Név
Becenév idvez
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2007.10.20 20:55

XIII. Béke tér

Téma: Vicceskedjünk!

Hozzáadva: 2007.07.15 15:01

Na kíváncsiságból összehasonlítottam ugyanezt az utat Bécsben. Tehát anyuka, két gyerek, iskola másfél km, anyuka vissza is jön. Az egyszerűbb hasonlítás érdekében egyszerűen 250-el szorozva az euro árak: Tömegközlekedés: felnőtt jegy, ami egy irányba jó, átszállással is: 425 Ft, ugyanez egy gyereknek (ott ilyen is van...): 225. Azaz összesen 425+225+225+425=1.300 Ft Taxi: alap: 625 Ft kiállás rendelésre: 250 Ft 1 km: 300 Ft 1 perc: 95 Ft Összesen oda vissza 5 perc várakozással: 625+250+900+475=2.250 Ft Magyarul a bkv drágább, mint a bécsi tömegközlekedés, a taxi meg olcsóbb. Nem azt mondom, hogy nekünk egy az egyben át kéne vennünk minden árat, mivel fizetések meg sokminden különböző. De azért az arány magáért beszél.
Bocs Csogu, tényleg nem a kötekedés beszél belőlem, de azt hiszem egy kis objektivitás azért kell ehhez a számoláshoz. A vonaljegyet nem arra találták ki, hogy az ember minden nap bkv-zzon. Ha veszel egy felnőtt és két gyerek bérletet (13250 Ft) és számolsz 20 tanítási nappal, akkor ez napi 662 Ft. Ráadásul azzal bármikor bárhova mehetnek még a hónapban. Mindemellett abban egyetértünk, hogy az arány a bkv és a taxi közt nem normális, bkv túl drága, taxi szerintem valahol a beülős tarifa környékén lenne normális kiállási díjjal telefonos hívás esetén. Meg persze abban is egyetértünk, hogy a séta a legegészségesebb :)

Téma: Itt a megoldás?!?

Hozzáadva: 2007.02.14 11:06

Nem akarok folyton mindent a hiénák nyakába varrni, de szerintem nem is sejtitek, hogy közvetve mennyi minden problémátoknak ők az okai. Most nem arra gondolok, hogy nagyon sok fizetőképes utas inkább egyáltakán nem használ taxit, mert nem tudja/akarja megkülönböztetni a rendes taxit a hiénától. Hanem sokkal inkább arra, hogy ezek miatt vagytok kiszolgáltatva a fuvarszervező cégeknek. Szerintem nem feltétlenül a 15-20 forintos díjkedvezmény miatt hívnak az emberek társaságot (tudom, van ilyen is), hanem mert így érzik biztonságban magukat. A fuvarszervező képviselői pedig minden tvműsorban amikor előkerül a téma elmondják, hogy ejnye-bejnye, csúnya dolog, hogy hiénák vannak, de közben jól tudják, hogy ez az ő malmukra hajt nagyon sok vizet. Mert amíg ez így van, addig azt nyelethetnek le veletek, amit akarnak, úgyse tudtok kilépni a körből! Bármilyen új szabályt, tagdíjemelést, stb találnak ki, esélyetek sincs mást tenni, mint elfogadni.
Köszi a választ, valóban csak érdeklődtem és így már értem, hogy miért van ott. Ha az utolsó mondat kicsit cinikusra sikerült, akkor bocsánat.
Sziasztok! Tudja valaki, hogy mit keres a Citadellán egy zónataxi stand? Ma városnézés során vettem észre. Egyelőre üresen áll a sétálórészen, de gondolom nem azért áll ott, hogy onnan fogják Ferihegyre vinni. Csak nem akar Veres úr kis plusz lehetőséget adni a zónásoknak?

Téma: újabb APEH értelmetlenség- taxióra

Hozzáadva: 2007.01.06 13:56

Igen általában nem kell számla. Persze ha számlát kér az utas, akkor máris borul az elméletem, ez igaz.

Téma: újabb APEH értelmetlenség- taxióra

Hozzáadva: 2007.01.05 20:08

Én is pontosan az áfára gondoltam a hozzászólásommal, csak azt hiszem nem sikerült érthetően fogalmaznom. Maradva az előző példánál: Ha telefonos tarifával mész, akkor 6400 az ár, amiből rögtön lejön kb 1070 áfa, azaz marad 5330 Ft. Ha transzferár van, akkor nem izgatja az utast, hogy megy-e az óra, tehát marad a 4800 bevétel. Így már nem is olyan durva a különbség. Ha mondjuk bejön egy belvárosi (optimális esetben belbudai) cím, akkor ki is egyenlítődik, vagy akár pozitívba is fordulhat a fenti számítás szerint. Tényleg nem szeretném túlzottan beleütni az orrom, mert tudom, hogy nem értek hozzá, meg nem is az én dolgom, csak úgy gondolom mindig megéri egy másik nézőpntból is megvizsgálni a dolgokat, ha nem is értünk vele egyet.

Téma: újabb APEH értelmetlenség- taxióra

Hozzáadva: 2007.01.05 17:40

Sziasztok! Bocsánat, hogy beleszólok, de engedjetek meg egy rövid hozzászólást mint kívülálló (ill. utas). Megértem a problémákat a transzferekkel, de egy valamit hozzátennék saját tapasztalatból: Munkámnál fogva elég gyakran taxizok a reptérre/ről. Igaz nem az összes társasággal, de már a legtöbbet kipróbáltam és 10 transzferből átlag maximum 2-3-szor volt bekapcsolva az óra... Van 2 olyan társaság is, ahol még egyszer sem sikerült bekapcsolt órával kijutnom a reptérre. Nekem végülis mindegy, meg tudom, hogy elég nyomott az ár, ezért nem szoktam szólni, de azért szerintem ez is hozzátartozik az igazsághoz.