Név
Becenév Taxiboy
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

BOCS NEM IDE AKARTAM BEÍRNI! FÉLRE NYOMTAM EL!
MIRŐL BESZÉLSZ???? ŐK AZÉRT ÁLLTAK A MŰCSARNOK ELÉ, MERT A SZÉPMŰVÉSZETI ELŐTT MÁR NEM FÉRTEK!!! OTT 4 OSZLOPBAN ÁLLTAK AZ AUTÓK VÉGIG! EZ A MENET MÁSIK VÉGE VOLT!
Adtam a kis tollkodónak!!!
Tisztelt Kollégák! Tegnap a Főpolgármesteri hivatalban fogadott bennünket Szabó György képviselő Úr. Ő volt az egyike, a Taxis Rendelet megalkotóinak. Egyeztetésünk eredményeképp, a következő megegyezésre jutottunk: Indokaink alapján meggondolásra érdemesnek tartotta Félcsendes címkiadás visszaállítását és a szabályosan parkoló szabad taxiba való beszállást, nem csak a taxiállomásokon. A tadíjak rendezését minden fuvarszervező kapuin belül kell megoldani, mert polgári szerződés van a két fél között. (Taxis-Fuvarszervező)Ezt a Rendelet nem szabályozhatja. A létszám stop ügyében viszont a munkához való jog lenne korlátozva. Ezért ezt a piacnak kell(lene) megoldania. Jelen pillanatban más irányba haladunk, ezért a 3. pontban kérünk a problémára törvényes megoldást. Ennek eredményeként megszületett a végleges szöveg, amelyet itt olvashattok: Tisztelt Főpolgármester úr! A budapesti taxis rendelet kötelezővé tette az addigi rádiós forgalmazás lecserélését csendes címkiadásra. A közel négy hónap alatt ennek minden működő fuvarszervező eleget tett. Az elmúlt időszakban a céges személyszállítók anyagi biztonsága és megélhetése komoly veszélybe került. 1. Kérjük a rendeletet módosítani oly módon, hogy a „csendes címkiadás” helyett a „félcsendes címkiadásra” is legyen lehetőség. A rendszer címelosztása teljesen kaotikus és bizonytalan. Taxi felhasználásra alkalmatlan, mert igazságtalan és labilis. Lehetőséget ad a központi manipulálásra. Gyakran elveszti a GPS összeköttetést a járművekkel illetve nem a valós helyre pozícionál. Az említett hibák lehetetlenné teszik a taxik megbízható azonosítását így a címkiosztásban is hátrányba kerülnek. Ez általánosságban jellemző, nem egyedi esetekről van szó. A rendszer az egymáshoz közel álló ( 3-5 méter ) taxik között nem tud különbséget tenni, ezért a több azonos társaságú gépkocsi egy droszton várakozása nem lehetséges. A rendszerbe beindítása előtt nem volt teszt időszak, így nem volt lehetőség az esetleges hibák kijavítására. Pusztán a vakszerencsének köszönhető a napi bevétel. A 20-30 év tapasztalattal rendelkező kollégák utasforgalma is 30-40%-al visszaesett. Az említett problémák családok megélhetőségét veszélyeztetik, mely egy demokratikus államban megengedhetetlen. A címkiadó tabletek és mobiltelefonok a közlekedés biztonságát veszélyeztetik. A kezelésük alkalmanként vezetés közben elvonja a taxis figyelmét a forgalomról. Ez elkerülhetetlen, mert az esetleges menet közbeni címfelvétel a munka része. Amennyiben nem történik módosítás záros határidőn belül, akkor a céges taxisok nagy hányada kerülhet anyagi csődbe családjaikkal, a hitelre vásárolt autójukkal vagy a lakásukkal! 2. A taxi rendeletben a címkiadás és az utcai utas felvétel szabályozása ellentétben van egymással! A rendelet ll. Fejezet 7-es pont 12§ (5) Utas felvételre való felkészülés érdekében, világító szabadjelzővel személytaxi csak a kijelölt taxiállomásokon várakozhat. Kérjük a rendelet e pontját módosítani, hogy az utcán szabályosan parkoló taxit is igénybe vehesse az utas! Az a fő szempont, hogy aki utazni szeretne, minél előbb kocsihoz jusson. Ez csak úgy lehetséges, hogy a taxik szétszóródnak a város különböző pontjain. Parkoló autóba az utazni szándékozó nem ülhet be, mert az utcai utas felvétel csak a taxiállomáson lehetséges. Ilyen esetben a kedves utasnak el kell sétálni, keresni egy drosztot, amivel sérül az utazáshoz való joga. Arról nem is beszélve, hogy a BKK ellenőrök az ilyen utasra várást büntetéssel szankcionálják. A csendes címkiadás miatt megváltozott taxizási szokások következtében a belvárosi kerületekben kevés a drosztok befogadó képessége. A félcsendes címkiadás az összes említett problémát megoldja. 3. Már évek óta nyilvánvaló tény, hogy a budapesti taxi piac telítődött. A lakosság képtelen több vállalkozót eltartani, ennek ellenére a mai napig adnak ki új sárga forgalmi rendszámokat és taxi vezetői engedélyeket. Kérjük, vizsgálják meg a létszámszabályozás lehetőségét! Jelenleg úgy látjuk, hogy a, rendelet bevezetése óta a taxisok létszáma nőtt. Ennek oka a „csendes címkiadás” hatására felvett „betanított munkások” alkalmazása. Kérjük az említett problémák mielőbbi orvoslását illetve a felvetett hiányosságok tárgyalásos rendezését! Hiszünk és bízunk az Önök segítőkész együttműködésében! A válaszukat a taxiboybp@gmail.com címre kérjük! Tisztelettel: A petícióval egyetértő budapesti személyszállítók nevében: ………………………… ………………………………… Vajda Zsolt Csernák András Budapest, 2014. január 23.

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2014.01.22 11:13

Nézz szét a másik topikban, ott van minden...
Ez úgy mondják TROLL manapság. A trollokat pedig kiveti az INTERNETES közösség magából....
Ha nem értesz egyet a módosítás javaslatokkal, nem kell eljönnöd, kapcsold be a kütyüdet, és dolgozz a városban nyugodtan, de majd akkor ne rinyálj, ha állsz a droszton és a melletted elhaladó kollégád kapja meg a címet, mert a gép szerint Ő 10 méterrel közelebb volt! Jó munkát!
Sziasztok! Én voltam a Zsoltival, aki elment és végig járta a procedúrát. A FELVONULÁS LEGFŐBB CÉLJA, HOGY A CSENDES CÍMKIADÁSRA VONATKOZÓ RENDELKEZÉST ZÁROS HATÁRIDŐN BELÜL MÓDOSÍTSÁK A LEÍRTAK SZERINT, HOGY TUDJUNK DOLGOZNI RENDESEN!!! A létszámra nincs megkötés. A Rendőrség nagyon korrekt és szakmailag kifogástalan hozzáállást tanúsított. Akár 1000, vagy még több kocsira is fel vannak készülve. Egy a lényeg, hogy a budapestiek közlekedését a legkisebb mértékben akadályozzuk és a rendőrök utasításainak minden körülmények között tegyünk eleget, valamint gyülekezési törvényt tartsuk be! Tehát! Minden 20-25-ik kocsiba kérünk önkéntes rendezőket, akik a sor tartására és a fegyelemre ügyelnek! Sárga mellényben és elöl-hátul "Rendező" felirattal a kocsikon rendelkeznek. A menethez útközben NINCS csatlakozás forgalom technikai okokból. Két oszlopban indulunk a Hősök teréről - Andrássy út-Károly körút útvonalon. A Deák tér után cipzár módszerrel egy sorba fejlődve kanyarodunk a Kossuth Lajos utca - Városház utca útvonalon. Az oszlop elvileg folyamatos mozgásban lesz, nem a forgalom megbénítása a cél, hanem megmutatni, mennyien akarjuk ezeket az "apró" módosításokat, mert a bevételünk és megélhetésünk függ tőlük. Utána az Erzsébet téren oszlik a tömeg oly módon, hogy vagy az Október 6 utca felé, vagy a Széchenyi tér felé, de SEMMI ESETRE NE AZ ANDRÁSSY IRÁNYÁBA, mert a kígyó beleharap a farkába!!!!! Kérek mindenki, hogy fokozottan ügyeljen a vonulás során és utána is az személy és vagyon biztonságra! A résztvevők olvassák el, ismerjék a petíció tartalmát és a sajtónak nyilatkozva szigorúan a tárgyra hagyatkozva beszéljenek. Nem akarunk különféle politikai és egyéb taxis problémákról ( Gumiprofil, sárgítás...stb )beszélni most, a lényeg, hogy ha a társaság jogkövető, akkor ez a címkiadó rendszer nem alkalmas a taxizásra!! Nem szeretnénk, ha felhasználnák egyéb erők a demonstrációt a maguk népszerűsítésére, mert ez a felvonulás most kizárólag a rendelet hibáitól szenvedő taxisok tiltakozásáról szól, amelyeket gyorsan orvosolni kell!
Sajnos a Rendelet nem szabályozza az óraindítás szabályait. A rendeletalkotó ezt nagyvonalúan kihagyta, és naponta taxisok százainak okoznak bosszúságot az utaskésések. Miért hagyták ezt ki és a cégek ezt hogyan alkalmazzák?? Idézet a módosító rendeletből, aminek bele kellett volna kerülnie és a sok anomáliának véget vetne!! A módosító javaslat így szól. „15.§ (5) Fizetendő viteldíjként kizárólag a taxaméter által e rendelet szabályai szerint képzett összeg állapítható meg. A fizetendő viteldíj képzése az utas személytaxiba történő beszállását követően a taxaméter elindításával kezdődik meg és az utas által kért végcélra való megérkezéskor a taxaméter leállításával fejeződik be.” A taxióra indítására vonatkozó módosítási javaslat a nem a taxizás ésszerűségéből, célszerűségéből, és életszerűségéből indul ki, és azt sem értjük, hogy milyen probléma megoldási szándéka generálta ezt a módosítási javaslatot. Nem lehet ésszerűnek nevezni például azt az esetet, hogy az „utas” a taxiállomáson az ajtót kinyitva, de az autóba nem beülve beszól a taxisnak, hogy várjon rá amíg ő majd igazából beszáll a kocsiba, aztán elmegy. A fuvarozási szerződés – amelynek megkötése ráutaló magatartás esetén tehát ebben az esetben is a taxisra nézve kötelező – ekkor már létrejön. A taxisnak ezt teljesítenie kell, viszont – az Önök javaslata értelmében – határozatlan ideig nem számolhat föl várakozási díjat, mert az utas nem ült be. Akár órákig sem. Ugyanez vonatkozik a rendeléses fuvarokra is. A fuvarozási szerződés a megrendelés elfogadásával kezdődik, de a taxis nem számolhat föl munkadíjat addig a bizonytalan időpontig, amíg az utas a taxiba utazási szándékkal be nem száll. Van még ennek a javaslatnak számos egyéb, minden ésszerűséggel ellentétes várható következménye, melyeket most, az Ön idejét kímélendő, teljes számban nem akarok felsorolni. A módosító javaslatot azzal indokolják, hogy ”……..a taxisnak ne legyen lehetősége arra, hogy a személytaxi szolgáltatással összefüggésben a taxaméterrel képzett viteldíjon felül további, a Rendeletben nem szereplő egyéb díjat számítson fel.” Nem tudjuk, nem értjük, milyen egyéb díj felszámítására gondolnak. A taxis a feljebb leírt esetekben csak a taxaméter által képzett, csak a rendeletben szereplő, és a rendeletben megállapított díjat, a várakozási díjat számolná fel. (Teljes joggal, ugyanis a létrejött, és általa teljesíteni kezdett fuvarozási szerződés értelmében jár, járna el.) Nem lehet célszerűnek sem nevezni ezt a módosító javaslatot. Nem gondoljuk, hogy olyan helyzetbe kívánja hozni a rendeletalkotó a taxisokat, hogy adott esetben órákig ingyen várakozzanak, és ne legyen bevételük. Nem lehet életszerűnek sem nevezni ezt a javaslatot. Ha egy utazni szándékozó taxit rendel, akkor feltételezhetően az a célja, hogy néhány percen belül beüljön a rendelt taxijába. A mostani állapotok szerint ez valóban néhány – átlagosan 6-7 - perc a rendelés leadásától számítva. Tehát az utasnak számítania kell arra, hogy a taxi ennyi időn belül a címre érkezik, és - ha csak nincs rá valami különleges oka - jogosan elvárható, hogy ennyi időn belül beüljön a rendelt taxijába. A fuvarközvetítő társaság kötelessége kellene, hogy legyen, az utasnak minél pontosabb kiérkezési időt mondania a rendelés felvételekor. Ezt jelenleg eléggé elnagyoltan teszik. Emiatt azonban nem a taxist kellene olyan helyzetbe hozni, hogy ingyenesen várakozzon. Előfordulhat, hogy különleges körülmények esetén – rossz időjárás, ünnepek miatti extrém sok rendelés – a taxira várakozási idő meghosszabbodik akár jelentősen is. Ezt is a fuvarközvetítő társaságok kötelessége lenne jelezni az utas felé, akár egy visszahívással is, hogy csak később tudnak taxit közvetíteni. Tudjuk, hogy ezt sem mindig teszik meg. Emiatt sem a taxist kellene hátrányosabb helyzetbe hozni. Pontosabb, jobb fuvarközvetítői tevékenységet kellene folytatni. Ez a módosító szabály lehetővé tenné az utasnak azt, hogy a megrendelt taxiját hosszú ideig várakoztassa, és a taxis közben nem számolhatna fel várakozási díjat. A szolgáltatás, ellenszolgáltatás polgári jogi elve is sérül. A taxis teljesít egy szolgáltatást (várakozik az utasra), amiért nem kap ellenszolgáltatást (várakozási díjat). Nincs kifogásunk egy ésszerű, célszerű és életszerű óraindítási szabály bevezetése ellen, de arra kérjük Önt, Önöket, hogy egy ilyen szabály megalkotása előtt egyeztessenek a szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel. Nem tudjuk, ki ad ilyen ötleteket, de vannak feltételezéseink, és elejét szeretnénk venni a továbbiakban a hasonló szakmaisággal és ésszerűséggel bíró javaslatok megalkotásának.

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2013.12.17 08:23

Mi van Urak!?? Megártott a csendes címkiadás mindenkinek és kezdünk becsavarodni? Most olvasgatom ezt a magasröptű diszkurzust. Ne legyünk már ennyire alacsonyan! A trollokat ki szokta vetni magából a társadalom, itt se legyen ez másként! Nem kell vele foglalkozni! Igaz, szegény kollégáról illene megemlékezni, mert sajnos mindenkire ez a sors vár.