Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Az idén már biztosan nem emelkedik a tarifa


A költségek emelkedése jelenleg nem hárítható át

 

Üzemanyag, használt és új autó, szerviz- és javítási költség, biztosítási díjak, autógumi, sárgító-fólia, napi megélhetési költségek – szinte lehetetlen felsorolni, minek és mennyivel emelték az árát. Az évek óta tartó nyugodt, majdnem inflációmentes időszaknak bizony vége. A legálisan tevékenykedő taxisok költségei is komoly mértékben emelkedtek. Országszerte.

A mindenkire vonatkozó szabályok mellett a fővárosi személyfuvarozóknak még további szigorú feltételeknek kell megfelelniük. A taxizáshoz előírt autó életkora, mérete, emisszió-kibocsátása, színe, és nem utolsó sorban az előírt tarifája rendeletileg szabályozott.

A tarifa a megváltozott feltételek miatt korrekcióra szorul/na/. Az elszabaduló inflációból eredő költségnövekedést ugyanis minden vállalkozás megpróbálja bizonyos mértékben áthárítani. Csak néhány példa: az autóimportőrök, a szervizek, a gumisok, a biztosítók, a fóliások áremelései gond nélkül „átmentek”. De emeltek a pékek, a húsfeldolgozók is anélkül, hogy bárki megakadályozta volna. Ez ugyanis természetes, akár mikro-, kis-, vagy nagyvállalkozásról van szó. Aki nem emel, az egy idő után veszteséget termel, és tönkre megy. Ezt a taxizásból élők is szeretnék elkerülni. Így kezdeményeztek egy találkozót a Főváros illetékeseivel e témakörben. November 3-án létre is jött az egyeztetés, melynek részleteiről az egyik meghívottat, Metál Zoltánt kérdeztük:

  • Kik vettek részt ezen a megbeszélésen?
  • A főpolgármester helyettese és Kabinet főnöke, a BKK vezérigazgatója mellett azok a szervezetek és társaságok vezetői, akik a BKIK által korábban, a Főpolgármesternek elküldött levelet aláíróként is támogatták, valamint Horváth Pál, a FODESZ elnöke.
  • Ha nem titok, miről folyt az egyeztetés? Milyen tarifára tettetek javaslatot?
  • Természetesen arról, hogy  időszerűnek tartunk és kérünk egy mielőbbi tarifa korrekciót, vagy ha úgy jobban érthető, akkor egy tarifa emelést. Készültünk egy háttéranyaggal, mely tartalmazta azokat a költségeinket melyeket egy összehasonlító táblázatba kigyűjtöttünk, és átadtunk tárgyaló partnereink részére. Ebben a táblázatban jól követhető módon látszottak – évekre visszatekintve – a többletköltségek, melyek egy minimum 18%-os azonnali tarifa emelést indokolnának.

  • Tekintettel arra, hogy a vidéki városok egy része is a fővárosi döntésre vár, lesz tarifaemelés, vagy sem?
  • Sajnos már a megbeszélés kezdetén hűvös lett a hangulatunk, mert a Főváros egy un. „jogértelmezést” követően – ami egy Kormányrendelet, mely a vészhelyzet alatti bizonyos önkormányzati jogkörök felfüggesztéséről szól – jelezte, hogy 2022. január 1-ig nem dönthetnek, hiszen kötve van a kezük. Ezekkel  a jogszabályokkal magunk is tisztában voltunk, de szakjogászaink  véleménye  és értelmezése szerint a hatósági árszabályozást nem sorolja fel ebben a vészhelyzeti rendeletben a jogalkotó. Na, ekkor rögtön kialakult egy patthelyzet, mert egy jogértelmezési probléma adódott. Ennek minél hosszabb ideig tart az értelmezése és a kibogozása, az annál súlyosabb károkat okoz majd a taxis szolgáltatóknak. Abba bele sem merek gondolni, ha a járvány miatt esetleg meghosszabbítják a vészhelyzetet, akkor addig mi fog történni?! A BKIK, a jelen levő fuvarszervezők, és az OTSZ képviselői egyöntetűen állást foglaltak a jelenlegi hatósági rögzített tarifa emelése mellett. Az esetleges maximált hatósági ár visszaállítását mindegyikünk elutasította. A FODESZ elnöke a tarifa emelés helyett inkább a költségek csökkentését szorgalmazta. Többen próbáltuk Horváth Pállal megértetni, hogy jogos igény a gépkocsik biztosítási költségeinek mérséklésére, vagy a vizsgadíjak csökkentésére tett javaslata, de a Fővárosnak egyik díjra sincs ráhatása. Azaz teljesen felesleges azokon ezt számon kérni, akiknek nincs kompetenciája e díjak megállapítására. Több mint másfél órai egyeztetés után úgy álltunk fel, hogy gyorsan létrehozunk két munkabizottságot (tarifa, költségcsökkentés) és mielőbb kidolgozunk egy olyan javaslatot, melyet talán a Főváros képviselő testülete is jóváhagy majd. Jelenleg itt tartunk. Amennyiben bármilyen előrelépés történik, úgy tájékoztatjuk kollégáinkat.

-kó

Mindenki szervez mindent ...  olyan katyvasz van, hogy senki nem látja át ... :-(
Erről ennyit ... :-(

Csakhogy a Musk egy részét, meg is valósítja! :-P
15 évvel ezelőtt kiröhögték a villanyautóval, az egyben visszatérő, és pontosan a helyére beparkoló rakétával,   most meg 100 000 Teslát vesz a Herz, és a Nasa tőle béreli a rakétákat ...
Néha pár évet csúsznak a dolgai ...   de
Bal lábbal kelt fel ..   és lehet hogy kétballábas :-P
Viszont most látom, hogy neked nem válaszoltam.
A telefonos, meg az előkés alapdíj, nem 1000+2000.- hanem csak 1500.- vagy csak 2000.-
Tehát, ötszázanként ugrik.
És szerintem ne legyen benne semmiféle kilométer.....
Háát ugyebár az üzemanyagon kívül egy pár költségünk szintén eléggé megemelkedett az elmúlt években.
Az üzemanyagár, egy jó apropó, mert azt mindenki érti.
Engem tényleg nem érint, engem véd a rezsicsökkentés :-P
Csak tudod, holnap lesz a fővárosban egy tarifaegyeztetés ...  nekik üzentem ezzel a cikkel, hogy ne megint 20 forinttal szúrják ki a szemünket :-(

Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?

NEM!


A taxitarifát nem emelni kell, hanem a tarifarendszert (Budapest) helyreállítani.

Harminc éve hiányoznak fontos elemei!


Fény derült arra, miért kellhet a Hertznek százezer Tesla

Nemrég a Hertz keltett nagy vihart tervük bejelentésével, miszerint százezer Teslát akarnak vásárolni, most pedig bejelentették, hogy 2023-tól ennek felét Uber-sofőröknek fogják kiadni.