Felhasználó hozzászólásai
Téma: Alkotmányozzunk, taxis testvéreim!
Hozzáadva: 2011.10.27 14:43
Nem akadtam el, nem, a szart nem…
Úgy elakadtam, mint egyszeri taxis a nyári gumikkal, a frissen leesett hóban. :-D
Mutatom:
A Főváros rendeletben határozza meg a területén alkalmazandó viteldíjak mértékét, az alábbiak szerint:
1. A Főváros területén taxi-szolgáltatást nyújtani kizárólag a Főváros által meghatározott tarfával megengedett.
2. A Főváros minden évben, legkésőbb Január 31.-ig megállapítja az alkalmazandó tarifa mértékét.
3. A tarifa megállapításának módja:
2.1. A nappali időszakban, 06:00 - 22:00 között alkalmazandó kilométerdíj megegyezik a dízel-üzemanyag, tárgyévet megelőző évre számított literenkénti átlagárával.
2.2. Az alkalmazandó várakozási díj egy kilométer díjának 25%-a percenként.
2.3. Az alkalmazandó alapdíj egy kilométer díjának 150%-a.
2.4. Az éjszakai időszakban, 22:00–06:00 között, valamint vasár-és ünnepnapokon 0:00-24:00 között alkalmazandó tarifa, a nappali tarifa 120 %-a.
3. A budapesti droszthasználati engedéllyel rendelkező taxi-gépkocsik üzemeltetői kötelesek legkésőbb Március 15.-ig beprogramoztatni a tárgyévi tarifasort a viteldíj-jelző készülékbe.
3.1. A viteldíj-jelző készülék kizárólag a Főváros által engedélyezett tarifasort tartalmazhatja; attól eltérni sem a tarifák számában, sem a tarifakiosztásban, sem pedig a tarifák mértékében nem lehet.
3.2. A Droszthasználati szerződés aláírásakor a taxi-gépkocsik üzembentartói elkötelezik magukat, hogy az általuk taxiként üzemeltetett személygépkocsiban használt viteldíj-jelző készüléket kizárólag a Főváros által engedélyezett tarifasorra állíttatják be.
3.3. A Szolgáltatási szerződés aláírásakor a taxi-gépkocsivezetők elkötelezik magukat, hogy kizárólag olyan taxi-gépkocsin vállalnak munkát, melynek viteldíj-jelző készülékébe a Főváros által engedélyezett tarifasor került beprogramozásra.
4. Fuvarfeladat teljesítésekor a viteldíj-jelző készüléket a napszaknak megfelelő tarifa alkalmazásával működtetni kell.
4.1. Budapest területén lebonyolított fuvaroknál megegyezéses-, vagy transzferár alkalmazása tilos.
4.2. Szigorúan tilos fuvarfeladat teljesítése közben a viteldíj-jelző készüléket megállítani, kikapcsolni, vagy a mérési folyamatba bármilyen más módon beavatkozni.
4.3. Szigorúan tilos a napszaknak nem megfelelő tarifa alkalmazása.
4.4. Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjra rákérni.
4.5. Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjból kedvezményt adni.
Na, amikor eddig eljutottam, akkor megállapítottam, hogy király vagyok, pillanatok alatt végeztem az egésszel, lényegében 10 perc alatt rendberaktam a szakmát.
Kiszálltam a kocsiból, hogy elégedetten elszívjak egy cigit. Közben megérkezett Lajos barátom, a gyönyörűen telibematricázott autjával. Beültem hát hozzá, hogy közösen unatkozzunk tovább. Közben persze szól az URH, hátha elé dobnak valamit, mert hát a foglalkozás célja mégis csak a jövedelemszerzés lenne.
Mit hallok ekkor?
Valaki fölvesz egy bevásárlást, és érdeklődik, hogy ilyenkor mi van. Mondják neki, hogy semmi nincs; bevásárol, elviszi a címre, a megrendelő az órát fizeti, plusz rá kell dobnia egy ezrest. Zsír.
Aztán elkezd dolgozni az agyam. Viszonylag gyorsan rájövök, hogy vannak olyan fuvarfeladatok, melyek során többletszolgáltatást nyújtunk és ezért – joggal – rákérünk az órára. Ez azért nagyon jó, mert nincs tíz perce, hogy leírtam: „Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjra rákérni.”
Na most akkor hogy legyen?
Csinálunk rá szabályt! Penge vagyok!
5. A rendelet meghatározza és tételesen felsorolja azon fuvarfeladatok körét, melyek során pótdíj számítható fel. Pótdíjazható fuvarfeladatok:
5.1. 4 fõnél több utas szállítása az arra alkalmas jármüvekben;
5.2. Személyi poggyásznak nem minõsülõ csomagok, tárgyak, áruk fuvarozása;
5.3. Olyan méretü, vagy mennyiségü tárgy, csomag szállítása, mely során a taxi gépkocsi hátsó ülésének legalább részben történõ lehajtása, és/vagy tetõcsomagtartó használata szükséges;
5.4. A taxis által történő minden olyan ügyintézés és kézbesítés, melyet a gépkocsivezető csak az autóját hátrahagyva tud maradéktalanul teljesíteni;
5.5. „Táblázás”;
5.6. Minden olyan bevásárlási megbízás, amelyet a gépkocsivezető bonyolít le, és/vagy amely során az áru ellenértékét a taxis hitelezi meg a megrendelő számára.
5.7. Minden olyan fuvarfeladat, mely során a csomagok gépkocsivezető részéről történő mozgatása a ki- és berakodást meghaladó módon szükséges.
5.8. Pótdíjas szolgáltatás esetében az alapdíj mértékét a rendelet a mindenkori útdíj 200%-ában rögzíti.
5.9. Az emelt pótdíjas tarifák kizárólag a rendeletben meghatározott és részletezett fuvarfeladatok teljesítése során alkalmazhatók.
5.10. Mozgásukban korlátozott utasok segédeszközeinek szállítása, vagy csomagjaik mozgatása során a pótdíjas tarifák alkalmazása tilos.
Rendesen meghatódok attól, hogy mekkora ász vagyok, mire idáig eljutok. Közben rájövök arra, hogy emelt útdíj is szükséges, a vidéki fuvarok lebonyolításához.
Na, nézzük!
1.tarifa: Nappali alap
2.tarifa: Éjszakai alap
3.tarifa: Nappali pótdíjas
4.tarifa: Éjszakai pótdíjas
5.tarifa: Nappali vidék
6.tarifa: Éjszakai vidék.
Teljesen jó - gondolom magamban - kb. 5 másodpercig.
Aztán rájövök, hogy szar.
Az egyik leghangsúlyosabb érvünk ugyanis pont az, hogy a jelenlegi tarifarendszer átláthatatlan, és visszaélésekre teremt lehetőséget. Erre kapásból összehozok 6 tarifát...
Ez így biztos nem jó.
De kell-e egyáltalán 6 tarifa?
Nem, nem kell.
Határozzuk meg az alap-taxiszolgáltatás fogalmát, hogy mi az, ami abba beletartozik, és arra gyártsunk egy nappali, meg egy éjszakai tarifát! Minden más esetben meg engedjük meg a taxisnak, hogy megállapodjon az utassal; taxióra, plusz ennyi, meg ennyi!
Csakhogy…
Az addig rendben van, hogy odaadom a nyugtát az utasnak az óráról, a plusz ezrest meg lekönyvelem borravalóként, mert törvénytisztelő, jogkövető polgár vagyok…
Nade mi van, ha számlát kér?
Erre a taxis válasza az, hogy megírom a számlát, majd hagyom, hogy a különbözet beleketyegjen az órába.
Meg a kis f@szomat, azt!
A számla ugyanis akkor érvényes és szabályos, ha minden ki van rajta töltve. Márpedig a taxi-számlán van egy olyan rubrika, ahol a megtett kilométert kell feltüntetni.
Azt is tudjuk, hogy a nyugtán található adatok, meg a számlán található adatok nem térhetnek el egymástól.
Na most ugye megérkezek a címre, van 2370 forint az órában, megrajzolom a számlát 3370-ről, ez eddig tiszta.
De milyen kilométert írok rá?
Hány kilométer lesz a 3370 forint, mégpedig 100 méteres pontossággal, hiszen a nyugtán valahány egész - valahány tized kilométer lesz olvasható…
Ezen a ponton ki kell mondanunk, hogy a taxi-számlára vonatkozó jelenlegi szabályok szerint, bizonyos fuvarfeladatok esetében, egész egyszerűen nem tudunk szabályos számlát kiállítani.
A rendszerrel szemben támasztott követelmények nálam úgy néznek ki, hogy egyszerre legyen áttekinthető, az utas számára is könnyen értelmezhető, csak minimális lehetőséget adjon a visszaélésekre és feleljen meg magasabb jogszabályi követelményeknek.
Most ott tartok, hogy jelen körülmények között mindezeket együttesen teljesíteni gyakorlatilag a lehetetlennel határos.
Szóval, kell 2 db. tarifa az alap szolgáltatásra; egy nappali, meg egy éjszakai/munkaszüneti. A visszaélés lehetőségét úgy tudjuk kiszedni, ha az óra automatikusan áll át egyikről a másikra, ehhez szoftvercsere kell. Aztán meg kell határozni a pótdíjas tarifák körét és a pótdíjak maximális mértékét. Ezután meg kell változtatni a számlára vonatkozó előírásokat, mert a rendszer jelenleg barkácsolásra kényszeríti a legtisztességesebb, legjogkövetőbb taxist is, tehát úgy szar, ahogy van. Már annyi is bőven elég lenne, ha a jövőben nem kellene feltüntetnünk a megtett kilométereket.
Ennek java része viszont nem önkormányzati hatáskör.
Ebben a pillanatban úgy látom, hogy a tarifa esetében először magasabb szintű jogalkotásra van szükség, és csak ezt követően lehet kitalálni azt, hogy mi történjen a fővárosi tarifákkal.
Szerencsére meghívást kaptam egy ma esti megbeszélésre, ahol lehet, hogy együttes erővel sikerül valami okosat kitalálnunk.
Az biztos, hogy én jelenleg teljesen tanácstalan vagyok.
Téma: Taxi2000!!! Taxi2000!!! Taxi2000!!! Taxi2000!!! Taxi2000!!! Taxi2000!!!
Hozzáadva: 2011.10.26 18:22
Csak pályát tévesztett.
Metró-vezetőnek kellett volna mennie.
Ott aztán qrva sok utast szállíthatna.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.10.26 16:56
Perfect!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.10.26 13:13
Szeretni fognak minket...
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.10.26 13:02
"Párhuzamos sávokban körülbelül 8 méteres követési távolságot betartva, vagy 1000 taxis alkotja majd november 2-án a körülbelül 1000 méteres konvojt."
Ezt hogy a picsába számoltad ki? :-Dp
Számoljunk egy autót 4,5 méterrel, de akkor én még el sem mentem a kínaival (5,1 méter)! Ha összeér a lökhárítójuk, az már önmagában 4,5 km.
Na már most, ha 8 méteres követési távolságot tartanak és két sorban haladnak, akkor egy autó hossza 12,5 méter a követési távolsággal együtt, ezt soronként megszorozzuk 499-el, és hozzáadunk 4,5-et...
Durva lesz! Nagyon durva! :-)))
Bánhatja, aki kimarad belőle.
(Több mint 6 km)
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.10.25 14:22
Te most viccelsz.
A város egyik legszarabb tarifája, a város egyik legmagasabb tagdíjáért.
Amúgy 400-as üzemanyagárnál már egyik matricás se áltassa magát azzal, hogy Ő maga nem szotyis!
Mind szotyisok vagytok.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.10.25 14:02
Mer' a T4 az nem szotyi... :-D
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.10.25 14:01
Téma: Közterület-figyelő kamera -kontra- Taxi = 30.000Ft
Hozzáadva: 2011.10.25 13:55
Tehát:
"Kinyomták a "Naqgy testvér szemét
Azonnali hatállyal felfüggesztették a közlekedési szabálysértések figyelését, illetve rögzítését a térfigyelő kamerákon keresztül. Állítólag, az ORFK és a Legfőbb Ügyészség között szakmai vita alakult ki a kérdésben. Szerettünk volna biztosra menni, igy megvártuk, amíg megérkezett az ORFK hivatalos álláspontja.
ime:
Juhász Péter úr
Budapest
Tisztelt uram!
Hivatkozással az Országos Rendőr-főkapitányság
vezetőjének a közlekedési szabálysértések
térfigyelő kamerákkal történő rögzítésével
kapcsolatos átiratára, az alábbiakról
tájékoztatom.
Az Országos Rendőr-főkapitányság, illetve
a Legfőbb Ügyészség álláspontja eltér bizonyos technikai eszközök alkalmazási feltételeivel kapcsolatosan. Emiatt országos rendőrfőkapitány úr úgy döntött, hogy bizonyos eszközök használatát az objektív felelősség jogintézményén alapuló eljárásokban felfüggeszti.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a
rendőrség bizonyos jogsértések ellenőrzését megszüntette, mindössze az ellenőrzések
módszerét változtatta meg. Ennek alapján
a kérdéses eszközöket olyan ellenőrzéseknél
használják, amelynek során a jogsértés
elkövetőjének személyazonosságát az elkövetés helyén megállapitják.
Óberling József r.ezredes
Országos
Rendőr-főkapitányság
Közlekedésrendészeti Főosztály
Főosztályvezető
Úgy gondolom, a levél több ezer taxis lelkét
nyugtatja meg, mert az utóbbi hónapokban
már bohózat számba mentek azok a feljelentések, melyek alapjaiban gátolták a taxisokat munkájuk végzésében, illetve gátolták a lakosságot a szabad helyváltoztatás jogának gyakorlásában. Ez a rémálom talán eltűnt életünkből.
Ugyanakkor a legnagyobb tisztelettel
kérem kollégáimat, ne éljenek vissza a
helyzettel, nehogy "odafönt" elszakadjon a
cérna és ismét a "kamerák kora" köszöntsön
a taxisokra.
Tehát csak szabályosan, udvariasan!
Ahogy azt eddig is csináltuk ...
Juhász Péter
Forrás: Taxisok Világa XXI. évfolyam 10. szám, 2011. Október













