Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.02.01 14:35

Nincs savazás, sem veszekedés, egy vita van amiben valamelyik félnek a végén igaza lesz, ráadásul mindez publikusan, hogy mindenki elérhesse és átgondolja. És most nagyon úgy néz ki, bár az én elképzelésem tök jó meg minden, marad egy szép álom, mert gyakorlatilag megvalósithatatlan. Ellenben a droszt számhoz kötött limit elérhető és igy, részletesebben leirva már jóval szimpatikusabbnak hangzik mint első olvasatra. Ahhoz hogy jelenlegi áldatlan állapot megszünjön (aminek még mindig nincs vége és még mindig van lejjebb) ahhoz a droidokat kell visszarántani a lehetetlen helyzetükből. Ez az egésznek a kulcsa, mindannyiunk számára. Ha ezen a piacon nem lenne ennyi kiszolgáltatott akkor azoknak a dolgoknak amik minket jelenleg sértenek - bármilyen értelemben - a túlnyomó része meg sem valósulhatott volna. Ha valaki ezt átlátja és valahol itt keresi a megoldást az eddigi klisék helyett nekem az már szimpatikus. Ezért is tudok azonosulni ezzel: a droid is értékké válik, hisz neki van drosztengedélye. Ha a droszengedélyes elképzelés eléri hogy a droidok, de nevezzük mostmár őket alkalmazottaknak kiszolgáltatott helyzete megszünjön, ráadásul mindez járható is akkor ez legyen a célunk. Talán még egyszer át kell gondolni, jár e valamiféle veszéllyel, hozna e újabb, előre nem látott kiskapukat amivel továbbra is sarokba szoritva tudják tartani a droidokat, mert ugye ne felejtsük el, hogy papiron a szabályozás végülis most is jó, csak nem gondoltak arra, hogy ezt ilyen mértékben fogják kijátszani, akár félévente hajlandóak új céget alapitani a régitől pedig húzzák be amit tudnak. Ha ilyen vagy erre kisértetiesen hasonlító hátulütőt ebben a megoldásban nem lát senki akkor ezt kell szorgalmaznunk, minél hamarabb.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.31 18:11

de mint tudjuk ez kevesek érdeke Azt mondom ezt rosszul látod, ez a döntö többség érdeke és a döntő többség itt 90% felett van. Ez még a jelenlegi droidok érdeke is, legfeljebb ezt még nem látják át. Majd átlátják ha jön a nyugdíj. Vagy ne adj'isten a betegség. De ezekről az emberekről mi már nem is tudnk, nem is hallunk. Max annyit veszünk észre hogy ez vagy az nem áll a megszokott helyén. De már az is elég mélyütés lesz számukra ha a rendszámtulajok összedugják a fejüket és egyszerre felemelik a rendszámuk díját. Én azon csodálkozom hogy ez még nem történt meg. Akik itt sírhatnának egy ilyen normális kerekvágásba zökkentett piac esetén azok a taxióra/rendszám bérbeadók, mert vagy neki kellene állniuk dolgozni vagy el kellene hagyni a pályát újabb 'okosságot' keresve. És természetesen jelenlegi és eljövendő taxivállalatok tulajdonosai lennének még szomorúak, hisz nem állna mellettük a jelenlegi legföbb védelmük, akik nem mások mint akiket éppenhogy a legjobban kihasználnak: a droidok. Mert jelenleg ami miatt nem lehet a taxivállalatok ellen hatákonyan fellépni az épp a kényszerhelyzetbe hozott droidok magas száma, ha a vállakozók úgy döntenek nem fizetnek jelenleg a taxivállalatok túlélik a droidok befizetésével, nem kell napokon belül reagálniuk.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.31 15:09

Egyenlőre én még ott tartok hogy a megoldást ebben látom, mindenki számára. Úgy gondolom, ez magától visszaállitaná a helyzetünket, nem lenne szükség egyéb lépésekre, csak időre és időből sem sokra. De.. lehet hogy tévedek és - ha megvalósulhatna - semmit nem ér. Vagy, sok mindent megold, ellenben újabb lehetőségeket nyit másféle élösködöknek. Én ilyet nem látok benne, de elképzelhető hogy más igen, igy ha ilyen van ne fogja vissza magát és irja meg hol hibás az elképzelés. [i]Nem tud lefoglalni tíz engedélyt. Egyet tud lefoglalni. Egy személy = 1 engedély. Ha 500 taxiórája van, akkor is.[/] Akkor ott fog állni ő és az '500' embere január elsején, 500 helyet elvéve másoktól, mindezt egy darab engedély jogosultságával. Tehát ha holnaptól ezt a féröhelyek*3 elvet valóban alkalmaznák akkor itt a taxisok min. fele szembesülne azzal hogy nem tudja vizsgáztatni a kocsiját, nem kapja meg a szükséges papirokat. Rádásul teljesen lényegtelen hogy ki vagy, droid, vállakozó, 20 éve taxizol vagy egy napja kényszerböl, jogot csak akkor szerzel a megélhetéshez, ha január elsején könyökölve átverekeded magad a tömegen. Ha a hármas szorzó működik akkor nem lehet importálni embereket sem Szabolcsból, sem Kárpátaljáról, sem máshonnan Már miért ne lehetne? Most is ez zajlik, eddig rendszám kapta, most ráirják a sofőr nevét. Semmiféle korlátozás nincs hogy ennek a sofőrnek kinek kell lennie, milyen engedélyekkel, 0-as tartozással kell rendelkeznie. Annyi változik hogy mostantól még többe kerül autóra kerülni. Ugyanis a helyek száma jóval korlátozottabb, igy akik kifejezetten erre utaznak, ebben a lehetőséget meglátva akár céget is alapitanak, pont ők lesznek akik akár pénzt is áldoznak arra hogy biztosan kapjanak ennyi meg annyi engedélyt kiütve ezzel másokat. Ezért pedig annyit kérnek a droidoktól amennyit nem szégyelnek, mindig lesz olyan aki hajlandó bevállalni, merthogy még mindig jobb mint vidéken, ahol semmiféle munkalehetőség nincs. Ezzel - igy első olvasatra - a kiszolgáltatottság egy magasabb szintje jönne el, pedig eddig sem volt egyszerü ez a történet. [i]Mi az a "minden lehetőséget megkapott"?[/] Ez nem az eltelt, hanem az elkövetkező időkre vonatkozik az én elképzelésem szerint. Tehát, úgy 'álmodom' hogy mivel a szabályozás immáron 20 éve hibás, csak azokat juttatja elönyöz akik valamilyen formában tudnak, mernek okoskodni, igy nincs megteremtve az egyenlő esélyek. Ezzel pedig rákényszeritenek mindenkit aki ezen a piacon tevékenykedik hogy ha versenyben akar maradni akkor ő is okoskodjon, igy egyre jobban szűkítve a kört. A vállalkozáshoz való jog alapjog, ennek gazdasági körülményeit, piacgazdasági feltételeit az államnak _kell_ megvalósitania és azt védenie. Ez immáron 20 éve nem teszik meg - illetve azt hiszik hogy minden rendben mig mi nem jelezzük _érthetően_ a gondjainkat - szabályozásuk hibás, lehetőséget adva élősködöknek (nem a droidokra gondolok) akik feleszik a szakmánkat és valami teljesen mást formálnak belőle gazdasági szempontokból mint amit mi és még 'maga' az állam is elképzel. Erre hivatkozva meggyözödésem hogy el lehetne érni jóval nagyobb méltányoságot mint eddig, adóhivatali és banki segitséget, akár droidról, akár vállalkozóról van szó, kinek épp mire van szüksége, ezek után a kiskapukat bezárni, mindenki - aki valóban taxizásból szeretne megélni - jóval jobban járna. Akik pedig ezek után is kiesnek azokért valóban nem kár, erre vonatkozott a minden lehetőséget megkapott mondat.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.31 02:34

1 ember = 1 drosztengedély Igen és? 7500 ember van jelenleg, lesz 7500 engedély névre szóló, mit javit ez a helyzetünkön? Ha a vállalkozó alkalmazza akkor miért ne kapná meg a személyre szóló droszengedélyt? Eddig rendszám, mostantól név lesz ráirva. Hol itt a korlátozás ami megakadályozza, hogy egy vállalkozó tartson 10-20 'alkalmazottat'? Arra gondolsz amit jelenleg sem alkalmaznak, hogy ennyi féröhely*3 (miért pont 3? de mindegy ne folyunk még ebbe se bele, mintahogy az egész droszt kht/kft-s jogtalanságba se), tehát hogy majd akkor elkezdik alkalmazni akkor tök jó lesz? Kinek lesz jó, aki január elsején 6 órakor már az ajtóba áll, hogy lefoglalja a 10 taxiórája helyét? És aki január másodikán esik oda - bár több tizenéve taxizik - az nem dolgozhat? Ez lesz taxiberkeken belül a 'természetes kiválasztódás'? Nem, aki képes fenntartani egy vállalkozást az termeljen. Aki nem képes, mert nem alkalmas rá vagy bár minden lehetőséget megkapott, de a pénzét elgépezte az szálljon ki a játékból és ne tehessen tönkre másokat. Lehet valamit nem látok és a droszengedélyes megoldás müködne, tehát elérhető vele az hogy egy taxiengedély = egy sofőr legyen a végeredmény, de ha nem és egy taxiengedélyen továbbra is dolgozhatnak korlátozások nélkül akkor adtunk a sz@rnak egy pofont. Annyit értünk el vele, hogy a droidoknak majd többet kell fizetni, mert tessék-lássék be lesznek jelentve és ezt biztos velük fizetettik meg. Igy még többet kénytelenek tevékenykedni.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.30 21:35

Van az elképzelésben hiba? Tehát rosszul látok valamit ami miatt nem hozná meg az áhított hatást. És most ne azt mond hogy ne fognak ilyen törvényt hozni, hanem csak beszélgessünk, elvileg, ha ez valamilyen formában ez mégis megvalósulhatna rendberakná a szakmánkat? Ebben egyettértünk vagy látsz/láttok olyat amire még ez sem jelentene megoldást? Mert ha ilyet nem és ez mindenki érdeke - még az államé is a járulékfizetők miatt - akkor kizárt dolog hogy ne legyen erre valamiféle elegáns megoldás. Ha nincs, akkor pedig ki kell találni, ezért (is) kapnak fizetést a döntéshozók. Egyenlőre én úgy látom, hogy ebben a sztoriban csak az a kis élősködő réteg járna rosszul, akik ma taxivállalatot vezetnek, akik egy taxiengedélyen dolgoztatnak 10-20 sofőrt, stb. és úgy látom mindenki más, vállakozók, jelenlegi droidok és maga az állam is jobban járna, ha ebbe a helyzetbe belenyúlna.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.30 20:09

Uszitás itt egy kifejezetten helytelen és káros kifejezés annak negativ tartalma miatt. Ha valaki felületesen olvassa át ezt a vitát akkor nagyon könnyen azonosul a te véleményeddel, mert olyan jól, egyszerüen hangzik. Hogy ez a folyamat meg legyen állitva és vissza legyen fordítva nem csak a vállakozók érdeke, hanem az úgynevezett droidoké is. Tehát én nem uszitok, hanem az Ő érdekeiket is képviselem, bár jelen helyzetben ezt sokan közülük nem látják majd át. Jelenleg az ő érdekeiket bármilyen furcsa épp az egyre fogyó vállakozók védik, akik miatt - még - nem lehet bármit megtenni. De ha a vállalkozók elfogynak - mert ha igy megy tovább elfogynak ezt látni kell - a droidok gazdái már csak egymással fognak versenyezni. Konkrétan azt mondanak a droidoknak amit akarnak, 3eFt/nap volt valaha, 5e/nap, 10eFt/nap, de mindig lesz aki egy ezressel még többet ad, itt sem lesz megállás. Eljön az idő nekik is mikor a napi 10eFt leadó csak egy szép álom lesz. Mindenki, aki valóban a taxizásban látja a jövőjét, kapjon lehetőséget rendezni a helyezetét, akár autógondja, akár járuléktartozás okoz fejfájást neki. Kapjanak türelmi időt, de legyen kitüzve egy reális, teljesithető időpont mikortól már csak vállakozóként dolgozhat a jogi kiskapukat bezárva. Ez már igy magában megoldaná a gondjainkat és ez a felhigult szakma pillanatok alatt letisztulna. Azért ez mindenki érdeke (még a droidoké is) mert igy olyan gazdasági helyzetbe kerülnénk amiböl ez igenis teljesithető, mig jelenleg nem, sem a vállalkozóknak, sem a droidoknak. A jövönk tervezhető lenne, lenne értelme új autót vásárolni, fizetni a közterheket, stb. Aki pedig csak kényszerből van ezen a pályán, semmi másért mert jelenleg itt van lehetősége, de ha már ezt a lehetőséget nem kapja meg vagy ilyen feltételekkel már nem éri meg neki attól pedig könnyes búcsút veszünk és menjen isten hírével, teret adva ezzel azoknak akik valóban ebböl szeretnének megélni, idővel nyugdíjat és orvosi ellátást kapni.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.30 18:52

Nem hangzott el hogy ő felelős, az hangzott el hogy droid mindig lesz, az utánpótlás gyakorlatilag végtelen, igy a 'normal 'vállakozók hiába várják hogy majd egyszer tisztul a piac és beérik a várakozás, akik ma nyomott áron dolgoznak, nem fizetnek járulékokat azok kiesnek, mert ez nem történik meg. Illetve megtörténik, de újabb és újabb vesenyző lép a helyükre. Nincs semmi ellentmondás, a droidot nem érdekli az autója állapota, nem kell terveznie az eljövendő autócserét, még járuléktartozásai is lehetnek. Ezzel sarokba szoritja a vállalkozókat és tönkreteszi őket. Hogy a droid egy végtermék? Igen, de ahhoz hogy érvényesitsük a jogainkat, amire oly rég óta vágyunk, hogy könnyebbé tegyük az életünket, sőt ma már ahhoz hogy ne menjünk tönkre ők az első akadály. Ugyanis hiába szervezünk meg egy ütős szakszervezetet, nem tudjuk sarokba szoritani a taxivállalatokat a jelenlegi helyzetben, épp a droidok nagy (és egyre nagyobb) száma miatt. Ha minden vállakozó egyszerre kitalálná hogy nem fizet tagdijat, nem vesz fel címet vagy bármi ehhez hasonló elvileg ütős lépésre szánná el magát a taxivállalatok jelenleg ezt is túlélnék. Egész egyszerüen azért mert a droidoknak más az érdekük és ők mennének befizetni. Ha nem megy akkor abban a pillanatban megszünt a munkája, ugyanis a munkaeszközét vesziti el még aznap és nem csak annak az lehetőségét hogy címet vehessen fel 3 napig. Sőt, jelenleg Ő örül ha te vagy én ne megyünk befizetni, ez neki kifejezetten elönyös. Persze, ennek meglesz a böjtje, de ebbe ne menjünk bele. Itt (vagy bárhol), ütös szakszevezetet szervezni csak akkor lehet - de talán akkor már nem is kell - ha mindenkinek ugyanaz a _gazdasági_ érdeke. Jelenleg ez nem igy van és félő hogy egyre kevésbé lesz igy.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.30 18:15

Már nem Kht Kft. Hát igen, szépen átmentették a pénzt és feledtetni próbálják az eddigi tevékenységet. Vagy ha valaki mégis megbolygatja akkor ők már egy másik cég, semmi közük a 'régi' dolgokhoz. Ettöl függetlenül szivesen viszontlátnám őket a híradóban, akár a kht, akár a kft tagjait.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.30 17:59

Nuova ezek az alap kérdések ma már nem olyan értékkel birnak mint mondjuk akár 4 évvel ezelött és a válaszok sem olyan egyértelmüek mint 4 évvel ezelött. Elöször is, tegyünk különbséget a droid és az banki hiteles autóval dolgozó taxis között. Ugyanis egy nagyon lényeges különbség van, a droidnak kötelező nap mint nap megtermelnie a szintet és neki bizonyos szempontból mindegy milyen áron teszi ezt meg. Mindegy az autó állapota, nem kell terveznie autócserét, ma még okoskodhat akár a járulékokkal is, egyetlen dolgon kell túllépnie nap mit nap, ez nem más mint a napi fizetnivaló a gazdájának. Neki mindegy, hogy napi 200 vagy napi 400km-t kell ezért mennie, más lehetősége nincs, akár vidékröl feljön albérletbe, hogy ezt a munkát igy itt végezhesse, ilyen droidot perpill m.országon (vagy akár azon kívül is) találsz egymilliót. Ennek igy soha nem lesz vége, mindig jön újabb és újabb versenyző. És hogy miért lényegesek ennyire a droidok? Mert ők okozzák a taxistársadalomnak a legnagyobb kárt, ők kénytelenek a legtöbbet harapni nap mint ebböl a piacból, igy egyre kevesebb teret engedve a vállalkozóknak. Mi ennek az eredménye? Vállalkozók tönkre mennek és váltanak droid létre (vagy másra ha tudnak). Ennek mi az eredménye? Egy olyan 7000 fős társaság akiket akár egyetlen pórázzal lehet írányitani, kihasználva szorult helyzetüket, mig ezt a vállalkozókkal nem lehetett volna megtenni. Ugyanis ők mielött - ész nélkül -fizetnének csinálnak egy előzetes költségvetést. Tudom hogy nem szimpatikus az írásom, sőt egyre többeknek nem az, ugyanis eljön az idő mikor droidok többen lesznek mint a vállalkozók (talán már el is jött), de jelenleg mindenki számára (bármilyen furcsa még a droidok számára is) ez a megoldás , megállitani ezt a folyamatot (ha még nincs késő) és visszaterelni a normális kerékvágásba. A normális kerékvágás pedig - reményem szerint egyenlőre még - azt jelenti, hogy nagyobb (jóval nagyobb) százalékban egyéni vállalkozók uralják a piacot. Ebben az esetben lehetne a sokak által áhított tárgyalásokat elérni, ugyanis ezt a társaságot már nem lehetne a perifériára szoritani, helyzetüket kihasználni, ezen élősködni. Ha egy taxitársaságnak csak egyéni vállalkozói lennének velük megközelítőleg sem tudnák azt megcsinálni amit jelenleg megtesznek (feltételezem nem kell részleteznem) és ehhez még csak olyan megoldások sem szükségesek amit itt sokan, sokszor felvetnek hogy fogjuk le a csatornát, tüntessünk, ne vegyünk fel címet, stb. Egyszerüen egy ilyen, gazdaságilag azonos érdekü csoportosulással szemben ezeket a jogtalanságokat nem tudnák átvinni. Napok alatt visszakoznának a taxitársaságok a mára már természetesnek vett jogtalanságaiktól, egyböl csökkene a tagdij (magától ha a cégvezetőnek van egy kis esze), megszünne vagy átértékelödne a büntipénz, a reklámmatricákért pénzt kapnánk, a taxiengedély komoly értéket képviselne, folytathatnám még a sor végtelen. Én 10 éve még érdekképviseletröl beszéltem mindenkinek az utcán, hogy ez oldhatja meg a problémáinkat. Pénzbe kerül majd, de megközelitöleg sem kerül annyiba mint ami itt vár ránk az elkövetkező idökben. De ma már és talán ez itt a lényeg az egészből, át kell látni hogy ilyet nem lehet szervezni, ugyanis ott tartunk hogy mást akar egy droid és mást egy vállalkozó. Ez nem lenne gond ha csak mutatóban lenne droid, ideiglenesen, sajnos ez nem igy van. Sőt, ha igy megy tovább arra fognak rácsodálkozni ha valaki még vállalkozásban nyomja ezt az iparágat.

Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!

Hozzáadva: 2011.01.30 16:54

Sipi talán nem Ő itt a doktor, hanem a férje, bár lehet rosszul értelmezem.