Név Zugav Olga
Becenév hiénakutya
Honlap
Taxitársaság: Tiszteletbeli citys vagyok. :-D

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Rockélet a Keletiben :)

Hozzáadva: 2010.12.19 14:44

Na, akkor a sinezésről... Sinezésről akkor beszélünk, mikor a taxis vállalkozó bemegy a peronra az érkező vonathoz. A ruházatán kitűzőt helyez el "TAXI" felirattal. A vonatról leszálló utasokat szólongatva kínálja a szolgáltatását. Ezt nevezhetjük direkt marketingnek is, de engem leginkább a strichelésre emlékeztet, ezért nem csinálom - már. Sinezni nem kötelező, az csupán egy lehetőség. Vannak előnyei és vannak hátrányai is, mint mindennek. Először is, a Keleti olyan mint az edami sajt; tele van lyukkal. Az utasok számtalan helyen mehetnek ki, míg egy autóval egyszerre csak egy kijárathoz állhat oda a taxis. Aki a teljes felhozatalból szeretne válogatni magának zsákmányt, az kénytelen bemenni a vonathoz. Másodszor, az, aki a vonatról leszállva szóba áll egy kitűzőt viselő valakivel, aki mindenkit megszólít, hogy "taxi plíz", az egy igazi, tipikus áldozat. Fogalmazzunk magyarul: a legnagyobb barmokat a sinnél lehet megfogni. További előnyt jelenthet, hogy akadnak olyanok, akik praktikus okokból kifejezetten igénylik ezt a fajta szolgáltatást. Ha valaki például sok csomaggal utazik, szívesen veszi, ha lesegítik a vonatról és kivonszolják a batyuját a taxihoz. Az a taxis, aki nem megy be, ezektől a fuvaroktól értelemszerűen elesik. Az, hogy a sinező taxis előnyt szerez magának a nem sinező taxissal szemben, nagy általánosságban igaz, hiszen -bár az autója a sorban áll- mégsem kell kivárnia, míg sorra kerül; a sinen elejtett zsákmányt a sorban elfoglalt pozíciójától függetlenül elviheti. Akkor most néhány szót a hátrányokról. Tény, hogy a Föld lakosságának 90%-a ostoba barom, de a sinező taxisoknak már hírük van, mégpedig rossz. Az idegenforgalmi szezonban viszonylag hatékony a sinezés, ám az év más időszakaiban könnyen előfordulhat, hogy a kinti sor kétszer is lepörög, míg a sinező csak néz bután. Egész egyszerűen szóba sem állnak velük. Ezért van az, hogy ma már a sínezésre amúgy hajlamos taxisok sem mennek be, ha sikerül a sor első-második-harmadik helyére fölkerülniük. Aztán, a sinező saját magát hozza előnytelen pozícióba azzal, hogy kínálgatja magát. Ha az utas-jelölt egy picit is levágós, akkor gyorsan átlátja, hogy a taxis azért talpal a munkáért, mert az alapvetően nincs neki. Ebből aztán alkudozás van, amiből rendszerint nem a taxis jön ki jól. A pénzért reszkető sinező sokszor szarabb pénzért megy el, mint a sorban várakozó és magára pókerarcot erőltető kollégája. De ami a legfontosabb, a sinezés óhatatlan velejárói: az utazóközönség megvető pillantásai, a félhangos-hangos megjegyzések, beszólások, és a számtalan elutasítás okozta kudarcélmény. A sinezés az önalázás roppant hatékony módja. Mindenki szabadon dönthet arról, hogy van-e az a pénz, amennyiért korpásodik a haja, és azt a pénzt a sinen megtalálja-e. Nálam van az a pénz, de nem találom meg a sinen. Már nem. Ezért nem járok be. Tehát ettől még lehetek keletis, ámbár lehet, hogy hazudok és keletis, sőt, taxis sem vagyok. Van még kérdés? :-)p

Téma: Rockélet a Keletiben :)

Hozzáadva: 2010.12.19 13:15

Nem eszünk mézeskalácsot. Alapvetően szűz lányokkal és taxisokkal táplálkozunk. Taxist nem kell hoznod; az terem minden bokorban. :-D

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.12.18 19:28

Tisztelt Szóvivő úr/elvtárs! Kérem, engedje meg, hogy röviden fölvázoljam, miért nem közömbös az, hogy mi volt 5 évvel ezelőtt! Ön 5 évvel ezelőtt haszonélvezője volt egy olyan rendszernek, amelynek most egyszeriben kárvallottja lett. Ön 5 évvel ezelőtt haszonélvezője volt annak a rendszernek, amelynek a taxisok két évtizede kárvallottjai. Önnek 5 évvel ezelőtt nem jutottak eszébe azok a magvas gondolatok, amelyeket most megoszt velünk. Ön 5 évvel ezelőtt még jelentős befolyással bírt a BKIK taxis szakmai tagozatánál, de eszébe sem jutott, hogy a taxisok érdekeinek érvényesítésére kamatoztassa hatalmát. És akkor Őn most idejön és megpróbál olyan benyomást kelteni, hogy a taxisok és Ön, bocsánat, Ön és a taxisok egy hajóban eveznek... Prédikál itt összefogásról, vagy összetartásról, vagy nem is tudom, nem is értem... Uram, egészen pontosan mit szeretne? Hogy a taxisok az Ön szavainak hitelt adva, és azoktól öntudatra ébredve kikaparják Önnek a gesztenyét? Ezért szeretné a múltat végképp eltörölni? Hogy a rabszolgahad induljon? "Senki nem veszi komolyan ma már a taxist..." Ez meg az Ön tévedése, szóvivő úr. Nem "ma már", hanem 20 éve nem veszik komolyan a taxist. Akit MA MÁR senki nem vesz komolyan, az Ön, uram.
Csoda, hogy nem kaszaboltam össze magamat. Hát öcsém, békésen, nyugodtan borotválkozok, szól a Simple Minds, oszt ránézek a képernyőre és ezt kell olvassam! Kik ezek, mik ezek? Hát olyan qrva egyszerű ez! A taxis szolgáltat, az utas meg igénybe veszi a szolgáltatást. Szerződés, normál esetben, kettejük közt jön létre. Hogy ebben harmadik szereplő mi a qrva anyját keres, azt soha nem értettem, de a reptér esetében minimum ketten furakodnak be a taxis, meg az utas közé; a BA, meg most a FŐTAXI (korábban a Zóna). Esküszöm, legközelebb kiviszek valakit a reptérre, kiszámlázom a BA-nak, hogy nesztek, köcsögök, hoztam nektek egy utast, ezeröt! Fizessetek, b@sszátok meg! Jogos? Az hát! A BA valamelyik alkalmazottja meg majd regisztrál, és beírja ide, hogy a hiénakutya a legf@szább csávó a Földön, sőt, az egész Univerzumban, mert munkahelyet teremtett, meg megélhetést biztosított neki azzal, hogy utast vitt a reptérre. Ez tudod, hogy volna frankó? Ha az utas egyébként vonattal akarna menni, vagy vizibiciklivel, ehelyett én oltanám rá, hogy utazzál paraszt repülővel! Akkor azt mondom, hogy jár. Mondjuk, ebben az esetben a légitársaságoktól is járna. Itt tisztára úgy teszünk, mint ha a repülőről leszálló utasok egyébként ott akarnának maradni a betonon, vagy legalább is gyalog/BKV-val/tengeralattjáróval akarnának elmenni onnan, de a derék BA-FŐTAXI páros ledumálná, hogy menjenek taxival, mert az a tuti és ezzel munkahelyet termtenek számunkra. Meg megélhetést. Öcsém, ez a sok hülye terem valahol, vagy tenyésztik ezeket?
Mi az? Mi történt? Miről maradtam le? Ki teremtett munkahelyet? Hol? Mikor? Ne b@szd meg! Előtte nem volt reptér? Nem volt taxiállomás? Nem voltak utasok? Eleve taxizás sem létezett??? Az anyám ideges Úristenit! Valaki szart egy repteret, taxiállomással, utasokkal? Adjunk már neki valami köztársasági érdemrendet! Nobel-díjat! Állítsunk már szobrot neki! Gyerekek, kapjatok már a fejetekhez! Munkahelyet teremtett, megélhetést??? A lóf@szt, azt! Rátenyerelt a piac egy szeletjére, majd azt tovább aprózta és pénzért árulta! Aki hajlandó volt fizetni, azt odaengedte, adott neki lehetőséget, hogy felcsipegesse a morzsákat, de a morzsát, azt nem Ő szórta oda! Toborzott egy sereg verebet a morzsára, hogy minél több veréb hordjon be neki, minél több pénzt. Nem rosszabb a többi fuvarkereskedőnél, de nem is jobb náluk. És, ha ez a csávó bárkinek munkahelyet teremtett volna, és megélhetést, akkor az még most is meglenne. De nincs meg, pedig a morzsa még mindig ott van. A morzsa nem az övé volt, ideig-óráig rendelkezhetett felette, most más árulja és más toboroz rá verebeket. De ahogy emez, az újak sem teremtenek senkinek semmit. Leszedik a sápot a verébről azért, hogy fölcsipegethesse azt a morzsát, ami amúgy is ott van. Ott van Veres nélkül is, ott van FŐTAXI nélkül is. Ne gyártsatok már itt legendákat, b@sszátok meg!

Téma: "Zene butik"(kedvenc zenéid)

Hozzáadva: 2010.12.17 17:45

Én meg ezt... :-)
Az lehet, viszont a mandinerre lehet kommentet írni... ;-)))

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.12.17 16:55

Amortizációval együtt nyugodtan számolhatunk az autóra havi százezret, hiszen ezeket 5 év múlva majd le is kell cserélni valamiből. A mosatási összeget eltúlzottnak érzem, viszont nem jelentek meg a matekban a járulékok fizetésével járó kiadások, pedig az egy jelentős tétel lesz. Három kilo abban az esetben marad meg, ha a taxis valamit nem fizet, vagy nem tesz félre autóra. Másként biztos nem. Azt se felejtsük el, hogy December van! Napi 7 kanyar még kevésnek is tünik. De majd nézzünk vissza a reptéri drosztra februárban, hogy akkor hány kanyar lesz...
Ferihegy: folytatódik a drosztháború A taxicégek között váltás gond nélkül lezajlott Ferihegyen, ám a Zóna Taxi és a Budapest Airport ügye a rendőrségen, illetve a bíróságon folytatódhat. A Zóna Taxi és a Főtaxi közötti váltás ugyan botrány nélkül lezajlott, ám korántsem biztos, hogy a szolgáltatócsere kapcsán indított eljárások csendben zajlanak le - írja a hvg. A Zóna Taxi több feljelentést is tett, míg a Budapest Airport választott bírósághoz fordult az ügy kapcsán. Amíg a Zóna Taxi önbíráskodás, zsarolás és kényszerítés miatt tett feljelentéseket, addig a Budapest Airport választott bírósághoz fordult a zónás taxisok birtokon kívül tartása érdekében. Hardy Mihály szóvivő leszögezte: A BA elégedett jelenlegi partnerével, a Főtaxival. A rendőrség nemrégiben ellenőrizte a ferihegyi drosztok speciális igazolókártyáját. „Két magáncég közötti megállapodásába a rendőrségi beavatkozásnak semmi helye sincs. Ezt kifogásolva a Belügyminisztériumtól kértünk állásfoglalást. Eiselt György, a tárca szabályozási és koordinációs helyettes államtitkárának válasza szerint ezt az ellenőrzést a taxiállomásokat üzemeltető szervezet, a Fővárosi Közterület-felügyelet, illetve a szerződéses üzemeltető végezheti el.” - reagált az ellenőrzésre Veres István, a Zóna Taxi szóvivője. http://mandiner.hu/cikk/20101217_ferihegy_folytatodik_a_droszthaboru

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.12.17 16:18

Ferihegy: folytatódik a drosztháború A taxicégek között váltás gond nélkül lezajlott Ferihegyen, ám a Zóna Taxi és a Budapest Airport ügye a rendőrségen, illetve a bíróságon folytatódhat. A Zóna Taxi és a Főtaxi közötti váltás ugyan botrány nélkül lezajlott, ám korántsem biztos, hogy a szolgáltatócsere kapcsán indított eljárások csendben zajlanak le - írja a hvg. A Zóna Taxi több feljelentést is tett, míg a Budapest Airport választott bírósághoz fordult az ügy kapcsán. Amíg a Zóna Taxi önbíráskodás, zsarolás és kényszerítés miatt tett feljelentéseket, addig a Budapest Airport választott bírósághoz fordult a zónás taxisok birtokon kívül tartása érdekében. Hardy Mihály szóvivő leszögezte: A BA elégedett jelenlegi partnerével, a Főtaxival. A rendőrség nemrégiben ellenőrizte a ferihegyi drosztok speciális igazolókártyáját. „Két magáncég közötti megállapodásába a rendőrségi beavatkozásnak semmi helye sincs. Ezt kifogásolva a Belügyminisztériumtól kértünk állásfoglalást. Eiselt György, a tárca szabályozási és koordinációs helyettes államtitkárának válasza szerint ezt az ellenőrzést a taxiállomásokat üzemeltető szervezet, a Fővárosi Közterület-felügyelet, illetve a szerződéses üzemeltető végezheti el.” - reagált az ellenőrzésre Veres István, a Zóna Taxi szóvivője. http://mandiner.hu/cikk/20101217_ferihegy_folytatodik_a_droszthaboru