Felhasználó hozzászólásai
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.03.22 13:37
Nekem ezzel nincs gondom. Ízlés dolga, hogy megrugdosod őket, amikor sír a szájuk, és engem ez nem zavar. Emlékszel? Én vagyok az, aki nem tolta meg a pluszost, mert úgy voltam vele, hogy azon a pénzen, amit ellop tőlem, meg tőled, meg mindenkitől, vegyen akkumulátort, csináltassa meg a töltését, hívjon segélyest, vagy mit tudom én. Úgyhogy helyettem is rúgjál rajtuk egyet, vagy kettőt, de engem ez nem hoz izgalomba.
Viszont Te ezt írtad:
"Tönkretettétek az egész szakmát!
Ti tettétek tönkre!
Beza."
Na most, ez tényszerűen nem igaz.
A szakmát azok tették tönkre, akik nyakra-főre vették föl az embereket, és veszik föl mind a mai napig. Akik fejenként és havonta 40-50-60 ezerért kimérték a kenyerünket mindenkinek, függetlenül attól, hogy mekkora volt a porciózható falat.
Az első taxis, aki elfogadta az ingyenes kiállást, ugyanazt tette, mint az a pluszos, aki leigazolt a 150-re. Eladta a saját piacát egy kereskedőnek, és föl sem fogta, hogy mit csinál. Csak és kizárólag az lebegett a szeme előtt, hogy kettővel több fuvart tudjon csinálni.
Persze ettől még nem kellett volna lehetőséghez, piachoz juttatni mindenkit. A rohadt hiéna megvédte a piacát, Ti lemondtatok róla, és akinek a javára tettétek, az csak árucikket látott abban, ami számotokra, számunkra a megélhetést jelentette.
20-30 ember kezében van a megélhetésünk, ők rendelkeznek fölötte, így tönkre is csak ők tehették.
És Te ezt pontosan tudod.
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.22 13:15
Mer' azt kirugdosni szoktuk. :-)
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.03.22 12:12
Nincs igaza. Sajnos zsigerből nyomja. Kényszerpályán mozgó embereket nem lehet felelőssé tenni.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.03.22 12:05
Tamás, Ők olyan áldozatok, akikből katalizátora lett egy törvényszerű folyamatnak.
Inkább tedd föl az ellustult T4-esekről szóló általánost! Hadd röhögjön más is! :-)))
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.22 11:54
50
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.22 11:48
Pesten ez nem hihetetlen. Én valamelyik nap csináltam 4, azaz négy fuvart és a következőt kiabáltam, mikor visszaérkeztem a negyedikből:
Szilveszter van! Szilveszter van!
:-)))
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.22 11:46
Úgy látom, ha össze akarunk veszni, valami más témát kell keresnünk. :-)
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.03.22 11:45
Már van ilyen topic.
Épp ott vagyunk. :-D
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.21 18:30
Jó, bár nem vagyok illetékes,
MINDENKI MENJEN ALÁÍRNI!
A TGFSZ delegációja szeretne úgy a minisztériumi tárgyalásokra menni, hogy ezres nagyságrendű tiltakozó aláírást tudjanak felmutatni. A tárgyalás időpontja 24., csütörtök. Nincs több idő. Nincs mire várni. Aki eddig nem írta alá, most már ne tököljön tovább!
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.21 16:32
Igen, na most az alapvető probléma az, hogy ez a dézé sokkal inkább lobbista, mint érdekvédő. Az én állításom az, hogy ez a jogszabály-tervezet egy cégre és egy szövetkezetre lett szabva, és ők annak érdekében doromboltak a politikának, hogy ez így is legyen.
Ilyen értelemben tehát dézé nagyon jól végezte a dolgát, mint ahogyan mindenki más is, aki jelen volt a tárgyalásokon.
Egyszerűen a taxisok benéztek valamit.
Azt gondolták, hogy itt a cél, az Ő érdekeik érvényesítése.
Az én állításom az, hogy a taxis érdeke egy percig sem volt szempont, legfeljebb csak olyan mértékben, amilyen mértékben a City tulajdonosainak tűréshatára ezt feltétlenül szükségessé tette.
Az eredmény, tehát a kész jogszabály-tervezet, gyönyörűen rámutat az igazi célokra, de azok közt már taxis érdekeknek nyoma sincs.
Borítékolható, hogy egy ilyen rendelet ezres nagyságrendben vág haza taxisokat.
Kik lesznek a vesztesek?
- Józsi bácsi, Pista bácsi, Laci bácsi. Ők nyugdíjasok, hatvanöt és a halál között. Vékony nyugdíjukhoz erőlködnek össze egy kis kiegészítést, hogy legyen gyógyszerre, meg ajándékokra az unokáknak. Ök nem fognak autót cserélni, iskolába járni, mert már visszafele számolnak. "Erre a kis időre? Minek?"
- A Karesz, a Joci, a Sanyi. Ők évtizedek óta a pályán vannak. Sok embert tettek gazdaggá, miközben Ők maguk lejjebb-és lejjebb csúsztak. Megettek eddig minden maszlagot; tarifát csökkentettek, ha ez volt az ukáz, autót cseréltek, ha megkövetelték tőlük, és várták a jobb időket, miközben felélték tartalékaikat, az autójuk meg megöregedett, és az államnak is tartoznak. Ők NEM FOGNAK TUDNI lépni. Szándék még volna bennük, mert nem kellenek sehova az életkoruk miatt, de pénzük nincs, hitelképességük nulla.
Ők a jövő droidjai.
Szakmai tudásuk rendkívül magas szintű, többségében megbízhatóak. Az utast nem, vagy csak ritkán és csekély mértékben b@sszák át, teherbíró képességük nagy, így kiváló alkalmazottak lesznek.
- A Zoli, a Jani, az Isti. Fiatalok, akik néhány éve vannak a pályán. Gyorsan alkalmazkodtak a piac farkastörvényeihez, megtanultak néhány trükköt, és zsiványkodtak, ha kellett. Eddig vígan muzsikáltak, házasodtak, gyermekeket nemzettek, vettek lakást és autót hitelre. Tartalékaik nincsenek; a hitelek törlesztése, a gyermeknevelés elvisz mindent, bármennyit is lopnak, csalnak, hazudnak. Addig maradnak a pályán, amíg az autójuk be nem tölti a tizet, utána mennek a levesbe Ők is, csak még nem biztos, hogy tudatosult bennük. Alkalmazottnak nem jók, mert jövedelemigényük magas, hiszen pokoli kiadásaik vannak. Nagypályáznak, szétütik az autót, tolják az órát. Ők a jövő munkanélkülijei.
- Az Ákos, a Béla, a Pisti. Ők saját lábukon próbáltak megállni, mezítláb meneteltek a forró homokban. Edzettek ugyan, jók a túlélő-képességeik, de nem tudtak eleget lopni az elmúlt években, mert vagy nem volt jó helyük, vagy nem voltak elég gátlástalanok. Öreg szarokkal mászkálnak, amelyeket nem fognak tudni lecserélni. Aki most azt mondja, hogy értük nem kár, az valószinüleg csak Budapestben gondolkodik és megfeledkezik a vidéki nagyvárosokról, ahol ezek a kollégák többségükben tisztességgel tették a dolgukat.
Néhány fuvarkereskedő cég is bukni fog, amit én nem bánok. Ha kihullanak a taxisaik - és ki fognak hullani, akkor nem lesz kit megnyírni minden hónapban.
Kik a nyertesek?
Mindenki más, aki a fenti kategóriákba nem tartozik.
Mindenki, akinek van jól fizető főállása, jól kereső felesége, jómódú szülei.
Akinek eddig ki volt adva X autója.
Akinek ki volt adva X rendszáma.
Aki lányokat futtatott.
Aki harmincezerért ment föl a Keletiből a Hiltonba.
Aki ötezerért jött le onnan az Interbe.
Aki etikásként tagdíjmentességet élvezett, ezért tudott tartalékot képezni.
Aki batyuzott.
Aki kütyüzött.
Akinek van még egy hétvégi telke, amit el tud adni.
Aki egyedülálló, vagy párkapcsolatban él ugyan, de nincs gyereke.
Bár közülük sem lesz mindenki feltétlenül nyertes. Látjuk magunk előtt azt a vállalkozót, aki eddig gondosan eltüntette a jövedelmét, majd most, a rendelet hatására, elszalad egy fiatal évjáratú autót vásárolni? Látjuk?
És mögötte látjuk a NAV tisztviselőjét, amint postázza számára a vagyonosodási vizsgálat kérdőívét? :-)
Úgyhogy főképp az a valaki lesz a nyertes, aki már ugrásra készen várja, hogy több ezer taxis dőljön be, hogy aztán egy részüket droidként foglalkoztathassa vissza azokon az autókon, amelyeket nagy valószinüséggel betolni készül erre a piacra.
Talán már meg is rendelte a flottát.
Megérdemlik a taxisok a sorsukat?
Meg. Szartak a holnapra, nem foglalkoztak semmivel, csak- és kizárólag az URH-val.
Abban sajnos dézének igaza van, hogy a taxisok passzivitását aligha kérhetjük számon rajta.
De talán most változik a helyzet és, ha igen, akkor az nem csekély mértékben az ő eddigi tevékenységüknek is lesz köszönhető.
Visszatérve a tarifára és a létszámra...
Azt gondolom, hogy ezek rendezése nem a minisztérium hatásköre, szerintem ezek önkormányzati feladatok, vagy hatáskörök. Annyit kellett volna elérni csupán, hogy ezek ellenjavallata NE szerepeljen a jogszabály-tervezetben.
A tarifával kapcsolatban egyébként mégis volna minisztériumi tennivaló, de azt most már ide nem borítom ki, mert még kidolgoznak valami stratégiát ellene a mi kis lobbistáink.
Nem véletlenül várják ők a mi szakmai javaslatainkat... :-D