Felhasználó hozzászólásai
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.04 20:19
Az idén már biztosan nem emelkedik a tarifa
A költségek emelkedése jelenleg nem hárítható át
Üzemanyag, használt és új autó, szerviz- és javítási költség, biztosítási díjak, autógumi, sárgító-fólia, napi megélhetési költségek – szinte lehetetlen felsorolni, minek és mennyivel emelték az árát. Az évek óta tartó nyugodt, majdnem inflációmentes időszaknak bizony vége. A legálisan tevékenykedő taxisok költségei is komoly mértékben emelkedtek. Országszerte.
A mindenkire vonatkozó szabályok mellett a fővárosi személyfuvarozóknak még további szigorú feltételeknek kell megfelelniük. A taxizáshoz előírt autó életkora, mérete, emisszió-kibocsátása, színe, és nem utolsó sorban az előírt tarifája rendeletileg szabályozott.
A tarifa a megváltozott feltételek miatt korrekcióra szorul/na/. Az elszabaduló inflációból eredő költségnövekedést ugyanis minden vállalkozás megpróbálja bizonyos mértékben áthárítani. Csak néhány példa: az autóimportőrök, a szervizek, a gumisok, a biztosítók, a fóliások áremelései gond nélkül „átmentek”. De emeltek a pékek, a húsfeldolgozók is anélkül, hogy bárki megakadályozta volna. Ez ugyanis természetes, akár mikro-, kis-, vagy nagyvállalkozásról van szó. Aki nem emel, az egy idő után veszteséget termel, és tönkre megy. Ezt a taxizásból élők is szeretnék elkerülni. Így kezdeményeztek egy találkozót a Főváros illetékeseivel e témakörben. November 3-án létre is jött az egyeztetés, melynek részleteiről az egyik meghívottat, Metál Zoltánt kérdeztük:
- Kik vettek részt ezen a megbeszélésen?
- A főpolgármester helyettese és Kabinet főnöke, a BKK vezérigazgatója mellett azok a szervezetek és társaságok vezetői, akik a BKIK által korábban, a Főpolgármesternek elküldött levelet aláíróként is támogatták, valamint Horváth Pál, a FODESZ elnöke.
- Ha nem titok, miről folyt az egyeztetés? Milyen tarifára tettetek javaslatot?
- Természetesen arról, hogy időszerűnek tartunk és kérünk egy mielőbbi tarifa korrekciót, vagy ha úgy jobban érthető, akkor egy tarifa emelést. Készültünk egy háttéranyaggal, mely tartalmazta azokat a költségeinket melyeket egy összehasonlító táblázatba kigyűjtöttünk, és átadtunk tárgyaló partnereink részére. Ebben a táblázatban jól követhető módon látszottak – évekre visszatekintve – a többletköltségek, melyek egy minimum 18%-os azonnali tarifa emelést indokolnának.
- Tekintettel arra, hogy a vidéki városok egy része is a fővárosi döntésre vár, lesz tarifaemelés, vagy sem?
- Sajnos már a megbeszélés kezdetén hűvös lett a hangulatunk, mert a Főváros egy un. „jogértelmezést” követően – ami egy Kormányrendelet, mely a vészhelyzet alatti bizonyos önkormányzati jogkörök felfüggesztéséről szól – jelezte, hogy 2022. január 1-ig nem dönthetnek, hiszen kötve van a kezük. Ezekkel a jogszabályokkal magunk is tisztában voltunk, de szakjogászaink véleménye és értelmezése szerint a hatósági árszabályozást nem sorolja fel ebben a vészhelyzeti rendeletben a jogalkotó. Na, ekkor rögtön kialakult egy patthelyzet, mert egy jogértelmezési probléma adódott. Ennek minél hosszabb ideig tart az értelmezése és a kibogozása, az annál súlyosabb károkat okoz majd a taxis szolgáltatóknak. Abba bele sem merek gondolni, ha a járvány miatt esetleg meghosszabbítják a vészhelyzetet, akkor addig mi fog történni?! A BKIK, a jelen levő fuvarszervezők, és az OTSZ képviselői egyöntetűen állást foglaltak a jelenlegi hatósági rögzített tarifa emelése mellett. Az esetleges maximált hatósági ár visszaállítását mindegyikünk elutasította. A FODESZ elnöke a tarifa emelés helyett inkább a költségek csökkentését szorgalmazta. Többen próbáltuk Horváth Pállal megértetni, hogy jogos igény a gépkocsik biztosítási költségeinek mérséklésére, vagy a vizsgadíjak csökkentésére tett javaslata, de a Fővárosnak egyik díjra sincs ráhatása. Azaz teljesen felesleges azokon ezt számon kérni, akiknek nincs kompetenciája e díjak megállapítására. Több mint másfél órai egyeztetés után úgy álltunk fel, hogy gyorsan létrehozunk két munkabizottságot (tarifa, költségcsökkentés) és mielőbb kidolgozunk egy olyan javaslatot, melyet talán a Főváros képviselő testülete is jóváhagy majd. Jelenleg itt tartunk. Amennyiben bármilyen előrelépés történik, úgy tájékoztatjuk kollégáinkat.
-kó
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.04 18:59
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.03 20:05
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2021.11.03 18:03
15 évvel ezelőtt kiröhögték a villanyautóval, az egyben visszatérő, és pontosan a helyére beparkoló rakétával, most meg 100 000 Teslát vesz a Herz, és a Nasa tőle béreli a rakétákat ...
Néha pár évet csúsznak a dolgai ... de
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2021.11.03 06:42
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.03 06:23
Viszont most látom, hogy neked nem válaszoltam.
A telefonos, meg az előkés alapdíj, nem 1000+2000.- hanem csak 1500.- vagy csak 2000.-
Tehát, ötszázanként ugrik.
És szerintem ne legyen benne semmiféle kilométer.....
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.11.02 19:42
Az üzemanyagár, egy jó apropó, mert azt mindenki érti.
Engem tényleg nem érint, engem véd a rezsicsökkentés :-P
Csak tudod, holnap lesz a fővárosban egy tarifaegyeztetés ... nekik üzentem ezzel a cikkel, hogy ne megint 20 forinttal szúrják ki a szemünket :-(
Téma: Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?
Hozzáadva: 2021.10.31 18:26
Kell e emelni a taxitarifát 2021-ben 500.- os üzemanyagárnál?

NEM!
A taxitarifát nem emelni kell, hanem a tarifarendszert (Budapest) helyreállítani.
Harminc éve hiányoznak fontos elemei!