. Akinek még ez is kevés, mert az mondja, hogy nem baj, mert a tarifa magasabb lesz, annak meg jelezném, NEM LESZ MAGASABB A TARIFA! A fuvarszervezők továbbra is versenyeznek majd: 16. § „B” verzió: ezt már ismerjük, egyre kisebb és kisebb tarifa. 16. § „A” verzió Gondolhatnánk, hogy ezzel rendben lesz. Fix a tarifa. HÁT NEM! Hol van az leírva, hogy A-ból B-be végig mennie kell a taxiórának, és azt kell kifizetni amit mutat a végén? Hol olvashatjuk azt, hogy nem lehet transzferdíjat alkalmazni? Mivel fognak majd versenyezni a fuvarszervezők? Utazzon velünk, mert pont olyanok vagyunk, mint a másik cég? Színre, méretre, árra stb. Hát nem! Inkább ez várható: II. Kerületből XV. Kerületbe csak 1000.- Ft. A másik cégnél már csak 500.- Ft. A harmadiknál ugyanez csak, egy buszjegy áráért. Vagy, olcsóbb mint a BKV. Végül (anélkül, hogy bárkit megbántanék,) nem nézve azt, hogy ki írta: - valaki azt írta, hogy nem minden fuvarszervező felel majd meg az új elvárásoknak. Okos gondolat, nézzük tovább. Mikor fogják ezt közölni? Most? Nyilván nem mert szétszalad a méhecske raj. Akkor mikor? Január 1.-én? Lehet. Hogy zajlik egy kilépés, átlépés? Beballagunk a céghez és elszámolunk. Befizetjük, ha van mit, vagy minket fizetnek, ki ha van miből. Utána (ha még van kedvünk taxizni) átballagunk a másik céghez és befizetjük, amit kell, ha van miből. - Tikos levelek. Uraim, amit ketten tudnak az már nem titok. Lehet, direktbe megy a levél oda ahova nem kéne, mert esetleg regisztrált. - Vagy, forduljunk a politikához, vagy ehhez, ahhoz. Igen, én is azt írtam, hogy lármázni kell. Ez viszont csak akkor ér valamit, ha egyformát kiabálunk. Ha valaki a kocsija miatt, más a szín miatt, a harmadik meg a tarifáról beszél, akkor elveszik erő, nem látják az egységet. Akinek írunk, annak meg javaslatokat is kell írni, (egyformát) mert, Ő nem fogja helyettünk kitalálni a tutit (még ha akar is segíteni) mert nem lát bele. - Miről szólnak a hírek, miket írnak rólunk? A hírek azok nem csak úgy vannak. Azokhoz tenni kell valamit és akkor azt megírják. Tehát, ha mi nem teszünk semmit, nem történik semmi. Akkor mit várunk? Mi legyen a hírekben? Ha valaki azt nyilatkozza, hogy a fuvarozók megegyeztek, akkor azt leírják. (a legtöbb híradásban azt se érdekel senkit, hogy a fuvarszervező nem egyenlő a fuvarozóval). Azt is javasoltam, hogy jó lenne egy olyan képviselő az ügyhöz, akit meghallgatnak, mert ismert, odafigyelnek rá, ért a joghoz. Ilyen esetben esetleg megkérdezné tőle a pl.: TV, hogy mi a véleménye, cáfolja-e, vagy olyan kapcsolatai vannak, ha véletlenül nem kérdezik, akkor is bejut a TV-be és elmondja, hogy a taxisok nem egyeztek bele semmibe. Ez nyilván pénzbe kerül, de néhány óra, meg egy kör a városban x1000, hát az se olcsó. Amíg ezeket a híreket csak beillesztgetjük egymásnak erre az oldalra, (amit csak mi olvasunk, nagyjából) addig mi változna? Legalább tegyünk mellé vicceket is, legalább jobban telik az idő Januárig :(
4. § (6) A szolgálat diszpécseralkalmazása: a) térinformatikai alapon rendszerbe szervezett, b) az irányított taxi-gépkocsik adatkommunikációba kapcsolt eszközei minimum 5 másodperces frissítésű, 20 méternél pontosabb pozíció és irány meghatározására, továbbá kétirányú adatkommunikációra alkalmasak, c) a beérkező rendelési cím és kiállási idő manuális, vagy adatkapcsolat módú rögzítésén túl, önműködő (személy beavatkozásától mentes) módon választja ki a fuvarra alkalmas és a legjobb pozícióban − hely, irány, távolság, idő – lévő szabad taxi-gépkocsit, d) képes a taxi-gépkocsiban hangjelzés mellett olvasható módon a pontos rendelési címet és időpontot megjeleníteni, vagy amennyiben a jármű navigációs berendezéssel ellátott és ezen eszközt a taxi-szolgáltatást végző személy üzemelteti, képes az úti célt az eszközbe adatkapcsolati úton − emberi beavatkozás nélkül – továbbítani, e) képes rögzíteni a telefonon, faxon, e-mailben, levélben, vagy on-line érkező megrendeléseket Speciális taxiállomás 10. § (2) A speciális taxiállomás használatához – a 11. §-ban foglaltaktól eltérően – a szerződéses üzemeltető adja meg a hozzájárulást az általa pályázati úton, legfeljebb 5-5 évre kiválasztott, személytaxi-szolgáltatás végzésére egyébként jogosult vállalkozás számára és állapítja meg a hozzájárulás megadásának módját és feltételeit. A speciális taxiállomás használatára feljogosító hozzájárulás megszerzése nem mentesíti a vállalkozást a személytaxi-szolgáltatás végzésére vonatkozó egyéb jogszabályi előírások teljesítésének kötelezettsége alól. (3) A speciális taxiállomás-használati hozzájárulás díját és fizetésének módját – a 11. §-tól eltérően – a szerződéses üzemeltető állapítja meg és érvényesíti a kiválasztott vállalkozással szemben. (4) A speciális taxiállomás használatára vonatkozóan a szerződéses üzemeltető a kiválasztott vállalkozással szemben – 11. § (1) Budapest főváros területén létesített taxiállomások használatára jogosító taxiállomás-használati hozzájárulást - a 10. §-ban foglaltak kivételével - a közlekedésszervező adja ki. (2) E rendelet hatálya alá tartozó taxiállomásokat a személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozás (a továbbiakban: vállalkozás) csak a taxiállomások használatára jogosító hozzájárulás (a továbbiakban: taxiállomás-használati hozzájárulás) birtokában használhatja. A személytaxi szolgáltatás során alkalmazható viteldíjak 14. § (1) E fejezet rendelkezéseit kell alkalmazni minden olyan személytaxi szolgáltatást folytató taxivállalkozás által végzett szolgáltatásra, melyet Budapest közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel rendelkező taxigépkocsi üzemeltetésével nyújtanak. (2) Az e fejezetben foglaltakat alkalmazni kell minden olyan személytaxi szolgáltatásra vonatkozó megrendelés teljesítése közben – ideértve a szállodákkal, a közösségi közlekedés állomásaival (vasút-, illetőleg autóbuszállomás, repülőtér, hajóállomás), a színházakkal és az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos személytaxi fuvarfeladatokat is –, amelyek Budapest területén történnek. 15. § (1) A Budapest főváros közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel rendelkező személytaxi gépkocsikkal végzett taxiszolgáltatás díjait a viteldíjmérő készülék (a továbbiakban: taxaméter) a következő elemekből képezi: a) alapdíj: a szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor felszámítható díj; b) távolsággal arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által a megtett út alapján felszámítható díj (mértékegysége: forint/kilométer); c) idővel arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által az eltelt idővel arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/perc). (2) A fizetendő viteldíjat a taxaméter az alapdíjból, a távolsággal arányos díjból és az idővel arányos díjból - a határsebesség figyelembevétele mellett - képezi. A határsebesség az a sebességérték, amelynél nagyobb sebességgel haladó taxigépkocsi taxamétere a távolsággal arányos díjnövekményt, e sebességérték alatt pedig az idővel arányos díj növekedését rögzíti. (3) Az idővel arányos egységdíj 15 km/óra határsebesség érték alatt alkalmazható. A viteldíj mértéke 16. § A (1) Az egységdíjak kötelező mértéke a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák): Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc) 300 240 60 16. § B (1) Az alapdíj hatóságilag rögzített ára, valamint a távolsággal és idővel arányos legmagasabb egységdíjak mértéke a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák): Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc) 700 270 60