Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!

Hozzáadva: 2014.01.24 09:28

"Persze megtehetem, hogy onnan kivágunk minden nem a témához tartozó hozzászólást... csak azt nem szeretem... túl sok vele a dolgom:-)" A csendesnek köszönhetően megnövekedett szabadidődből talán kéne fussa rá. Ez volt az álmod. Vagy most olyan irányba vinnéd a fejlesztést, hogy ezzel se kelljen foglalkoznod? Mindenki moderálja saját magát.
Neked fogalmad sincs az optimálisról.
No igen. Ha a kérdés így van feltéve, és ha az optimális működés alapvető feltételeit biztosítja a "kötelezővé tevő" (Főváros), akkor én is a csendes mellett szavazok. (Látatlanba mondtam, még a szavazás kiírása előtt, hogy fele-fele lesz az arány.) Csak az a baj, hogy ez így messze van az optimálistól, és az érdekeltségi viszonyokat, a szakértelmet, valamint a jogalkotó célját is figyelembe véve nem sok esélyt látok az optimális működésre való törekvésre sem. Nemhogy a megvalósulásra. Legyen valami, mi mindent megtettünk, azt akinek nem tetszik, az nyaljon be. Mi nem fogjuk cifrázni a dolgot. Beszélgettem ma kollégákkal. Ahányan vannak, annyiféle értelmezése az optimálisnak. Ezért kellene valami biztos pont, amihez igazodva kellene az optimális működést megfogalmazni. És legfőképpen egy rendszer egyik elemének kellene tekinteni ezt a dolgot. Egy olyan rendszer egyik elemének, amely nélkül is jól működne a rendszer.
Már megint terelsz. Részemről a dolog onnan indult ki, föl mertem tenni a kérdést, hogy mi lett az ígéreteddel, mely szerint csak legyen meg a fix, aztán majd harcolunk a létszámszabályozásért. Te ez utóbbi elől elegánsan kihátráltál, mondván, hogy nem időszerű. Talán ha erre a pontra válaszolnál, akkor nem menne mellékvágányra a dolog. Felejtsd már el ezt a többiek kárára való dolgozást, meg azt, hogy ilyen módon próbálod megosztani a taxisokat. Mikor a Moszkváról időajánlattal vettem föl a Hűvösvölgyet, és sorban jöttek velem szembe a szabad taxik, akkor az kinek a kárára ment? Meg mi van azokkal, akik állandóan csak egy helyről dolgoznak? Lehet még sorolni ilyesmiket, de ne menjünk ebbe bele, mert nem visz előbbre. Az megy mindenki kárára, hogy számolatlanul adják ki a taxiengedélyeket, és számolatlanul veszik föl a fuvarközvetítők a taxisokat. A másik, ami mellett nehéz szó nélkül elmenni, hogy simán összemosod a munkaidőt, a szabadidővel, és úgy próbálod beállítani a dolgot, hogy még jó is nekünk, hogy jó sokat lehetünk az utcán. Én nem vertem a némára semmit. Ha visszaolvasol bármennyit is, ilyesmit nem találsz. Úgyhogy ha velem van bajod, vagy vitád, ezzel ne próbálkozz, és ne írj többesszámban. Viszont a kapacitásfölösleg növelő hatása kétségtelen. Ez nem ráverés, ez tény. A rendszer adottsága. Tehát. Mi is van ezzel az általad ígért létszámszabályozásért folytatni kívánt küzdelemmel? Mi is van a munkaidő és a szabadidő közötti különbséggel? Semmiféle kesztyűről nincs itt szó. Egyszerűen be kellene látnod alap dolgokat. Amit nem akarsz. Meg nem kellene próbálkozni ezzel a lekezelő Blikkes stílussal. Magadat minősíted vele. Ezt csak az utóiratodra.
Abszolút nem látom problémának, hogy mások is próbálkoznak. Csak azt teszik, amit már régen meg kellett volna tenniük. Csak hát ugye most szakadt el a madzag. Lehet, hogy nem cizellált a stílusuk, de de nem is tergikus. Olvastam én már ennél rosszabbul megfogalmazott dolgokat politikusoktól. Taxisoktól meg pláne. Tenni próbálnak valamit, és még alá is támasztják azokat a dolgokat, amiket mi (TGFSZ) is akarunk.
Ha már a fejedelmi többest használod: nem értitek. De főképpen te nem érted. Nem írtam olyat, hogy "az a baj, hogy jobban használja ki a munkaidejét". Ne próbálkozz megint ezekkel az ostoba tereléseiddel, csúsztatásaiddal. Meg sem említetted a munkaidőt. Azt írtad, hogy több lett a szabadideje. Ha pedig valakinek sok a szabadideje a munkaideje közben, az nem a munkaidő jobb, hanem a munkaidő rosszabb kihasználását jelenti. Leírtad a lényeget. "Igaz ennek okán, több ideje marad két fuvar között nézni ki bután a fejéből, és gondolkozni, hogy miért nem ad neki az a geci gép, azonnal oda ahol van egy másikat." Ezt írtad te. Én meg azt írom (azért vagyok ilyen szájbarágós, mert nem vagyok biztos abban, hogy meg is érted), hogy ha a taxisnak a munkaideje közben több ideje marad bután nézni ki a fejéből, az nem a munkaidő jobb kihasználását jelenti. A fejből bután kinézés a taxizás közben, nem értékteremtő vagy termelő tevékenység, nem munka (más munkakörök betöltésénél, más munkatevékenységek végzésekor lehet, hogy az), tehát nem a munkaidő jobb kihasználását jelenti. A munkaidő jobb kihasználását az jelentené, ha a "geci gép" azonnal adna neki egy másik címet oda, ahol van. Ahogy írtad. A munkaidő jobb kihasználása azt jelenti, hogy a munkaidőből több időt fordít a dolgozó a munkája végzésére. Több utast szállít el, többet kopik az autója, több üzemanyagot fogyaszt. Ez ennek e munkának a velejárója. Már amennyiben ezt a tevékenységét a taxijával végzi. Javaslatom: keresni olyan címszavakat mint munkaidő, szabadidő, és megtanulni a kettő közötti különbséget.
Majdnem jól mondod. De most kivételesen nem bántani akartam a kályhásokat, csak az egyszerűbb, érthetőbb fogalmazás kedvéért írtam így. A jelenséget próbáltam vázolni. Azok az autók, amik a leírt módon eddig eltűntek a piacról, egyszeriben előkerültek. Ha így írom, csak én értettem volna. Gyanakszom, hogy így se vagyunk sokkal többen.
Nem csavartam ki semmit. Ez van. A dolog így működik. Te csavarod ki. Nem a szabadideje lett több, hanem a munkaidejét használja ki rosszabbul. Elég nagy baj az, ha ezt te szabadidőnek tekinted. Alapvető gazdasági ismertek, és a vállalkozói szemlélet teljes hiányára vall. No meg a szó alapvető jelentésével sem vagy tisztában. Próbálgasd az ízét. Szabadidő. Talán nem kéne minden intellektualitásodat feláldoznod a csendes címkiadás oltárán. Bár az itt olvasott írásod komoly kétségeket ébresztett bennem, hogy volt-e ilyened valaha egyáltalán. Őőőőő..
Nem is olyan nagy ferdítés. Inkább azt mondanám, hogy egy féligazság. Az a helyzet, hogy a csendes egy jó 30-40, de most lehet, hogy 50 % kapacitásfölösleget csinál. Amíg a kályhás elvitt egy fuvart a helyéről, és fuvar végeztével visszament a helyére, kivette magát a munkából minimum másfél órára. Arról nem is beszélve, hogy a kényelmesebbje, meg az élhetetlenebbje nem is nyomott időben, vagy elaludt. Most meg amikor elindul, már szabadra is teszi magát. Ha meg el is alszik, fölébreszti a telefon. Bármerre mész, mindenhol szabad taxi hegyek vannak körülötted. Ezt csinálja a csendes. Nem tudom, érthető-e. Hát akkor mi ez, ha nem kevesebb munka? Abszolút számát tekintve tényleg nem csökkentette a fuvarszámot, de az előbb leírt jelenség működik. Relatíve többen lettünk.
Ez érdekes. Mikor, ha nem most? Meg azért olyan nagyon nem küzdöttünk érte. Azt mondtuk/tad, hogy legyen meg a fix, aztán majd. Hát most van a majd.